LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит
Модератор: Общи модератори
- svetliol
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 273
- Регистриран на: 5.11.2008
- Местоположение: София
- Кара: X5 40d
- Мечтае да кара: Всички коли на света!
Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит
Добро утро. Днес останах леко изненадан, защото установих, че при последното зареждане с газ са оставили преходника някъде върху колата и е излетял.
Обиколих няколко бензиностанции и никъде не разполагат с такъв и сега не мога да заредя.
Въпроса ми е, от къде мога да си купя такъв в района на The Mall (София, Цариградско шосе), защото съм на работа и нямам възможност да обикалям из цяла София?
Обиколих няколко бензиностанции и никъде не разполагат с такъв и сега не мога да заредя.
Въпроса ми е, от къде мога да си купя такъв в района на The Mall (София, Цариградско шосе), защото съм на работа и нямам възможност да обикалям из цяла София?
Последна промяна svetliol на 08 Дек 2014, 8:53, променена общо 1 път
BMW не се купува защото ти трябва, а защото искаш!
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит
Има китове за изпарители с ел. подгрев , но това е по скоро за лесно палене директно на газ при ниски температури .А директното прехвърляне на газ става със продължително задържане бутона за ръчно прехвърляне газ/бензин .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- kikko
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 474
- Регистриран на: 6.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 525d
Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит
Накратко да споделя и моя опит с газта.Купих си БМВ-то Е34 М50Б20 без ванос с монтирана в Италия обикновена газова уредба(АГУ).Според документите,уредбата е монтирана през 1995г.От както колата е при мен 5 години и половина съм навъртял около 120К километра.
Плюсове:
-Заради това,че е обикновена уредба,на бензин само паля и веднага минавам на газ,което може и да не е много добре за двигателя,но бензин почти не зареждам.Мит според мен е факта,че при студовете не работи на газ.При -10 градуса,когато запаля само чакам 1-2 минути,минавам на газ и проблем не съм имал.
-Като пари ми е доста по-изгодно.Харчи 1-2 литра повече,но при цена на газта на половина спрямо бензина,не е проблем.Разхода в София е около 15,на дълго около 10(при скорост 120км/ч).Аз съм доволен от този разход.
Минуси:
-В началто след закупуването не смених свещите ,в следствие на което се получи една детонация,която ми повреди дебитомера.Решението струваше 100лв. за дебитомер втора ръка.
-Една изгоряла бензинова помпа,заради газта или не-незнам.Решението струваше 50лв. за помпа втора ръка.
-Старият изпарител сдаде багажа,беше наистина много стар(подозирам,че е първият,който е монтиран 1995г.
) и беше заменен с нов за 100лв.
-Правил съм няколко пъти настройка при газаджии,което не струва много пари ,но е малко досадно.
Държа да от отбележа,че въпреки почти 20 год. работа на газ двигателят е в добро състояние,пали и върви добре.За една смяна на масло(10 000км.) доливам 0,5 литра,което не съм сигурен дали го гори или изтича понеже ми е за смяна(отново) гарнитурта на капака на клапаните.
П.С. Винаги слагам добри части и консумативи.
Плюсове:
-Заради това,че е обикновена уредба,на бензин само паля и веднага минавам на газ,което може и да не е много добре за двигателя,но бензин почти не зареждам.Мит според мен е факта,че при студовете не работи на газ.При -10 градуса,когато запаля само чакам 1-2 минути,минавам на газ и проблем не съм имал.
-Като пари ми е доста по-изгодно.Харчи 1-2 литра повече,но при цена на газта на половина спрямо бензина,не е проблем.Разхода в София е около 15,на дълго около 10(при скорост 120км/ч).Аз съм доволен от този разход.
Минуси:
-В началто след закупуването не смених свещите ,в следствие на което се получи една детонация,която ми повреди дебитомера.Решението струваше 100лв. за дебитомер втора ръка.
-Една изгоряла бензинова помпа,заради газта или не-незнам.Решението струваше 50лв. за помпа втора ръка.
-Старият изпарител сдаде багажа,беше наистина много стар(подозирам,че е първият,който е монтиран 1995г.

-Правил съм няколко пъти настройка при газаджии,което не струва много пари ,но е малко досадно.
Държа да от отбележа,че въпреки почти 20 год. работа на газ двигателят е в добро състояние,пали и върви добре.За една смяна на масло(10 000км.) доливам 0,5 литра,което не съм сигурен дали го гори или изтича понеже ми е за смяна(отново) гарнитурта на капака на клапаните.
П.С. Винаги слагам добри части и консумативи.
E60 M57TUD25 Sedan Silbergrau metallic
E87 M47D20 Hatch Sparkling Graphite metallic
E65 M67TUD44 Sedan Black Sapphire metallic
E34 M50B20 Sedan Calypsorot metallic
E87 M47D20 Hatch Sparkling Graphite metallic
E65 M67TUD44 Sedan Black Sapphire metallic
E34 M50B20 Sedan Calypsorot metallic
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит
С обикновенна АГУ не е същото като при ГИ .На обикновената може изобщо да не палиш на бензин , на -10 си пали на газ директно и само подържаш малко по високи обороти докато затопли малко колектора .Обаче пък ако не запали веднага става весело
На ГИ не е толкова лесно да запали на газ директно , най малкото че изпарителя работи на високо налягане - 1....1.8 бара примерно и вкарва течна фаза която се доизпарява в рейката ,спрямо 0.6-0.8 при обикновената АГУ където е невъзможно да влезе течна фаза поради 2 че и 3 степени при някой на регулация високо /ниско налягане .

На ГИ не е толкова лесно да запали на газ директно , най малкото че изпарителя работи на високо налягане - 1....1.8 бара примерно и вкарва течна фаза която се доизпарява в рейката ,спрямо 0.6-0.8 при обикновената АГУ където е невъзможно да влезе течна фаза поради 2 че и 3 степени при някой на регулация високо /ниско налягане .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- kinetism
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 114
- Регистриран на: 23.10.2007
- Пол: Мъж
- Кара: е91 320d, e46 325i
- Мечтае да кара: M3 E92
Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит
Единият инжектор взе да потраква повече от другите и работи малко неравномерно на газ. Не бензин работи по-равномерно двигателя, с по-малко вибрации. Някой може ли да препоръча в София къде да отида, да направят профилактика на рейката, да сменят гумички и каквото там сменят и да я центроват. И имате ли идея долу-горе колко струва това?
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит
Ако е минала 50к и нагоре няма смисъл от тия неща , нова рейка си е най добрия вариант .Парите за смяна на буталца и реглаж на рейка са почти като за нова от средния клас , е разбира се ако караш с някой дензо инжектори може и да има смисъл ама те пък едва ли се разтракват на 50 к
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- ивчо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1821
- Регистриран на: 4.09.2006
- Местоположение: Столичная
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 с ... ръжда
Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит
Я и аз да питам нещо .. От известно време забелязвам нещо странно, което вчера ми направи впечатление понеже карах на магистрала !
Шпоря си аз 140 и малко км/ч, и давам още малко газ да изпреваря един-два-три автомобила ... И "заби муцуна" ! Отпуснах педала, изчаках малко и все едно нищо не е било ... Прибрах се аз в моята лента и почнах - давам газ и задържам, после пак натискам ! И на второто натискане - пак "забива" ! Отпускам педала, зачаквам малко и пак същото ... Цедя да речем 4-та, после боц 5-та ... Отпускам и натискам, и пак не и достига газ ...
Чесъна го заредих на ФукоЙл
! Случката е на връщане от РВ .. На отиване карах с Петрол и нямах такива ядове, даже си карах доста време с над 160 км/ч (доста, доста - около 10 км преход)

Шпоря си аз 140 и малко км/ч, и давам още малко газ да изпреваря един-два-три автомобила ... И "заби муцуна" ! Отпуснах педала, изчаках малко и все едно нищо не е било ... Прибрах се аз в моята лента и почнах - давам газ и задържам, после пак натискам ! И на второто натискане - пак "забива" ! Отпускам педала, зачаквам малко и пак същото ... Цедя да речем 4-та, после боц 5-та ... Отпускам и натискам, и пак не и достига газ ...
Чесъна го заредих на ФукоЙл




Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали?
The night is dark and full of lo6o


- rhase
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 506
- Регистриран на: 1.06.2010
- Местоположение: София/Русе
- Пол: Мъж
LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит
Имал съм същите симптоми на лукойлска газ
Последно зареждам Петрол и съм доста доволен.

Последно зареждам Петрол и съм доста доволен.
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит
ивчо написа:Я и аз да питам нещо .. От известно време забелязвам нещо странно, което вчера ми направи впечатление понеже карах на магистрала !
Шпоря си аз 140 и малко км/ч, и давам още малко газ да изпреваря един-два-три автомобила ... И "заби муцуна" ! Отпуснах педала, изчаках малко и все едно нищо не е било ... Прибрах се аз в моята лента и почнах - давам газ и задържам, после пак натискам ! И на второто натискане - пак "забива" ! Отпускам педала, зачаквам малко и пак същото ... Цедя да речем 4-та, после боц 5-та ... Отпускам и натискам, и пак не и достига газ ...
Чесъна го заредих на ФукоЙл![]()
! Случката е на връщане от РВ .. На отиване карах с Петрол и нямах такива ядове, даже си карах доста време с над 160 км/ч (доста, доста - около 10 км преход)
![]()
Няма как да се каже точната причина така на око .
Може да е калпава газта и да не се изпарява нормално и постъпва още от бутилката с ниско налягане .
Може да е с по високо налягане и да забива от задавяне но тогава почти сигурно се появява характерната миризма на чесън ..
Технически проблеми по ГИ и/или неправилно монтирана сонда .
При голям разход на газ температурата на газта в бутилката се понижава и може дори да замръзне .Случвало ми се е бутилката 60л направо да натрупа лед при продължително каране със висока скорост .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- kiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2499
- Регистриран на: 23.06.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: сребърна звезда
- Мечтае да кара: RAUH
Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит
като зареждате хвърляйте по едно око и на самата колонка на колко бара е налягането и!ако е под 5 твърде вероятно е освен газ да си пълнете и въздух
после няма как да искате да не забива муцуна като лапа разредена газ 
пс.
пътя за дружба който е под мола/не го помня как се казваше/след бул.Брюксел има магазин на еником-м малко след него е някакъв официален магазин на брц или ловато.там има такива преходници 15лв струват


пс.
svetliol написа:Добро утро. Днес останах леко изненадан, защото установих, че при последното зареждане с газ са оставили преходника някъде върху колата и е излетял.
Обиколих няколко бензиностанции и никъде не разполагат с такъв и сега не мога да заредя.
Въпроса ми е, от къде мога да си купя такъв в района на The Mall (София, Цариградско шосе), защото съм на работа и нямам възможност да обикалям из цяла София?
пътя за дружба който е под мола/не го помня как се казваше/след бул.Брюксел има магазин на еником-м малко след него е някакъв официален магазин на брц или ловато.там има такива преходници 15лв струват
Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит
Какво мислите за ГИ фобос ? Дават ли много грешки, как са като цяло? Един познат ще си слага, но мисли да е Фобос бюджетен клас... някакви мнения 

..Bayerische Motoren Werke..


Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит
M-coupe написа:Какво мислите за ГИ фобос ? Дават ли много грешки, как са като цяло? Един познат ще си слага, но мисли да е Фобос бюджетен клас... някакви мнения
Колега аз сум с ГИ фобос. Колата е Е36 М43Б18 вече две години съм и немога да се оплача. Аз съм с най високият клас Фобос 1 която струваше 1120 лева. Вече съм минал 40 000 и само ми смениха една пеперуда на бутилката че нещо взе да показва различни стоиности на нивомера. Иначе филтър на 10 000 и инжектори на 20 000. Аз лично съм доволен.
Няма начин да няма начин
Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит
Колко струват тези инжектори, че се сменят на 20к км 

..Bayerische Motoren Werke..


Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит
pinko_23 написа:M-coupe написа:Какво мислите за ГИ фобос ? Дават ли много грешки, как са като цяло? Един познат ще си слага, но мисли да е Фобос бюджетен клас... някакви мнения
Колега аз сум с ГИ фобос. Колата е Е36 М43Б18 вече две години съм и немога да се оплача. Аз съм с най високият клас Фобос 1 която струваше 1120 лева. Вече съм минал 40 000 и само ми смениха една пеперуда на бутилката че нещо взе да показва различни стоиности на нивомера. Иначе филтър на 10 000 и инжектори на 20 000. Аз лично съм доволен.
Бившата ми кола беше същата като твоята със абсолютно същия фобос и не бях доволен. Единствено разхода е добър ,но според мен не си заслужава. Сега съм с томасето и мога да кажа че е доста по-добър.
Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит
Над 4 години карам с Фобос, 6 цилиндрова кола. Прехвърлих я от старата на новата кола (същия модел).
Не съм изпитвал особени проблеми, освен далеч от перфектния монтаж (но иначе със средното за България качество). Два пъти беше сменян сензор за налягане в рейката, всеки път на ок. година и половина.
Минати километри - над 50хил.
Не съм изпитвал особени проблеми, освен далеч от перфектния монтаж (но иначе със средното за България качество). Два пъти беше сменян сензор за налягане в рейката, всеки път на ок. година и половина.
Минати километри - над 50хил.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Jordana, Двигателист