Издува маркучи и изби през тяло термостат/Закъсал в чужбина

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 726
Регистриран на: 16.06.2008
Местоположение: Kassel/Germany
Пол: Мъж
Кара: е39
Мечтае да кара: E38

Издува маркучи и изби през тяло термостат/Закъсал в чужбина

Мнение от boywalking » 11 Авг 2015, 16:21

Малко предистория и история, че проблема е сериозен.
Колата е е39 520 96г', автоматик, Газов инжекцион. Колата е постоянно поддържана, масло, свещи, филтри както си трябва.
Началото на годината, около края на януари месец съм сменил: изпарител на газта, тяло термостат, термостат, антифриз Hepu, водна помпа Hepu и други неща несвързани с проблема, защото март месец заминах за Германия. Трябваше да направя няколко отбивки до различни места, та целия път ми се върза около 2300км за 3 дни. С колата все още всичко е наред, не губи нито масло, нито вода, перфектна!

Колата се кара може би 1 път седмично, на кратко разстояние, и два пъти на 200км до летището, нормално каране, без ръчкане, без претоварване.

Но при една от инспекциите забелязах, че маркучите са много издути, почти на камък, и след известно време от някъде взе да просълзява и да губи течност.
Миналата седмица се загледах в тялото на термостата и видях това:
тяло термостат.jpg


Случва се следното: Карам колата, паркирам я, от налягането в системата това нещо капе в продължение на седмица постоянно!
Вариант втори, карам, паркирам, дигна капака и леко отвъртя капачката на разширителния съд да спусне налягането и я затварям - два дни не капе, но от 3-ти, 4-ти ден нататък започва да капе, една седмица по-късно, без да съм палил колата от поне десет дни, вдигам капака и от отвора на снимката съска лекичко и бълбука.

Доливам течност и започвам да обезвъздушавам, пуснал съм парното на топло, всичко е ок, до момента в който колата вдигне работна температура и директно започва да изхвърля водата от разширителния съд, а от пробката за обезвъздушаване започва да плющи на една педя височина!

Следващ момент, колата е изстинала от два дни, отварям капачката, водата е почти на дъното на разширителния съд! Отварям пробката за обезвъздушаване, и от нея започва да свисти въздух, а казанчето се напълва с вода! Отварям втората пробка за обезвъздушаване (на тялото на термостата), от нея също засвистява въздух.

Въпреки всичко, стрелката на температурата си седи нормално на средата, но включа ли климатика, веднага започва да загрява...

Колата не е ръчката, като загрее се чува виското да зацепка и обдухва по-яко, само с хубав и скъп антифриз е карана, за всичко е обръщано внимание!
След 2 седмици трябва да се прибера с колата в БГ, затруднен съм, какво да правя !?!
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна boywalking на 11 Авг 2015, 19:15, променена общо 1 път
Жената е нежна струна, просто трябва да знаеш как да я опънеш...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 308
Регистриран на: 3.06.2014
Пол: Мъж
Кара: E39 520i
Детайли за колата: Най-лъскавата скъпа таратайка....

Re: Издува маркучи и изби през тяло термостат/Закъсал в чужб

Мнение от stenlipk » 11 Авг 2015, 17:52

гарнитура на глава?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 726
Регистриран на: 16.06.2008
Местоположение: Kassel/Germany
Пол: Мъж
Кара: е39
Мечтае да кара: E38

Re: Издува маркучи и изби през тяло термостат/Закъсал в чужб

Мнение от boywalking » 11 Авг 2015, 18:10

stenlipk написа:гарнитура на глава?


Как ???? :banghead:
Жената е нежна струна, просто трябва да знаеш как да я опънеш...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6273
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Издува маркучи и изби през тяло термостат/Закъсал в чужб

Мнение от zvetiko » 11 Авг 2015, 19:16

boywalking написа:Малко предистория и история, че проблема е сериозен.
Колата е е39 520 96г', автоматик, Газов инжекцион. Колата е постоянно поддържана, масло, свещи, филтри както си трябва.
Началото на годината, около края на януари месец съм сменил: изпарител на газта, тяло термостат, термостат, антифриз Hepu, водна помпа Hepu и други неща несвързани с проблема, защото март месец заминах за Германия. Трябваше да направя няколко отбивки до различни места, та целия път ми се върза около 2300км за 3 дни. С колата все още всичко е наред, не губи нито масло, нито вода, перфектна!

Колата се кара може би 1 път седмично, на кратко разстояние, и два пъти на 200км до летището, нормално каране, без ръчкане, без претоварване.

Но при една от инспекциите забелязах, че маркучите са много издути, почти на камък, и след известно време от някъде взе да просълзява и да губи течност.
Миналата седмица се загледах в тялото на термостата и видях това:
тяло термостат.jpg


Случва се следното: Карам колата, паркирам я, от налягането в системата това нещо капе в продължение на седмица постоянно!
Вариант втори, карам, паркирам, дигна капака и леко отвъртя капачката на разширителния съд да спусне налягането и я затварям - два дни не капе, но от 3-ти, 4-ти ден нататък започва да капе, една седмица по-късно, без да съм палил колата от поне десет дни, вдигам капака и от отвора на снимката съска лекичко и бълбука.

Доливам течност и започвам да обезвъздушавам, пуснал съм парното на топло, всичко е ок, до момента в който колата вдигне работна температура и директно започва да изхвърля водата от разширителния съд, а от пробката за обезвъздушаване започва да плющи на една педя височина!

Следващ момент, колата е изстинала от два дни, отварям капачката, водата е почти на дъното на разширителния съд! Отварям пробката за обезвъздушаване, и от нея започва да свисти въздух, а казанчето се напълва с вода! Отварям втората пробка за обезвъздушаване (на тялото на термостата), от нея също засвистява въздух.

Колата не е ръчката, като загрее се чува виското да зацепка и обдухва по-яко, само с хубав и скъп антифриз е карана, за всичко е обръщано внимание!
След 2 седмици трябва да се прибера с колата в БГ, затруднен съм, какво да правя !?!


Колега, не виждам какво трябва да те учудва- двигателя губи антифриз и ти си видял от къде. Не може да очакваш чрез обезвъздушаване да компенсираш загубата му- просто трябва да ликвидиращ огнището на теча. Начина на обезвъздушаване ти е неправилен. Двигателя загрява и ти очакваш да не започне да изхвърля антифриз- просто няма как да не се случи. С цел повишаване температурата на кипене на охлаждащата течност, системата е затворена, когато я отвориш, изкипяването ще става при по-ниска температура. По отношение на спукана глава- за сега го забрави. ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 726
Регистриран на: 16.06.2008
Местоположение: Kassel/Germany
Пол: Мъж
Кара: е39
Мечтае да кара: E38

Re: Издува маркучи и изби през тяло термостат/Закъсал в чужб

Мнение от boywalking » 11 Авг 2015, 19:22

ок, това добре. Но защо като е студена и НЕкарана два дни, съска (доста) от болтовете за обезвъздушаване ?
Жената е нежна струна, просто трябва да знаеш как да я опънеш...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 150
Регистриран на: 6.02.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: е38 3.5 V8
Мечтае да кара: 328 с колектор от 325
Детайли за колата: Без задни гърнета

Re: Издува маркучи и изби през тяло термостат/Закъсал в чужб

Мнение от Дидо ди » 11 Авг 2015, 22:50

boywalking написа:ок, това добре. Но защо като е студена и НЕкарана два дни, съска (доста) от болтовете за обезвъздушаване ?


съска от компресията в маркучите :D ,която идва от гарнитура на главата или спукана глава или дърпа въздух от мястото което си посочил

между другото тия системи са много трудни за обезвъздушаване особено ако има някакъв пропуск

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1659
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Издува маркучи и изби през тяло термостат/Закъсал в чужб

Мнение от Z3Ro* » 11 Авг 2015, 23:49

Колата ти дърпа въздух от някъде - може да е мястото около термостата, а може да има и друго място. И според мен не е нито гарнитура на глава, нито глава. Сега не мога да проверя, но по спомен мисля, че точно на корпуса на термостата има уплътнение, което дава фира понякога. Дърпа ли въздух в системата, ще надува и ще кипи - колегата zvetiko ти е казал защо... :yes:

П.С. - така ли е твоят термостат, както на тази схема:http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=DD21-EUR-08-1996-E39-BMW-520i&diagId=11_1546. Ако е така, вероятно номер 6 ти е проблемът, а може и номер 8.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: Издува маркучи и изби през тяло термостат/Закъсал в чужб

Мнение от ~Мишо~ » 12 Авг 2015, 0:27

Гарнитура или глава. Като оправиш теча ще ти пръсне някой маркуч и така... Аз лично не бих тръгнал от Германия така на късмет.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 308
Регистриран на: 3.06.2014
Пол: Мъж
Кара: E39 520i
Детайли за колата: Най-лъскавата скъпа таратайка....

Re: Издува маркучи и изби през тяло термостат/Закъсал в чужб

Мнение от stenlipk » 12 Авг 2015, 0:43

Предния път не ми зареди снимката и сега я виждам...Относно проблема: На мен също ми беше спукано тялото.Смених го и проблема си отиде...въпроса е като си сменил тялото смени ли и гарнитурката/уплътнението (оранжево на цвят)? Много хора не го сменят,по простата причина,че го няма в някой марки комплекти и после ревът от него. Ето ти линк от мойта тема,в предпоследния пост беше същото като при мен..Виж за коя гумичка става въпрос....Успех! viewtopic.php?f=35&t=379758&p=3979542#p3979542

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2190
Регистриран на: 5.01.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Издува маркучи и изби през тяло термостат/Закъсал в чужб

Мнение от meha » 12 Авг 2015, 9:15

Гарнитурите на тялото вървят комплект ,и това тяло след всяко сваляне се слага ново,поради това ,че от топлината се изкривява.И ако се направи експеримент да се сложи пак,протича много бързо точно оттам.
Отстрани си теча и карай наблизо да тестваш!
Ако недай си боже главата е отишла в което се съмнявам,ще ти изпратя една до Германия ;)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 726
Регистриран на: 16.06.2008
Местоположение: Kassel/Germany
Пол: Мъж
Кара: е39
Мечтае да кара: E38

Re: Издува маркучи и изби през тяло термостат/Закъсал в чужб

Мнение от boywalking » 12 Авг 2015, 10:48

Ново тяло термостат, нов термостат, и евтини части по мотора НЕ купувам!
Жената е нежна струна, просто трябва да знаеш как да я опънеш...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 779
Регистриран на: 10.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 413
Мечтае да кара: 628CSI

Re: Издува маркучи и изби през тяло термостат/Закъсал в чужб

Мнение от Haddess » 12 Авг 2015, 10:53

Има една химия за проверка на издухали гарнитури потърси в магазините за части и аксесоари. Или посети сервиз с тази питанка.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 142
Регистриран на: 7.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M62B44

Re: Издува маркучи и изби през тяло термостат/Закъсал в чужб

Мнение от anttonev » 12 Авг 2015, 11:37

boywalking написа:ок, това добре. Но защо като е студена и НЕкарана два дни, съска (доста) от болтовете за обезвъздушаване ?


Добре де, а няма ли възможност газ да влиза в охладителната система и от там да се получава налягането дори след толкова време не палена?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 726
Регистриран на: 16.06.2008
Местоположение: Kassel/Germany
Пол: Мъж
Кара: е39
Мечтае да кара: E38

Re: Издува маркучи и изби през тяло термостат/Закъсал в чужб

Мнение от boywalking » 12 Авг 2015, 12:01

anttonev написа:
boywalking написа:ок, това добре. Но защо като е студена и НЕкарана два дни, съска (доста) от болтовете за обезвъздушаване ?


Добре де, а няма ли възможност газ да влиза в охладителната система и от там да се получава налягането дори след толкова време не палена?


Ако е газ, предполагам щеше да мерише на същата...
Жената е нежна струна, просто трябва да знаеш как да я опънеш...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 323
Регистриран на: 25.12.2013
Местоположение: Трявна
Пол: Мъж
Кара: 540i M
Детайли за колата: С бебе в колата...

Re: Издува маркучи и изби през тяло термостат/Закъсал в чужб

Мнение от larry_boy » 12 Авг 2015, 15:44

anttonev написа:
boywalking написа:ок, това добре. Но защо като е студена и НЕкарана два дни, съска (доста) от болтовете за обезвъздушаване ?


Добре де, а няма ли възможност газ да влиза в охладителната система и от там да се получава налягането дори след толкова време не палена?


Взе ми го от устата!!!

boywalking написа:Ако е газ, предполагам щеше да мерише на същата...


Не няма да мирише на газ.

Лесно можеш да провериш - покарай на бензин, но преди това изчерпай газта...

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook