Как най-правилно да загрея двигателя ли?
Модератор: Общи модератори
- host
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1669
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: Как най-правилно да загрея двигателя ли?
А някои просто живеем в Плд където няма НИТО сняг, НИТО лед

И преди и сега си карам до 3-3500к даже основно под тва поне докато не стигне излизането от синьото... никви ядове. Случва ми се да запаля, да мръдна 200-300м до нас ида изчакам жената на празен ход 3-4 минути... освен че много по-бавно загрява други ядове нз да има...
Срещал съм хора... пали тръгва и яко газ колкото може ... безсмъртни, кво да се прави.
Според мен тоя студен старт много се надценява... ами топлото гасене... газ, газ... булвард, 2-3 ... яко 4-5 светофара до последно, спира и гаси ... е те тва кво прави с маслото? С мотора?



И преди и сега си карам до 3-3500к даже основно под тва поне докато не стигне излизането от синьото... никви ядове. Случва ми се да запаля, да мръдна 200-300м до нас ида изчакам жената на празен ход 3-4 минути... освен че много по-бавно загрява други ядове нз да има...
Срещал съм хора... пали тръгва и яко газ колкото може ... безсмъртни, кво да се прави.
Според мен тоя студен старт много се надценява... ами топлото гасене... газ, газ... булвард, 2-3 ... яко 4-5 светофара до последно, спира и гаси ... е те тва кво прави с маслото? С мотора?
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Как най-правилно да загрея двигателя ли?
MaxMeyer написа:acho.rs написа:Така и не мога да разбера, защо БМВтата след като са уж със спортен дух, нямат един елемнтарен "часовник" за температурата на маслотоМаслото загрява МНОГО по-бавно от антифриза , когато колата е студена, само че пък когато решиш да пържиш маслото завира за норматив . За няколко минути от 80 минава на над 140 градуса ... или нещо такова по спомени от Ауди-то .
Имат бе ама тия с наистина спортен дух...Е колегата Хаос по-горе да ти каже.Той вместо икономайзер има стрелка за температурата на маслото ама колата е Е34-М5
Е34-М5 да, ама Е34 не е от най-духовите спортисти . Но може би премахването на този уред е показателно . От друга страна в А6 няма никакъв помен от спортни маниери (даже е пълен кашкавал), пък си има "маслометър"

- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Как най-правилно да загрея двигателя ли?
Газовата сутрин си чука на бенц, докато не качи поне до средата на синята зона, или не мине на газ, зависи колко време имам за утрепване.
Бензиновата не я чакам, ама докато изкарам от гаража, затварям, да се оправя и тя горе долу е там някъде. (а и се кара само като е топло)
Карам до 2500 оборота, като загрее водата почвам да си вдигам душевния прекъсвач, примерно 1 път до 4000, после до 5000, после до 5500 и после колко може
Не знам хората как им дават газ на студено 
Бензиновата не я чакам, ама докато изкарам от гаража, затварям, да се оправя и тя горе долу е там някъде. (а и се кара само като е топло)
Карам до 2500 оборота, като загрее водата почвам да си вдигам душевния прекъсвач, примерно 1 път до 4000, после до 5000, после до 5500 и после колко може





Уважавай другия, независимо каква кола кара.
Re: Как най-правилно да загрея двигателя ли?
acho.rs написа:.....
Всички F** имат температура на маслото.
Иначе в по-старите няма уред за охладителната течност, ти за масло искаш

- k-hristov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 410
- Регистриран на: 11.02.2010
- Кара: E36 Compact M40B18 M-tech
Re: Как най-правилно да загрея двигателя ли?
Паля, вдига водата до 70+, тръгвам 2-3км леко, после вече като се стоплят и кутията и диференциала чак тогава вече може някакви истерии с техниката.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Как най-правилно да загрея двигателя ли?
Ние не говорим за истерии с техниката, а за вкарването на двигателя малко над средния честотен диапазон преди да е загрял напълно, но след като е преминал синия сектор поне.
Аз да си продължа разсъждението от последния ми пост. Както знаем маслото освен да маже и защитава триещите се повърхнини има ролята и на охлаждащ флуид. В този ред на мисли средната температура на маслото в целия му обем не бива да се приема като крайно обстоятелство, при което агрегата работи. Стените на цилиндрите, както и буталните пръстени достигат до няколко стотин градуса (в зависимост от двигателя) изключително бързо. Все пак горенето в камерите отделя много висока температура, която се отдава и на буталата. Масленият клин в тези зони трябва да издържа на тези температури, съответно той самия достига близки стойности. При лагерите може би не стават толкова бързо нещата, но мисълта ми пак е в тази посока. И възоснова на вече споменатата функция на маслото да охлажда тези зони, а и предвид факта, че то циркулира, достигането му до 80-90 градуса изисква време от гледна точка и на топлообмена на обемите с различна температура. Също както с водата - температурата на повърхностите е над тия 90 градуса, които тя поддържа. С две думи - не би следвало да играе негативна роля за двигателя това, че преди стрелката да е стигнала средата ние го въртим до 4500рпм да кажем, и то със едно 40-50% подаване на газ. За пълно натоварване е ясно, че по-добро от напълно загрели флуиди няма. Сега... търси се човек, който да потвърди или отрече тази теория. Аз в идните дни ако намеря време ще се опитам да поговоря с 1-2ма преподавателя и да видя какво ново мога да науча.
Аз да си продължа разсъждението от последния ми пост. Както знаем маслото освен да маже и защитава триещите се повърхнини има ролята и на охлаждащ флуид. В този ред на мисли средната температура на маслото в целия му обем не бива да се приема като крайно обстоятелство, при което агрегата работи. Стените на цилиндрите, както и буталните пръстени достигат до няколко стотин градуса (в зависимост от двигателя) изключително бързо. Все пак горенето в камерите отделя много висока температура, която се отдава и на буталата. Масленият клин в тези зони трябва да издържа на тези температури, съответно той самия достига близки стойности. При лагерите може би не стават толкова бързо нещата, но мисълта ми пак е в тази посока. И възоснова на вече споменатата функция на маслото да охлажда тези зони, а и предвид факта, че то циркулира, достигането му до 80-90 градуса изисква време от гледна точка и на топлообмена на обемите с различна температура. Също както с водата - температурата на повърхностите е над тия 90 градуса, които тя поддържа. С две думи - не би следвало да играе негативна роля за двигателя това, че преди стрелката да е стигнала средата ние го въртим до 4500рпм да кажем, и то със едно 40-50% подаване на газ. За пълно натоварване е ясно, че по-добро от напълно загрели флуиди няма. Сега... търси се човек, който да потвърди или отрече тази теория. Аз в идните дни ако намеря време ще се опитам да поговоря с 1-2ма преподавателя и да видя какво ново мога да науча.
- 6inlinepower
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 164
- Регистриран на: 27.05.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Как най-правилно да загрея двигателя ли?
Научи какво е наистина напълно синтетично масло.
Последна промяна 6inlinepower на 26 Яну 2015, 21:32, променена общо 1 път
- da_ne
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 59
- Регистриран на: 18.01.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 316ti
- Мечтае да кара: 325ti
Re: Как най-правилно да загрея двигателя ли?
Качвам се паля и изчаквам 10, 15 секунди на място да се развърти двигателя щото го спъват маслото в скоростите и разни умрели от студ ремъци, ролки и т.н. През това време си слагам колана, паля фаровете, пускам радио, настройвам си парното и после тръгвам. Карам на минимални обороти, обаче без да мъча двигателя да се тресе до като излезе от синята зона и отиде към първата чертичка. После вече не му се притеснявам, но аз по принцип рядко вдигам повече от 3500-4000 об/мин.
Чистенето на снега и леда е преди да запаля колата.
Чистенето на снега и леда е преди да запаля колата.
Re: Как най-правилно да загрея двигателя ли?
Dirty M5 driveR написа:Ние не говорим за истерии с техниката, а за вкарването на двигателя малко над средния честотен диапазон преди да е загрял напълно, но след като е преминал синия сектор поне.
Аз да си продължа разсъждението от последния ми пост. Както знаем маслото освен да маже и защитава триещите се повърхнини има ролята и на охлаждащ флуид. В този ред на мисли средната температура на маслото в целия му обем не бива да се приема като крайно обстоятелство, при което агрегата работи. Стените на цилиндрите, както и буталните пръстени достигат до няколко стотин градуса (в зависимост от двигателя) изключително бързо. Все пак горенето в камерите отделя много висока температура, която се отдава и на буталата. Масленият клин в тези зони трябва да издържа на тези температури, съответно той самия достига близки стойности. При лагерите може би не стават толкова бързо нещата, но мисълта ми пак е в тази посока. И възоснова на вече споменатата функция на маслото да охлажда тези зони, а и предвид факта, че то циркулира, достигането му до 80-90 градуса изисква време от гледна точка и на топлообмена на обемите с различна температура. Също както с водата - температурата на повърхностите е над тия 90 градуса, които тя поддържа. С две думи - не би следвало да играе негативна роля за двигателя това, че преди стрелката да е стигнала средата ние го въртим до 4500рпм да кажем, и то със едно 40-50% подаване на газ. За пълно натоварване е ясно, че по-добро от напълно загрели флуиди няма. Сега... търси се човек, който да потвърди или отрече тази теория. Аз в идните дни ако намеря време ще се опитам да поговоря с 1-2ма преподавателя и да видя какво ново мога да науча.
Проблемът идва от това, че компонентите на двигателя влизат в работна температура по различно време. Добър признак, че всички компоненти са приблизително стигнали работната си температура е температурата на маслото, тъй като то минава през важните места. Също така, маслото променя своите свойства с температурата, както вече беше изтъкнато, което означава, че студеното масло няма същата способност да създаде нужния филм между триещите се повърхности.
Поговорката е в сила - Да се настъпва студена кола и неподгряла жена е грях.
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!
- surfboard
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 470
- Регистриран на: 4.04.2011
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: 4.0 TFSI
Re: Как най-правилно да загрея двигателя ли?
Като я запаля сутрин чакам докато оборотите на празен ход се нормализират и достигнат обичайното си фиксирано положение. Обикновено това се случва за 2-3 минути. След това потеглям, като се старая да не превишавам 2000-2500 оборота, но да давам и малко газ и да ускорявам плавно. А не например да карам до 2500, но със смачкана газ до долу на всяка предавка. След като стрелката за температурата стигне средата, вече правя каквото си искам. А ако съм настъпвал много, не я гася веднага след това, а изчаквам да поработи на място, за да се охлади маслото, течността на спирачките, антифризът и т.н и евентуално да спре перката, ако се е включила.
- ogata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2806
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Re: Как най-правилно да загрея двигателя ли?
surfboard написа:Като я запаля сутрин чакам докато оборотите на празен ход се нормализират и достигнат обичайното си фиксирано положение.
Това дали не е проблем някакъв ? При мене още с паленето заковава оборотите и няма колебания.



http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Как най-правилно да загрея двигателя ли?
6inlinepower написа:Научи какво е наистина напълно синтетично масло(не, не е това на което пише Fully Synthetic, Synthetic Technology, Synthetic Blend и има шарена опаковка), обърни внимание на антиизносоустойчивите добавки, как и при какави обстоятелства се активират и ''работят'' и притесненията ти, ще отпаднат.Ще разбереш, че достигането на работна температура не е от такова значение![]()
А и ако сипеш такова масло, да знаеш, давай пълна газ веднага след палене
Аз да науча е най-лесната задачка. Въпросът на темата е друг обаче. А че има отношение едното към другото е безпорно и ако има какво да споделиш давай, щото така... ни казваш "има разлика", ама каква е тя никой не разбира. Не е заяждане, просто не е в духа и идеята на форума да се подхвърли нещо при положение, че очевидно имаш познанията да го обясниш и да направиш четивото по-полезно.
Леко имам чувството, че не ме разбирате какво питам. Не говоря за яко раздаване на газ, преди да е достигнала средата. Говоря за развъртане до 4-4500, след като е постоплила малко, и то с малко натискане на газта (до 50ина % от хода му). Износването на двигателя е основно в буталната група и лагерите. Или да поставя въпроса по друг начин - кога е вече безопасно да вкараш двигателя в тези обороти, с това подаване на газ? Целта да кажем е да се изнесеш по-бързо от някое кръстовище, или по-бързо да стигнеш до крайната точка, или каквото друго обстоятелство ви дойде на ум. Ако ще и умишлено да искаш да го загрееш до оптимална температура.
- host
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1669
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: Как най-правилно да загрея двигателя ли?
ogata написа:surfboard написа:Като я запаля сутрин чакам докато оборотите на празен ход се нормализират и достигнат обичайното си фиксирано положение.
Това дали не е проблем някакъв ? При мене още с паленето заковава оборотите и няма колебания.
И при мен с м52 има малко по-висок ход първата минута някъде и после минава на нормалния, говоря по-висок с 200-300 оборота някъде.
- MaxMeyer
- ентусиаст
-
- Мнения: 932
- Регистриран на: 19.04.2010
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: Bayerische Motoren Werke
- Мечтае да кара: безплатно!
Re: Как най-правилно да загрея двигателя ли?
host написа:ogata написа:surfboard написа:Като я запаля сутрин чакам докато оборотите на празен ход се нормализират и достигнат обичайното си фиксирано положение.
Това дали не е проблем някакъв ? При мене още с паленето заковава оборотите и няма колебания.
И при мен с м52 има малко по-висок ход първата минута някъде и после минава на нормалния, говоря по-висок с 200-300 оборота някъде.
Като смукач...



Re: Как най-правилно да загрея двигателя ли?
Dirty M5 driveR написа:6inlinepower написа:Научи какво е наистина напълно синтетично масло(не, не е това на което пише Fully Synthetic, Synthetic Technology, Synthetic Blend и има шарена опаковка), обърни внимание на антиизносоустойчивите добавки, как и при какави обстоятелства се активират и ''работят'' и притесненията ти, ще отпаднат.Ще разбереш, че достигането на работна температура не е от такова значение![]()
А и ако сипеш такова масло, да знаеш, давай пълна газ веднага след палене
Аз да науча е най-лесната задачка. Въпросът на темата е друг обаче. А че има отношение едното към другото е безпорно и ако има какво да споделиш давай, щото така... ни казваш "има разлика", ама каква е тя никой не разбира. Не е заяждане, просто не е в духа и идеята на форума да се подхвърли нещо при положение, че очевидно имаш познанията да го обясниш и да направиш четивото по-полезно.
Леко имам чувството, че не ме разбирате какво питам. Не говоря за яко раздаване на газ, преди да е достигнала средата. Говоря за развъртане до 4-4500, след като е постоплила малко, и то с малко натискане на газта (до 50ина % от хода му). Износването на двигателя е основно в буталната група и лагерите. Или да поставя въпроса по друг начин - кога е вече безопасно да вкараш двигателя в тези обороти, с това подаване на газ? Целта да кажем е да се изнесеш по-бързо от някое кръстовище, или по-бързо да стигнеш до крайната точка, или каквото друго обстоятелство ви дойде на ум. Ако ще и умишлено да искаш да го загрееш до оптимална температура.
3500-4500, там някъде
по принцип едва ли някой чак толкова се е грижил за двигателя досега, така че почти все тая
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани