Автиматик 525 D

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 201
Регистриран на: 31.12.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 530XD 2008 235 hp
Детайли за колата: М sport

Автиматик 525 D

Мнение от moleo » 26 Май 2009, 16:33

Колеги, търсейки във форума конкретен отговор на въпроса - трябва ли да се сменя маслото в скоростите на автоматик 525D реших да попитам още веднъж. Имам въпросният автомобил, който закупих наскоро. По вин излиза, че маслото е lifetime, тоест може да не се сменя, много хора обаче ми казаха, че маслото се сменя. Какво е вашето мнение и марки масла и адреси от кадето да го взема, ако разбира се всеобщото мнение е, че трябва да се смени.

Благодаря.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 26 Май 2009, 17:05

Life Time маслото (на скоростната кутия и на диференциала) по принцип не се сменя

Въпреки това ти препоръчвам да смениш маслото на автоматика (макар, че не е ефтино) по няколко причини

1. Маслото все пак се опреснява (не знаеш преди теб кой какво е правил по колата ...)
2. Сменяш и филтъра заедно с маслото
3. Почистваш картера (магнитите)
4. По източеното масло можеш да добиеш представа за състоянието на скоросната кутия

PS

ATF ESSO 71141 Масло авт. скорости Life time (1000 ml.) 36.21
MSP/A Диференциално масло Life time (1000 ml.) 37.61

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 659
Регистриран на: 9.10.2008
Местоположение: Троян
Кара: 03'BMW525DA;06'BMWX5 3.0DSportpaket
Мечтае да кара: Волга комби

Мнение от joropc » 26 Май 2009, 17:49

tsb_bg написа:Life Time маслото (на скоростната кутия и на диференциала) по принцип не се сменя

Въпреки това ти препоръчвам да смениш маслото на автоматика (макар, че не е ефтино) по няколко причини

1. Маслото все пак се опреснява (не знаеш преди теб кой какво е правил по колата ...)
2. Сменяш и филтъра заедно с маслото
3. Почистваш картера (магнитите)
4. По източеното масло можеш да добиеш представа за състоянието на скоросната кутия

PS

ATF ESSO 71141 Масло авт. скорости Life time (1000 ml.) 36.21
MSP/A Диференциално масло Life time (1000 ml.) 37.61

...и само да допълня.Желателно е смяната да стане в оторизиран сервиз,защото една неправилна манипулация,води до трагични последствия със скоростната кутия т.е това не е работа за всеки майстор.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 175
Регистриран на: 30.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 525DA
Мечтае да кара: E60 530XD
Детайли за колата: Edition Lifestyle

Мнение от kotak » 26 Май 2009, 18:15

последната оферта от Дару:350лв.смяна масло скор.кутия/8л масло/филтър.Ставало за 1 час без предварително записване.Предстои ми същата процедура.Цена във Джемини по телефона са същото:макс 350лв.Препоръчва се да се прави в оторизиран сервиз,понеже само при тях имало специален уред за вкарване на масло в системата.

Пантерчо
Аватар
Мнения: 4700
Регистриран на: 16.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: WBS нов внос
Мечтае да кара: Е30 от скъпите

Мнение от Bavarcho » 26 Май 2009, 19:58

Отиди в оторизиран сервиз и виж дали е сменяно масло преди това, ако е сменяно смени го.
Принципно не се сменя, как беше думата не трябва да се разкапсулова кутията (отваря).
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2753
Регистриран на: 16.08.2008
Местоположение: Бургас
Кара: F07 535D
Мечтае да кара: SL500

Мнение от anzak » 26 Май 2009, 20:32

Bavarcho написа:Отиди в оторизиран сервиз и виж дали е сменяно масло преди това, ако е сменяно смени го.
Принципно не се сменя, как беше думата не трябва да се разкапсулова кутията (отваря).

няма такива разкапсулования на кутията както каза колегата при зелена капачка е лайфтайм маслото ессо стандарта ти го е написал сменя се маслото филтъра на скоростната кутия и гарнитурата на картера на скоростната кутия и не е задължително да е в оторизиран сервиз просто някой трябва да си разбира от работата не е нищо сложно

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1263
Регистриран на: 29.01.2003
Местоположение: ... p0d n€b€t0, n@ m0r€t0 ...
Пол: Мъж
Кара: e39 525dA
Мечтае да кара: м6

Мнение от moni76 » 26 Май 2009, 20:38

по този въпрос няма един отговор - прецени си сам колега
My BMW history:
'91 E36
'97 E36
'00 E46
'01 E46
'99 E39
'03 E39

Изображение
http://www.youtube.com/watch?v=plxNfU-PA2c&NR=1 8)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 100
Регистриран на: 27.11.2007
Местоположение: Бургас

Мнение от Morskiq » 26 Май 2009, 21:02

Казах на един германец относно смяната и той ми каза че българите пак се правят на по-умни от германците. Щом по вин не се сменя значи не се сменя. Имам приятел дето е на 600 000 и не го е сменял и си върви като пушка. Аз му казх за проблема с феродовите парченца а той каза че филтъра побирал 1300 гр. масло и именно за това бил филтър. А той все пак работи в BMW в Бремен

ентусиаст
Аватар
Мнения: 986
Регистриран на: 21.08.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: 96-8' 523ti

Мнение от bmw_n00b » 26 Май 2009, 21:49

Истината е, че ако нямаш проблем с кутията, нямаш интерес да сменяш масло. При поява на някакви проблеми това е първото, с което се започва. А колкото до германците - те са най-големите противници на тези "доживотни масла" ;)
Изображение Schnappi, Das Kleine Krokodil

интерФЕЙСА на форума... нещо ми е непрегледен...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 201
Регистриран на: 31.12.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 530XD 2008 235 hp
Детайли за колата: М sport

Мнение от moleo » 26 Май 2009, 22:28

Колко разнообразни отговори, благодаря Ви все пак за бързата реакция ! ! !

Старши Алкохолик
Аватар
Мнения: 3929
Регистриран на: 13.03.2006
Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
Кара: E60 LCI 535d
Мечтае да кара: E24 635CSi
Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D

Мнение от zAcK » 26 Май 2009, 22:45

:roll: А бе такова доживотно нещо няма ама карай :!:
Ще се загрява, ще си трият някви части и т.н. и няма да старее.
Айде няма нужда. То самия факт, че цвета му е съвсем друг след 50 - 100000 км
трябва да ти говори че нещо в него се е променило и не вярвам да
е за добро. Ама щом казваш че е вечно :mhihi: :mhihi:
Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти! :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2753
Регистриран на: 16.08.2008
Местоположение: Бургас
Кара: F07 535D
Мечтае да кара: SL500

Мнение от anzak » 26 Май 2009, 22:53

Morskiq написа:Казах на един германец относно смяната и той ми каза че българите пак се правят на по-умни от германците. Щом по вин не се сменя значи не се сменя. Имам приятел дето е на 600 000 и не го е сменял и си върви като пушка. Аз му казх за проблема с феродовите парченца а той каза че филтъра побирал 1300 гр. масло и именно за това бил филтър. А той все пак работи в BMW в Бремен

само да ти го питаш тоя германец от бмв бремен защо като си смениш 'вечното масло' кутията включва доста по меко

ентусиаст
Аватар
Мнения: 986
Регистриран на: 21.08.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: 96-8' 523ti

Мнение от bmw_n00b » 26 Май 2009, 22:56

Е аз не казвам, че е доживотно, ама life-time това си значи. От личен опит мога да кажа следното - смених си маслото в диференциала, което е пак "доживотно". Това, което излезе беше все едно го изливаш от чисто нова туба - бистро бистро, абе чисто прясно на вид. Майсторчето дори си го изля в едно легенче, предварително почистено. Сигурно ще си го ползва доживот :mhihi: Друг е въпроса, че всяко масло си има присадки - молекулярни съединения, които с времето се разпадат и маслото губи свойствата си. От тази гледна точка - веднъж смениш ли такова масло, трябва да се сменя периодично, защото друго такова не се продава. Така мисля аз поне.
Изображение Schnappi, Das Kleine Krokodil

интерФЕЙСА на форума... нещо ми е непрегледен...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 26 Май 2009, 23:00

Morskiq написа:Казах на един германец относно смяната и той ми каза че българите пак се правят на по-умни от германците. Щом по вин не се сменя значи не се сменя. Имам приятел дето е на 600 000 и не го е сменял и си върви като пушка. Аз му казх за проблема с феродовите парченца а той каза че филтъра побирал 1300 гр. масло и именно за това бил филтър. А той все пак работи в BMW в Бремен


По принцип Life Time означава, че през време на експлоатацията на кутията, тя не се нуждае от обслужване

Но не забравяйте, че германеца кара колата от 0 до 600 000 км. а българина от 600 000 до ххх ххх км. :!:

Дори и производителя едва ли е предполагал, че лайф-тайма на тази кола е толкова дълъг ....

PS: нищо, че вси1ки коли в BG са на не повече от 200 000 (в редки случаи 300 000) км. и са "уникални"

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 661
Регистриран на: 2.12.2006
Местоположение: София,Бургас
Пол: Мъж
Кара: x5 e70 3.0d,е46 318i

Мнение от zlobicar » 26 Май 2009, 23:04

Аз съм за смяната на маслото и си го сменям.
обичам BMW

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook