Издува маркучи и изби през тяло термостат/Закъсал в чужбина
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
15 мнения
• Страница 1 от 1
- boywalking
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 726
- Регистриран на: 16.06.2008
- Местоположение: Kassel/Germany
- Пол: Мъж
- Кара: е39
- Мечтае да кара: E38
Издува маркучи и изби през тяло термостат/Закъсал в чужбина
Малко предистория и история, че проблема е сериозен.
Колата е е39 520 96г', автоматик, Газов инжекцион. Колата е постоянно поддържана, масло, свещи, филтри както си трябва.
Началото на годината, около края на януари месец съм сменил: изпарител на газта, тяло термостат, термостат, антифриз Hepu, водна помпа Hepu и други неща несвързани с проблема, защото март месец заминах за Германия. Трябваше да направя няколко отбивки до различни места, та целия път ми се върза около 2300км за 3 дни. С колата все още всичко е наред, не губи нито масло, нито вода, перфектна!
Колата се кара може би 1 път седмично, на кратко разстояние, и два пъти на 200км до летището, нормално каране, без ръчкане, без претоварване.
Но при една от инспекциите забелязах, че маркучите са много издути, почти на камък, и след известно време от някъде взе да просълзява и да губи течност.
Миналата седмица се загледах в тялото на термостата и видях това:
Случва се следното: Карам колата, паркирам я, от налягането в системата това нещо капе в продължение на седмица постоянно!
Вариант втори, карам, паркирам, дигна капака и леко отвъртя капачката на разширителния съд да спусне налягането и я затварям - два дни не капе, но от 3-ти, 4-ти ден нататък започва да капе, една седмица по-късно, без да съм палил колата от поне десет дни, вдигам капака и от отвора на снимката съска лекичко и бълбука.
Доливам течност и започвам да обезвъздушавам, пуснал съм парното на топло, всичко е ок, до момента в който колата вдигне работна температура и директно започва да изхвърля водата от разширителния съд, а от пробката за обезвъздушаване започва да плющи на една педя височина!
Следващ момент, колата е изстинала от два дни, отварям капачката, водата е почти на дъното на разширителния съд! Отварям пробката за обезвъздушаване, и от нея започва да свисти въздух, а казанчето се напълва с вода! Отварям втората пробка за обезвъздушаване (на тялото на термостата), от нея също засвистява въздух.
Въпреки всичко, стрелката на температурата си седи нормално на средата, но включа ли климатика, веднага започва да загрява...
Колата не е ръчката, като загрее се чува виското да зацепка и обдухва по-яко, само с хубав и скъп антифриз е карана, за всичко е обръщано внимание!
След 2 седмици трябва да се прибера с колата в БГ, затруднен съм, какво да правя !?!
Колата е е39 520 96г', автоматик, Газов инжекцион. Колата е постоянно поддържана, масло, свещи, филтри както си трябва.
Началото на годината, около края на януари месец съм сменил: изпарител на газта, тяло термостат, термостат, антифриз Hepu, водна помпа Hepu и други неща несвързани с проблема, защото март месец заминах за Германия. Трябваше да направя няколко отбивки до различни места, та целия път ми се върза около 2300км за 3 дни. С колата все още всичко е наред, не губи нито масло, нито вода, перфектна!
Колата се кара може би 1 път седмично, на кратко разстояние, и два пъти на 200км до летището, нормално каране, без ръчкане, без претоварване.
Но при една от инспекциите забелязах, че маркучите са много издути, почти на камък, и след известно време от някъде взе да просълзява и да губи течност.
Миналата седмица се загледах в тялото на термостата и видях това:
Случва се следното: Карам колата, паркирам я, от налягането в системата това нещо капе в продължение на седмица постоянно!
Вариант втори, карам, паркирам, дигна капака и леко отвъртя капачката на разширителния съд да спусне налягането и я затварям - два дни не капе, но от 3-ти, 4-ти ден нататък започва да капе, една седмица по-късно, без да съм палил колата от поне десет дни, вдигам капака и от отвора на снимката съска лекичко и бълбука.
Доливам течност и започвам да обезвъздушавам, пуснал съм парното на топло, всичко е ок, до момента в който колата вдигне работна температура и директно започва да изхвърля водата от разширителния съд, а от пробката за обезвъздушаване започва да плющи на една педя височина!
Следващ момент, колата е изстинала от два дни, отварям капачката, водата е почти на дъното на разширителния съд! Отварям пробката за обезвъздушаване, и от нея започва да свисти въздух, а казанчето се напълва с вода! Отварям втората пробка за обезвъздушаване (на тялото на термостата), от нея също засвистява въздух.
Въпреки всичко, стрелката на температурата си седи нормално на средата, но включа ли климатика, веднага започва да загрява...
Колата не е ръчката, като загрее се чува виското да зацепка и обдухва по-яко, само с хубав и скъп антифриз е карана, за всичко е обръщано внимание!
След 2 седмици трябва да се прибера с колата в БГ, затруднен съм, какво да правя !?!
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна boywalking на 11 Авг 2015, 19:15, променена общо 1 път
Жената е нежна струна, просто трябва да знаеш как да я опънеш...
- stenlipk
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 308
- Регистриран на: 3.06.2014
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i
- Детайли за колата: Най-лъскавата скъпа таратайка....
Re: Издува маркучи и изби през тяло термостат/Закъсал в чужб
гарнитура на глава?
- boywalking
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 726
- Регистриран на: 16.06.2008
- Местоположение: Kassel/Germany
- Пол: Мъж
- Кара: е39
- Мечтае да кара: E38
Re: Издува маркучи и изби през тяло термостат/Закъсал в чужб
stenlipk написа:гарнитура на глава?
Как ????

Жената е нежна струна, просто трябва да знаеш как да я опънеш...
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6273
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Издува маркучи и изби през тяло термостат/Закъсал в чужб
boywalking написа:Малко предистория и история, че проблема е сериозен.
Колата е е39 520 96г', автоматик, Газов инжекцион. Колата е постоянно поддържана, масло, свещи, филтри както си трябва.
Началото на годината, около края на януари месец съм сменил: изпарител на газта, тяло термостат, термостат, антифриз Hepu, водна помпа Hepu и други неща несвързани с проблема, защото март месец заминах за Германия. Трябваше да направя няколко отбивки до различни места, та целия път ми се върза около 2300км за 3 дни. С колата все още всичко е наред, не губи нито масло, нито вода, перфектна!
Колата се кара може би 1 път седмично, на кратко разстояние, и два пъти на 200км до летището, нормално каране, без ръчкане, без претоварване.
Но при една от инспекциите забелязах, че маркучите са много издути, почти на камък, и след известно време от някъде взе да просълзява и да губи течност.
Миналата седмица се загледах в тялото на термостата и видях това:
Случва се следното: Карам колата, паркирам я, от налягането в системата това нещо капе в продължение на седмица постоянно!
Вариант втори, карам, паркирам, дигна капака и леко отвъртя капачката на разширителния съд да спусне налягането и я затварям - два дни не капе, но от 3-ти, 4-ти ден нататък започва да капе, една седмица по-късно, без да съм палил колата от поне десет дни, вдигам капака и от отвора на снимката съска лекичко и бълбука.
Доливам течност и започвам да обезвъздушавам, пуснал съм парното на топло, всичко е ок, до момента в който колата вдигне работна температура и директно започва да изхвърля водата от разширителния съд, а от пробката за обезвъздушаване започва да плющи на една педя височина!
Следващ момент, колата е изстинала от два дни, отварям капачката, водата е почти на дъното на разширителния съд! Отварям пробката за обезвъздушаване, и от нея започва да свисти въздух, а казанчето се напълва с вода! Отварям втората пробка за обезвъздушаване (на тялото на термостата), от нея също засвистява въздух.
Колата не е ръчката, като загрее се чува виското да зацепка и обдухва по-яко, само с хубав и скъп антифриз е карана, за всичко е обръщано внимание!
След 2 седмици трябва да се прибера с колата в БГ, затруднен съм, какво да правя !?!
Колега, не виждам какво трябва да те учудва- двигателя губи антифриз и ти си видял от къде. Не може да очакваш чрез обезвъздушаване да компенсираш загубата му- просто трябва да ликвидиращ огнището на теча. Начина на обезвъздушаване ти е неправилен. Двигателя загрява и ти очакваш да не започне да изхвърля антифриз- просто няма как да не се случи. С цел повишаване температурата на кипене на охлаждащата течност, системата е затворена, когато я отвориш, изкипяването ще става при по-ниска температура. По отношение на спукана глава- за сега го забрави.

- boywalking
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 726
- Регистриран на: 16.06.2008
- Местоположение: Kassel/Germany
- Пол: Мъж
- Кара: е39
- Мечтае да кара: E38
Re: Издува маркучи и изби през тяло термостат/Закъсал в чужб
ок, това добре. Но защо като е студена и НЕкарана два дни, съска (доста) от болтовете за обезвъздушаване ?
Жената е нежна струна, просто трябва да знаеш как да я опънеш...
- Дидо ди
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 150
- Регистриран на: 6.02.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: е38 3.5 V8
- Мечтае да кара: 328 с колектор от 325
- Детайли за колата: Без задни гърнета
Re: Издува маркучи и изби през тяло термостат/Закъсал в чужб
boywalking написа:ок, това добре. Но защо като е студена и НЕкарана два дни, съска (доста) от болтовете за обезвъздушаване ?
съска от компресията в маркучите

между другото тия системи са много трудни за обезвъздушаване особено ако има някакъв пропуск
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Издува маркучи и изби през тяло термостат/Закъсал в чужб
Колата ти дърпа въздух от някъде - може да е мястото около термостата, а може да има и друго място. И според мен не е нито гарнитура на глава, нито глава. Сега не мога да проверя, но по спомен мисля, че точно на корпуса на термостата има уплътнение, което дава фира понякога. Дърпа ли въздух в системата, ще надува и ще кипи - колегата zvetiko ти е казал защо... 
П.С. - така ли е твоят термостат, както на тази схема:http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=DD21-EUR-08-1996-E39-BMW-520i&diagId=11_1546. Ако е така, вероятно номер 6 ти е проблемът, а може и номер 8.

П.С. - така ли е твоят термостат, както на тази схема:http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=DD21-EUR-08-1996-E39-BMW-520i&diagId=11_1546. Ако е така, вероятно номер 6 ти е проблемът, а може и номер 8.
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Издува маркучи и изби през тяло термостат/Закъсал в чужб
Гарнитура или глава. Като оправиш теча ще ти пръсне някой маркуч и така... Аз лично не бих тръгнал от Германия така на късмет.
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- stenlipk
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 308
- Регистриран на: 3.06.2014
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i
- Детайли за колата: Най-лъскавата скъпа таратайка....
Re: Издува маркучи и изби през тяло термостат/Закъсал в чужб
Предния път не ми зареди снимката и сега я виждам...Относно проблема: На мен също ми беше спукано тялото.Смених го и проблема си отиде...въпроса е като си сменил тялото смени ли и гарнитурката/уплътнението (оранжево на цвят)? Много хора не го сменят,по простата причина,че го няма в някой марки комплекти и после ревът от него. Ето ти линк от мойта тема,в предпоследния пост беше същото като при мен..Виж за коя гумичка става въпрос....Успех! viewtopic.php?f=35&t=379758&p=3979542#p3979542
Re: Издува маркучи и изби през тяло термостат/Закъсал в чужб
Гарнитурите на тялото вървят комплект ,и това тяло след всяко сваляне се слага ново,поради това ,че от топлината се изкривява.И ако се направи експеримент да се сложи пак,протича много бързо точно оттам.
Отстрани си теча и карай наблизо да тестваш!
Ако недай си боже главата е отишла в което се съмнявам,ще ти изпратя една до Германия
Отстрани си теча и карай наблизо да тестваш!
Ако недай си боже главата е отишла в което се съмнявам,ще ти изпратя една до Германия

- boywalking
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 726
- Регистриран на: 16.06.2008
- Местоположение: Kassel/Germany
- Пол: Мъж
- Кара: е39
- Мечтае да кара: E38
Re: Издува маркучи и изби през тяло термостат/Закъсал в чужб
Ново тяло термостат, нов термостат, и евтини части по мотора НЕ купувам!
Жената е нежна струна, просто трябва да знаеш как да я опънеш...
- Haddess
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 779
- Регистриран на: 10.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 413
- Мечтае да кара: 628CSI
Re: Издува маркучи и изби през тяло термостат/Закъсал в чужб
Има една химия за проверка на издухали гарнитури потърси в магазините за части и аксесоари. Или посети сервиз с тази питанка.

- anttonev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 142
- Регистриран на: 7.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M62B44
Re: Издува маркучи и изби през тяло термостат/Закъсал в чужб
boywalking написа:ок, това добре. Но защо като е студена и НЕкарана два дни, съска (доста) от болтовете за обезвъздушаване ?
Добре де, а няма ли възможност газ да влиза в охладителната система и от там да се получава налягането дори след толкова време не палена?
- boywalking
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 726
- Регистриран на: 16.06.2008
- Местоположение: Kassel/Germany
- Пол: Мъж
- Кара: е39
- Мечтае да кара: E38
Re: Издува маркучи и изби през тяло термостат/Закъсал в чужб
anttonev написа:boywalking написа:ок, това добре. Но защо като е студена и НЕкарана два дни, съска (доста) от болтовете за обезвъздушаване ?
Добре де, а няма ли възможност газ да влиза в охладителната система и от там да се получава налягането дори след толкова време не палена?
Ако е газ, предполагам щеше да мерише на същата...
Жената е нежна струна, просто трябва да знаеш как да я опънеш...
- larry_boy
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 323
- Регистриран на: 25.12.2013
- Местоположение: Трявна
- Пол: Мъж
- Кара: 540i M
- Детайли за колата: С бебе в колата...
Re: Издува маркучи и изби през тяло термостат/Закъсал в чужб
anttonev написа:boywalking написа:ок, това добре. Но защо като е студена и НЕкарана два дни, съска (доста) от болтовете за обезвъздушаване ?
Добре де, а няма ли възможност газ да влиза в охладителната система и от там да се получава налягането дори след толкова време не палена?
Взе ми го от устата!!!
boywalking написа:Ако е газ, предполагам щеше да мерише на същата...
Не няма да мирише на газ.
Лесно можеш да провериш - покарай на бензин, но преди това изчерпай газта...
15 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани