Сервизи, труд и отстъпка за части

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

Дон Кроки
Аватар
Мнения: 4191
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: със сина ми :)
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: Сервизи, труд и отстъпка за части

Мнение от Kroki » 28 Яну 2025, 13:48

Темата е малко така така..

Аз имам бая поглед над тези неща и цените в аутодок са изключително ниски, но е филм с пазаруването от там.

Официналните доставчици имат коли на всеки час и това се търси от всички. Части от чужбина само специфични и т.н.

НЕ работим с части от клиента, защото даваме гаранция за извършените неща при нас и няма да излезе сметката, ако ние не печелим от отстъпката.
За съжаление качеството на частите падна значително и от алтернативните марки трябва да се използват МНОООГО малко неща, само ОЕМ.

Преди правех разни неща самичък, но слава богу че почнах работа в такова място, че имаше кой да ми покаже кое как, защото почти всичко е било грешно.
Специално BMW да ремонтираш е дооста лесно - информацията кое как с колко и от къде я има безплатно и въпреки това си има специфики, които не ги пише никъде, а само опит.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d

drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не :lol: Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 248
Регистриран на: 18.12.2013
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: E39 528i, Е39 520i Touring
Мечтае да кара: Е39 М5
Детайли за колата: Powered by шпер

Re: Сервизи, труд и отстъпка за части

Мнение от drifty » 29 Яну 2025, 11:26

streetz написа:Геровски го зачеркнах отдавна, след като ми заяви, че му е под достойнството да смени термостат на Е46-ца. Много му била съвременна диагностиката в мега гига модерния сервиз и не поддържала такива дърти модели. :lol: :lol: :lol: Ми като не искаш да ми обслужваш старата ми кола няма да ти докарам и новата си, проблемът е решен. Ама то само като го видиш, че е дружка на Юли Тонкин трябва да ти светне червената лампа.


И каква точно диагностика е нужно да смениш термостата на Е46? На м52ту се сменя почти без никакво разглобяване ако имаш малко по-тънки пръсти. На 39ката съм го сменял само със свалено виско. Отнема малко повече време да напипаш болтовете за монтаж и това е. 3 болта 10мм, 1 13мм, един ключ 32 за виското и малко медна грес за резбата на виското да не се завари и да е трудно при следващия демонтаж.. И едно бързо обезвъздушаване, за което също не е нужна диагностика.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 515
Регистриран на: 15.03.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46, G20
Мечтае да кара: RS Cosworth
Детайли за колата: M54B22
B48B20

Re: Сервизи, труд и отстъпка за части

Мнение от streetz » 30 Яну 2025, 11:09

Именно де - пусна ме по пързалката. :mhihi:
The free market is perfect. If anything unexpected happens, bananas are suddenly $47 and you have to sell your blood for firewood.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 248
Регистриран на: 18.12.2013
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: E39 528i, Е39 520i Touring
Мечтае да кара: Е39 М5
Детайли за колата: Powered by шпер

Re: Сервизи, труд и отстъпка за части

Мнение от drifty » 30 Яну 2025, 11:24

Аз сега съм си купил дискове, накладки, спирачни маркучи и датчици. Отпред ще си играя да ги сменя, но видях, че назад и спирачните тръби са за смяна а нямам условия да подменя толкова дълги тръби. Та като я оставя да се сменят тръбите ще оставя и маркучите да се сменят и те, та ще държа да ползват моите.

Иначе на Геровски му гледам видеата от време на време, явно се справя добре, ама да връщаш такива елементарни задачи с такова извинение наистина е тъпотия. Вероятно за същото време ще извърши друга процедура на по-нова кола за по-висока цена.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 299
Регистриран на: 30.04.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: 911

Re: Сервизи, труд и отстъпка за части

Мнение от TNT » 30 Яну 2025, 11:27

drifty написа:Вероятно за същото време ще извърши друга процедура на по-нова кола за по-висока цена.

Едно е 40% от части на Е46, друго е 40% от части на Г30 примерно.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 248
Регистриран на: 18.12.2013
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: E39 528i, Е39 520i Touring
Мечтае да кара: Е39 М5
Детайли за колата: Powered by шпер

Re: Сервизи, труд и отстъпка за части

Мнение от drifty » 30 Яну 2025, 11:37

Хубаво де, може просто да ти даде цена за услугата, която да е достатъчно висока за да си "избие разходите".
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 374
Регистриран на: 14.10.2010
Местоположение: София и околностите
Кара: e36 M50B20
Мечтае да кара: e36 M3

Re: Сервизи, труд и отстъпка за части

Мнение от shlosera » 30 Яну 2025, 11:44

drifty написа:Хубаво де, може просто да ти даде цена за услугата, която да е достатъчно висока за да си "избие разходите".
В повечето случаи труда на такива сервизи е скъп, и масово съдят за финансовото състояние на хората според модела, а не смятат че човека може да е налял пари като за 2 г30 в тая кола (не искам да обидя никой караш по-стар модел и тн на мен и двата варела са ми 2003-4г). Отделно повечето такива сервизи специализират в по-сложни ремонти на двигатели, кутии и тн. Мен също човек специализиран в даден модел ме е разубеждавал да му карам кола за ремонт на окачване (не ме отсвири, но ми обясни че няма нищо специфично и няма смисъл да му давам двойни пари и да бия 70км в посока) защото е лесен ремонт и почти всеки сервиз ще се справи с него на по-ниска цена.


Sent from my iPhone using Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 353
Регистриран на: 16.06.2009
Пол: Мъж
Кара: E36 328i

Re: Сервизи, труд и отстъпка за части

Мнение от TheDriver » 30 Яну 2025, 11:46

Мой близък приятел със сервиз ползва такава тактика.

Ако не желае да извърши даден ремонт(причини много), просто дава цена която би отказала клиента или би му покрила евентуалните главоболия. И бих казал, че работи добре.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 515
Регистриран на: 15.03.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46, G20
Мечтае да кара: RS Cosworth
Детайли за колата: M54B22
B48B20

Re: Сервизи, труд и отстъпка за части

Мнение от streetz » 30 Яну 2025, 11:58

При мен тая тактика не проработи в един известен форумен сервиз, дори след като забелязах, че ми слагат афтърмаркет части на цени като на ОЕМ :mhihi: После смениха тактиката - за елементарни ремонти почнаха да се бавят твърде много (смяна на радиатор - 10 дни). Накрая схванах намека и спрях да им "досаждам" :lol:
The free market is perfect. If anything unexpected happens, bananas are suddenly $47 and you have to sell your blood for firewood.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1821
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Re: Сервизи, труд и отстъпка за части

Мнение от ивчо » 30 Яну 2025, 11:59

Освен в случая в който същият каже - правим я .
Случки такива имам доста - от 3800 за ремонт на Е34-ка, до 7400 за един пасат б5 .
Тъй че, това с цените понякога не работи .
Относно връщането на "стари" коли - има един тънък момент в който ако пипнеш нещо, се чупи друго . И за избягване на такива ситуации той както и Дас ауто си имат политика за "стари" коли и това е.
Пък който му идва много цена за смяна на гуми и масло може да се запознае с цените за т.нар им рециклаж . Защото преди години идваха в сервизите и даваха пари да вземат отработеното масло, сега обаче е точно обратното .
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали? :mhihi:


The night is dark and full of lo6o :mhihi: :paranoid:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 426
Регистриран на: 14.01.2022
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
Мечтае да кара: Елинор :)

Re: Сервизи, труд и отстъпка за части

Мнение от Ивайло Димов » 30 Яну 2025, 12:14

Адаш ,моля те само не давай за пример Дас Ауто и оня сладостраник Крис Младенов :mhihi: ,доста хора минали от там с удоволствие биха изпробвали върху въпросното лице некой от техниките на Великият Инквизитор Торкемада :ok:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 353
Регистриран на: 16.06.2009
Пол: Мъж
Кара: E36 328i

Re: Сервизи, труд и отстъпка за части

Мнение от TheDriver » 30 Яну 2025, 12:18

ивчо написа:Освен в случая в който същият каже - правим я .
Случки такива имам доста - от 3800 за ремонт на Е34-ка, до 7400 за един пасат б5 ........


Моят човек има малко такива случай. Аз знам само за един с Е60 :mhihi:
В общи линии отговор "правим я" го устройва след като е дал цена която му покрива главоболията. Както казваш - прави лагери на колянов вал, но на база на състоянието на колата е преценил, че тая кола ще хвърли турбо, дюзи и т.н. скоро и клиентът ще го търси него. Остават случаите в които цената за отказване е заради 'личностните характеристики' на клиента. :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 426
Регистриран на: 14.01.2022
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
Мечтае да кара: Елинор :)

Re: Сервизи, труд и отстъпка за части

Мнение от Ивайло Димов » 30 Яну 2025, 12:23

Има случаи ,в които и цената е висока ,за да откажат клиента защото сервиза не иска да "Копае лозе на баир " Преценката води до извода ,че ремонта е с неясен край и резултат ,от което чорбаджията на возилото ще загуби много пари за нищо ,а срвизът време ,усилия ,нерви и в крайна сметка пропуснати ползи в чисто финансов аспект .Де не говорим ,че и ако резултата е незадоволителен това в няква степен води до имиджови щети ,така тръгват легендите че този или онзи не стават за нищо .На никой не му се слага на здрава глава бинт.

Дон Кроки
Аватар
Мнения: 4191
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: със сина ми :)
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: Сервизи, труд и отстъпка за части

Мнение от Kroki » 30 Яну 2025, 13:26

Ние също връщаме стари коли, по простата причина, че всичко го пипаш и излизат нови 2 неща, а повечето пъти клиентите не са толкова готини.

Но пък виж, сега правим една 46-ца комби, 3.0д. Човека кара Г30 и това му е първото BMW и явно сантиметално.

Всичко долу, купето на боя отдолу.
Нови спирачни тръби навсякъде, маркучи, нови носачи и тампони всички, железата на пясък и боя, нови лагери, дискове бла бла. Сметката е близо 10к само за купето.
Сега правим мотора. :twisted:
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d

drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не :lol: Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1329
Регистриран на: 9.07.2010
Местоположение: София
Детайли за колата: - F10 535i LCI RWD daily
- V8 project... loading

Re: Сервизи, труд и отстъпка за части

Мнение от In_Memoriam » 13 Фев 2025, 9:48

In_Memoriam написа:Списък с части за лек ребилд на N55 с отстъпки, вероятно немалки, защото като въведа парт номерата директно в БМВ дилър сумата е доста различна. Като работа все още не знам колко ще е, но ще ъпдейтна след 2 седмици. Като цяло включва биелни, основни лагери, ангренаж, всичко гумено, ремъци и ролки и разни други дреболии.
Изображение
Изображение

Опа... лека грешка е станала. Това са цените без биелни и основни лагери, тоест +2к за тях, масло филтри и още някакви дреболии 500 лв, и още 1500 работа = 7800 тотал за цялата процедура. Отделно понякога се налага капак на клапани ако е крив и тече, маслена помпа ако двигателят е бил чупен и има стружки в маслената система и/или е милионник, водна помпа същата работа. И така, може да надебелее сметката, но горе-долу е това. При N57 съм чувал, че е подобно положението.
Изображение

Предишна

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook