Автиматик 525 D
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
48 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
- moleo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 201
- Регистриран на: 31.12.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 530XD 2008 235 hp
- Детайли за колата: М sport
Автиматик 525 D
Колеги, търсейки във форума конкретен отговор на въпроса - трябва ли да се сменя маслото в скоростите на автоматик 525D реших да попитам още веднъж. Имам въпросният автомобил, който закупих наскоро. По вин излиза, че маслото е lifetime, тоест може да не се сменя, много хора обаче ми казаха, че маслото се сменя. Какво е вашето мнение и марки масла и адреси от кадето да го взема, ако разбира се всеобщото мнение е, че трябва да се смени.
Благодаря.
Благодаря.
Life Time маслото (на скоростната кутия и на диференциала) по принцип не се сменя
Въпреки това ти препоръчвам да смениш маслото на автоматика (макар, че не е ефтино) по няколко причини
1. Маслото все пак се опреснява (не знаеш преди теб кой какво е правил по колата ...)
2. Сменяш и филтъра заедно с маслото
3. Почистваш картера (магнитите)
4. По източеното масло можеш да добиеш представа за състоянието на скоросната кутия
PS
ATF ESSO 71141 Масло авт. скорости Life time (1000 ml.) 36.21
MSP/A Диференциално масло Life time (1000 ml.) 37.61
Въпреки това ти препоръчвам да смениш маслото на автоматика (макар, че не е ефтино) по няколко причини
1. Маслото все пак се опреснява (не знаеш преди теб кой какво е правил по колата ...)
2. Сменяш и филтъра заедно с маслото
3. Почистваш картера (магнитите)
4. По източеното масло можеш да добиеш представа за състоянието на скоросната кутия
PS
ATF ESSO 71141 Масло авт. скорости Life time (1000 ml.) 36.21
MSP/A Диференциално масло Life time (1000 ml.) 37.61
- joropc
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 659
- Регистриран на: 9.10.2008
- Местоположение: Троян
- Кара: 03'BMW525DA;06'BMWX5 3.0DSportpaket
- Мечтае да кара: Волга комби
tsb_bg написа:Life Time маслото (на скоростната кутия и на диференциала) по принцип не се сменя
Въпреки това ти препоръчвам да смениш маслото на автоматика (макар, че не е ефтино) по няколко причини
1. Маслото все пак се опреснява (не знаеш преди теб кой какво е правил по колата ...)
2. Сменяш и филтъра заедно с маслото
3. Почистваш картера (магнитите)
4. По източеното масло можеш да добиеш представа за състоянието на скоросната кутия
PS
ATF ESSO 71141 Масло авт. скорости Life time (1000 ml.) 36.21
MSP/A Диференциално масло Life time (1000 ml.) 37.61
...и само да допълня.Желателно е смяната да стане в оторизиран сервиз,защото една неправилна манипулация,води до трагични последствия със скоростната кутия т.е това не е работа за всеки майстор.
- kotak
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 175
- Регистриран на: 30.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 525DA
- Мечтае да кара: E60 530XD
- Детайли за колата: Edition Lifestyle
последната оферта от Дару:350лв.смяна масло скор.кутия/8л масло/филтър.Ставало за 1 час без предварително записване.Предстои ми същата процедура.Цена във Джемини по телефона са същото:макс 350лв.Препоръчва се да се прави в оторизиран сервиз,понеже само при тях имало специален уред за вкарване на масло в системата.
- Bavarcho
- Пантерчо
-
- Мнения: 4700
- Регистриран на: 16.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: WBS нов внос
- Мечтае да кара: Е30 от скъпите
Отиди в оторизиран сервиз и виж дали е сменяно масло преди това, ако е сменяно смени го.
Принципно не се сменя, как беше думата не трябва да се разкапсулова кутията (отваря).
Принципно не се сменя, как беше думата не трябва да се разкапсулова кутията (отваря).

- anzak
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2753
- Регистриран на: 16.08.2008
- Местоположение: Бургас
- Кара: F07 535D
- Мечтае да кара: SL500
Bavarcho написа:Отиди в оторизиран сервиз и виж дали е сменяно масло преди това, ако е сменяно смени го.
Принципно не се сменя, как беше думата не трябва да се разкапсулова кутията (отваря).
няма такива разкапсулования на кутията както каза колегата при зелена капачка е лайфтайм маслото ессо стандарта ти го е написал сменя се маслото филтъра на скоростната кутия и гарнитурата на картера на скоростната кутия и не е задължително да е в оторизиран сервиз просто някой трябва да си разбира от работата не е нищо сложно
- moni76
- ентусиаст
-
- Мнения: 1263
- Регистриран на: 29.01.2003
- Местоположение: ... p0d n€b€t0, n@ m0r€t0 ...
- Пол: Мъж
- Кара: e39 525dA
- Мечтае да кара: м6
по този въпрос няма един отговор - прецени си сам колега
My BMW history:
'91 E36
'97 E36
'00 E46
'01 E46
'99 E39
'03 E39
http://www.youtube.com/watch?v=plxNfU-PA2c&NR=1
'91 E36
'97 E36
'00 E46
'01 E46
'99 E39
'03 E39
http://www.youtube.com/watch?v=plxNfU-PA2c&NR=1

Казах на един германец относно смяната и той ми каза че българите пак се правят на по-умни от германците. Щом по вин не се сменя значи не се сменя. Имам приятел дето е на 600 000 и не го е сменял и си върви като пушка. Аз му казх за проблема с феродовите парченца а той каза че филтъра побирал 1300 гр. масло и именно за това бил филтър. А той все пак работи в BMW в Бремен
- bmw_n00b
- ентусиаст
-
- Мнения: 986
- Регистриран на: 21.08.2007
- Местоположение: Пловдив
- Кара: 96-8' 523ti
Истината е, че ако нямаш проблем с кутията, нямаш интерес да сменяш масло. При поява на някакви проблеми това е първото, с което се започва. А колкото до германците - те са най-големите противници на тези "доживотни масла" 

- moleo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 201
- Регистриран на: 31.12.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 530XD 2008 235 hp
- Детайли за колата: М sport
- zAcK
- Старши Алкохолик
-
- Мнения: 3929
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
- Кара: E60 LCI 535d
- Мечтае да кара: E24 635CSi
- Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D


Ще се загрява, ще си трият някви части и т.н. и няма да старее.
Айде няма нужда. То самия факт, че цвета му е съвсем друг след 50 - 100000 км
трябва да ти говори че нещо в него се е променило и не вярвам да
е за добро. Ама щом казваш че е вечно


Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти!

E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real




E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real

- anzak
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2753
- Регистриран на: 16.08.2008
- Местоположение: Бургас
- Кара: F07 535D
- Мечтае да кара: SL500
Morskiq написа:Казах на един германец относно смяната и той ми каза че българите пак се правят на по-умни от германците. Щом по вин не се сменя значи не се сменя. Имам приятел дето е на 600 000 и не го е сменял и си върви като пушка. Аз му казх за проблема с феродовите парченца а той каза че филтъра побирал 1300 гр. масло и именно за това бил филтър. А той все пак работи в BMW в Бремен
само да ти го питаш тоя германец от бмв бремен защо като си смениш 'вечното масло' кутията включва доста по меко
- bmw_n00b
- ентусиаст
-
- Мнения: 986
- Регистриран на: 21.08.2007
- Местоположение: Пловдив
- Кара: 96-8' 523ti
Е аз не казвам, че е доживотно, ама life-time това си значи. От личен опит мога да кажа следното - смених си маслото в диференциала, което е пак "доживотно". Това, което излезе беше все едно го изливаш от чисто нова туба - бистро бистро, абе чисто прясно на вид. Майсторчето дори си го изля в едно легенче, предварително почистено. Сигурно ще си го ползва доживот
Друг е въпроса, че всяко масло си има присадки - молекулярни съединения, които с времето се разпадат и маслото губи свойствата си. От тази гледна точка - веднъж смениш ли такова масло, трябва да се сменя периодично, защото друго такова не се продава. Така мисля аз поне.

Morskiq написа:Казах на един германец относно смяната и той ми каза че българите пак се правят на по-умни от германците. Щом по вин не се сменя значи не се сменя. Имам приятел дето е на 600 000 и не го е сменял и си върви като пушка. Аз му казх за проблема с феродовите парченца а той каза че филтъра побирал 1300 гр. масло и именно за това бил филтър. А той все пак работи в BMW в Бремен
По принцип Life Time означава, че през време на експлоатацията на кутията, тя не се нуждае от обслужване
Но не забравяйте, че германеца кара колата от 0 до 600 000 км. а българина от 600 000 до ххх ххх км.

Дори и производителя едва ли е предполагал, че лайф-тайма на тази кола е толкова дълъг ....
PS: нищо, че вси1ки коли в BG са на не повече от 200 000 (в редки случаи 300 000) км. и са "уникални"
- zlobicar
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 661
- Регистриран на: 2.12.2006
- Местоположение: София,Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: x5 e70 3.0d,е46 318i
48 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани