540ка на метан...

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 861
Регистриран на: 21.11.2007
Местоположение: София
Кара: AUDI S6

Мнение от bmwmania » 06 Яну 2008, 17:07

Сигурно са колеги от други подфоруми :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Виж, не се заяждам. Просто изказвам мнение, както и всички останали, които са писали в тая тема. ;)
Изображение

Ледения
Аватар
Мнения: 4798
Регистриран на: 4.10.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 535d
Мечтае да кара: из Las Vegas!

Мнение от ICE » 06 Яну 2008, 17:08

Ама мода не иска! :mhihi:
Тази тема като я гледам, от нея ще останат само 2 страници... скоро! ;)
Последна промяна ICE на 06 Яну 2008, 17:16, променена общо 1 път

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 171
Регистриран на: 19.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Всичко!
Мечтае да кара: Боинг 737-800

Мнение от Svetlyo » 06 Яну 2008, 17:14

MaXo пиши до БМВ-Германия да почнат да произвеждат колите на метан! :mhihi: Аз не мога да разбера що се занимаваш така на дребно тука с нас... Само да те ядосваме. Деиствай глобално, щото ние тука явно не можем да те разберем! Прати им и линка на тоя пич с метана :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1258
Регистриран на: 30.03.2003
Местоположение: Sofia
Кара: 330и Е46 1/4mile- 13.88/163km/h
Детайли за колата: Е46ца ... тормозителка на М5 Е34 и 330ки Е90

Мнение от MaXo » 06 Яну 2008, 17:24

Svetlyo написа:MaXo пиши до БМВ-Германия да почнат да произвеждат колите на метан! :mhihi: Аз не мога да разбера що се занимаваш така на дребно тука с нас... Само да те ядосваме. Деиствай глобално, щото ние тука явно не можем да те разберем! Прати им и линка на тоя пич с метана :mhihi:


Ау какъв си шегобиец ... притъпено ми е сигурно чувството за хумор.Мисля да им пиша да спрат от производство всякакви 520ки, че са скръб най-ужасна. :mhihi: Или поне да вграждат по една нитро система за изпреварвания... :D Щото то на Е39ка с тегло 1630кг ... 4.4 си му е екстра ... 2.0 и 2.5 са малко за 1500+кг поне според мен.Все едно А8ца 150 коня ... А8цата тежи почти колкото Е39ка ... и най-разпространените са 4.2 ... а за вас 540ката е мания страшна... от Ауди са решили, че за 1700кг 4.2 е добре и най-слабия бензинов мотор е 2.8 193коня при тегло около 1500кг. :D Пиша го това за да разберете, че е39 с 4.4 мотор 286 коня не е нещо космическо на което е грехота да се слага метан ... за мен е нормална кола!!! Не ми се пише повече ... направо може да изтриете цялата тема ... по-добре от това да се остават 2 страници селектирано.
без реклами в подписа...
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1438
Регистриран на: 18.01.2007
Пол: Мъж
Кара: E39 535i '01
Мечтае да кара: Mки, Ферарита и други глупости :)

Мнение от Feanor » 06 Яну 2008, 18:12

MaXo написа: И сега като видя, че има в можиле.бг няколко за под 25000лв ... кво правим ...

3 бройки, 96-та година всичките... колко от тях според теб можеш да ги вземеш и да се качиш на тях без притеснения? ;)
А иначе акциза ако го махнат... а ако баба ми беше дедо... :mhihi:

П.П. Откъде измисли 1.6 тона тегло на Е39 520 само ако кажеш... :mhihi:
"Nothing gives one person so much advantage over another as to remain always cool and unruffled under all circumstances"

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1258
Регистриран на: 30.03.2003
Местоположение: Sofia
Кара: 330и Е46 1/4mile- 13.88/163km/h
Детайли за колата: Е46ца ... тормозителка на М5 Е34 и 330ки Е90

Мнение от MaXo » 06 Яну 2008, 18:16

Можеш ли да четеш 1630кг за 540 ... 1500 за 520ка... това съм написал!Няма да ти коментирам другата част от поста ... дава го оборотен с парата дето купува 540ки ама кво стана... ти си знаеш. :mhihi:
без реклами в подписа...
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2832
Регистриран на: 4.09.2007
Местоположение: Sofia
Кара: E70

Мнение от El Diablo » 06 Яну 2008, 19:24

МаЦо гледаи са
сравняваш А8 с Е39 :mhihi:
а трябва А6 с Е39
или А8 с Е38 - 7-ца с 2.0 мотор няма. почват от 728 бензинките 193 кс!
А6 кво да говориме 1.8 125 кончета :mhihi:
или новото А6 2.0 ТДИ 140 коня :mhihi:
и кво прави тва А6 1.8 автоматик на 125 кончета :mhihi:
а вече човешката лакомия винаги иска още и още
а кои не е доволен от 520 на бензин да си вземе 540 на метан :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 141
Регистриран на: 27.10.2005
Местоположение: Munich, Germany
Пол: Мъж
Кара: BMW E38 740i 4.4l V8 Individual
Мечтае да кара: E38

Мнение от Misho 605 SVti » 06 Яну 2008, 20:21

Не знам защо толкова много хора не харесвате метана като алтернативно гориво.

Казвате колата била спъната, колята не вървяла, куц кон, дърта кобила, скопен жребец ....

Метанът като гориво даже е по-калоричен от бензина. Лошото обаче е, че пропорциите с въздуха са по-различни от бензиновата смес, поради което количестовото гориво, което влиза в цилиндрите при един и същи дебит на въздуха, е по-малко. Но в крайна сметка едното компенсира другото, да има разлика не повече от 5%.

Да, има минуси. Бутилките са тежки, побират малко количество сгъстен природен газ, но пък разходът е безумно малък.

Пежо 605 2.0 с турбо и 142 к.с. гори 6.5 кг/100км при скорост 130-200 км/ч.

Фолксваген Пасат 1.8 пак с турбо и 150 к.с. гори 5кг/100км при скорост 100-160 км/ч.

Такъв разход не е висок, при условие, че метанът струва 1.10 - 1.20 лв./кг. Метанът поскъпва ... но междувременно поскъпва и бензина - гони 2.20 лв./л. В крайна сметка двигателят на бензин хем гори 1.5 пъти повече, хем самото гориво струва 2 пъти повече. Иначе казано - 3 пъти по-скъпо е да се кара на бензин. Човек ако върти по 50 000 км на година, икономията му е 10 000 лв.

10 000 лева!!!! При първоначална инвестиция 2500 - 3000 лв.

Някой ще каже, че метанът унищожава двигателя.... какво може да навреди на един двигател - висока температура на изгорелите газове, бедна смес, детонации.

Метано-въздушната смес даже гори при по-ниски температури от бензино-въздушната смес. Може и да е незначително по-ниска, но е по-ниска. Съжалявам, че не мога да намеря един буквар с данни, за да ви цитирам конкретни цифри.

Бензиновите пари са течни и измиват маслото от стените на цилиндрите. При метанът (че и при пропан-бутанът) този момент го няма.

Метанът гори по-бавно от бензина, поради което горенето на сместта продължава през по-дълъг период от време в сравнение с бензина, т.е. по-равномерна работа на двигателя. Просто сместта трябва да се пали с около 12 градуса по-рано, за да може в ГМТ да се постигне максимално налягане.

Бедна смес. Всеки един метанов инжекцион си има МАР сензор, има връзка с тротъла, има връзка с температурата на двигателя, следи за температурата на природния газ в рейката с инжекторите .... какво повече може да се иска?! Нищо по-различно от един бензинов двигател.

Нещата опират до настройка. Нормалната метано-въздушна смес е 17.3:1. Бензиновата е 14.7:1. И ако теснолентовата ламбда сонда при работа на бензин ще има колебливи стойности при нормална горивна смес, то при работа на метан показателите на сондата ще са приблизително едни и същи, тъй като смесите са със тойности над 15.4:1.

... т.е. всичките проблеми с метановите уредби произхождат от настройките на метановото ЕКУ. Настройките може да се зададат коректно, но като няма широколентова сонда, с която да се извършат коректно настройките, няма как да се регистрира каквото и да било отклонение от зададените параметри. И колата започва да окуцява, може да се създадат редица проблеми.

За метан се изпускат някои тънки моменти, като степента на сгъстяване например.

Еквивалентното октаново число на метановата смес е 130 октана. Един двигател, предвиден да работи ма метан, има степен от порядъка на 18-20:1. Това с е като дизелов двигател. Не случайно има толкова успешни модификации на дизелови агрегати. При някои сместта се пали от специални свещи на мястото на подгряващите, при други с доработки се монтират дюзи на мястото на дизеловите. Но това е отделна тема.

При такива степени на сгъстяване нито един атмосферен бензинов двигател няма да може да работи на бензин.

Но как стоят нещата, ако двигателят е с турбокомрпесор например? И както на бензин надува е ограничен примерно на 1.5 бара, така на метна при същата степен на сгъстяване може да се надуе на 3 ... 4 бара.

Даже и да не се правят такива изгъзици, а си говорим за нормален двигател, преработен да работи на метан, ако досега е работил с 1.5 бара на бензин, на метан просто се надува да помпа с 1.6 или 1.7 бара да речем, и всякакви 5 или 10% загуби в мощността ще бъдат компенсирани.

Така че е некоректно да се твърди, че метанът не става за гориво за ДВГ.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2287
Регистриран на: 26.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320dA 525xd

Мнение от pazokolarov » 06 Яну 2008, 21:07

bmwmania написа:
pazokolarov написа:.......

Не колега не е снобарщина и комплексарство, а Българщина. Аз нямам много пари, но съм си направил сметката за бензина. А който не е "В ГАЗОВИЯ СЕРВИЗ, С ЧАС ЗА МОНТАЖ"
ПС. Колега гледам караш дизел......имам следното предложение за тебе понеже не си комплексар и снобар, земи събирай изгорялото олио от фритюрника и си го сипвай в резервоара, знаеш ли колко бакшиши с дизели го правят а? "Икономия брат" Те така му викат!!!

Ако в ръководството на потребителя бяха написали, че М51 е допустимо да се кара с биодизел, нямаше да ме е срам да се редя на колонката за биодизел. :D
Изображение
ИзображениеИзображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3117
Регистриран на: 9.08.2004
Местоположение: СофиА
Кара: `Е34 ТДС-ъ 95
Мечтае да кара: `Е34`E32 `E38 `E31

Мнение от Bavarishe » 06 Яну 2008, 22:29

BMW-E39 написа:МаЦо гледаи са
сравняваш А8 с Е39 :mhihi:
а трябва А6 с Е39
или А8 с Е38 - 7-ца с 2.0 мотор няма. почват от 728 бензинките 193 кс!
А6 кво да говориме 1.8 125 кончета :mhihi:
или новото А6 2.0 ТДИ 140 коня :mhihi:
и кво прави тва А6 1.8 автоматик на 125 кончета :mhihi:
а вече човешката лакомия винаги иска още и още
а кои не е доволен от 520 на бензин да си вземе 540 на метан :mhihi:

А 518 кво прави?И това а6 2.0 тди 140 коня знаеш ли как хубаво прескача 520Д :evil: Смятам,че в тая тема най-малко смисъл има деленето на марки.На газ и метан има секви коли без ферари и ламбо.Нищо чудно некъде по света да има и такива ;)
ТДС - Турбо Див Селянин

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2832
Регистриран на: 4.09.2007
Местоположение: Sofia
Кара: E70

Мнение от El Diablo » 07 Яну 2008, 0:39

стегни се малко
новото А6 2.0 ТДИ 140 коня да прескача Е60 520 д - 163 коня :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1675
Регистриран на: 6.05.2007
Местоположение: Пловдив

Мнение от Evelin Cotsev » 07 Яну 2008, 0:56

BMW-E39 написа:стегни се малко
новото А6 2.0 ТДИ 140 коня да прескача Е60 520 д - 163 коня :mhihi:


:mhihi: :mhihi:
It`s party time !

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3117
Регистриран на: 9.08.2004
Местоположение: СофиА
Кара: `Е34 ТДС-ъ 95
Мечтае да кара: `Е34`E32 `E38 `E31

Мнение от Bavarishe » 07 Яну 2008, 1:26

е39.То Аудито порасна на 170 коня :D
ТДС - Турбо Див Селянин

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 171
Регистриран на: 19.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Всичко!
Мечтае да кара: Боинг 737-800

Мнение от Svetlyo » 07 Яну 2008, 9:16

Misho 605 SVti написа:Не знам защо толкова много хора не харесвате метана като алтернативно гориво.


Аз лично нямам нищо против метана, но както каза ти като алтернативно гориво!!!!! Що го кажа за Н-ти път може би. Когато си купуваш кола за удоволствие не мислиш за алтернативиииииииии!!! Разберето го веднъж за винаги тва и престанете с тия дребни сметки на дедо със жигулата. Се едно слушам баба ми. Няма да си зема пълнозърнест хляб , ми ше си зема типов щот е по ефтин с 20 стотинки ама ме храни по същия начин!

Метана е за служебни коли с голям километраж на година!!!! Иначе няма смисъл от него!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1258
Регистриран на: 30.03.2003
Местоположение: Sofia
Кара: 330и Е46 1/4mile- 13.88/163km/h
Детайли за колата: Е46ца ... тормозителка на М5 Е34 и 330ки Е90

Мнение от MaXo » 07 Яну 2008, 10:11

По какъв начин се намалява удоволствието не ми е много ясно ... говорим за коли за возене, а не Поршета, Мки, Ламбота и про4ие. Дедото с жигулата не може да събере пари за метанова уредба... той дедото и не кара много за да слага. :D Ако хляба ми е 1000лв на месец ... и има вариант да ям друг хляб дето ще ми под 400лв на месец ... ебах тоя хляб... и все пак с едното храниш себе си ... с другото няква си кола. :D Много километри могат да се минават и с лични автомобили ...
Явно си много богат щом подобна икономия я сравняваш с по-евтин хляб с 20ст ... почвам да си мисля, че или си мноооо богат или сте голяма фамилия и ядете мнооо хляб. :D
без реклами в подписа...
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook