Американски автомобили в родината

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 712
Регистриран на: 17.01.2019
Местоположение: София/Чепеларе
Пол: Мъж
Кара: V8 HEMI

Американски автомобили в родината

Мнение от ivanski_2 » 24 Дек 2025, 10:53

Пускам тази тема, понеже май станахме не малко собствениците на американски автомобили, които ги карат тук (понеже това има значение), и за да можем да си обсъждаме нещата покрай тях.

Малко полезни линкове и хора:

-- Всичко софтуерно – 51R – всякакви ретрофити, оптимизации и подобни. Има представители в доста населени места, ако не ви се разхожда до него.

-- Мигачи – най-известният и проверен човек в тези среди е Стоян Трайков за конвертиране на мигачите (ако се налага хардуерна намеса). Ако е само софтуерно (при някои Cherokee-та) – JTAG е софтуерът, плащате си по VIN и си ги конвертирате.

-- Авточасти – RockAuto (идват доста бързо и цените са добри), Зарев Ауто (има доста налични части и неща за обслужване – ако не ви се занимава с международни куриери, това е вашият човек), Яни Салих (внася доста автомобили за части и има много налични втора употреба, включително и едрогабаритни).

Най-разпространените мотори при нас са 3.6 Pentastar и 5.7 HEMI. Ще говоря предимно за HEMI, а който има повече опит с Pentastar-а, ще допълни и ще го добавим тук.

-- 5.7 HEMI

Маслен глад / HEMI tick – има известен проблем с това, че маслото не винаги достига до най-горната част на мотора, което води до маслен глад и след това т.нар. HEMI tick. Превенциите са няколко:
Вариант 1: Софтуерно се променят оборотите на празен ход (понеже там проблемът е най-силно изразен) на ~800. Ако се сложат на 900, с времето кутията започва да удря леко при смяна.
Вариант 2: Смяна с маслена помпа с по-голям дебит.
Каквото и да изберете, не се препоръчва в жегите автомобилът да работи дълго време на място.

MDS – система, която гаси 4 от цилиндрите. Има много спорове дали трябва да се изключи или не. Аз лично съм я изключил (при 51R) и за 50к км имам само позитиви. Идеята и е да покрие емисионните норми и да намали разхода, но често именно тази система се сочи като виновник за HEMI tick-а.

Охлаждане – моторът работи на около 100°C, което за мен (и не само) е доста. Продават се къстъм термостати (Mishimoto и други), които отварят по-рано. След това се настройва и перката да включва по-рано, което успешно сваля работната температура. 50к км по-късно – отново съм много доволен.

Рейка – не малко автомобили имат проблем с електрическата рейка (предимно след 200к км). Успешно ги рециклират Auto Mechanic Group, а Димата (излиза в Google) предлага кит за замяна на електрическата с хидравлична.

Ще допълня малко по-късно
Some cars are made for maximum miles per gallon, and some are made for maximum smiles per gallon... the choice is yours... :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 397
Регистриран на: 18.01.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46
Мечтае да кара: T-72 само направо и с пълна газ

Re: Американски автомобили в родината

Мнение от gromovich » 24 Дек 2025, 15:09

Потвърждавам. Пепи Спасов от 51 R Tunning е много кадърен и отзивчив. Не съм ходил лично при него, но на няколко пъти по телефона или в чата ми е давал добри практически съвети. Следва да се има в предидвид, че преди всяка софтуерна манипулация компютърът на колата трябва да се отключи (еднократно е). Зависи каква е и коя година е колата. За 2017 Чалънджър е някъде към 600 лева услугата, може и да бъркам малко.

Аз лично ползвах услугите на Стоян Трайков и тогава вече трета година нямам ядове.

В Рокауто има всичко, идват за няколко дни с DHL. Освен изброените бих допълнил и vestauto.net и фирма Бял скорпион 13. Нямал съм грижи с никоя от посочените

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1376
Регистриран на: 14.04.2008

Re: Американски автомобили в родината

Мнение от slatanic » 24 Дек 2025, 19:05

Писах...писах...и се изтри нещо. :ok:
Друго ще напиша.
При мен новото е Grand Cherokee 3.6 Trailhawk 2017.
Избора не е случаен.
Най-добрата окомплектовка от гледна точка на проходимост.
Quadra Drive 2,Quadra-Lift и Select Terrain...звучи яко нали!?
А всъщност значи E-LSD блокаж в задния диференция(електро шпер),въздушно окачване с ход от 115мм нагоре-надолу и раздатка на която можеш да казваш на какви терени
ще се кара за да знае тя как да се държи с мотор,тракшън контрол,бавни предавки и т.н.
Отпред за съжаление няма блокаж,но ако имаше...нямаше да си продават толкова много вранглерите. :ok:
Иначе и тук си има хеми тик без да е...Хеми.
Няма оправия.Скъпи масла и начесто.Толкова.
Маслен охладител тече и се сменя с алуминиев.
Мотора е печка и ако може се тунингова да е по-хладен както и при хемитата.
Т.е. софтуерно може,но трябва да се подбере и правилният термостат.
Мишимото имат до 2017 като след това се променя и имаш шанс да стане за Вранглер,но не и за Гранд Чероки.
Последна промяна slatanic на 25 Дек 2025, 18:25, променена общо 2 пъти

Кръстникът
Аватар
Мнения: 548
Регистриран на: 7.03.2014
Местоположение: Вкъщи
Пол: Мъж
Кара: с турбо
Мечтае да кара: V10
Детайли за колата: стокови

Re: Американски автомобили в родината

Мнение от c04 » 25 Дек 2025, 16:58

Какво е положението с въздуха /окачването/ при Черокито? Чупи ли се , оправя ли се :D

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1376
Регистриран на: 14.04.2008

Re: Американски автомобили в родината

Мнение от slatanic » 25 Дек 2025, 17:16

Свалям се,дигам се...правя го по цял ден. :ok:
Чупи се разбира се.
Като всичко останало.
Има го.Прави се.Ново струва...колкото струва.
Обикновенно създава ядове през зимният период.
Системата е ползвана доста време и се припокрива с голяма част от същата такава в Мерцедес МЛ.
Изцяло затворена.Може да се наложи да се допълни с азот.Може да се наложи и прекалибриране на датчиците.
Докато работи е песен...после друг да я пее. :mhihi:
Ако мислиш за тежък офроуд...не е това окачването.
По принцип не е това джипа за тежък офроуд.
За всичко останало и навсякъде с компромиса на малките ходове(казахме за офроуда) е екстра по това което съм гледал,ако ще се ползва за разходки.
То това си му е идеята.От вкъщи по магистралата,черният път в полето и в планината.
Комфортно с цялото семейство.
Оттам обратно без драми и със всички компромиси от това.
За другото марката има Wrangler.Които аз бих заприходил ако не беше толкова тесен,скъп и...абе не е моето.
То и Тойота 4Runer бих...ама цената Санчо...Цената!.... :censored:
Та изненади няма там.Сега ги гледам възглавници/амортесьори(едно цяло са) на Arnot са по около 650 доларес в рокауто.
Това преди да дойде ще удари 1500лв на бройка.
Ама ще изкара...повече от колкото ще го карам аз някога или повечето от вас.
Има и по-евтинки.
Има и втора ръка.
В София със сигурност има кой да ги рециклира.
Други мъки има с раздатките.
Като цяло всичко което не е с quadra drive2 система му се налага да боксува повечко преди раздатката да се усети,че трябва да прехвърли въртящ момент към гумата без тракция.
От там лимитед/ларедо които са с най-малките базови раздатки(тези нямат и секция бавни) страдат от раздатки.
Не че и другите не страдат,но там са една идея по-здрави.
Съответно при SRT и Trackhawk нещата са съвсем различни.
Друго окачване и други ядове.

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: Американски автомобили в родината

Мнение от alx » 25 Дек 2025, 20:56

slatanic написа:Свалям се,дигам се...правя го по цял ден. :ok:
Чупи се разбира се.
Като всичко останало.
Има го.Прави се.Ново струва...колкото струва.
Обикновенно създава ядове през зимният период.
Системата е ползвана доста време и се припокрива с голяма част от същата такава в Мерцедес МЛ.
Изцяло затворена.Може да се наложи да се допълни с азот.Може да се наложи и прекалибриране на датчиците.
Докато работи е песен...после друг да я пее. :mhihi:
Ако мислиш за тежък офроуд...не е това окачването.
По принцип не е това джипа за тежък офроуд.
За всичко останало и навсякъде с компромиса на малките ходове(казахме за офроуда) е екстра по това което съм гледал,ако ще се ползва за разходки.
То това си му е идеята.От вкъщи по магистралата,черният път в полето и в планината.
Комфортно с цялото семейство.
Оттам обратно без драми и със всички компромиси от това.
За другото марката има Wrangler.Които аз бих заприходил ако не беше толкова тесен,скъп и...абе не е моето.
То и Тойота 4Runer бих...ама цената Санчо...Цената!.... :censored:
Та изненади няма там.Сега ги гледам възглавници/амортесьори(едно цяло са) на Arnot са по около 650 доларес в рокауто.
Това преди да дойде ще удари 1500лв на бройка.
Ама ще изкара...повече от колкото ще го карам аз някога или повечето от вас.
Има и по-евтинки.
Има и втора ръка.
В София със сигурност има кой да ги рециклира.
Други мъки има с раздатките.
Като цяло всичко което не е с quadra drive2 система му се налага да боксува повечко преди раздатката да се усети,че трябва да прехвърли въртящ момент към гумата без тракция.
От там лимитед/ларедо които са с най-малките базови раздатки(тези нямат и секция бавни) страдат от раздатки.
Не че и другите не страдат,но там са една идея по-здрави.
Съответно при SRT и Trackhawk нещата са съвсем различни.
Друго окачване и други ядове.


Airmatic-a не е затворен… поне при Мерцедес не е…

И аз ти казах за дифовете да им смениш маслото- особено на раздадката щото тая верига има труден живот и малко като се разтегне почва да се удря там на едно място и после не можеш си познаеш карантиите вътре
алекс
трабант 601с
разни други возила

Кръстникът
Аватар
Мнения: 548
Регистриран на: 7.03.2014
Местоположение: Вкъщи
Пол: Мъж
Кара: с турбо
Мечтае да кара: V10
Детайли за колата: стокови

Re: Американски автомобили в родината

Мнение от c04 » 25 Дек 2025, 21:50

slatanic написа:Свалям се,дигам се...правя го по цял ден. :ok:
Чупи се разбира се.
Като всичко останало.
Има го.Прави се.Ново струва...колкото струва.
Обикновенно създава ядове през зимният период.
Системата е ползвана доста време и се припокрива с голяма част от същата такава в Мерцедес МЛ.
Изцяло затворена.Може да се наложи да се допълни с азот.Може да се наложи и прекалибриране на датчиците.
Докато работи е песен...после друг да я пее. :mhihi:
Ако мислиш за тежък офроуд...не е това окачването.
По принцип не е това джипа за тежък офроуд.
За всичко останало и навсякъде с компромиса на малките ходове(казахме за офроуда) е екстра по това което съм гледал,ако ще се ползва за разходки.
То това си му е идеята.От вкъщи по магистралата,черният път в полето и в планината.
Комфортно с цялото семейство.
Оттам обратно без драми и със всички компромиси от това.
За другото марката има Wrangler.Които аз бих заприходил ако не беше толкова тесен,скъп и...абе не е моето.
То и Тойота 4Runer бих...ама цената Санчо...Цената!.... :censored:
Та изненади няма там.Сега ги гледам възглавници/амортесьори(едно цяло са) на Arnot са по около 650 доларес в рокауто.
Това преди да дойде ще удари 1500лв на бройка.
Ама ще изкара...повече от колкото ще го карам аз някога или повечето от вас.
Има и по-евтинки.
Има и втора ръка.
В София със сигурност има кой да ги рециклира.
Други мъки има с раздатките.
Като цяло всичко което не е с quadra drive2 система му се налага да боксува повечко преди раздатката да се усети,че трябва да прехвърли въртящ момент към гумата без тракция.
От там лимитед/ларедо които са с най-малките базови раздатки(тези нямат и секция бавни) страдат от раздатки.
Не че и другите не страдат,но там са една идея по-здрави.
Съответно при SRT и Trackhawk нещата са съвсем различни.
Друго окачване и други ядове.
Очакваното значи, за офоруд не ми е . Повече от кална нива не го виждам ама summit/overland-а все са на въздух ги гледам, пък предпочитам без него

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1376
Регистриран на: 14.04.2008

Re: Американски автомобили в родината

Мнение от slatanic » 25 Дек 2025, 22:49

Оу...то кална нива очаквано е по-зле от тежък офроуд в гората някой път. :ok:
За нормално ползване избираш да имаш бавни и да нямаш въздух.
С двайските ще ти друса,ама това е положението.
Ей тука ще гледаш какво има:
https://fcagroup.my.site.com/RAM/s/equipment-listing
Слагаш ВИН-а и си ти.
Другото както ти харесва.
Търсиш я с лек удар отзад.
Отпред е по-скъпо.Да си знаеш. :mhihi:

Кръстникът
Аватар
Мнения: 548
Регистриран на: 7.03.2014
Местоположение: Вкъщи
Пол: Мъж
Кара: с турбо
Мечтае да кара: V10
Детайли за колата: стокови

Re: Американски автомобили в родината

Мнение от c04 » 26 Дек 2025, 1:23

slatanic написа:Оу...то кална нива очаквано е по-зле от тежък офроуд в гората някой път. :ok:
За нормално ползване избираш да имаш бавни и да нямаш въздух.
С двайските ще ти друса,ама това е положението.
Ей тука ще гледаш какво има:
https://fcagroup.my.site.com/RAM/s/equipment-listing
Слагаш ВИН-а и си ти.
Другото както ти харесва.
Търсиш я с лек удар отзад.
Отпред е по-скъпо.Да си знаеш. :mhihi:

:yes: Мерси. Остана само да споделиш впечатления като натрупаш такива с камионетката :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1376
Регистриран на: 14.04.2008

Re: Американски автомобили в родината

Мнение от slatanic » 26 Дек 2025, 18:30

Ще споделя,че как.
Инсталирах си JSCAN на айфона.
Платих и за един ВИН.
С моя четец обаче не тръгна,че е доста старичък и не се връзват с телефона.
Давайте идея за нов.
Иначе монтирах навигацията и климатичният модул.
Всичко тръгна.Остава ми само код за навито да сложа.
Ще е след празниците като гледам.
Имам грижа и с дясното огледало.
Не застава на позиция при настикане за бутона за прибиране.
Или по скоро се прибира добре,но при отваряне подминава точката в която трябва да седи и отваря докрай.
Нещо червяк ли,прекалибриране ли иска...не знам.
Негова работа.
За сега толкова.
След нова година повече. :ok:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 712
Регистриран на: 17.01.2019
Местоположение: София/Чепеларе
Пол: Мъж
Кара: V8 HEMI

Re: Американски автомобили в родината

Мнение от ivanski_2 » 26 Дек 2025, 21:00

slatanic написа:Ще споделя,че как.
Инсталирах си JSCAN на айфона.
Платих и за един ВИН.
С моя четец обаче не тръгна,че е доста старичък и не се връзват с телефона.
Давайте идея за нов.
Иначе монтирах навигацията и климатичният модул.
Всичко тръгна.Остава ми само код за навито да сложа.
Ще е след празниците като гледам.
Имам грижа и с дясното огледало.
Не застава на позиция при настикане за бутона за прибиране.
Или по скоро се прибира добре,но при отваряне подминава точката в която трябва да седи и отваря докрай.
Нещо червяк ли,прекалибриране ли иска...не знам.
Негова работа.
За сега толкова.
След нова година повече. :ok:
https://a.aliexpress.com/_EJ9itjm
С това работи


Sent from my iPhone using Tapatalk
Some cars are made for maximum miles per gallon, and some are made for maximum smiles per gallon... the choice is yours... :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1376
Регистриран на: 14.04.2008

Re: Американски автомобили в родината

Мнение от slatanic » 26 Дек 2025, 22:07

Ще го пробвам. :bchug:

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook