LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 273
Регистриран на: 5.11.2008
Местоположение: София
Кара: X5 40d
Мечтае да кара: Всички коли на света!

Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит

Мнение от svetliol » 08 Дек 2014, 8:33

Добро утро. Днес останах леко изненадан, защото установих, че при последното зареждане с газ са оставили преходника някъде върху колата и е излетял.
Обиколих няколко бензиностанции и никъде не разполагат с такъв и сега не мога да заредя.
Въпроса ми е, от къде мога да си купя такъв в района на The Mall (София, Цариградско шосе), защото съм на работа и нямам възможност да обикалям из цяла София?
Последна промяна svetliol на 08 Дек 2014, 8:53, променена общо 1 път
BMW не се купува защото ти трябва, а защото искаш!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит

Мнение от Jordana » 08 Дек 2014, 8:37

Има китове за изпарители с ел. подгрев , но това е по скоро за лесно палене директно на газ при ниски температури .А директното прехвърляне на газ става със продължително задържане бутона за ръчно прехвърляне газ/бензин .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 474
Регистриран на: 6.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 525d

Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит

Мнение от kikko » 08 Дек 2014, 9:09

Накратко да споделя и моя опит с газта.Купих си БМВ-то Е34 М50Б20 без ванос с монтирана в Италия обикновена газова уредба(АГУ).Според документите,уредбата е монтирана през 1995г.От както колата е при мен 5 години и половина съм навъртял около 120К километра.

Плюсове:
-Заради това,че е обикновена уредба,на бензин само паля и веднага минавам на газ,което може и да не е много добре за двигателя,но бензин почти не зареждам.Мит според мен е факта,че при студовете не работи на газ.При -10 градуса,когато запаля само чакам 1-2 минути,минавам на газ и проблем не съм имал.
-Като пари ми е доста по-изгодно.Харчи 1-2 литра повече,но при цена на газта на половина спрямо бензина,не е проблем.Разхода в София е около 15,на дълго около 10(при скорост 120км/ч).Аз съм доволен от този разход.

Минуси:
-В началто след закупуването не смених свещите ,в следствие на което се получи една детонация,която ми повреди дебитомера.Решението струваше 100лв. за дебитомер втора ръка.
-Една изгоряла бензинова помпа,заради газта или не-незнам.Решението струваше 50лв. за помпа втора ръка.
-Старият изпарител сдаде багажа,беше наистина много стар(подозирам,че е първият,който е монтиран 1995г. :shock: ) и беше заменен с нов за 100лв.
-Правил съм няколко пъти настройка при газаджии,което не струва много пари ,но е малко досадно.

Държа да от отбележа,че въпреки почти 20 год. работа на газ двигателят е в добро състояние,пали и върви добре.За една смяна на масло(10 000км.) доливам 0,5 литра,което не съм сигурен дали го гори или изтича понеже ми е за смяна(отново) гарнитурта на капака на клапаните.

П.С. Винаги слагам добри части и консумативи.
E60 M57TUD25 Sedan Silbergrau metallic
E87 M47D20 Hatch Sparkling Graphite metallic
E65 M67TUD44 Sedan Black Sapphire metallic
E34 M50B20 Sedan Calypsorot metallic

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит

Мнение от Jordana » 08 Дек 2014, 10:27

С обикновенна АГУ не е същото като при ГИ .На обикновената може изобщо да не палиш на бензин , на -10 си пали на газ директно и само подържаш малко по високи обороти докато затопли малко колектора .Обаче пък ако не запали веднага става весело :mhihi:
На ГИ не е толкова лесно да запали на газ директно , най малкото че изпарителя работи на високо налягане - 1....1.8 бара примерно и вкарва течна фаза която се доизпарява в рейката ,спрямо 0.6-0.8 при обикновената АГУ където е невъзможно да влезе течна фаза поради 2 че и 3 степени при някой на регулация високо /ниско налягане .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 114
Регистриран на: 23.10.2007
Пол: Мъж
Кара: е91 320d, e46 325i
Мечтае да кара: M3 E92

Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит

Мнение от kinetism » 08 Дек 2014, 10:46

Единият инжектор взе да потраква повече от другите и работи малко неравномерно на газ. Не бензин работи по-равномерно двигателя, с по-малко вибрации. Някой може ли да препоръча в София къде да отида, да направят профилактика на рейката, да сменят гумички и каквото там сменят и да я центроват. И имате ли идея долу-горе колко струва това?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит

Мнение от Jordana » 08 Дек 2014, 10:53

Ако е минала 50к и нагоре няма смисъл от тия неща , нова рейка си е най добрия вариант .Парите за смяна на буталца и реглаж на рейка са почти като за нова от средния клас , е разбира се ако караш с някой дензо инжектори може и да има смисъл ама те пък едва ли се разтракват на 50 к
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1821
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит

Мнение от ивчо » 13 Дек 2014, 13:08

Я и аз да питам нещо .. От известно време забелязвам нещо странно, което вчера ми направи впечатление понеже карах на магистрала !
Шпоря си аз 140 и малко км/ч, и давам още малко газ да изпреваря един-два-три автомобила ... И "заби муцуна" ! Отпуснах педала, изчаках малко и все едно нищо не е било ... Прибрах се аз в моята лента и почнах - давам газ и задържам, после пак натискам ! И на второто натискане - пак "забива" ! Отпускам педала, зачаквам малко и пак същото ... Цедя да речем 4-та, после боц 5-та ... Отпускам и натискам, и пак не и достига газ ...
Чесъна го заредих на ФукоЙл :mhihi: :evil: ! Случката е на връщане от РВ .. На отиване карах с Петрол и нямах такива ядове, даже си карах доста време с над 160 км/ч (доста, доста - около 10 км преход) :oops: :roll:
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали? :mhihi:


The night is dark and full of lo6o :mhihi: :paranoid:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 506
Регистриран на: 1.06.2010
Местоположение: София/Русе
Пол: Мъж

LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит

Мнение от rhase » 13 Дек 2014, 13:44

Имал съм същите симптоми на лукойлска газ :yes:
Последно зареждам Петрол и съм доста доволен.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит

Мнение от Jordana » 13 Дек 2014, 16:00

ивчо написа:Я и аз да питам нещо .. От известно време забелязвам нещо странно, което вчера ми направи впечатление понеже карах на магистрала !
Шпоря си аз 140 и малко км/ч, и давам още малко газ да изпреваря един-два-три автомобила ... И "заби муцуна" ! Отпуснах педала, изчаках малко и все едно нищо не е било ... Прибрах се аз в моята лента и почнах - давам газ и задържам, после пак натискам ! И на второто натискане - пак "забива" ! Отпускам педала, зачаквам малко и пак същото ... Цедя да речем 4-та, после боц 5-та ... Отпускам и натискам, и пак не и достига газ ...
Чесъна го заредих на ФукоЙл :mhihi: :evil: ! Случката е на връщане от РВ .. На отиване карах с Петрол и нямах такива ядове, даже си карах доста време с над 160 км/ч (доста, доста - около 10 км преход) :oops: :roll:

Няма как да се каже точната причина така на око .
Може да е калпава газта и да не се изпарява нормално и постъпва още от бутилката с ниско налягане .
Може да е с по високо налягане и да забива от задавяне но тогава почти сигурно се появява характерната миризма на чесън ..
Технически проблеми по ГИ и/или неправилно монтирана сонда .
При голям разход на газ температурата на газта в бутилката се понижава и може дори да замръзне .Случвало ми се е бутилката 60л направо да натрупа лед при продължително каране със висока скорост .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2499
Регистриран на: 23.06.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: сребърна звезда
Мечтае да кара: RAUH

Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит

Мнение от kiko » 14 Дек 2014, 16:24

като зареждате хвърляйте по едно око и на самата колонка на колко бара е налягането и!ако е под 5 твърде вероятно е освен газ да си пълнете и въздух :mrgreen: после няма как да искате да не забива муцуна като лапа разредена газ :mhihi:

пс.
svetliol написа:Добро утро. Днес останах леко изненадан, защото установих, че при последното зареждане с газ са оставили преходника някъде върху колата и е излетял.
Обиколих няколко бензиностанции и никъде не разполагат с такъв и сега не мога да заредя.
Въпроса ми е, от къде мога да си купя такъв в района на The Mall (София, Цариградско шосе), защото съм на работа и нямам възможност да обикалям из цяла София?

пътя за дружба който е под мола/не го помня как се казваше/след бул.Брюксел има магазин на еником-м малко след него е някакъв официален магазин на брц или ловато.там има такива преходници 15лв струват

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 613
Регистриран на: 12.06.2013
Пол: Мъж

Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит

Мнение от M-coupe » 18 Дек 2014, 16:48

Какво мислите за ГИ фобос ? Дават ли много грешки, как са като цяло? Един познат ще си слага, но мисли да е Фобос бюджетен клас... някакви мнения :idea:
..Bayerische Motoren Werke..
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1048
Регистриран на: 19.02.2007
Местоположение: Fairbanks, AK

Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит

Мнение от pinko_23 » 19 Дек 2014, 12:55

M-coupe написа:Какво мислите за ГИ фобос ? Дават ли много грешки, как са като цяло? Един познат ще си слага, но мисли да е Фобос бюджетен клас... някакви мнения :idea:


Колега аз сум с ГИ фобос. Колата е Е36 М43Б18 вече две години съм и немога да се оплача. Аз съм с най високият клас Фобос 1 която струваше 1120 лева. Вече съм минал 40 000 и само ми смениха една пеперуда на бутилката че нещо взе да показва различни стоиности на нивомера. Иначе филтър на 10 000 и инжектори на 20 000. Аз лично съм доволен.
Няма начин да няма начин

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 613
Регистриран на: 12.06.2013
Пол: Мъж

Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит

Мнение от M-coupe » 19 Дек 2014, 13:57

Колко струват тези инжектори, че се сменят на 20к км :conf:
..Bayerische Motoren Werke..
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 72
Регистриран на: 24.11.2009
Местоположение: Сопот
Пол: Мъж

Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит

Мнение от seimo » 19 Дек 2014, 18:10

pinko_23 написа:
M-coupe написа:Какво мислите за ГИ фобос ? Дават ли много грешки, как са като цяло? Един познат ще си слага, но мисли да е Фобос бюджетен клас... някакви мнения :idea:


Колега аз сум с ГИ фобос. Колата е Е36 М43Б18 вече две години съм и немога да се оплача. Аз съм с най високият клас Фобос 1 която струваше 1120 лева. Вече съм минал 40 000 и само ми смениха една пеперуда на бутилката че нещо взе да показва различни стоиности на нивомера. Иначе филтър на 10 000 и инжектори на 20 000. Аз лично съм доволен.


Бившата ми кола беше същата като твоята със абсолютно същия фобос и не бях доволен. Единствено разхода е добър ,но според мен не си заслужава. Сега съм с томасето и мога да кажа че е доста по-добър.

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 17.02.2010
Пол: Мъж

Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит

Мнение от blago72 » 24 Дек 2014, 9:09

Над 4 години карам с Фобос, 6 цилиндрова кола. Прехвърлих я от старата на новата кола (същия модел).
Не съм изпитвал особени проблеми, освен далеч от перфектния монтаж (но иначе със средното за България качество). Два пъти беше сменян сензор за налягане в рейката, всеки път на ок. година и половина.

Минати километри - над 50хил.

ПредишнаСледваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook