разпределение на теглото между осите

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8378
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Re: разпределение на теглото между осите

Мнение от vicho » 29 Авг 2013, 20:58

skipper написа:
Jordana написа:При задното предаване силите действащи върху окачването повдигат предницата и натискат надолу задната част на автомобила .Диференциала също натиска надолу страната която е обратна на посоката на въртене на кардана.

Сега ако кажеш и че при предното предаване като подадеш газ не се дига предницата и не се натиска задницата :clap:


какво му се връзвате на глупостите не мога да разбера :mhihi:
You said: "Time will change!" What if it changes you?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: разпределение на теглото между осите

Мнение от Jordana » 29 Авг 2013, 21:56

skipper написа:Сега ако кажеш и че при предното предаване като подадеш газ не се дига предницата и не се натиска задницата :clap:
Обясни как аджеба като си на баир и си със задно предаване ти се дига задницата ?


Силата действаща върху купето е с рамо центъра на тежеста на автомобила и оста на водещите колела - кормилната ос която е с наклон обикновено 10-15 градуса отклонено от вертикала и силата която се създава плюс изкачването баира :idea: Тъй като варианта за предно предаване е само с плаващи полуоски /твърдо закрепен диференциал/ това също е от значение.На който му е интересно може да си потърси повече информация . Вичката ако може да го обясни по добре да заповяда.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: разпределение на теглото между осите

Мнение от Boyadjiev » 29 Авг 2013, 22:06

То понеже БМВто е с цял заден мост и няма закрепен диф и полуоски :shock:
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.


Аватар
Мнения: 61
Регистриран на: 1.10.2012
Пол: Мъж

Re: разпределение на теглото между осите

Мнение от F3P » 29 Авг 2013, 22:24

Jordana написа:Силата действаща върху купето е с рамо центъра на тежеста на автомобила и оста на водещите колела - кормилната ос която е с наклон обикновено 10-15 градуса отклонено от вертикала и силата която се създава плюс изкачването баира :idea: Тъй като варианта за предно предаване е само с плаващи полуоски /твърдо закрепен диференциал/ това също е от значение.На който му е интересно може да си потърси повече информация . Вичката ако може да го обясни по добре да заповяда.


Какво искаш да ти се обясни, положението е идиотски просто. На всяка кола, независимо от предаването подадеш ли и газ се вирва предницата и кляка задницата. НЕЗАВИСИМО от предно, задно или 4х4. Ти можеш да си пишеш колкото искаш сложни неща, все ми е тая- аз коли карам ежедневно и няма нито една на която да и се вдига задницата по баира.
Единствените случаи да се вирне и олекне задницата са 2- стръмно спускане и спиране. Познай що се получава :?:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: разпределение на теглото между осите

Мнение от Jordana » 29 Авг 2013, 22:28

Имам предвид че вектора с който действа центъра на тежеста не се изменя при изкачване .Ъгъла който сключва със геометрията на предното окачване е съществен и се променя в такава ситуация.
veh_roll_axis.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна Jordana на 29 Авг 2013, 22:49, променена общо 1 път
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...


Аватар
Мнения: 61
Регистриран на: 1.10.2012
Пол: Мъж

Re: разпределение на теглото между осите

Мнение от F3P » 29 Авг 2013, 22:39

Стига с тея вектори и сложни думички- не всеки ги разбира. Разясни това: "при изкачване задницата се повдига значително което намаля малкото сцепление отзад още повече"- ти си го писал, чакам обяснение как става тоя номер. С прости думи...
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1862
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.

Re: разпределение на теглото между осите

Мнение от Nickelback » 29 Авг 2013, 22:44

Джордана говори за изкачване на баир с газ при кола с предно. Да, задницата ще се вирне при постоянна тяга, но преди това е клекнала поради наклона, та си мисля, че донякъде се уравновесяват нещата :roll:

Замисляли ли сте се, че от голямо значение също така е и надвеса на над предения мост. Ако мотора е с напречно разположение, доста често си е изнесен стабилно пред предния мост. Според мен това въвежда убийствена инертност на предницата при резки промени на траекторията, съпроводено със зверско недозавиване :dunno:
От друга страна помислете за Поршетата, при които е подобна ситуация, но на задния мост. Едно време alx говореше, че едно Порше има специфичен(опасен) хендлинг, но не помня кое точно беше по-особеното :banghead:
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.


Аватар
Мнения: 61
Регистриран на: 1.10.2012
Пол: Мъж

Re: разпределение на теглото между осите

Мнение от F3P » 29 Авг 2013, 23:10

Nickelback написа:Джордана говори за изкачване на баир с газ при кола с предно. Да, задницата ще се вирне при постоянна тяга, но преди това е клекнала поради наклона, та си мисля, че донякъде се уравновесяват нещата :roll:
...

Да се вирне- не. Да се върне в начално положение- евентуално. Най-вероятно ще си бъде леко клекнала- нали заради баира се получава трансфер на теглото баш натам. Като уточняваме, че "ще се вирне" го разбираме да се усети от водача по същият начин по който усещаме вдигането на предницата при потегляне.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1862
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.

Re: разпределение на теглото между осите

Мнение от Nickelback » 29 Авг 2013, 23:12

F3P написа:
Nickelback написа:Джордана говори за изкачване на баир с газ при кола с предно. Да, задницата ще се вирне при постоянна тяга, но преди това е клекнала поради наклона, та си мисля, че донякъде се уравновесяват нещата :roll:
...

Да се вирне- не. Да се върне в начално положение- евентуално. Най-вероятно ще си бъде леко клекнала- нали заради баира се получава трансфер на теглото баш натам. Като уточняваме, че "ще се вирне" го разбираме да се усети от водача по същият начин по който усещаме вдигането на предницата при потегляне.


Да де, то нещата са относителни :lol: :yes:
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.


Аватар
Мнения: 759
Регистриран на: 17.02.2009

Re: разпределение на теглото между осите

Мнение от Хаос » 29 Авг 2013, 23:18

уф, заеби, Jordana обясняваш толкова заплетено и несвързано, некоректни описания, ужасна пунктуация, нищо не ти се разбира!
пък и това за вектора на центъра на тежестта... де да беше всичко толкова просто...

Nickelback написа:Джордана говори за изкачване на баир с газ при кола с предно. Да, задницата ще се вирне при постоянна тяга, но преди това е клекнала поради наклона, та си мисля, че донякъде се уравновесяват нещата :roll:

при изкачване на баир олеква предницата, а не задницата на кола с предно...

тука мн заблуди се написаха
Последна промяна Хаос на 29 Авг 2013, 23:26, променена общо 1 път
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: разпределение на теглото между осите

Мнение от Jordana » 29 Авг 2013, 23:26

F3P написа:
Nickelback написа:Джордана говори за изкачване на баир с газ при кола с предно. Да, :
...

Да се вирне- не. Да се върне в начално положение- евентуално. Най-вероятно ще си бъде леко клекнала- нали заради баира се получава трансфер на теглото баш натам. Като уточняваме, че "ще се вирне" го разбираме да се усети от водача по същият начин по който усещаме вдигането на предницата при потегляне.

Не очаквах точно това да зачекнете ..
Все пак темата беше за БМВ дали е по нестабилно от голф понеже е задно .Еми мисля че не е по нестабилно .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1862
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.

Re: разпределение на теглото между осите

Мнение от Nickelback » 29 Авг 2013, 23:39

Хаос написа:уф, заеби, Jordana обясняваш толкова заплетено и несвързано, некоректни описания, ужасна пунктуация, нищо не ти се разбира!
пък и това за вектора на центъра на тежестта... де да беше всичко толкова просто...

Nickelback написа:Джордана говори за изкачване на баир с газ при кола с предно. Да, задницата ще се вирне при постоянна тяга, но преди това е клекнала поради наклона, та си мисля, че донякъде се уравновесяват нещата :roll:

при изкачване на баир олеква предницата, а не задницата на кола с предно...

тука мн заблуди се написаха


Да, прав си при спокойно изкачване е нормално тежестта да падне назад. Обаче си представи си кола 300 коня на предно, сликови гуми, идеално сцепление :dunno: Газта в ламарината. Каква е нормалната реакция? Колелата се завъртат яко. Полуоски-диф-кутия и двигател можем да ги разглеждаме като е продължение на колелата. Демек биха се въртели в същата посока, ако изведнъж теоретично ги откачим от купето. Но не са. Твърдо свързани са към купето през тампоните. Ами в общия случай се опитват и те да "завъртят" купето във същата посока. Визуално това се изразява клякане на купето в предната част, малко или много. И се получава малко или много преразпределение на масите. Това е :dunno:
Последна промяна Nickelback на 29 Авг 2013, 23:45, променена общо 1 път
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2643
Регистриран на: 22.11.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: разпределение на теглото между осите

Мнение от Kris » 29 Авг 2013, 23:42

Jordana написа:
F3P написа:
Nickelback написа:Джордана говори за изкачване на баир с газ при кола с предно. Да, :
...

Да се вирне- не. Да се върне в начално положение- евентуално. Най-вероятно ще си бъде леко клекнала- нали заради баира се получава трансфер на теглото баш натам. Като уточняваме, че "ще се вирне" го разбираме да се усети от водача по същият начин по който усещаме вдигането на предницата при потегляне.

Не очаквах точно това да зачекнете ..
Все пак темата беше за БМВ дали е по нестабилно от голф понеже е задно .Еми мисля че не е по нестабилно .


Не, темата БЕШЕ: "Разпределение на теглото между осите". ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 404
Регистриран на: 5.06.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Escort XR3i със задно; Е38 750
Мечтае да кара: E34 М5

Re: разпределение на теглото между осите

Мнение от Sasho.85 » 29 Авг 2013, 23:47

Jordana написа:.


Аве първо да та питам дали не си участвал в " Минута е много ". Няма тема да не си компетентен. От оръжия разбираш, от вируси, от антивируси, от извънземни от политика. Ся виждам че и от динакика на автомобила разбираш. Ма тва с въртенето на диференциала спрямо кардана уби 40 % от форума. Сега от Рено форума са повече на брой. Има въртящ момент там, но той по никакъв начин не влияе на нормален съвременен автомобил, понеже се използва заден мост с независимо окачване, освен американските и руските кочини които са с цял мост излязъл от употеба преди 40 Години.
Ся ако искаш мога да ти кажа как да намалиш клякането на предницата при спиране и кпата да остане балансирана. Слагаш мощна пружина на педала на спирачките и когато го натиснеш се получава въртящ момент перпендикулярен на въртенето на диференциала спрямо кардана и обратен по посока на праволинейното закъснитено движение на автомобила
Последна промяна Sasho.85 на 29 Авг 2013, 23:58, променена общо 1 път


Аватар
Мнения: 59
Регистриран на: 31.12.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е46 330xd
Мечтае да кара: E92 M3
Детайли за колата: Икономична

Re: разпределение на теглото между осите

Мнение от cave troll » 29 Авг 2013, 23:51

Nickelback написа:
Хаос написа:уф, заеби, Jordana обясняваш толкова заплетено и несвързано, некоректни описания, ужасна пунктуация, нищо не ти се разбира!
пък и това за вектора на центъра на тежестта... де да беше всичко толкова просто...

Nickelback написа:Джордана говори за изкачване на баир с газ при кола с предно. Да, задницата ще се вирне при постоянна тяга, но преди това е клекнала поради наклона, та си мисля, че донякъде се уравновесяват нещата :roll:

при изкачване на баир олеква предницата, а не задницата на кола с предно...

тука мн заблуди се написаха


Да, прав си при спокойно изкачване е нормално тежестта да падне назад. Обаче си представи си кола 300 коня на предно, сликови гуми, идеално сцепление :dunno: Газта в ламарината. Каква е нормалната реакция? Колелата се завъртат яко. Полуоски-диф-кутия и двигател можем да ги разглеждаме като е продължение на колелата. Демек биха се въртели в същата посока, ако изведнъж теоретично ги откачим от купето. Но не са. Твърдо свързани са към купето през тампоните. Ами в общия случай се опитват и те да "завъртят" купето във същата посока. Визуално това се изразява клякане на купето в предната част, малко или много. И се получава малко или много преразпределение на масите. Нормално е задницата да "олекне" за малко, колко точно зависи от 1000000 неща. Това е :dunno:

колега да си видял някъде в дисциплината hill climb да участват коли с предно ?
много недомислици се изпонаписаха в тази тема
при ускорение независимо дали по баир равно или наклон колата се ускорява напред което прехвърлв тежестта назад (инерция на масата) без значение с какво задвижване е
пак повтарям - супер колите се правят точно с превес на разпределението отзад за повече сцепление
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook