Кога разхода е по-голям..
Модератор: Общи модератори
44 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
- k-hristov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 410
- Регистриран на: 11.02.2010
- Кара: E36 Compact M40B18 M-tech
Re: Кога разхода е по-голям..
Дюзите се гасят от еку-то над определена скорост и в режим на затворен дросел над определените в "idle control" обороти.Ако сложите една широколентова сонда ще раберете най-точно какво се случва, защото по инерция тя отчита 14.7 смес, а при затворен дросел смесите почват да подскачат кум 30ки и нагоре, а в момента на гасене на дюзата изписва О2.
Re: Кога разхода е по-голям..
Ми всеки компетентен с ГИ може да си го провери - закача си компа в движение спуска не някъде на 5та скорост и гледа времената.
Разбира се ако скоростта е твърде малка се включва ППХ , и дюзите имат пак некви времена , но със скорост над 6-70кв/ч това е изключено.
Ясно е обаче , че на нанадолнище на 5та без газ колата спира , та вариантите са 2 или на свободна или пак на 5та скорост с минимална газ. По спомен ми е останало в главата , че времената на свободна бяха малко по-малки отколкото на 5та да поддържаш скоростта , демек на свободна е по-икономично , но в някой случай по-рисковано.
Разбира се ако скоростта е твърде малка се включва ППХ , и дюзите имат пак некви времена , но със скорост над 6-70кв/ч това е изключено.
Ясно е обаче , че на нанадолнище на 5та без газ колата спира , та вариантите са 2 или на свободна или пак на 5та скорост с минимална газ. По спомен ми е останало в главата , че времената на свободна бяха малко по-малки отколкото на 5та да поддържаш скоростта , демек на свободна е по-икономично , но в някой случай по-рисковано.
- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Кога разхода е по-голям..
Всъщност,вероятно сте прави,не постъпва гориво в двигателя,когато колата се движи по инерция на скорост...Но пък идва въпроса,защо се чува понякога гърмежи в ауспусите ,когато няма добра центровка или друго,когато кола се спуска по инерция на скорост...
При мотоциклетите се забелязва най-често...
При мотоциклетите се забелязва най-често...
- Демирев
- ентусиаст
-
- Мнения: 934
- Регистриран на: 26.08.2008
- Местоположение: Евксиноград
- Пол: Мъж
- Кара: VOLVO XC60 2016 Feiclift D3
Re: Кога разхода е по-голям..
На мойта Е46-ка с италиански инжекцион Заволи единственият път когато имах гърмежи беше умрял дебитомера напълно.
Паткаше като стар ЗИЛ - като беше без дебитомер.
Паткаше като стар ЗИЛ - като беше без дебитомер.
Borymeckata написа:БМВ къща разваля... Момата е казала: "Или аз, или желазарията!"
- k-hristov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 410
- Регистриран на: 11.02.2010
- Кара: E36 Compact M40B18 M-tech
Re: Кога разхода е по-голям..
Е.Димитров написа:Всъщност,вероятно сте прави,не постъпва гориво в двигателя,когато колата се движи по инерция на скорост...Но пък идва въпроса,защо се чува понякога гърмежи в ауспусите ,когато няма добра центровка или друго,когато кола се спуска по инерция на скорост...
При мотоциклетите се забелязва най-често...
Много зависи от това как е настроен въпросния IFS (inertial fuel switch off), и от това дали ги гаси напълно или ги върти през 3 например.Тия гърмежи са афтърбърни, които в повече случай са заради промени по генерацията или просто дюзите се гасят на 50%.
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Кога разхода е по-голям..
Е.Димитров написа:Всъщност,вероятно сте прави,не постъпва гориво в двигателя,когато колата се движи по инерция на скорост...Но пък идва въпроса,защо се чува понякога гърмежи в ауспусите ,когато няма добра центровка или друго,когато кола се спуска по инерция на скорост...
При мотоциклетите се забелязва най-често...
1. Газова уредба - газта не спира, а въздуха е малко - пука и доизгаря в гърнетата, даже сме си правили такива експерименти
2. Моторите/колите с карбуратори - също не спират горивото при ППХ


- momo-1st
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 455
- Регистриран на: 29.10.2008
- Местоположение: СССР,Москва,Лубянка 2
- Пол: Мъж
- Кара: Е30-М40В18;Е36-М44В19;E91-N43B20A
- Мечтае да кара: Е30 М3 Sport Evolution
Re: Кога разхода е по-голям..
cod-cdbp написа:Е.Димитров написа:Всъщност,вероятно сте прави,не постъпва гориво в двигателя,когато колата се движи по инерция на скорост...Но пък идва въпроса,защо се чува понякога гърмежи в ауспусите ,когато няма добра центровка или друго,когато кола се спуска по инерция на скорост...
При мотоциклетите се забелязва най-често...
1. Газова уредба - газта не спира, а въздуха е малко - пука и доизгаря в гърнетата, даже сме си правили такива експерименти
2. Моторите/колите с карбуратори - също не спират горивото при ППХ
При газовия инжекцион спира подаването на гориво сякаш? Или не?
bum_bum написа:Върти се, суче се и пак към соца се избива![]()
![]()
![]()
Забравете го вече тоя гнил строй.
Наслаждавайте се на придобивките на демокрацията- Е шейсе на 15 години, виски на промоция от Кауфланд, пура за 2,40 в панелката с ипотека до 2060-та.
Re: Кога разхода е по-голям..
momo-1st написа:При газовия инжекцион спира подаването на гориво сякаш? Или не?
При ППХ (принудителен празен ход) има времена на дюзите , т.е. се впръсква определено количество газ.
- павката
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5250
- Регистриран на: 12.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: ги да пият мента
- Мечтае да кара: за 6лв/100км
- Детайли за колата: не върви и не гори
Re: Кога разхода е по-голям..
при затворен дросел и обороти на двигателя над 1500(в зависимост от температурата на двигателя) дюзите се спират от компа.паднат ли под тези стойности оборотите-компа ги задейства.
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
Re: Кога разхода е по-голям..
Всичката тази "суха" теория не Ви помага за по-нисък разход. Шофьор с усет, добра нервна система и изправен автомобил би Ви скрил топката по отношение икономия на гориво. Личният ми рекорд е 5.7/100, а обичайният около 6.5 смесено шофиране. Всичко е подход и околна обстановка. Само ще допълня, че предни накладки смених на 46 000 км. като крайно рядко пътувам на по-далече от 30 км.
Едно е да се държи като отегчена съпруга, друго си е като ококорена комшийка.
- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2716
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Кога разхода е по-голям..
cod-cdbp написа:Е.Димитров написа:Всъщност,вероятно сте прави,не постъпва гориво в двигателя,когато колата се движи по инерция на скорост...Но пък идва въпроса,защо се чува понякога гърмежи в ауспусите ,когато няма добра центровка или друго,когато кола се спуска по инерция на скорост...
При мотоциклетите се забелязва най-често...
1. Газова уредба - газта не спира, а въздуха е малко - пука и доизгаря в гърнетата, даже сме си правили такива експерименти
2. Моторите/колите с карбуратори - също не спират горивото при ППХ
Забравил си великото творение в старите ВАЗ-ове

Нямам усет за шофиране, но личния ми рекорд за миналата седмица по магистралата е 5,2 бензин, нооо с Ц1

- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Кога разхода е по-голям..
Chapai написа:Всичката тази "суха" теория не Ви помага за по-нисък разход. Шофьор с усет, добра нервна система и изправен автомобил би Ви скрил топката по отношение икономия на гориво. Личният ми рекорд е 5.7/100, а обичайният около 6.5 смесено шофиране. Всичко е подход и околна обстановка. Само ще допълня, че предни накладки смених на 46 000 км. като крайно рядко пътувам на по-далече от 30 км.
Точно

икономичното каране е доста по-свързано с потеглянията и доускоренията
отколкото с пускането на разни наклони ...
това с накладките между другого е сериозен показател, всяко спиране след себе си води до разход
не казвам да не се спира

остава въпроса, за кво тия е тая добра нервна система да си я тормозиш с такива глупости


Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Кога разхода е по-голям..
Тази дискусия сме я водили във форума преди 10г., беше от първите неща, които съм чел... Обобщавам безсмислените спорове. Съвременните двигатели не пръскат гориво като пуснеш газта. Ако си по инерция на празен ход компютъра дели разхода на час на скоростта в момента и дава разход на 100км, тоест колата харчи повече отколкото на скорост. Всички други разсъждения са индивидуални случаи и теории.
Именно, с едно ускорение за 500м. можеш да издухаш всичко спестено за предните 100 км. Освен ако не намериш път, по който да се движиш 100км. по инерция...
K_Ilkov написа:икономичното каране е доста по-свързано с потеглянията и доускоренията
отколкото с пускането на разни наклони ...
Именно, с едно ускорение за 500м. можеш да издухаш всичко спестено за предните 100 км. Освен ако не намериш път, по който да се движиш 100км. по инерция...
Never mistake motion for action...
- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8378
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: Кога разхода е по-голям..
Leon написа:Именно, с едно ускорение за 500м. можеш да издухаш всичко спестено за предните 100 км.
3-та - 90-150

You said: "Time will change!" What if it changes you?
44 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани