разпределение на теглото между осите
Модератор: Общи модератори
58 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8378
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: разпределение на теглото между осите
skipper написа:Jordana написа:При задното предаване силите действащи върху окачването повдигат предницата и натискат надолу задната част на автомобила .Диференциала също натиска надолу страната която е обратна на посоката на въртене на кардана.
Сега ако кажеш и че при предното предаване като подадеш газ не се дига предницата и не се натиска задницата![]()
какво му се връзвате на глупостите не мога да разбера

You said: "Time will change!" What if it changes you?
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: разпределение на теглото между осите
skipper написа:Сега ако кажеш и че при предното предаване като подадеш газ не се дига предницата и не се натиска задницата![]()
Обясни как аджеба като си на баир и си със задно предаване ти се дига задницата ?
Силата действаща върху купето е с рамо центъра на тежеста на автомобила и оста на водещите колела - кормилната ос която е с наклон обикновено 10-15 градуса отклонено от вертикала и силата която се създава плюс изкачването баира

Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: разпределение на теглото между осите
То понеже БМВто е с цял заден мост и няма закрепен диф и полуоски 




Уважавай другия, независимо каква кола кара.
Re: разпределение на теглото между осите
Jordana написа:Силата действаща върху купето е с рамо центъра на тежеста на автомобила и оста на водещите колела - кормилната ос която е с наклон обикновено 10-15 градуса отклонено от вертикала и силата която се създава плюс изкачването баираТъй като варианта за предно предаване е само с плаващи полуоски /твърдо закрепен диференциал/ това също е от значение.На който му е интересно може да си потърси повече информация . Вичката ако може да го обясни по добре да заповяда.
Какво искаш да ти се обясни, положението е идиотски просто. На всяка кола, независимо от предаването подадеш ли и газ се вирва предницата и кляка задницата. НЕЗАВИСИМО от предно, задно или 4х4. Ти можеш да си пишеш колкото искаш сложни неща, все ми е тая- аз коли карам ежедневно и няма нито една на която да и се вдига задницата по баира.
Единствените случаи да се вирне и олекне задницата са 2- стръмно спускане и спиране. Познай що се получава

- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: разпределение на теглото между осите
Имам предвид че вектора с който действа центъра на тежеста не се изменя при изкачване .Ъгъла който сключва със геометрията на предното окачване е съществен и се променя в такава ситуация.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна Jordana на 29 Авг 2013, 22:49, променена общо 1 път
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
Re: разпределение на теглото между осите
Стига с тея вектори и сложни думички- не всеки ги разбира. Разясни това: "при изкачване задницата се повдига значително което намаля малкото сцепление отзад още повече"- ти си го писал, чакам обяснение как става тоя номер. С прости думи...
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: разпределение на теглото между осите
Джордана говори за изкачване на баир с газ при кола с предно. Да, задницата ще се вирне при постоянна тяга, но преди това е клекнала поради наклона, та си мисля, че донякъде се уравновесяват нещата
Замисляли ли сте се, че от голямо значение също така е и надвеса на над предения мост. Ако мотора е с напречно разположение, доста често си е изнесен стабилно пред предния мост. Според мен това въвежда убийствена инертност на предницата при резки промени на траекторията, съпроводено със зверско недозавиване
От друга страна помислете за Поршетата, при които е подобна ситуация, но на задния мост. Едно време alx говореше, че едно Порше има специфичен(опасен) хендлинг, но не помня кое точно беше по-особеното

Замисляли ли сте се, че от голямо значение също така е и надвеса на над предения мост. Ако мотора е с напречно разположение, доста често си е изнесен стабилно пред предния мост. Според мен това въвежда убийствена инертност на предницата при резки промени на траекторията, съпроводено със зверско недозавиване

От друга страна помислете за Поршетата, при които е подобна ситуация, но на задния мост. Едно време alx говореше, че едно Порше има специфичен(опасен) хендлинг, но не помня кое точно беше по-особеното

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
Re: разпределение на теглото между осите
Nickelback написа:Джордана говори за изкачване на баир с газ при кола с предно. Да, задницата ще се вирне при постоянна тяга, но преди това е клекнала поради наклона, та си мисля, че донякъде се уравновесяват нещата![]()
...
Да се вирне- не. Да се върне в начално положение- евентуално. Най-вероятно ще си бъде леко клекнала- нали заради баира се получава трансфер на теглото баш натам. Като уточняваме, че "ще се вирне" го разбираме да се усети от водача по същият начин по който усещаме вдигането на предницата при потегляне.
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: разпределение на теглото между осите
F3P написа:Nickelback написа:Джордана говори за изкачване на баир с газ при кола с предно. Да, задницата ще се вирне при постоянна тяга, но преди това е клекнала поради наклона, та си мисля, че донякъде се уравновесяват нещата![]()
...
Да се вирне- не. Да се върне в начално положение- евентуално. Най-вероятно ще си бъде леко клекнала- нали заради баира се получава трансфер на теглото баш натам. Като уточняваме, че "ще се вирне" го разбираме да се усети от водача по същият начин по който усещаме вдигането на предницата при потегляне.
Да де, то нещата са относителни


"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
Re: разпределение на теглото между осите
уф, заеби, Jordana обясняваш толкова заплетено и несвързано, некоректни описания, ужасна пунктуация, нищо не ти се разбира!
пък и това за вектора на центъра на тежестта... де да беше всичко толкова просто...
при изкачване на баир олеква предницата, а не задницата на кола с предно...
тука мн заблуди се написаха
пък и това за вектора на центъра на тежестта... де да беше всичко толкова просто...
Nickelback написа:Джордана говори за изкачване на баир с газ при кола с предно. Да, задницата ще се вирне при постоянна тяга, но преди това е клекнала поради наклона, та си мисля, че донякъде се уравновесяват нещата![]()
при изкачване на баир олеква предницата, а не задницата на кола с предно...
тука мн заблуди се написаха
Последна промяна Хаос на 29 Авг 2013, 23:26, променена общо 1 път
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: разпределение на теглото между осите
F3P написа:Nickelback написа:Джордана говори за изкачване на баир с газ при кола с предно. Да, :
...
Да се вирне- не. Да се върне в начално положение- евентуално. Най-вероятно ще си бъде леко клекнала- нали заради баира се получава трансфер на теглото баш натам. Като уточняваме, че "ще се вирне" го разбираме да се усети от водача по същият начин по който усещаме вдигането на предницата при потегляне.
Не очаквах точно това да зачекнете ..
Все пак темата беше за БМВ дали е по нестабилно от голф понеже е задно .Еми мисля че не е по нестабилно .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: разпределение на теглото между осите
Хаос написа:уф, заеби, Jordana обясняваш толкова заплетено и несвързано, некоректни описания, ужасна пунктуация, нищо не ти се разбира!
пък и това за вектора на центъра на тежестта... де да беше всичко толкова просто...Nickelback написа:Джордана говори за изкачване на баир с газ при кола с предно. Да, задницата ще се вирне при постоянна тяга, но преди това е клекнала поради наклона, та си мисля, че донякъде се уравновесяват нещата![]()
при изкачване на баир олеква предницата, а не задницата на кола с предно...
тука мн заблуди се написаха
Да, прав си при спокойно изкачване е нормално тежестта да падне назад. Обаче си представи си кола 300 коня на предно, сликови гуми, идеално сцепление


Последна промяна Nickelback на 29 Авг 2013, 23:45, променена общо 1 път
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
Re: разпределение на теглото между осите
Jordana написа:F3P написа:Nickelback написа:Джордана говори за изкачване на баир с газ при кола с предно. Да, :
...
Да се вирне- не. Да се върне в начално положение- евентуално. Най-вероятно ще си бъде леко клекнала- нали заради баира се получава трансфер на теглото баш натам. Като уточняваме, че "ще се вирне" го разбираме да се усети от водача по същият начин по който усещаме вдигането на предницата при потегляне.
Не очаквах точно това да зачекнете ..
Все пак темата беше за БМВ дали е по нестабилно от голф понеже е задно .Еми мисля че не е по нестабилно .
Не, темата БЕШЕ: "Разпределение на теглото между осите".

- Sasho.85
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 404
- Регистриран на: 5.06.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Escort XR3i със задно; Е38 750
- Мечтае да кара: E34 М5
Re: разпределение на теглото между осите
Jordana написа:.
Аве първо да та питам дали не си участвал в " Минута е много ". Няма тема да не си компетентен. От оръжия разбираш, от вируси, от антивируси, от извънземни от политика. Ся виждам че и от динакика на автомобила разбираш. Ма тва с въртенето на диференциала спрямо кардана уби 40 % от форума. Сега от Рено форума са повече на брой. Има въртящ момент там, но той по никакъв начин не влияе на нормален съвременен автомобил, понеже се използва заден мост с независимо окачване, освен американските и руските кочини които са с цял мост излязъл от употеба преди 40 Години.
Ся ако искаш мога да ти кажа как да намалиш клякането на предницата при спиране и кпата да остане балансирана. Слагаш мощна пружина на педала на спирачките и когато го натиснеш се получава въртящ момент перпендикулярен на въртенето на диференциала спрямо кардана и обратен по посока на праволинейното закъснитено движение на автомобила
Последна промяна Sasho.85 на 29 Авг 2013, 23:58, променена общо 1 път
- cave troll
-
-
- Мнения: 59
- Регистриран на: 31.12.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330xd
- Мечтае да кара: E92 M3
- Детайли за колата: Икономична
Re: разпределение на теглото между осите
Nickelback написа:Хаос написа:уф, заеби, Jordana обясняваш толкова заплетено и несвързано, некоректни описания, ужасна пунктуация, нищо не ти се разбира!
пък и това за вектора на центъра на тежестта... де да беше всичко толкова просто...Nickelback написа:Джордана говори за изкачване на баир с газ при кола с предно. Да, задницата ще се вирне при постоянна тяга, но преди това е клекнала поради наклона, та си мисля, че донякъде се уравновесяват нещата![]()
при изкачване на баир олеква предницата, а не задницата на кола с предно...
тука мн заблуди се написаха
Да, прав си при спокойно изкачване е нормално тежестта да падне назад. Обаче си представи си кола 300 коня на предно, сликови гуми, идеално сцеплениеГазта в ламарината. Каква е нормалната реакция? Колелата се завъртат яко. Полуоски-диф-кутия и двигател можем да ги разглеждаме като е продължение на колелата. Демек биха се въртели в същата посока, ако изведнъж теоретично ги откачим от купето. Но не са. Твърдо свързани са към купето през тампоните. Ами в общия случай се опитват и те да "завъртят" купето във същата посока. Визуално това се изразява клякане на купето в предната част, малко или много. И се получава малко или много преразпределение на масите. Нормално е задницата да "олекне" за малко, колко точно зависи от 1000000 неща. Това е
колега да си видял някъде в дисциплината hill climb да участват коли с предно ?
много недомислици се изпонаписаха в тази тема
при ускорение независимо дали по баир равно или наклон колата се ускорява напред което прехвърлв тежестта назад (инерция на масата) без значение с какво задвижване е
пак повтарям - супер колите се правят точно с превес на разпределението отзад за повече сцепление

58 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Top Gun Maverick