Как най-правилно да загрея двигателя ли?

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

Как загрявате двигателя си след студен старт?

Карам лекичко с максимум 2500-3000рпм.
167
79%
Карам умерено - случва се да го развъртя до по-високи обороти
21
10%
Карам умерено, но главно на средни обороти, за да загрее по-бързо
15
7%
Не се съобразявам с температурата на двигателя
9
4%
 
Общо гласове : 212
старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1669
Регистриран на: 29.06.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 320i
Детайли за колата: e36 coupe

Re: Как най-правилно да загрея двигателя ли?

Мнение от host » 24 Яну 2015, 22:37

А някои просто живеем в Плд където няма НИТО сняг, НИТО лед :D :D :D

И преди и сега си карам до 3-3500к даже основно под тва поне докато не стигне излизането от синьото... никви ядове. Случва ми се да запаля, да мръдна 200-300м до нас ида изчакам жената на празен ход 3-4 минути... освен че много по-бавно загрява други ядове нз да има...

Срещал съм хора... пали тръгва и яко газ колкото може ... безсмъртни, кво да се прави.

Според мен тоя студен старт много се надценява... ами топлото гасене... газ, газ... булвард, 2-3 ... яко 4-5 светофара до последно, спира и гаси ... е те тва кво прави с маслото? С мотора?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Как най-правилно да загрея двигателя ли?

Мнение от acho.rs » 24 Яну 2015, 22:57

MaxMeyer написа:
acho.rs написа:Така и не мога да разбера, защо БМВтата след като са уж със спортен дух, нямат един елемнтарен "часовник" за температурата на маслото :kuku: Маслото загрява МНОГО по-бавно от антифриза , когато колата е студена, само че пък когато решиш да пържиш маслото завира за норматив . За няколко минути от 80 минава на над 140 градуса ... или нещо такова по спомени от Ауди-то .

Имат бе ама тия с наистина спортен дух... :mhihi: Е колегата Хаос по-горе да ти каже.Той вместо икономайзер има стрелка за температурата на маслото ама колата е Е34-М5 :bowdown:

Е34-М5 да, ама Е34 не е от най-духовите спортисти . Но може би премахването на този уред е показателно . От друга страна в А6 няма никакъв помен от спортни маниери (даже е пълен кашкавал), пък си има "маслометър" :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Как най-правилно да загрея двигателя ли?

Мнение от Boyadjiev » 24 Яну 2015, 23:34

Газовата сутрин си чука на бенц, докато не качи поне до средата на синята зона, или не мине на газ, зависи колко време имам за утрепване.
Бензиновата не я чакам, ама докато изкарам от гаража, затварям, да се оправя и тя горе долу е там някъде. (а и се кара само като е топло)
Карам до 2500 оборота, като загрее водата почвам да си вдигам душевния прекъсвач, примерно 1 път до 4000, после до 5000, после до 5500 и после колко може :mhihi: Не знам хората как им дават газ на студено :paranoid:
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 932
Регистриран на: 31.08.2008
Местоположение: София
Кара: e65

Re: Как най-правилно да загрея двигателя ли?

Мнение от Пилев » 25 Яну 2015, 0:02

acho.rs написа:.....

Всички F** имат температура на маслото.
Иначе в по-старите няма уред за охладителната течност, ти за масло искаш :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 410
Регистриран на: 11.02.2010
Кара: E36 Compact M40B18 M-tech

Re: Как най-правилно да загрея двигателя ли?

Мнение от k-hristov » 25 Яну 2015, 1:17

Паля, вдига водата до 70+, тръгвам 2-3км леко, после вече като се стоплят и кутията и диференциала чак тогава вече може някакви истерии с техниката.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Как най-правилно да загрея двигателя ли?

Мнение от Dirty M5 driveR » 25 Яну 2015, 14:22

Ние не говорим за истерии с техниката, а за вкарването на двигателя малко над средния честотен диапазон преди да е загрял напълно, но след като е преминал синия сектор поне.
Аз да си продължа разсъждението от последния ми пост. Както знаем маслото освен да маже и защитава триещите се повърхнини има ролята и на охлаждащ флуид. В този ред на мисли средната температура на маслото в целия му обем не бива да се приема като крайно обстоятелство, при което агрегата работи. Стените на цилиндрите, както и буталните пръстени достигат до няколко стотин градуса (в зависимост от двигателя) изключително бързо. Все пак горенето в камерите отделя много висока температура, която се отдава и на буталата. Масленият клин в тези зони трябва да издържа на тези температури, съответно той самия достига близки стойности. При лагерите може би не стават толкова бързо нещата, но мисълта ми пак е в тази посока. И възоснова на вече споменатата функция на маслото да охлажда тези зони, а и предвид факта, че то циркулира, достигането му до 80-90 градуса изисква време от гледна точка и на топлообмена на обемите с различна температура. Също както с водата - температурата на повърхностите е над тия 90 градуса, които тя поддържа. С две думи - не би следвало да играе негативна роля за двигателя това, че преди стрелката да е стигнала средата ние го въртим до 4500рпм да кажем, и то със едно 40-50% подаване на газ. За пълно натоварване е ясно, че по-добро от напълно загрели флуиди няма. Сега... търси се човек, който да потвърди или отрече тази теория. Аз в идните дни ако намеря време ще се опитам да поговоря с 1-2ма преподавателя и да видя какво ново мога да науча.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 164
Регистриран на: 27.05.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Как най-правилно да загрея двигателя ли?

Мнение от 6inlinepower » 25 Яну 2015, 15:38

Научи какво е наистина напълно синтетично масло.
Последна промяна 6inlinepower на 26 Яну 2015, 21:32, променена общо 1 път

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 59
Регистриран на: 18.01.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 316ti
Мечтае да кара: 325ti

Re: Как най-правилно да загрея двигателя ли?

Мнение от da_ne » 25 Яну 2015, 15:44

Качвам се паля и изчаквам 10, 15 секунди на място да се развърти двигателя щото го спъват маслото в скоростите и разни умрели от студ ремъци, ролки и т.н. През това време си слагам колана, паля фаровете, пускам радио, настройвам си парното и после тръгвам. Карам на минимални обороти, обаче без да мъча двигателя да се тресе до като излезе от синята зона и отиде към първата чертичка. После вече не му се притеснявам, но аз по принцип рядко вдигам повече от 3500-4000 об/мин.

Чистенето на снега и леда е преди да запаля колата.


Аватар
Мнения: 759
Регистриран на: 17.02.2009

Re: Как най-правилно да загрея двигателя ли?

Мнение от Хаос » 25 Яну 2015, 15:59

Dirty M5 driveR написа:Ние не говорим за истерии с техниката, а за вкарването на двигателя малко над средния честотен диапазон преди да е загрял напълно, но след като е преминал синия сектор поне.
Аз да си продължа разсъждението от последния ми пост. Както знаем маслото освен да маже и защитава триещите се повърхнини има ролята и на охлаждащ флуид. В този ред на мисли средната температура на маслото в целия му обем не бива да се приема като крайно обстоятелство, при което агрегата работи. Стените на цилиндрите, както и буталните пръстени достигат до няколко стотин градуса (в зависимост от двигателя) изключително бързо. Все пак горенето в камерите отделя много висока температура, която се отдава и на буталата. Масленият клин в тези зони трябва да издържа на тези температури, съответно той самия достига близки стойности. При лагерите може би не стават толкова бързо нещата, но мисълта ми пак е в тази посока. И възоснова на вече споменатата функция на маслото да охлажда тези зони, а и предвид факта, че то циркулира, достигането му до 80-90 градуса изисква време от гледна точка и на топлообмена на обемите с различна температура. Също както с водата - температурата на повърхностите е над тия 90 градуса, които тя поддържа. С две думи - не би следвало да играе негативна роля за двигателя това, че преди стрелката да е стигнала средата ние го въртим до 4500рпм да кажем, и то със едно 40-50% подаване на газ. За пълно натоварване е ясно, че по-добро от напълно загрели флуиди няма. Сега... търси се човек, който да потвърди или отрече тази теория. Аз в идните дни ако намеря време ще се опитам да поговоря с 1-2ма преподавателя и да видя какво ново мога да науча.

Проблемът идва от това, че компонентите на двигателя влизат в работна температура по различно време. Добър признак, че всички компоненти са приблизително стигнали работната си температура е температурата на маслото, тъй като то минава през важните места. Също така, маслото променя своите свойства с температурата, както вече беше изтъкнато, което означава, че студеното масло няма същата способност да създаде нужния филм между триещите се повърхности.
Поговорката е в сила - Да се настъпва студена кола и неподгряла жена е грях.
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 470
Регистриран на: 4.04.2011
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: 4.0 TFSI

Re: Как най-правилно да загрея двигателя ли?

Мнение от surfboard » 25 Яну 2015, 16:00

Като я запаля сутрин чакам докато оборотите на празен ход се нормализират и достигнат обичайното си фиксирано положение. Обикновено това се случва за 2-3 минути. След това потеглям, като се старая да не превишавам 2000-2500 оборота, но да давам и малко газ и да ускорявам плавно. А не например да карам до 2500, но със смачкана газ до долу на всяка предавка. След като стрелката за температурата стигне средата, вече правя каквото си искам. А ако съм настъпвал много, не я гася веднага след това, а изчаквам да поработи на място, за да се охлади маслото, течността на спирачките, антифризът и т.н и евентуално да спре перката, ако се е включила.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2806
Регистриран на: 20.03.2009
Местоположение: New Village Customs
Кара: 332mxi

Re: Как най-правилно да загрея двигателя ли?

Мнение от ogata » 25 Яну 2015, 19:40

surfboard написа:Като я запаля сутрин чакам докато оборотите на празен ход се нормализират и достигнат обичайното си фиксирано положение.

Това дали не е проблем някакъв ? При мене още с паленето заковава оборотите и няма колебания. :roll:
ИзображениеИзображение
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Как най-правилно да загрея двигателя ли?

Мнение от Dirty M5 driveR » 25 Яну 2015, 19:52

6inlinepower написа:Научи какво е наистина напълно синтетично масло(не, не е това на което пише Fully Synthetic, Synthetic Technology, Synthetic Blend и има шарена опаковка), обърни внимание на антиизносоустойчивите добавки, как и при какави обстоятелства се активират и ''работят'' и притесненията ти, ще отпаднат.Ще разбереш, че достигането на работна температура не е от такова значение :mhihi:
А и ако сипеш такова масло, да знаеш, давай пълна газ веднага след палене :mrgreen:


Аз да науча е най-лесната задачка. Въпросът на темата е друг обаче. А че има отношение едното към другото е безпорно и ако има какво да споделиш давай, щото така... ни казваш "има разлика", ама каква е тя никой не разбира. Не е заяждане, просто не е в духа и идеята на форума да се подхвърли нещо при положение, че очевидно имаш познанията да го обясниш и да направиш четивото по-полезно.
Леко имам чувството, че не ме разбирате какво питам. Не говоря за яко раздаване на газ, преди да е достигнала средата. Говоря за развъртане до 4-4500, след като е постоплила малко, и то с малко натискане на газта (до 50ина % от хода му). Износването на двигателя е основно в буталната група и лагерите. Или да поставя въпроса по друг начин - кога е вече безопасно да вкараш двигателя в тези обороти, с това подаване на газ? Целта да кажем е да се изнесеш по-бързо от някое кръстовище, или по-бързо да стигнеш до крайната точка, или каквото друго обстоятелство ви дойде на ум. Ако ще и умишлено да искаш да го загрееш до оптимална температура.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1669
Регистриран на: 29.06.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 320i
Детайли за колата: e36 coupe

Re: Как най-правилно да загрея двигателя ли?

Мнение от host » 25 Яну 2015, 20:06

ogata написа:
surfboard написа:Като я запаля сутрин чакам докато оборотите на празен ход се нормализират и достигнат обичайното си фиксирано положение.

Това дали не е проблем някакъв ? При мене още с паленето заковава оборотите и няма колебания. :roll:


И при мен с м52 има малко по-висок ход първата минута някъде и после минава на нормалния, говоря по-висок с 200-300 оборота някъде.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 932
Регистриран на: 19.04.2010
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: Bayerische Motoren Werke
Мечтае да кара: безплатно!

Re: Как най-правилно да загрея двигателя ли?

Мнение от MaxMeyer » 25 Яну 2015, 20:31

host написа:
ogata написа:
surfboard написа:Като я запаля сутрин чакам докато оборотите на празен ход се нормализират и достигнат обичайното си фиксирано положение.

Това дали не е проблем някакъв ? При мене още с паленето заковава оборотите и няма колебания. :roll:


И при мен с м52 има малко по-висок ход първата минута някъде и после минава на нормалния, говоря по-висок с 200-300 оборота някъде.

Като смукач... :D И при моя М50 е така :yes:
Изображение


Аватар
Мнения: 759
Регистриран на: 17.02.2009

Re: Как най-правилно да загрея двигателя ли?

Мнение от Хаос » 25 Яну 2015, 21:32

Dirty M5 driveR написа:
6inlinepower написа:Научи какво е наистина напълно синтетично масло(не, не е това на което пише Fully Synthetic, Synthetic Technology, Synthetic Blend и има шарена опаковка), обърни внимание на антиизносоустойчивите добавки, как и при какави обстоятелства се активират и ''работят'' и притесненията ти, ще отпаднат.Ще разбереш, че достигането на работна температура не е от такова значение :mhihi:
А и ако сипеш такова масло, да знаеш, давай пълна газ веднага след палене :mrgreen:


Аз да науча е най-лесната задачка. Въпросът на темата е друг обаче. А че има отношение едното към другото е безпорно и ако има какво да споделиш давай, щото така... ни казваш "има разлика", ама каква е тя никой не разбира. Не е заяждане, просто не е в духа и идеята на форума да се подхвърли нещо при положение, че очевидно имаш познанията да го обясниш и да направиш четивото по-полезно.
Леко имам чувството, че не ме разбирате какво питам. Не говоря за яко раздаване на газ, преди да е достигнала средата. Говоря за развъртане до 4-4500, след като е постоплила малко, и то с малко натискане на газта (до 50ина % от хода му). Износването на двигателя е основно в буталната група и лагерите. Или да поставя въпроса по друг начин - кога е вече безопасно да вкараш двигателя в тези обороти, с това подаване на газ? Целта да кажем е да се изнесеш по-бързо от някое кръстовище, или по-бързо да стигнеш до крайната точка, или каквото друго обстоятелство ви дойде на ум. Ако ще и умишлено да искаш да го загрееш до оптимална температура.

3500-4500, там някъде
по принцип едва ли някой чак толкова се е грижил за двигателя досега, така че почти все тая
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!

ПредишнаСледваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook