SAAB обявиха банкрут !!!
Модератор: Общи модератори
- NeoPrint
- бай печатар
-
- Мнения: 2207
- Регистриран на: 26.03.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34 525tds-A
- Мечтае да кара: Е38 728i
Не колега компресията се променя според натоварването на двигателя и буста плавно.
Супер идея,но явно има сериозни усложнения при практическото приложение.Интересно ми е къде е препъни камъчето та дори Сааб не го ползват поголовно в моторите си?
Супер идея,но явно има сериозни усложнения при практическото приложение.Интересно ми е къде е препъни камъчето та дори Сааб не го ползват поголовно в моторите си?
- alpina-ma6inata
-
'2002' fanatic
-
- Мнения: 3722
- Регистриран на: 2.02.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii
Наистина кофти новина.
Винаги съм имал уважение към марката. Не съм карал, даже не съм се возил. Но винаги съм харесвал нещо в тези коли. И дизайна и това, че не е масов автомобил. А и определено смятам, че марката е доприесла доста за развитието на технологиите при принудителното пълнене.
Единственото, което не ми харесва е старовремското табло във всеки един модел. Не знам при най-новите модели сега, но иначе е едно и също таблото през всички години.


Единственото, което не ми харесва е старовремското табло във всеки един модел. Не знам при най-новите модели сега, но иначе е едно и също таблото през всички години.

'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------

2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
alpina-ma6inata написа:Наистина кофти новина.Винаги съм имал уважение към марката. Не съм карал, даже не съм се возил. Но винаги съм харесвал нещо в тези коли. И дизайна и това, че не е масов автомобил. А и определено смятам, че марката е доприесла доста за развитието на технологиите при принудителното пълнене.
![]()
Единственото, което не ми харесва е старовремското табло във всеки един модел. Не знам при най-новите модели сега, но иначе е едно и също таблото през всички години.
Ей това според моя вкус е най-доброто до сега от Saab относно оформлението на таблото, обичам да има мноооого копчета



- alpina-ma6inata
-
'2002' fanatic
-
- Мнения: 3722
- Регистриран на: 2.02.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii
Да, но таблото има формата на кола от 70-те години, не може 30-40 години все на едно да циклиш.
Иначе за копчетата ясно, но аз говорех за формата. Това е единственото нещо, което не съм харесвал в марката. 


'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------

2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
На мен пък таблото им ми е харесвало и преди като форма а адски многото копчета не особенно
Само не ми е ясно там този материал какъв е дето удържа на свръх наляганията и температурите при горивните процеси как издържа при "отхлупването" на главата
Като го гледам това и направо недоумявам ... Всички и особенно хората дето турбинират слагат някакви адски метални гарнитури, О-рингват и какво ли не а те даже си отхлупват главата
Лудница е този проект ,това ако влезе в серийно производство ще ги призная като втора инжинерингова компания в света
Георги Пенчев

Само не ми е ясно там този материал какъв е дето удържа на свръх наляганията и температурите при горивните процеси как издържа при "отхлупването" на главата


Георги Пенчев
- moni76
- ентусиаст
-
- Мнения: 1263
- Регистриран на: 29.01.2003
- Местоположение: ... p0d n€b€t0, n@ m0r€t0 ...
- Пол: Мъж
- Кара: e39 525dA
- Мечтае да кара: м6
nikolai_v написа:Една фирма са Saab и Scania.^Joreto написа:Много жалко наистинаЕдна много достойна за уважение марка! SAAB и IVECO са една фирма нали..? или се лъжа?
от къде ги чувате тея слухове, незнам

...Saab към момента няма нищо общо нито с IVECO нито с Scania!!!
My BMW history:
'91 E36
'97 E36
'00 E46
'01 E46
'99 E39
'03 E39
http://www.youtube.com/watch?v=plxNfU-PA2c&NR=1
'91 E36
'97 E36
'00 E46
'01 E46
'99 E39
'03 E39
http://www.youtube.com/watch?v=plxNfU-PA2c&NR=1

Penchev написа:Лудница е този проект ,това ако влезе в серийно производство ще ги призная като втора инжинерингова компания в света
Георги Пенчев
ама нали разбираш че при атмосферните двигатели този ефект на "разреждане" и "компресиране" на горивните камери се постига със променлива центровка на клапаните (vanos, vvti, vtec и тн) а при турбинираните със проста промяна на бууста? и двете са далеч по-прости и изпитани и няма нужда да си играеш с огъня (в буквалния смисъл на думата

затова и такива технологии ако и да изглеждат интересно са обречени защото може да са били актуални преди 20 години когато не е имало променлива центровка и електронно-управляеми уейстгейтс, но сега аз лично така на първо четене не виждам полза от тях..
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
Алекс ,доколкото съм наясно с двигателите конструктивно (нямам претенции) никой не е постигнал,показал дори прототип на двигател с вътрешно горене с динамичен контрол на сгъстяването
Предполагам те гонят нещо средно между атмосферен двигател с висока степен на сгъстяване и такъв с турбо пълнене може би да извлекат силните страни на двете конструкции
Ще се радвам и Постман-а да се изкаже тук
Георги Пенчев

Предполагам те гонят нещо средно между атмосферен двигател с висока степен на сгъстяване и такъв с турбо пълнене може би да извлекат силните страни на двете конструкции

Ще се радвам и Постман-а да се изкаже тук

Георги Пенчев
Penchev написа:Алекс ,доколкото съм наясно с двигателите конструктивно (нямам претенции) никой не е постигнал,показал дори прототип на двигател с вътрешно горене с динамичен контрол на сгъстяването![]()
Предполагам те гонят нещо средно между атмосферен двигател с висока степен на сгъстяване и такъв с турбо пълнене може би да извлекат силните страни на двете конструкции![]()
Ще се радвам и Постман-а да се изкаже тук![]()
Георги Пенчев
не ми разбра наклона - никой не е демонстрирал такъв двигател просто защото няма смисъл - особено когато този ефект се получава по вече изпитани и по-прости начини.
разбирам идеята "за идеята", но сравнено примерно с електро-магнитни клапани, това да мениш динамично компресията е мисия с "ниска възвращаемост"- особено когато вече е постигнато по надежден начин...
единствената полза е ако променят характеристиките/формата на горивните камери със цел оптимизиране на изгарянето във различните обороти.. но за това пък хората са измислили вече променливата геометрия на входящия тракт (тясно и дълго за ниски обороти, късо и дебело за високи) та... и това е вече направено.
за електро-магнитните клапани - работят върху това защото ползите ще са невероятни- и най-важното- няма технология която да ги постига във момента... представи си безкрайна промяна на центровката на сгъстяване, запалване и празнене, перфектна геометрия при всякакви обороти, запалване на двигателя без стартер (намира кое бутало е във гмт на компресията, затваря всички клапани, пръсва гориво и подава искра

алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
Аааа , аз обаче си мисля ,че едно е да се мъчиш да контролираш нещо по периферията му а друго в същноста му ...
Георги Пенчев
Георги Пенчев
Penchev написа:Аааа , аз обаче си мисля ,че едно е да се мъчиш да контролираш нещо по периферията му а друго в същноста му ...
Георги Пенчев
идеалистично погледнато - разбира се. но когато контролирането по периферията е по-евтино, надеждно и точно толкова ефективно- си оставаш само с идеята...

алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- krika
- ...и то хидравличен :)
-
- Мнения: 3314
- Регистриран на: 1.12.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: джата
- Мечтае да кара: на Ринга
- Детайли за колата: Двете 2и2ки
бахти точно от теб не го очаквахalpina-ma6inata написа:Да, но таблото има формата на кола от 70-те години. Това е единственото нещо, което не съм харесвал в марката.



Аз като чуя SAAB и първото нещо за което се сещам е ония дърт, грозен, олдскуул-крокодил 900turbo



Много ми е тъжно, че от години се са зле тия шведи

Последна промяна krika на 13 Мар 2009, 22:40, променена общо 3 пъти
Die Neue Klasse ---> http://www.youtube.com/watch?v=dU7hAq7vmwA ---- http://www.formula1.bg ----
- павката
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5250
- Регистриран на: 12.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: ги да пият мента
- Мечтае да кара: за 6лв/100км
- Детайли за колата: не върви и не гори
таблото горе наподобява самолет,всичко си е прегледно, не е като френските-италиянските кенефи..
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
- Evelin Cotsev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1675
- Регистриран на: 6.05.2007
- Местоположение: Пловдив
Според мен , ако сааб бяха на по-добри цени и малко по инновативни в дизаина , щяха да се продават добре. Аз откакто се помня , като се сетя за сааб се сещам единственно за 4вратия седан , мисля , че 9-3 се води. Много моногамна марка ми се виждат , но ако ги купи бмв и налеят малко пари в дизаин , нови мотори и както си му е реда , намалят малко от цената ще стане перфектната кола от среден клас марки.
It`s party time !
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани