Кога разхода е по-голям..

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 410
Регистриран на: 11.02.2010
Кара: E36 Compact M40B18 M-tech

Re: Кога разхода е по-голям..

Мнение от k-hristov » 04 Окт 2014, 15:55

Дюзите се гасят от еку-то над определена скорост и в режим на затворен дросел над определените в "idle control" обороти.Ако сложите една широколентова сонда ще раберете най-точно какво се случва, защото по инерция тя отчита 14.7 смес, а при затворен дросел смесите почват да подскачат кум 30ки и нагоре, а в момента на гасене на дюзата изписва О2.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 642
Регистриран на: 9.03.2010
Пол: Мъж
Кара: BMW ///E36

Re: Кога разхода е по-голям..

Мнение от don_gori » 04 Окт 2014, 15:58

Ми всеки компетентен с ГИ може да си го провери - закача си компа в движение спуска не някъде на 5та скорост и гледа времената.
Разбира се ако скоростта е твърде малка се включва ППХ , и дюзите имат пак некви времена , но със скорост над 6-70кв/ч това е изключено.
Ясно е обаче , че на нанадолнище на 5та без газ колата спира , та вариантите са 2 или на свободна или пак на 5та скорост с минимална газ. По спомен ми е останало в главата , че времената на свободна бяха малко по-малки отколкото на 5та да поддържаш скоростта , демек на свободна е по-икономично , но в някой случай по-рисковано.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1627
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: София/Пловдив
Пол: Мъж
Кара: F
Мечтае да кара: Самолет

Re: Кога разхода е по-голям..

Мнение от Е.Димитров » 04 Окт 2014, 17:43

Всъщност,вероятно сте прави,не постъпва гориво в двигателя,когато колата се движи по инерция на скорост...Но пък идва въпроса,защо се чува понякога гърмежи в ауспусите ,когато няма добра центровка или друго,когато кола се спуска по инерция на скорост...
При мотоциклетите се забелязва най-често...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 934
Регистриран на: 26.08.2008
Местоположение: Евксиноград
Пол: Мъж
Кара: VOLVO XC60 2016 Feiclift D3

Re: Кога разхода е по-голям..

Мнение от Демирев » 04 Окт 2014, 17:48

На мойта Е46-ка с италиански инжекцион Заволи единственият път когато имах гърмежи беше умрял дебитомера напълно.
Паткаше като стар ЗИЛ - като беше без дебитомер.
Borymeckata написа:БМВ къща разваля... Момата е казала: "Или аз, или желазарията!"

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 410
Регистриран на: 11.02.2010
Кара: E36 Compact M40B18 M-tech

Re: Кога разхода е по-голям..

Мнение от k-hristov » 04 Окт 2014, 18:35

Е.Димитров написа:Всъщност,вероятно сте прави,не постъпва гориво в двигателя,когато колата се движи по инерция на скорост...Но пък идва въпроса,защо се чува понякога гърмежи в ауспусите ,когато няма добра центровка или друго,когато кола се спуска по инерция на скорост...
При мотоциклетите се забелязва най-често...

Много зависи от това как е настроен въпросния IFS (inertial fuel switch off), и от това дали ги гаси напълно или ги върти през 3 например.Тия гърмежи са афтърбърни, които в повече случай са заради промени по генерацията или просто дюзите се гасят на 50%.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Кога разхода е по-голям..

Мнение от cod-cdbp » 04 Окт 2014, 23:05

Е.Димитров написа:Всъщност,вероятно сте прави,не постъпва гориво в двигателя,когато колата се движи по инерция на скорост...Но пък идва въпроса,защо се чува понякога гърмежи в ауспусите ,когато няма добра центровка или друго,когато кола се спуска по инерция на скорост...
При мотоциклетите се забелязва най-често...


1. Газова уредба - газта не спира, а въздуха е малко - пука и доизгаря в гърнетата, даже сме си правили такива експерименти
2. Моторите/колите с карбуратори - също не спират горивото при ППХ ;)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 455
Регистриран на: 29.10.2008
Местоположение: СССР,Москва,Лубянка 2
Пол: Мъж
Кара: Е30-М40В18;Е36-М44В19;E91-N43B20A
Мечтае да кара: Е30 М3 Sport Evolution

Re: Кога разхода е по-голям..

Мнение от momo-1st » 05 Окт 2014, 15:36

cod-cdbp написа:
Е.Димитров написа:Всъщност,вероятно сте прави,не постъпва гориво в двигателя,когато колата се движи по инерция на скорост...Но пък идва въпроса,защо се чува понякога гърмежи в ауспусите ,когато няма добра центровка или друго,когато кола се спуска по инерция на скорост...
При мотоциклетите се забелязва най-често...


1. Газова уредба - газта не спира, а въздуха е малко - пука и доизгаря в гърнетата, даже сме си правили такива експерименти
2. Моторите/колите с карбуратори - също не спират горивото при ППХ ;)



При газовия инжекцион спира подаването на гориво сякаш? Или не?
bum_bum написа:Върти се, суче се и пак към соца се избива :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Забравете го вече тоя гнил строй.

Наслаждавайте се на придобивките на демокрацията- Е шейсе на 15 години, виски на промоция от Кауфланд, пура за 2,40 в панелката с ипотека до 2060-та.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 642
Регистриран на: 9.03.2010
Пол: Мъж
Кара: BMW ///E36

Re: Кога разхода е по-голям..

Мнение от don_gori » 05 Окт 2014, 18:54

momo-1st написа:При газовия инжекцион спира подаването на гориво сякаш? Или не?

При ППХ (принудителен празен ход) има времена на дюзите , т.е. се впръсква определено количество газ.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5250
Регистриран на: 12.11.2006
Пол: Мъж
Кара: ги да пият мента
Мечтае да кара: за 6лв/100км
Детайли за колата: не върви и не гори

Re: Кога разхода е по-голям..

Мнение от павката » 07 Окт 2014, 6:58

при затворен дросел и обороти на двигателя над 1500(в зависимост от температурата на двигателя) дюзите се спират от компа.паднат ли под тези стойности оборотите-компа ги задейства.
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 625
Регистриран на: 21.02.2007
Кара: М40, 1.6

Re: Кога разхода е по-голям..

Мнение от Chapai » 07 Окт 2014, 9:49

Всичката тази "суха" теория не Ви помага за по-нисък разход. Шофьор с усет, добра нервна система и изправен автомобил би Ви скрил топката по отношение икономия на гориво. Личният ми рекорд е 5.7/100, а обичайният около 6.5 смесено шофиране. Всичко е подход и околна обстановка. Само ще допълня, че предни накладки смених на 46 000 км. като крайно рядко пътувам на по-далече от 30 км.
Едно е да се държи като отегчена съпруга, друго си е като ококорена комшийка.

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2716
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Кога разхода е по-голям..

Мнение от Lenco » 07 Окт 2014, 11:05

cod-cdbp написа:
Е.Димитров написа:Всъщност,вероятно сте прави,не постъпва гориво в двигателя,когато колата се движи по инерция на скорост...Но пък идва въпроса,защо се чува понякога гърмежи в ауспусите ,когато няма добра центровка или друго,когато кола се спуска по инерция на скорост...
При мотоциклетите се забелязва най-често...


1. Газова уредба - газта не спира, а въздуха е малко - пука и доизгаря в гърнетата, даже сме си правили такива експерименти
2. Моторите/колите с карбуратори - също не спират горивото при ППХ ;)

Забравил си великото творение в старите ВАЗ-ове :mhihi: Тва ППХ със сигурност започва с Л-джетроника, за К-, нямам идея.
Нямам усет за шофиране, но личния ми рекорд за миналата седмица по магистралата е 5,2 бензин, нооо с Ц1 :mhihi:
Изображение

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: Кога разхода е по-голям..

Мнение от K_Ilkov » 07 Окт 2014, 11:07

Chapai написа:Всичката тази "суха" теория не Ви помага за по-нисък разход. Шофьор с усет, добра нервна система и изправен автомобил би Ви скрил топката по отношение икономия на гориво. Личният ми рекорд е 5.7/100, а обичайният около 6.5 смесено шофиране. Всичко е подход и околна обстановка. Само ще допълня, че предни накладки смених на 46 000 км. като крайно рядко пътувам на по-далече от 30 км.


Точно :yes:

икономичното каране е доста по-свързано с потеглянията и доускоренията
отколкото с пускането на разни наклони ...

това с накладките между другого е сериозен показател, всяко спиране след себе си води до разход
не казвам да не се спира :mhihi: , но общото движение на колата е това, което се отразява накрая

остава въпроса, за кво тия е тая добра нервна система да си я тормозиш с такива глупости :mhihi:
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10745
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: Кога разхода е по-голям..

Мнение от Leon » 07 Окт 2014, 11:18

Тази дискусия сме я водили във форума преди 10г., беше от първите неща, които съм чел... Обобщавам безсмислените спорове. Съвременните двигатели не пръскат гориво като пуснеш газта. Ако си по инерция на празен ход компютъра дели разхода на час на скоростта в момента и дава разход на 100км, тоест колата харчи повече отколкото на скорост. Всички други разсъждения са индивидуални случаи и теории.

K_Ilkov написа:икономичното каране е доста по-свързано с потеглянията и доускоренията
отколкото с пускането на разни наклони ...

Именно, с едно ускорение за 500м. можеш да издухаш всичко спестено за предните 100 км. Освен ако не намериш път, по който да се движиш 100км. по инерция...
Never mistake motion for action...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8378
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Re: Кога разхода е по-голям..

Мнение от vicho » 07 Окт 2014, 11:29

Leon написа:Именно, с едно ускорение за 500м. можеш да издухаш всичко спестено за предните 100 км.


3-та - 90-150

:driving:
You said: "Time will change!" What if it changes you?

Предишна

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook