Тресене на волана след смяна на тампони на носачите

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 150
Регистриран на: 8.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е39 525i

Тресене на волана след смяна на тампони на носачите

Мнение от ivo86 » 22 Окт 2015, 15:16

Здравейте колеги,
Знам че има ужасно много писано по тази тема, включително и аз съм повдигал подобна.

Kак може да сменя абсолютно всичко по ходовата част и след това около 90-120 да ми се люлеее волана...

Тъпото е че сега си купих и X5, който го нямаше този проблем с тресенето, но след като смених тампоните на кривите носачи същотото това люлеене се появи и на X-a.

Имам един много тъп въпрос, след като на две коли имам абсолютно един и същ проблем и на едната колата се появи след смяна на тези тампони... имат ли посока на слагане или не ?

Започвам с тъпите въпроси...

И на двата автомобила тампоните са лемфъордер....

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 245
Регистриран на: 14.02.2008
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: E39 520i

Re: Тресене на волана след смяна на тампони на носачите

Мнение от kluna_ » 22 Окт 2015, 15:45

Имат посока обозначена е на самия тампон...
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 150
Регистриран на: 8.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е39 525i

Re: Тресене на волана след смяна на тампони на носачите

Мнение от ivo86 » 22 Окт 2015, 16:24

Да да, това е ясно то ако обърнеш тампона няма да влезне, идеята ми е дали има поскоа примерно за ляво и дясно....

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 604
Регистриран на: 24.01.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е46
Детайли за колата: N42B20

Re: Тресене на волана след смяна на тампони на носачите

Мнение от pimpo » 22 Окт 2015, 16:53

Ако новите нампони са по-твърди от старите, волана става по-чувствителен към баланса на гумите.
При мен от преминаването от хидравлични (разбирай меки) оригинални тампони към плътни усилени (разбирай твърди) се получи точно същия ефект. Ходих на баланс на 3 места и едва на на последното хванаха лек дизбаланс на едната гума (само 10грама искаше). С това вибрацията на волана изчезна! Важно е гумите да са чисти и сухи при баланса. При мен това е било причината да не ми се получи баланса в началото (имаше минимално количество изсъхнала кал по едната гума).
Кога се пише "И" и кога "Й"

1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ

2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 150
Регистриран на: 8.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е39 525i

Re: Тресене на волана след смяна на тампони на носачите

Мнение от ivo86 » 22 Окт 2015, 17:00

Може и да си прав, тъй като старите бяха се разпърдяли ( маслото беше изтекло) и луфта да се е обирал от тях, а сега понеже го няма луфта в тампоните да ми играе волана....

Омръзна ми от това тресене.. нито едната нито другата кола като хората .... :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 701
Регистриран на: 16.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е39

Re: Тресене на волана след смяна на тампони на носачите

Мнение от wladio » 22 Окт 2015, 20:22

А реглаж прави ли???

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 150
Регистриран на: 8.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е39 525i

Re: Тресене на волана след смяна на тампони на носачите

Мнение от ivo86 » 23 Окт 2015, 9:51

Здрасти,
Не съм правил, но така или иначе на е39-ката ми съм правил абсолютно всичко като по учебник, дори и гумите с джантите сменях няколко пъти с чисто нови и резултата беше около 5000лв абсолютно на вятъра...


Ще пробвам и това...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 704
Регистриран на: 29.05.2011
Пол: Мъж
Кара: E39 530D 184 кс. седан

Re: Тресене на волана след смяна на тампони на носачите

Мнение от dak » 23 Окт 2015, 11:13

Колега , БМВ е много чувствителна от към баланс на гумите , налягане и състояние на джантите , няколко тъти съм правил баланс и в момента почти го нямам клатенето (м/у 80 и 100 е при мен) Имаше един колега с е39 който беше правил някакъв динамичен баланс за да си оправи клатенето на волана. Може заради тампоните да си го получил , ако са по твърди не обират добре вибрацията и се предава към волана. А със зимните гуми 15ки няма такова клатене.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1074
Регистриран на: 2.05.2008
Кара: 520i face

Re: Тресене на волана след смяна на тампони на носачите

Мнение от bioz » 23 Окт 2015, 11:15

Питай майстора какви тампони ти е сложил. На мен ми бяха сложили някакви твърди нещо подобно на пауърфлекс и едва не ми разби рейката от тресене особенно по павета. Та мислълта ми е, че ако е сложил тампони твърди като гума на камион то те не изпълняват ролята си и от там проблемите.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 209
Регистриран на: 1.10.2012
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: 325Ci
Мечтае да кара: М5

Re: Тресене на волана след смяна на тампони на носачите

Мнение от tiho_madjarov » 23 Окт 2015, 11:24

Колега какво имаш в предвид под "люлеене на волана"? Луфт ли има който трябва да обираш постоянно,сеене ли има,че и при мен има нещо подобно и се получи между другото след смяна на вътрешен кормилен накрайник.Преди това всичко беше супер.Минал съм преден мост,баланс всичко,но предницата сее и това си е.Супер гадно за такава голяма и тежко кола,да стискаш волана постоянно като луд. :no:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 150
Регистриран на: 8.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е39 525i

Re: Тресене на волана след смяна на тампони на носачите

Мнение от ivo86 » 23 Окт 2015, 12:42

Не знам какво означава сеене на предницата, но в моя случай самият волан се движи на ляво и надясно до къто карам на право (тресе и самата кола ). Тампоните са Лемфърдер.

Ходил съм с е39ката и на динамичен баланс в Опел, същият ..... няма оправяне. Със зимните и със летните гуми, зимните джантите са конец, зимните гумите са чисто нови. С летниет тресе една идея по малко в някои моменти.

Но важното е че клатенето на волата е абсолютно същото както при X-a, това клатене на волата се получи след смяната на тези тампони.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 919
Регистриран на: 12.11.2005
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Тресене на волана след смяна на тампони на носачите

Мнение от kalingk » 23 Окт 2015, 12:49

А като натиснеш спирачките при тази скорост как е...тресе ли или не?

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 150
Регистриран на: 8.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е39 525i

Re: Тресене на волана след смяна на тампони на носачите

Мнение от ivo86 » 23 Окт 2015, 14:45

Тресе, но и преди тресеше при натискане на спирачката, но не люлееще волана, така или иначе кривите дискове се сменят и след 10к пак на същото дередже..

ентусиаст
Аватар
Мнения: 919
Регистриран на: 12.11.2005
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Тресене на волана след смяна на тампони на носачите

Мнение от kalingk » 23 Окт 2015, 15:10

Ами за това ти бие волана.Защото при отпусната спирачка разтоянието между диска и накладката е минимално,но когато е крив диска това поражда и леки вибрации във волана.Вчера свалих дискове и накладки на 900км Текстар залкупени от съфорумнец и отиват за шлайфане.Признаците бяха вибрация във волана,доловими за твоята ръка и вибрация по силна при натиск на спирачката около 100км/ч и между 60 докато свали на 40.Занесох старите си дискове,те и те бяха на 6000км и ми ги престъргаха както и накладките се фрезоваха.Сега колата спи.Обяснението,което получих е че оригиналните дискове са оставяни на естествен процес на стареене на чугуна и той е по малко податлив на термални деформации.Докато новите,които си купуваме повечето от нас по евтини,са състарени изкуствено,но не достатъчно добре и като ги загряваш то те се каляват,но същевременно и кривят.Така за това масово кривиме дисковете особено по големите и тебки от тях.Даже като съвет ми казаха,че по добре стари дискове в които има живот,отколкото нови в това състояние.Казвам го като човек сменил за 6 месеца 4 комплекта дискове,от тях 3 чисто нови.текстар.ате.бош.Сега се надявам,че ще си имам нови текстари без да е нужно да се кривят пак.Но пък и не мисля да ги връщам скоро,понеже сега спи с боша,който беше в същото състояние преди шлайфа.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Пп и преди да ме убеди някой.че не съм прав, заради това нещо, то да кажа:За да махна тази вибрация във волана при шофиране и спиране съм сменил..8те носача 4те накрайника.вътрешните и външните.главина.4 спирачни маркучи.спирачна и хидравлична течност 2 рейки сервотроник.2 комплекта спирачни апарати.заедни със супортите.у задните дискове и накладки.всичко чисто ново освен апаратите и рейките.които пък бяха без забележки.
А и 4те биалетки.пак нови плюс тампоните на стабилизиращата щанга отпред.Даже предните биалети два пъти,че първият път сложих мейле усилено и след това сложих лемфьордер.Както и тампоните на новите криви носачи смених,че всички са на асметал то на кривите сложих тампони лемфьордер.


Аватар
Мнения: 1321
Регистриран на: 10.03.2006
Местоположение: Peterborough
Кара: CLS350 и Е39

Re: Тресене на волана след смяна на тампони на носачите

Мнение от ivoo » 23 Окт 2015, 16:36

Това Е39-ката е е`аси и лигавата кола. Тя по капризна от кифла и плеймейтка взети заедно. :mhihi: Моята също се друса между 120 и 130 км и каквото и да и сменям пак е същата. Затова каране докато се счупи нацяло и толкова. Не съм си купил 1 тон желязо да му слугувам а точно обратно - тя да ми служи.

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook