SAAB обявиха банкрут !!!

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

бай печатар
Аватар
Мнения: 2207
Регистриран на: 26.03.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34 525tds-A
Мечтае да кара: Е38 728i

Мнение от NeoPrint » 12 Мар 2009, 20:49

Не колега компресията се променя според натоварването на двигателя и буста плавно.
Супер идея,но явно има сериозни усложнения при практическото приложение.Интересно ми е къде е препъни камъчето та дори Сааб не го ползват поголовно в моторите си?

'2002' fanatic
'2002' fanatic
Аватар
Мнения: 3722
Регистриран на: 2.02.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii

Мнение от alpina-ma6inata » 13 Мар 2009, 0:39

Наистина кофти новина. :( Винаги съм имал уважение към марката. Не съм карал, даже не съм се возил. Но винаги съм харесвал нещо в тези коли. И дизайна и това, че не е масов автомобил. А и определено смятам, че марката е доприесла доста за развитието на технологиите при принудителното пълнене. :)

Единственото, което не ми харесва е старовремското табло във всеки един модел. Не знам при най-новите модели сега, но иначе е едно и също таблото през всички години. :roll:
'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 226
Регистриран на: 15.10.2004

Мнение от GRIPEN » 13 Мар 2009, 0:48

alpina-ma6inata написа:Наистина кофти новина. :( Винаги съм имал уважение към марката. Не съм карал, даже не съм се возил. Но винаги съм харесвал нещо в тези коли. И дизайна и това, че не е масов автомобил. А и определено смятам, че марката е доприесла доста за развитието на технологиите при принудителното пълнене. :)

Единственото, което не ми харесва е старовремското табло във всеки един модел. Не знам при най-новите модели сега, но иначе е едно и също таблото през всички години. :roll:


Ей това според моя вкус е най-доброто до сега от Saab относно оформлението на таблото, обичам да има мноооого копчета :D :
Изображение

Изображение

'2002' fanatic
'2002' fanatic
Аватар
Мнения: 3722
Регистриран на: 2.02.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii

Мнение от alpina-ma6inata » 13 Мар 2009, 15:01

Да, но таблото има формата на кола от 70-те години, не може 30-40 години все на едно да циклиш. :) Иначе за копчетата ясно, но аз говорех за формата. Това е единственото нещо, което не съм харесвал в марката. :)
'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
Изображение

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 13 Мар 2009, 15:37

На мен пък таблото им ми е харесвало и преди като форма а адски многото копчета не особенно :)

Само не ми е ясно там този материал какъв е дето удържа на свръх наляганията и температурите при горивните процеси как издържа при "отхлупването" на главата :roll: Като го гледам това и направо недоумявам ... Всички и особенно хората дето турбинират слагат някакви адски метални гарнитури, О-рингват и какво ли не а те даже си отхлупват главата :mhihi: Лудница е този проект ,това ако влезе в серийно производство ще ги призная като втора инжинерингова компания в света


Георги Пенчев
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1263
Регистриран на: 29.01.2003
Местоположение: ... p0d n€b€t0, n@ m0r€t0 ...
Пол: Мъж
Кара: e39 525dA
Мечтае да кара: м6

Мнение от moni76 » 13 Мар 2009, 16:06

nikolai_v написа:
^Joreto написа:Много жалко наистина :roll: Една много достойна за уважение марка! SAAB и IVECO са една фирма нали..? или се лъжа? :roll:
Една фирма са Saab и Scania.

от къде ги чувате тея слухове, незнам :roll:
...Saab към момента няма нищо общо нито с IVECO нито с Scania!!!
My BMW history:
'91 E36
'97 E36
'00 E46
'01 E46
'99 E39
'03 E39

Изображение
http://www.youtube.com/watch?v=plxNfU-PA2c&NR=1 8)

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 13 Мар 2009, 17:04

Penchev написа:Лудница е този проект ,това ако влезе в серийно производство ще ги призная като втора инжинерингова компания в света

Георги Пенчев


ама нали разбираш че при атмосферните двигатели този ефект на "разреждане" и "компресиране" на горивните камери се постига със променлива центровка на клапаните (vanos, vvti, vtec и тн) а при турбинираните със проста промяна на бууста? и двете са далеч по-прости и изпитани и няма нужда да си играеш с огъня (в буквалния смисъл на думата :mhihi: )

затова и такива технологии ако и да изглеждат интересно са обречени защото може да са били актуални преди 20 години когато не е имало променлива центровка и електронно-управляеми уейстгейтс, но сега аз лично така на първо четене не виждам полза от тях..
алекс
трабант 601с
разни други возила

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 13 Мар 2009, 18:16

Алекс ,доколкото съм наясно с двигателите конструктивно (нямам претенции) никой не е постигнал,показал дори прототип на двигател с вътрешно горене с динамичен контрол на сгъстяването :roll:

Предполагам те гонят нещо средно между атмосферен двигател с висока степен на сгъстяване и такъв с турбо пълнене може би да извлекат силните страни на двете конструкции :roll:

Ще се радвам и Постман-а да се изкаже тук :idea:


Георги Пенчев
Изображение

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 13 Мар 2009, 18:22

Penchev написа:Алекс ,доколкото съм наясно с двигателите конструктивно (нямам претенции) никой не е постигнал,показал дори прототип на двигател с вътрешно горене с динамичен контрол на сгъстяването :roll:

Предполагам те гонят нещо средно между атмосферен двигател с висока степен на сгъстяване и такъв с турбо пълнене може би да извлекат силните страни на двете конструкции :roll:

Ще се радвам и Постман-а да се изкаже тук :idea:


Георги Пенчев


не ми разбра наклона - никой не е демонстрирал такъв двигател просто защото няма смисъл - особено когато този ефект се получава по вече изпитани и по-прости начини.

разбирам идеята "за идеята", но сравнено примерно с електро-магнитни клапани, това да мениш динамично компресията е мисия с "ниска възвращаемост"- особено когато вече е постигнато по надежден начин...

единствената полза е ако променят характеристиките/формата на горивните камери със цел оптимизиране на изгарянето във различните обороти.. но за това пък хората са измислили вече променливата геометрия на входящия тракт (тясно и дълго за ниски обороти, късо и дебело за високи) та... и това е вече направено.

за електро-магнитните клапани - работят върху това защото ползите ще са невероятни- и най-важното- няма технология която да ги постига във момента... представи си безкрайна промяна на центровката на сгъстяване, запалване и празнене, перфектна геометрия при всякакви обороти, запалване на двигателя без стартер (намира кое бутало е във гмт на компресията, затваря всички клапани, пръсва гориво и подава искра ;)
алекс
трабант 601с
разни други возила

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 13 Мар 2009, 18:54

Аааа , аз обаче си мисля ,че едно е да се мъчиш да контролираш нещо по периферията му а друго в същноста му ...


Георги Пенчев
Изображение

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 13 Мар 2009, 19:17

Penchev написа:Аааа , аз обаче си мисля ,че едно е да се мъчиш да контролираш нещо по периферията му а друго в същноста му ...


Георги Пенчев


идеалистично погледнато - разбира се. но когато контролирането по периферията е по-евтино, надеждно и точно толкова ефективно- си оставаш само с идеята... ;) особено като нЕма пАре...
алекс
трабант 601с
разни други возила

Потребител
Аватар
Мнения: 27
Регистриран на: 4.01.2009

Мнение от Денит0о » 13 Мар 2009, 20:38

този двигател е много стар проект и беше сензация,преди години мерцедес направиха двигател да работи като бензин и дизел-пак сензация,просто има неща,които пречат да станат масови тия технологии

...и то хидравличен :)
Аватар
Мнения: 3314
Регистриран на: 1.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: джата
Мечтае да кара: на Ринга
Детайли за колата: Двете 2и2ки

Мнение от krika » 13 Мар 2009, 22:31

alpina-ma6inata написа:Да, но таблото има формата на кола от 70-те години. Това е единственото нещо, което не съм харесвал в марката. :)
бахти точно от теб не го очаквах :( :mhihi: Те са от малкото компании, които си пазят традициите :idea:

Аз като чуя SAAB и първото нещо за което се сещам е ония дърт, грозен, олдскуул-крокодил 900turbo :twisted: Това за мен е истинсият SAAB :!: Ако беше с дзадно щях одавна да юркам такъв 8)

Много ми е тъжно, че от години се са зле тия шведи :(
Последна промяна krika на 13 Мар 2009, 22:40, променена общо 3 пъти

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5250
Регистриран на: 12.11.2006
Пол: Мъж
Кара: ги да пият мента
Мечтае да кара: за 6лв/100км
Детайли за колата: не върви и не гори

Мнение от павката » 13 Мар 2009, 22:34

таблото горе наподобява самолет,всичко си е прегледно, не е като френските-италиянските кенефи..
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1675
Регистриран на: 6.05.2007
Местоположение: Пловдив

Мнение от Evelin Cotsev » 14 Мар 2009, 2:45

Според мен , ако сааб бяха на по-добри цени и малко по инновативни в дизаина , щяха да се продават добре. Аз откакто се помня , като се сетя за сааб се сещам единственно за 4вратия седан , мисля , че 9-3 се води. Много моногамна марка ми се виждат , но ако ги купи бмв и налеят малко пари в дизаин , нови мотори и както си му е реда , намалят малко от цената ще стане перфектната кола от среден клас марки.
It`s party time !

ПредишнаСледваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook