Тресене на волана след смяна на тампони на носачите
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- ivo86
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 150
- Регистриран на: 8.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 525i
Тресене на волана след смяна на тампони на носачите
Здравейте колеги,
Знам че има ужасно много писано по тази тема, включително и аз съм повдигал подобна.
Kак може да сменя абсолютно всичко по ходовата част и след това около 90-120 да ми се люлеее волана...
Тъпото е че сега си купих и X5, който го нямаше този проблем с тресенето, но след като смених тампоните на кривите носачи същотото това люлеене се появи и на X-a.
Имам един много тъп въпрос, след като на две коли имам абсолютно един и същ проблем и на едната колата се появи след смяна на тези тампони... имат ли посока на слагане или не ?
Започвам с тъпите въпроси...
И на двата автомобила тампоните са лемфъордер....
Знам че има ужасно много писано по тази тема, включително и аз съм повдигал подобна.
Kак може да сменя абсолютно всичко по ходовата част и след това около 90-120 да ми се люлеее волана...
Тъпото е че сега си купих и X5, който го нямаше този проблем с тресенето, но след като смених тампоните на кривите носачи същотото това люлеене се появи и на X-a.
Имам един много тъп въпрос, след като на две коли имам абсолютно един и същ проблем и на едната колата се появи след смяна на тези тампони... имат ли посока на слагане или не ?
Започвам с тъпите въпроси...
И на двата автомобила тампоните са лемфъордер....
- kluna_
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 245
- Регистриран на: 14.02.2008
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i
- ivo86
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 150
- Регистриран на: 8.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 525i
Re: Тресене на волана след смяна на тампони на носачите
Да да, това е ясно то ако обърнеш тампона няма да влезне, идеята ми е дали има поскоа примерно за ляво и дясно....
- pimpo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 604
- Регистриран на: 24.01.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е46
- Детайли за колата: N42B20
Re: Тресене на волана след смяна на тампони на носачите
Ако новите нампони са по-твърди от старите, волана става по-чувствителен към баланса на гумите.
При мен от преминаването от хидравлични (разбирай меки) оригинални тампони към плътни усилени (разбирай твърди) се получи точно същия ефект. Ходих на баланс на 3 места и едва на на последното хванаха лек дизбаланс на едната гума (само 10грама искаше). С това вибрацията на волана изчезна! Важно е гумите да са чисти и сухи при баланса. При мен това е било причината да не ми се получи баланса в началото (имаше минимално количество изсъхнала кал по едната гума).
При мен от преминаването от хидравлични (разбирай меки) оригинални тампони към плътни усилени (разбирай твърди) се получи точно същия ефект. Ходих на баланс на 3 места и едва на на последното хванаха лек дизбаланс на едната гума (само 10грама искаше). С това вибрацията на волана изчезна! Важно е гумите да са чисти и сухи при баланса. При мен това е било причината да не ми се получи баланса в началото (имаше минимално количество изсъхнала кал по едната гума).
Кога се пише "И" и кога "Й"
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
- ivo86
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 150
- Регистриран на: 8.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 525i
Re: Тресене на волана след смяна на тампони на носачите
Може и да си прав, тъй като старите бяха се разпърдяли ( маслото беше изтекло) и луфта да се е обирал от тях, а сега понеже го няма луфта в тампоните да ми играе волана....
Омръзна ми от това тресене.. нито едната нито другата кола като хората ....
Омръзна ми от това тресене.. нито едната нито другата кола като хората ....

- wladio
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 701
- Регистриран на: 16.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е39
Re: Тресене на волана след смяна на тампони на носачите
А реглаж прави ли???
- ivo86
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 150
- Регистриран на: 8.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 525i
Re: Тресене на волана след смяна на тампони на носачите
Здрасти,
Не съм правил, но така или иначе на е39-ката ми съм правил абсолютно всичко като по учебник, дори и гумите с джантите сменях няколко пъти с чисто нови и резултата беше около 5000лв абсолютно на вятъра...
Ще пробвам и това...
Не съм правил, но така или иначе на е39-ката ми съм правил абсолютно всичко като по учебник, дори и гумите с джантите сменях няколко пъти с чисто нови и резултата беше около 5000лв абсолютно на вятъра...
Ще пробвам и това...
- dak
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 704
- Регистриран на: 29.05.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530D 184 кс. седан
Re: Тресене на волана след смяна на тампони на носачите
Колега , БМВ е много чувствителна от към баланс на гумите , налягане и състояние на джантите , няколко тъти съм правил баланс и в момента почти го нямам клатенето (м/у 80 и 100 е при мен) Имаше един колега с е39 който беше правил някакъв динамичен баланс за да си оправи клатенето на волана. Може заради тампоните да си го получил , ако са по твърди не обират добре вибрацията и се предава към волана. А със зимните гуми 15ки няма такова клатене.
Re: Тресене на волана след смяна на тампони на носачите
Питай майстора какви тампони ти е сложил. На мен ми бяха сложили някакви твърди нещо подобно на пауърфлекс и едва не ми разби рейката от тресене особенно по павета. Та мислълта ми е, че ако е сложил тампони твърди като гума на камион то те не изпълняват ролята си и от там проблемите.
- tiho_madjarov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 209
- Регистриран на: 1.10.2012
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: 325Ci
- Мечтае да кара: М5
Re: Тресене на волана след смяна на тампони на носачите
Колега какво имаш в предвид под "люлеене на волана"? Луфт ли има който трябва да обираш постоянно,сеене ли има,че и при мен има нещо подобно и се получи между другото след смяна на вътрешен кормилен накрайник.Преди това всичко беше супер.Минал съм преден мост,баланс всичко,но предницата сее и това си е.Супер гадно за такава голяма и тежко кола,да стискаш волана постоянно като луд. 

- ivo86
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 150
- Регистриран на: 8.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 525i
Re: Тресене на волана след смяна на тампони на носачите
Не знам какво означава сеене на предницата, но в моя случай самият волан се движи на ляво и надясно до къто карам на право (тресе и самата кола ). Тампоните са Лемфърдер.
Ходил съм с е39ката и на динамичен баланс в Опел, същият ..... няма оправяне. Със зимните и със летните гуми, зимните джантите са конец, зимните гумите са чисто нови. С летниет тресе една идея по малко в някои моменти.
Но важното е че клатенето на волата е абсолютно същото както при X-a, това клатене на волата се получи след смяната на тези тампони.
Ходил съм с е39ката и на динамичен баланс в Опел, същият ..... няма оправяне. Със зимните и със летните гуми, зимните джантите са конец, зимните гумите са чисто нови. С летниет тресе една идея по малко в някои моменти.
Но важното е че клатенето на волата е абсолютно същото както при X-a, това клатене на волата се получи след смяната на тези тампони.
Re: Тресене на волана след смяна на тампони на носачите
А като натиснеш спирачките при тази скорост как е...тресе ли или не?
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
- ivo86
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 150
- Регистриран на: 8.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 525i
Re: Тресене на волана след смяна на тампони на носачите
Тресе, но и преди тресеше при натискане на спирачката, но не люлееще волана, така или иначе кривите дискове се сменят и след 10к пак на същото дередже..
Re: Тресене на волана след смяна на тампони на носачите
Ами за това ти бие волана.Защото при отпусната спирачка разтоянието между диска и накладката е минимално,но когато е крив диска това поражда и леки вибрации във волана.Вчера свалих дискове и накладки на 900км Текстар залкупени от съфорумнец и отиват за шлайфане.Признаците бяха вибрация във волана,доловими за твоята ръка и вибрация по силна при натиск на спирачката около 100км/ч и между 60 докато свали на 40.Занесох старите си дискове,те и те бяха на 6000км и ми ги престъргаха както и накладките се фрезоваха.Сега колата спи.Обяснението,което получих е че оригиналните дискове са оставяни на естествен процес на стареене на чугуна и той е по малко податлив на термални деформации.Докато новите,които си купуваме повечето от нас по евтини,са състарени изкуствено,но не достатъчно добре и като ги загряваш то те се каляват,но същевременно и кривят.Така за това масово кривиме дисковете особено по големите и тебки от тях.Даже като съвет ми казаха,че по добре стари дискове в които има живот,отколкото нови в това състояние.Казвам го като човек сменил за 6 месеца 4 комплекта дискове,от тях 3 чисто нови.текстар.ате.бош.Сега се надявам,че ще си имам нови текстари без да е нужно да се кривят пак.Но пък и не мисля да ги връщам скоро,понеже сега спи с боша,който беше в същото състояние преди шлайфа.
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Пп и преди да ме убеди някой.че не съм прав, заради това нещо, то да кажа:За да махна тази вибрация във волана при шофиране и спиране съм сменил..8те носача 4те накрайника.вътрешните и външните.главина.4 спирачни маркучи.спирачна и хидравлична течност 2 рейки сервотроник.2 комплекта спирачни апарати.заедни със супортите.у задните дискове и накладки.всичко чисто ново освен апаратите и рейките.които пък бяха без забележки.
А и 4те биалетки.пак нови плюс тампоните на стабилизиращата щанга отпред.Даже предните биалети два пъти,че първият път сложих мейле усилено и след това сложих лемфьордер.Както и тампоните на новите криви носачи смених,че всички са на асметал то на кривите сложих тампони лемфьордер.
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Пп и преди да ме убеди някой.че не съм прав, заради това нещо, то да кажа:За да махна тази вибрация във волана при шофиране и спиране съм сменил..8те носача 4те накрайника.вътрешните и външните.главина.4 спирачни маркучи.спирачна и хидравлична течност 2 рейки сервотроник.2 комплекта спирачни апарати.заедни със супортите.у задните дискове и накладки.всичко чисто ново освен апаратите и рейките.които пък бяха без забележки.
А и 4те биалетки.пак нови плюс тампоните на стабилизиращата щанга отпред.Даже предните биалети два пъти,че първият път сложих мейле усилено и след това сложих лемфьордер.Както и тампоните на новите криви носачи смених,че всички са на асметал то на кривите сложих тампони лемфьордер.
Re: Тресене на волана след смяна на тампони на носачите
Това Е39-ката е е`аси и лигавата кола. Тя по капризна от кифла и плеймейтка взети заедно.
Моята също се друса между 120 и 130 км и каквото и да и сменям пак е същата. Затова каране докато се счупи нацяло и толкова. Не съм си купил 1 тон желязо да му слугувам а точно обратно - тя да ми служи.

19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани