Сервизи, труд и отстъпка за части
Модератор: Общи модератори
- Kroki
- Дон Кроки
-
- Мнения: 4191
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: Сервизи, труд и отстъпка за части
Темата е малко така така..
Аз имам бая поглед над тези неща и цените в аутодок са изключително ниски, но е филм с пазаруването от там.
Официналните доставчици имат коли на всеки час и това се търси от всички. Части от чужбина само специфични и т.н.
НЕ работим с части от клиента, защото даваме гаранция за извършените неща при нас и няма да излезе сметката, ако ние не печелим от отстъпката.
За съжаление качеството на частите падна значително и от алтернативните марки трябва да се използват МНОООГО малко неща, само ОЕМ.
Преди правех разни неща самичък, но слава богу че почнах работа в такова място, че имаше кой да ми покаже кое как, защото почти всичко е било грешно.
Специално BMW да ремонтираш е дооста лесно - информацията кое как с колко и от къде я има безплатно и въпреки това си има специфики, които не ги пише никъде, а само опит.
Аз имам бая поглед над тези неща и цените в аутодок са изключително ниски, но е филм с пазаруването от там.
Официналните доставчици имат коли на всеки час и това се търси от всички. Части от чужбина само специфични и т.н.
НЕ работим с части от клиента, защото даваме гаранция за извършените неща при нас и няма да излезе сметката, ако ние не печелим от отстъпката.
За съжаление качеството на частите падна значително и от алтернативните марки трябва да се използват МНОООГО малко неща, само ОЕМ.
Преди правех разни неща самичък, но слава богу че почнах работа в такова място, че имаше кой да ми покаже кое как, защото почти всичко е било грешно.
Специално BMW да ремонтираш е дооста лесно - информацията кое как с колко и от къде я има безплатно и въпреки това си има специфики, които не ги пише никъде, а само опит.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки неКакто аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
- drifty
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 248
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i, Е39 520i Touring
- Мечтае да кара: Е39 М5
- Детайли за колата: Powered by шпер
Re: Сервизи, труд и отстъпка за части
streetz написа:Геровски го зачеркнах отдавна, след като ми заяви, че му е под достойнството да смени термостат на Е46-ца. Много му била съвременна диагностиката в мега гига модерния сервиз и не поддържала такива дърти модели.![]()
![]()
Ми като не искаш да ми обслужваш старата ми кола няма да ти докарам и новата си, проблемът е решен. Ама то само като го видиш, че е дружка на Юли Тонкин трябва да ти светне червената лампа.
И каква точно диагностика е нужно да смениш термостата на Е46? На м52ту се сменя почти без никакво разглобяване ако имаш малко по-тънки пръсти. На 39ката съм го сменял само със свалено виско. Отнема малко повече време да напипаш болтовете за монтаж и това е. 3 болта 10мм, 1 13мм, един ключ 32 за виското и малко медна грес за резбата на виското да не се завари и да е трудно при следващия демонтаж.. И едно бързо обезвъздушаване, за което също не е нужна диагностика.

- streetz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 515
- Регистриран на: 15.03.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46, G20
- Мечтае да кара: RS Cosworth
- Детайли за колата: M54B22
B48B20
Re: Сервизи, труд и отстъпка за части
Именно де - пусна ме по пързалката. 

The free market is perfect. If anything unexpected happens, bananas are suddenly $47 and you have to sell your blood for firewood.
- drifty
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 248
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i, Е39 520i Touring
- Мечтае да кара: Е39 М5
- Детайли за колата: Powered by шпер
Re: Сервизи, труд и отстъпка за части
Аз сега съм си купил дискове, накладки, спирачни маркучи и датчици. Отпред ще си играя да ги сменя, но видях, че назад и спирачните тръби са за смяна а нямам условия да подменя толкова дълги тръби. Та като я оставя да се сменят тръбите ще оставя и маркучите да се сменят и те, та ще държа да ползват моите.
Иначе на Геровски му гледам видеата от време на време, явно се справя добре, ама да връщаш такива елементарни задачи с такова извинение наистина е тъпотия. Вероятно за същото време ще извърши друга процедура на по-нова кола за по-висока цена.
Иначе на Геровски му гледам видеата от време на време, явно се справя добре, ама да връщаш такива елементарни задачи с такова извинение наистина е тъпотия. Вероятно за същото време ще извърши друга процедура на по-нова кола за по-висока цена.

- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 299
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: Сервизи, труд и отстъпка за части
drifty написа:Вероятно за същото време ще извърши друга процедура на по-нова кола за по-висока цена.
Едно е 40% от части на Е46, друго е 40% от части на Г30 примерно.

- drifty
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 248
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i, Е39 520i Touring
- Мечтае да кара: Е39 М5
- Детайли за колата: Powered by шпер
Re: Сервизи, труд и отстъпка за части
Хубаво де, може просто да ти даде цена за услугата, която да е достатъчно висока за да си "избие разходите".

- shlosera
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 374
- Регистриран на: 14.10.2010
- Местоположение: София и околностите
- Кара: e36 M50B20
- Мечтае да кара: e36 M3
Re: Сервизи, труд и отстъпка за части
В повечето случаи труда на такива сервизи е скъп, и масово съдят за финансовото състояние на хората според модела, а не смятат че човека може да е налял пари като за 2 г30 в тая кола (не искам да обидя никой караш по-стар модел и тн на мен и двата варела са ми 2003-4г). Отделно повечето такива сервизи специализират в по-сложни ремонти на двигатели, кутии и тн. Мен също човек специализиран в даден модел ме е разубеждавал да му карам кола за ремонт на окачване (не ме отсвири, но ми обясни че няма нищо специфично и няма смисъл да му давам двойни пари и да бия 70км в посока) защото е лесен ремонт и почти всеки сервиз ще се справи с него на по-ниска цена.drifty написа:Хубаво де, може просто да ти даде цена за услугата, която да е достатъчно висока за да си "избие разходите".
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Сервизи, труд и отстъпка за части
Мой близък приятел със сервиз ползва такава тактика.
Ако не желае да извърши даден ремонт(причини много), просто дава цена която би отказала клиента или би му покрила евентуалните главоболия. И бих казал, че работи добре.
Ако не желае да извърши даден ремонт(причини много), просто дава цена която би отказала клиента или би му покрила евентуалните главоболия. И бих казал, че работи добре.
- streetz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 515
- Регистриран на: 15.03.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46, G20
- Мечтае да кара: RS Cosworth
- Детайли за колата: M54B22
B48B20
Re: Сервизи, труд и отстъпка за части
При мен тая тактика не проработи в един известен форумен сервиз, дори след като забелязах, че ми слагат афтърмаркет части на цени като на ОЕМ
После смениха тактиката - за елементарни ремонти почнаха да се бавят твърде много (смяна на радиатор - 10 дни). Накрая схванах намека и спрях да им "досаждам" 


The free market is perfect. If anything unexpected happens, bananas are suddenly $47 and you have to sell your blood for firewood.
- ивчо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1821
- Регистриран на: 4.09.2006
- Местоположение: Столичная
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 с ... ръжда
Re: Сервизи, труд и отстъпка за части
Освен в случая в който същият каже - правим я .
Случки такива имам доста - от 3800 за ремонт на Е34-ка, до 7400 за един пасат б5 .
Тъй че, това с цените понякога не работи .
Относно връщането на "стари" коли - има един тънък момент в който ако пипнеш нещо, се чупи друго . И за избягване на такива ситуации той както и Дас ауто си имат политика за "стари" коли и това е.
Пък който му идва много цена за смяна на гуми и масло може да се запознае с цените за т.нар им рециклаж . Защото преди години идваха в сервизите и даваха пари да вземат отработеното масло, сега обаче е точно обратното .
Случки такива имам доста - от 3800 за ремонт на Е34-ка, до 7400 за един пасат б5 .
Тъй че, това с цените понякога не работи .
Относно връщането на "стари" коли - има един тънък момент в който ако пипнеш нещо, се чупи друго . И за избягване на такива ситуации той както и Дас ауто си имат политика за "стари" коли и това е.
Пък който му идва много цена за смяна на гуми и масло може да се запознае с цените за т.нар им рециклаж . Защото преди години идваха в сервизите и даваха пари да вземат отработеното масло, сега обаче е точно обратното .
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали?
The night is dark and full of lo6o


- Ивайло Димов
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 426
- Регистриран на: 14.01.2022
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
- Мечтае да кара: Елинор :)
Re: Сервизи, труд и отстъпка за части
Адаш ,моля те само не давай за пример Дас Ауто и оня сладостраник Крис Младенов
,доста хора минали от там с удоволствие биха изпробвали върху въпросното лице некой от техниките на Великият Инквизитор Торкемада 


Re: Сервизи, труд и отстъпка за части
ивчо написа:Освен в случая в който същият каже - правим я .
Случки такива имам доста - от 3800 за ремонт на Е34-ка, до 7400 за един пасат б5 ........
Моят човек има малко такива случай. Аз знам само за един с Е60

В общи линии отговор "правим я" го устройва след като е дал цена която му покрива главоболията. Както казваш - прави лагери на колянов вал, но на база на състоянието на колата е преценил, че тая кола ще хвърли турбо, дюзи и т.н. скоро и клиентът ще го търси него. Остават случаите в които цената за отказване е заради 'личностните характеристики' на клиента.

- Ивайло Димов
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 426
- Регистриран на: 14.01.2022
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
- Мечтае да кара: Елинор :)
Re: Сервизи, труд и отстъпка за части
Има случаи ,в които и цената е висока ,за да откажат клиента защото сервиза не иска да "Копае лозе на баир " Преценката води до извода ,че ремонта е с неясен край и резултат ,от което чорбаджията на возилото ще загуби много пари за нищо ,а срвизът време ,усилия ,нерви и в крайна сметка пропуснати ползи в чисто финансов аспект .Де не говорим ,че и ако резултата е незадоволителен това в няква степен води до имиджови щети ,така тръгват легендите че този или онзи не стават за нищо .На никой не му се слага на здрава глава бинт.
- Kroki
- Дон Кроки
-
- Мнения: 4191
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: Сервизи, труд и отстъпка за части
Ние също връщаме стари коли, по простата причина, че всичко го пипаш и излизат нови 2 неща, а повечето пъти клиентите не са толкова готини.
Но пък виж, сега правим една 46-ца комби, 3.0д. Човека кара Г30 и това му е първото BMW и явно сантиметално.
Всичко долу, купето на боя отдолу.
Нови спирачни тръби навсякъде, маркучи, нови носачи и тампони всички, железата на пясък и боя, нови лагери, дискове бла бла. Сметката е близо 10к само за купето.
Сега правим мотора.
Но пък виж, сега правим една 46-ца комби, 3.0д. Човека кара Г30 и това му е първото BMW и явно сантиметално.
Всичко долу, купето на боя отдолу.
Нови спирачни тръби навсякъде, маркучи, нови носачи и тампони всички, железата на пясък и боя, нови лагери, дискове бла бла. Сметката е близо 10к само за купето.
Сега правим мотора.

You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки неКакто аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
- In_Memoriam
- ентусиаст
-
- Мнения: 1329
- Регистриран на: 9.07.2010
- Местоположение: София
- Детайли за колата: - F10 535i LCI RWD daily
- V8 project... loading
Re: Сервизи, труд и отстъпка за части
In_Memoriam написа:Списък с части за лек ребилд на N55 с отстъпки, вероятно немалки, защото като въведа парт номерата директно в БМВ дилър сумата е доста различна. Като работа все още не знам колко ще е, но ще ъпдейтна след 2 седмици. Като цяло включва биелни, основни лагери, ангренаж, всичко гумено, ремъци и ролки и разни други дреболии.
Опа... лека грешка е станала. Това са цените без биелни и основни лагери, тоест +2к за тях, масло филтри и още някакви дреболии 500 лв, и още 1500 работа = 7800 тотал за цялата процедура. Отделно понякога се налага капак на клапани ако е крив и тече, маслена помпа ако двигателят е бил чупен и има стружки в маслената система и/или е милионник, водна помпа същата работа. И така, може да надебелее сметката, но горе-долу е това. При N57 съм чувал, че е подобно положението.

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани