540ка на метан...
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- Svetlyo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 171
- Регистриран на: 19.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Всичко!
- Мечтае да кара: Боинг 737-800
MaXo пиши до БМВ-Германия да почнат да произвеждат колите на метан!
Аз не мога да разбера що се занимаваш така на дребно тука с нас... Само да те ядосваме. Деиствай глобално, щото ние тука явно не можем да те разберем! Прати им и линка на тоя пич с метана 


- MaXo
- ентусиаст
-
- Мнения: 1258
- Регистриран на: 30.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Кара: 330и Е46 1/4mile- 13.88/163km/h
- Детайли за колата: Е46ца ... тормозителка на М5 Е34 и 330ки Е90
Svetlyo написа:MaXo пиши до БМВ-Германия да почнат да произвеждат колите на метан!Аз не мога да разбера що се занимаваш така на дребно тука с нас... Само да те ядосваме. Деиствай глобално, щото ние тука явно не можем да те разберем! Прати им и линка на тоя пич с метана
Ау какъв си шегобиец ... притъпено ми е сигурно чувството за хумор.Мисля да им пиша да спрат от производство всякакви 520ки, че са скръб най-ужасна.



без реклами в подписа...

- Feanor
- ентусиаст
-
- Мнения: 1438
- Регистриран на: 18.01.2007
- Пол: Мъж
- Кара: E39 535i '01
- Мечтае да кара: Mки, Ферарита и други глупости :)
MaXo написа: И сега като видя, че има в можиле.бг няколко за под 25000лв ... кво правим ...
3 бройки, 96-та година всичките... колко от тях според теб можеш да ги вземеш и да се качиш на тях без притеснения?

А иначе акциза ако го махнат... а ако баба ми беше дедо...

П.П. Откъде измисли 1.6 тона тегло на Е39 520 само ако кажеш...

"Nothing gives one person so much advantage over another as to remain always cool and unruffled under all circumstances"
- MaXo
- ентусиаст
-
- Мнения: 1258
- Регистриран на: 30.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Кара: 330и Е46 1/4mile- 13.88/163km/h
- Детайли за колата: Е46ца ... тормозителка на М5 Е34 и 330ки Е90
Можеш ли да четеш 1630кг за 540 ... 1500 за 520ка... това съм написал!Няма да ти коментирам другата част от поста ... дава го оборотен с парата дето купува 540ки ама кво стана... ти си знаеш. 

без реклами в подписа...

- El Diablo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2832
- Регистриран на: 4.09.2007
- Местоположение: Sofia
- Кара: E70
МаЦо гледаи са
сравняваш А8 с Е39
а трябва А6 с Е39
или А8 с Е38 - 7-ца с 2.0 мотор няма. почват от 728 бензинките 193 кс!
А6 кво да говориме 1.8 125 кончета
или новото А6 2.0 ТДИ 140 коня
и кво прави тва А6 1.8 автоматик на 125 кончета
а вече човешката лакомия винаги иска още и още
а кои не е доволен от 520 на бензин да си вземе 540 на метан
сравняваш А8 с Е39

а трябва А6 с Е39
или А8 с Е38 - 7-ца с 2.0 мотор няма. почват от 728 бензинките 193 кс!
А6 кво да говориме 1.8 125 кончета

или новото А6 2.0 ТДИ 140 коня

и кво прави тва А6 1.8 автоматик на 125 кончета

а вече човешката лакомия винаги иска още и още
а кои не е доволен от 520 на бензин да си вземе 540 на метан

- Misho 605 SVti
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 141
- Регистриран на: 27.10.2005
- Местоположение: Munich, Germany
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E38 740i 4.4l V8 Individual
- Мечтае да кара: E38
Не знам защо толкова много хора не харесвате метана като алтернативно гориво.
Казвате колата била спъната, колята не вървяла, куц кон, дърта кобила, скопен жребец ....
Метанът като гориво даже е по-калоричен от бензина. Лошото обаче е, че пропорциите с въздуха са по-различни от бензиновата смес, поради което количестовото гориво, което влиза в цилиндрите при един и същи дебит на въздуха, е по-малко. Но в крайна сметка едното компенсира другото, да има разлика не повече от 5%.
Да, има минуси. Бутилките са тежки, побират малко количество сгъстен природен газ, но пък разходът е безумно малък.
Пежо 605 2.0 с турбо и 142 к.с. гори 6.5 кг/100км при скорост 130-200 км/ч.
Фолксваген Пасат 1.8 пак с турбо и 150 к.с. гори 5кг/100км при скорост 100-160 км/ч.
Такъв разход не е висок, при условие, че метанът струва 1.10 - 1.20 лв./кг. Метанът поскъпва ... но междувременно поскъпва и бензина - гони 2.20 лв./л. В крайна сметка двигателят на бензин хем гори 1.5 пъти повече, хем самото гориво струва 2 пъти повече. Иначе казано - 3 пъти по-скъпо е да се кара на бензин. Човек ако върти по 50 000 км на година, икономията му е 10 000 лв.
10 000 лева!!!! При първоначална инвестиция 2500 - 3000 лв.
Някой ще каже, че метанът унищожава двигателя.... какво може да навреди на един двигател - висока температура на изгорелите газове, бедна смес, детонации.
Метано-въздушната смес даже гори при по-ниски температури от бензино-въздушната смес. Може и да е незначително по-ниска, но е по-ниска. Съжалявам, че не мога да намеря един буквар с данни, за да ви цитирам конкретни цифри.
Бензиновите пари са течни и измиват маслото от стените на цилиндрите. При метанът (че и при пропан-бутанът) този момент го няма.
Метанът гори по-бавно от бензина, поради което горенето на сместта продължава през по-дълъг период от време в сравнение с бензина, т.е. по-равномерна работа на двигателя. Просто сместта трябва да се пали с около 12 градуса по-рано, за да може в ГМТ да се постигне максимално налягане.
Бедна смес. Всеки един метанов инжекцион си има МАР сензор, има връзка с тротъла, има връзка с температурата на двигателя, следи за температурата на природния газ в рейката с инжекторите .... какво повече може да се иска?! Нищо по-различно от един бензинов двигател.
Нещата опират до настройка. Нормалната метано-въздушна смес е 17.3:1. Бензиновата е 14.7:1. И ако теснолентовата ламбда сонда при работа на бензин ще има колебливи стойности при нормална горивна смес, то при работа на метан показателите на сондата ще са приблизително едни и същи, тъй като смесите са със тойности над 15.4:1.
... т.е. всичките проблеми с метановите уредби произхождат от настройките на метановото ЕКУ. Настройките може да се зададат коректно, но като няма широколентова сонда, с която да се извършат коректно настройките, няма как да се регистрира каквото и да било отклонение от зададените параметри. И колата започва да окуцява, може да се създадат редица проблеми.
За метан се изпускат някои тънки моменти, като степента на сгъстяване например.
Еквивалентното октаново число на метановата смес е 130 октана. Един двигател, предвиден да работи ма метан, има степен от порядъка на 18-20:1. Това с е като дизелов двигател. Не случайно има толкова успешни модификации на дизелови агрегати. При някои сместта се пали от специални свещи на мястото на подгряващите, при други с доработки се монтират дюзи на мястото на дизеловите. Но това е отделна тема.
При такива степени на сгъстяване нито един атмосферен бензинов двигател няма да може да работи на бензин.
Но как стоят нещата, ако двигателят е с турбокомрпесор например? И както на бензин надува е ограничен примерно на 1.5 бара, така на метна при същата степен на сгъстяване може да се надуе на 3 ... 4 бара.
Даже и да не се правят такива изгъзици, а си говорим за нормален двигател, преработен да работи на метан, ако досега е работил с 1.5 бара на бензин, на метан просто се надува да помпа с 1.6 или 1.7 бара да речем, и всякакви 5 или 10% загуби в мощността ще бъдат компенсирани.
Така че е некоректно да се твърди, че метанът не става за гориво за ДВГ.
Казвате колата била спъната, колята не вървяла, куц кон, дърта кобила, скопен жребец ....
Метанът като гориво даже е по-калоричен от бензина. Лошото обаче е, че пропорциите с въздуха са по-различни от бензиновата смес, поради което количестовото гориво, което влиза в цилиндрите при един и същи дебит на въздуха, е по-малко. Но в крайна сметка едното компенсира другото, да има разлика не повече от 5%.
Да, има минуси. Бутилките са тежки, побират малко количество сгъстен природен газ, но пък разходът е безумно малък.
Пежо 605 2.0 с турбо и 142 к.с. гори 6.5 кг/100км при скорост 130-200 км/ч.
Фолксваген Пасат 1.8 пак с турбо и 150 к.с. гори 5кг/100км при скорост 100-160 км/ч.
Такъв разход не е висок, при условие, че метанът струва 1.10 - 1.20 лв./кг. Метанът поскъпва ... но междувременно поскъпва и бензина - гони 2.20 лв./л. В крайна сметка двигателят на бензин хем гори 1.5 пъти повече, хем самото гориво струва 2 пъти повече. Иначе казано - 3 пъти по-скъпо е да се кара на бензин. Човек ако върти по 50 000 км на година, икономията му е 10 000 лв.
10 000 лева!!!! При първоначална инвестиция 2500 - 3000 лв.
Някой ще каже, че метанът унищожава двигателя.... какво може да навреди на един двигател - висока температура на изгорелите газове, бедна смес, детонации.
Метано-въздушната смес даже гори при по-ниски температури от бензино-въздушната смес. Може и да е незначително по-ниска, но е по-ниска. Съжалявам, че не мога да намеря един буквар с данни, за да ви цитирам конкретни цифри.
Бензиновите пари са течни и измиват маслото от стените на цилиндрите. При метанът (че и при пропан-бутанът) този момент го няма.
Метанът гори по-бавно от бензина, поради което горенето на сместта продължава през по-дълъг период от време в сравнение с бензина, т.е. по-равномерна работа на двигателя. Просто сместта трябва да се пали с около 12 градуса по-рано, за да може в ГМТ да се постигне максимално налягане.
Бедна смес. Всеки един метанов инжекцион си има МАР сензор, има връзка с тротъла, има връзка с температурата на двигателя, следи за температурата на природния газ в рейката с инжекторите .... какво повече може да се иска?! Нищо по-различно от един бензинов двигател.
Нещата опират до настройка. Нормалната метано-въздушна смес е 17.3:1. Бензиновата е 14.7:1. И ако теснолентовата ламбда сонда при работа на бензин ще има колебливи стойности при нормална горивна смес, то при работа на метан показателите на сондата ще са приблизително едни и същи, тъй като смесите са със тойности над 15.4:1.
... т.е. всичките проблеми с метановите уредби произхождат от настройките на метановото ЕКУ. Настройките може да се зададат коректно, но като няма широколентова сонда, с която да се извършат коректно настройките, няма как да се регистрира каквото и да било отклонение от зададените параметри. И колата започва да окуцява, може да се създадат редица проблеми.
За метан се изпускат някои тънки моменти, като степента на сгъстяване например.
Еквивалентното октаново число на метановата смес е 130 октана. Един двигател, предвиден да работи ма метан, има степен от порядъка на 18-20:1. Това с е като дизелов двигател. Не случайно има толкова успешни модификации на дизелови агрегати. При някои сместта се пали от специални свещи на мястото на подгряващите, при други с доработки се монтират дюзи на мястото на дизеловите. Но това е отделна тема.
При такива степени на сгъстяване нито един атмосферен бензинов двигател няма да може да работи на бензин.
Но как стоят нещата, ако двигателят е с турбокомрпесор например? И както на бензин надува е ограничен примерно на 1.5 бара, така на метна при същата степен на сгъстяване може да се надуе на 3 ... 4 бара.
Даже и да не се правят такива изгъзици, а си говорим за нормален двигател, преработен да работи на метан, ако досега е работил с 1.5 бара на бензин, на метан просто се надува да помпа с 1.6 или 1.7 бара да речем, и всякакви 5 или 10% загуби в мощността ще бъдат компенсирани.
Така че е некоректно да се твърди, че метанът не става за гориво за ДВГ.

- pazokolarov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2287
- Регистриран на: 26.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320dA 525xd
bmwmania написа:pazokolarov написа:.......
Не колега не е снобарщина и комплексарство, а Българщина. Аз нямам много пари, но съм си направил сметката за бензина. А който не е "В ГАЗОВИЯ СЕРВИЗ, С ЧАС ЗА МОНТАЖ"
ПС. Колега гледам караш дизел......имам следното предложение за тебе понеже не си комплексар и снобар, земи събирай изгорялото олио от фритюрника и си го сипвай в резервоара, знаеш ли колко бакшиши с дизели го правят а? "Икономия брат" Те така му викат!!!
Ако в ръководството на потребителя бяха написали, че М51 е допустимо да се кара с биодизел, нямаше да ме е срам да се редя на колонката за биодизел.

- Bavarishe
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3117
- Регистриран на: 9.08.2004
- Местоположение: СофиА
- Кара: `Е34 ТДС-ъ 95
- Мечтае да кара: `Е34`E32 `E38 `E31
BMW-E39 написа:МаЦо гледаи са
сравняваш А8 с Е39![]()
а трябва А6 с Е39
или А8 с Е38 - 7-ца с 2.0 мотор няма. почват от 728 бензинките 193 кс!
А6 кво да говориме 1.8 125 кончета![]()
или новото А6 2.0 ТДИ 140 коня![]()
и кво прави тва А6 1.8 автоматик на 125 кончета![]()
а вече човешката лакомия винаги иска още и още
а кои не е доволен от 520 на бензин да си вземе 540 на метан
А 518 кво прави?И това а6 2.0 тди 140 коня знаеш ли как хубаво прескача 520Д


ТДС - Турбо Див Селянин
- Evelin Cotsev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1675
- Регистриран на: 6.05.2007
- Местоположение: Пловдив
BMW-E39 написа:стегни се малко
новото А6 2.0 ТДИ 140 коня да прескача Е60 520 д - 163 коня


It`s party time !
- Bavarishe
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3117
- Регистриран на: 9.08.2004
- Местоположение: СофиА
- Кара: `Е34 ТДС-ъ 95
- Мечтае да кара: `Е34`E32 `E38 `E31
- Svetlyo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 171
- Регистриран на: 19.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Всичко!
- Мечтае да кара: Боинг 737-800
Misho 605 SVti написа:Не знам защо толкова много хора не харесвате метана като алтернативно гориво.
Аз лично нямам нищо против метана, но както каза ти като алтернативно гориво!!!!! Що го кажа за Н-ти път може би. Когато си купуваш кола за удоволствие не мислиш за алтернативиииииииии!!! Разберето го веднъж за винаги тва и престанете с тия дребни сметки на дедо със жигулата. Се едно слушам баба ми. Няма да си зема пълнозърнест хляб , ми ше си зема типов щот е по ефтин с 20 стотинки ама ме храни по същия начин!
Метана е за служебни коли с голям километраж на година!!!! Иначе няма смисъл от него!
- MaXo
- ентусиаст
-
- Мнения: 1258
- Регистриран на: 30.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Кара: 330и Е46 1/4mile- 13.88/163km/h
- Детайли за колата: Е46ца ... тормозителка на М5 Е34 и 330ки Е90
По какъв начин се намалява удоволствието не ми е много ясно ... говорим за коли за возене, а не Поршета, Мки, Ламбота и про4ие. Дедото с жигулата не може да събере пари за метанова уредба... той дедото и не кара много за да слага.
Ако хляба ми е 1000лв на месец ... и има вариант да ям друг хляб дето ще ми под 400лв на месец ... ебах тоя хляб... и все пак с едното храниш себе си ... с другото няква си кола.
Много километри могат да се минават и с лични автомобили ...
Явно си много богат щом подобна икономия я сравняваш с по-евтин хляб с 20ст ... почвам да си мисля, че или си мноооо богат или сте голяма фамилия и ядете мнооо хляб.


Явно си много богат щом подобна икономия я сравняваш с по-евтин хляб с 20ст ... почвам да си мисля, че или си мноооо богат или сте голяма фамилия и ядете мнооо хляб.

без реклами в подписа...

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани