Американски автомобили в родината
Модератор: Общи модератори
12 мнения
• Страница 1 от 1
- ivanski_2
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 712
- Регистриран на: 17.01.2019
- Местоположение: София/Чепеларе
- Пол: Мъж
- Кара: V8 HEMI
Американски автомобили в родината
Пускам тази тема, понеже май станахме не малко собствениците на американски автомобили, които ги карат тук (понеже това има значение), и за да можем да си обсъждаме нещата покрай тях.
Малко полезни линкове и хора:
-- Всичко софтуерно – 51R – всякакви ретрофити, оптимизации и подобни. Има представители в доста населени места, ако не ви се разхожда до него.
-- Мигачи – най-известният и проверен човек в тези среди е Стоян Трайков за конвертиране на мигачите (ако се налага хардуерна намеса). Ако е само софтуерно (при някои Cherokee-та) – JTAG е софтуерът, плащате си по VIN и си ги конвертирате.
-- Авточасти – RockAuto (идват доста бързо и цените са добри), Зарев Ауто (има доста налични части и неща за обслужване – ако не ви се занимава с международни куриери, това е вашият човек), Яни Салих (внася доста автомобили за части и има много налични втора употреба, включително и едрогабаритни).
Най-разпространените мотори при нас са 3.6 Pentastar и 5.7 HEMI. Ще говоря предимно за HEMI, а който има повече опит с Pentastar-а, ще допълни и ще го добавим тук.
-- 5.7 HEMI
Маслен глад / HEMI tick – има известен проблем с това, че маслото не винаги достига до най-горната част на мотора, което води до маслен глад и след това т.нар. HEMI tick. Превенциите са няколко:
Вариант 1: Софтуерно се променят оборотите на празен ход (понеже там проблемът е най-силно изразен) на ~800. Ако се сложат на 900, с времето кутията започва да удря леко при смяна.
Вариант 2: Смяна с маслена помпа с по-голям дебит.
Каквото и да изберете, не се препоръчва в жегите автомобилът да работи дълго време на място.
MDS – система, която гаси 4 от цилиндрите. Има много спорове дали трябва да се изключи или не. Аз лично съм я изключил (при 51R) и за 50к км имам само позитиви. Идеята и е да покрие емисионните норми и да намали разхода, но често именно тази система се сочи като виновник за HEMI tick-а.
Охлаждане – моторът работи на около 100°C, което за мен (и не само) е доста. Продават се къстъм термостати (Mishimoto и други), които отварят по-рано. След това се настройва и перката да включва по-рано, което успешно сваля работната температура. 50к км по-късно – отново съм много доволен.
Рейка – не малко автомобили имат проблем с електрическата рейка (предимно след 200к км). Успешно ги рециклират Auto Mechanic Group, а Димата (излиза в Google) предлага кит за замяна на електрическата с хидравлична.
Ще допълня малко по-късно
Малко полезни линкове и хора:
-- Всичко софтуерно – 51R – всякакви ретрофити, оптимизации и подобни. Има представители в доста населени места, ако не ви се разхожда до него.
-- Мигачи – най-известният и проверен човек в тези среди е Стоян Трайков за конвертиране на мигачите (ако се налага хардуерна намеса). Ако е само софтуерно (при някои Cherokee-та) – JTAG е софтуерът, плащате си по VIN и си ги конвертирате.
-- Авточасти – RockAuto (идват доста бързо и цените са добри), Зарев Ауто (има доста налични части и неща за обслужване – ако не ви се занимава с международни куриери, това е вашият човек), Яни Салих (внася доста автомобили за части и има много налични втора употреба, включително и едрогабаритни).
Най-разпространените мотори при нас са 3.6 Pentastar и 5.7 HEMI. Ще говоря предимно за HEMI, а който има повече опит с Pentastar-а, ще допълни и ще го добавим тук.
-- 5.7 HEMI
Маслен глад / HEMI tick – има известен проблем с това, че маслото не винаги достига до най-горната част на мотора, което води до маслен глад и след това т.нар. HEMI tick. Превенциите са няколко:
Вариант 1: Софтуерно се променят оборотите на празен ход (понеже там проблемът е най-силно изразен) на ~800. Ако се сложат на 900, с времето кутията започва да удря леко при смяна.
Вариант 2: Смяна с маслена помпа с по-голям дебит.
Каквото и да изберете, не се препоръчва в жегите автомобилът да работи дълго време на място.
MDS – система, която гаси 4 от цилиндрите. Има много спорове дали трябва да се изключи или не. Аз лично съм я изключил (при 51R) и за 50к км имам само позитиви. Идеята и е да покрие емисионните норми и да намали разхода, но често именно тази система се сочи като виновник за HEMI tick-а.
Охлаждане – моторът работи на около 100°C, което за мен (и не само) е доста. Продават се къстъм термостати (Mishimoto и други), които отварят по-рано. След това се настройва и перката да включва по-рано, което успешно сваля работната температура. 50к км по-късно – отново съм много доволен.
Рейка – не малко автомобили имат проблем с електрическата рейка (предимно след 200к км). Успешно ги рециклират Auto Mechanic Group, а Димата (излиза в Google) предлага кит за замяна на електрическата с хидравлична.
Ще допълня малко по-късно
Some cars are made for maximum miles per gallon, and some are made for maximum smiles per gallon... the choice is yours... 
- gromovich
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 397
- Регистриран на: 18.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46
- Мечтае да кара: T-72 само направо и с пълна газ
Re: Американски автомобили в родината
Потвърждавам. Пепи Спасов от 51 R Tunning е много кадърен и отзивчив. Не съм ходил лично при него, но на няколко пъти по телефона или в чата ми е давал добри практически съвети. Следва да се има в предидвид, че преди всяка софтуерна манипулация компютърът на колата трябва да се отключи (еднократно е). Зависи каква е и коя година е колата. За 2017 Чалънджър е някъде към 600 лева услугата, може и да бъркам малко.
Аз лично ползвах услугите на Стоян Трайков и тогава вече трета година нямам ядове.
В Рокауто има всичко, идват за няколко дни с DHL. Освен изброените бих допълнил и vestauto.net и фирма Бял скорпион 13. Нямал съм грижи с никоя от посочените
Аз лично ползвах услугите на Стоян Трайков и тогава вече трета година нямам ядове.
В Рокауто има всичко, идват за няколко дни с DHL. Освен изброените бих допълнил и vestauto.net и фирма Бял скорпион 13. Нямал съм грижи с никоя от посочените
Re: Американски автомобили в родината
Писах...писах...и се изтри нещо.
Друго ще напиша.
При мен новото е Grand Cherokee 3.6 Trailhawk 2017.
Избора не е случаен.
Най-добрата окомплектовка от гледна точка на проходимост.
Quadra Drive 2,Quadra-Lift и Select Terrain...звучи яко нали!?
А всъщност значи E-LSD блокаж в задния диференция(електро шпер),въздушно окачване с ход от 115мм нагоре-надолу и раздатка на която можеш да казваш на какви терени
ще се кара за да знае тя как да се държи с мотор,тракшън контрол,бавни предавки и т.н.
Отпред за съжаление няма блокаж,но ако имаше...нямаше да си продават толкова много вранглерите.
Иначе и тук си има хеми тик без да е...Хеми.
Няма оправия.Скъпи масла и начесто.Толкова.
Маслен охладител тече и се сменя с алуминиев.
Мотора е печка и ако може се тунингова да е по-хладен както и при хемитата.
Т.е. софтуерно може,но трябва да се подбере и правилният термостат.
Мишимото имат до 2017 като след това се променя и имаш шанс да стане за Вранглер,но не и за Гранд Чероки.
Друго ще напиша.
При мен новото е Grand Cherokee 3.6 Trailhawk 2017.
Избора не е случаен.
Най-добрата окомплектовка от гледна точка на проходимост.
Quadra Drive 2,Quadra-Lift и Select Terrain...звучи яко нали!?
А всъщност значи E-LSD блокаж в задния диференция(електро шпер),въздушно окачване с ход от 115мм нагоре-надолу и раздатка на която можеш да казваш на какви терени
ще се кара за да знае тя как да се държи с мотор,тракшън контрол,бавни предавки и т.н.
Отпред за съжаление няма блокаж,но ако имаше...нямаше да си продават толкова много вранглерите.
Иначе и тук си има хеми тик без да е...Хеми.
Няма оправия.Скъпи масла и начесто.Толкова.
Маслен охладител тече и се сменя с алуминиев.
Мотора е печка и ако може се тунингова да е по-хладен както и при хемитата.
Т.е. софтуерно може,но трябва да се подбере и правилният термостат.
Мишимото имат до 2017 като след това се променя и имаш шанс да стане за Вранглер,но не и за Гранд Чероки.
Последна промяна slatanic на 25 Дек 2025, 18:25, променена общо 2 пъти
- c04
- Кръстникът
-
- Мнения: 548
- Регистриран на: 7.03.2014
- Местоположение: Вкъщи
- Пол: Мъж
- Кара: с турбо
- Мечтае да кара: V10
- Детайли за колата: стокови
Re: Американски автомобили в родината
Какво е положението с въздуха /окачването/ при Черокито? Чупи ли се , оправя ли се 
Re: Американски автомобили в родината
Свалям се,дигам се...правя го по цял ден.
Чупи се разбира се.
Като всичко останало.
Има го.Прави се.Ново струва...колкото струва.
Обикновенно създава ядове през зимният период.
Системата е ползвана доста време и се припокрива с голяма част от същата такава в Мерцедес МЛ.
Изцяло затворена.Може да се наложи да се допълни с азот.Може да се наложи и прекалибриране на датчиците.
Докато работи е песен...после друг да я пее.
Ако мислиш за тежък офроуд...не е това окачването.
По принцип не е това джипа за тежък офроуд.
За всичко останало и навсякъде с компромиса на малките ходове(казахме за офроуда) е екстра по това което съм гледал,ако ще се ползва за разходки.
То това си му е идеята.От вкъщи по магистралата,черният път в полето и в планината.
Комфортно с цялото семейство.
Оттам обратно без драми и със всички компромиси от това.
За другото марката има Wrangler.Които аз бих заприходил ако не беше толкова тесен,скъп и...абе не е моето.
То и Тойота 4Runer бих...ама цената Санчо...Цената!....
Та изненади няма там.Сега ги гледам възглавници/амортесьори(едно цяло са) на Arnot са по около 650 доларес в рокауто.
Това преди да дойде ще удари 1500лв на бройка.
Ама ще изкара...повече от колкото ще го карам аз някога или повечето от вас.
Има и по-евтинки.
Има и втора ръка.
В София със сигурност има кой да ги рециклира.
Други мъки има с раздатките.
Като цяло всичко което не е с quadra drive2 система му се налага да боксува повечко преди раздатката да се усети,че трябва да прехвърли въртящ момент към гумата без тракция.
От там лимитед/ларедо които са с най-малките базови раздатки(тези нямат и секция бавни) страдат от раздатки.
Не че и другите не страдат,но там са една идея по-здрави.
Съответно при SRT и Trackhawk нещата са съвсем различни.
Друго окачване и други ядове.
Чупи се разбира се.
Като всичко останало.
Има го.Прави се.Ново струва...колкото струва.
Обикновенно създава ядове през зимният период.
Системата е ползвана доста време и се припокрива с голяма част от същата такава в Мерцедес МЛ.
Изцяло затворена.Може да се наложи да се допълни с азот.Може да се наложи и прекалибриране на датчиците.
Докато работи е песен...после друг да я пее.
Ако мислиш за тежък офроуд...не е това окачването.
По принцип не е това джипа за тежък офроуд.
За всичко останало и навсякъде с компромиса на малките ходове(казахме за офроуда) е екстра по това което съм гледал,ако ще се ползва за разходки.
То това си му е идеята.От вкъщи по магистралата,черният път в полето и в планината.
Комфортно с цялото семейство.
Оттам обратно без драми и със всички компромиси от това.
За другото марката има Wrangler.Които аз бих заприходил ако не беше толкова тесен,скъп и...абе не е моето.
То и Тойота 4Runer бих...ама цената Санчо...Цената!....
Та изненади няма там.Сега ги гледам възглавници/амортесьори(едно цяло са) на Arnot са по около 650 доларес в рокауто.
Това преди да дойде ще удари 1500лв на бройка.
Ама ще изкара...повече от колкото ще го карам аз някога или повечето от вас.
Има и по-евтинки.
Има и втора ръка.
В София със сигурност има кой да ги рециклира.
Други мъки има с раздатките.
Като цяло всичко което не е с quadra drive2 система му се налага да боксува повечко преди раздатката да се усети,че трябва да прехвърли въртящ момент към гумата без тракция.
От там лимитед/ларедо които са с най-малките базови раздатки(тези нямат и секция бавни) страдат от раздатки.
Не че и другите не страдат,но там са една идея по-здрави.
Съответно при SRT и Trackhawk нещата са съвсем различни.
Друго окачване и други ядове.
Re: Американски автомобили в родината
slatanic написа:Свалям се,дигам се...правя го по цял ден.![]()
Чупи се разбира се.
Като всичко останало.
Има го.Прави се.Ново струва...колкото струва.
Обикновенно създава ядове през зимният период.
Системата е ползвана доста време и се припокрива с голяма част от същата такава в Мерцедес МЛ.
Изцяло затворена.Може да се наложи да се допълни с азот.Може да се наложи и прекалибриране на датчиците.
Докато работи е песен...после друг да я пее.![]()
Ако мислиш за тежък офроуд...не е това окачването.
По принцип не е това джипа за тежък офроуд.
За всичко останало и навсякъде с компромиса на малките ходове(казахме за офроуда) е екстра по това което съм гледал,ако ще се ползва за разходки.
То това си му е идеята.От вкъщи по магистралата,черният път в полето и в планината.
Комфортно с цялото семейство.
Оттам обратно без драми и със всички компромиси от това.
За другото марката има Wrangler.Които аз бих заприходил ако не беше толкова тесен,скъп и...абе не е моето.
То и Тойота 4Runer бих...ама цената Санчо...Цената!....![]()
Та изненади няма там.Сега ги гледам възглавници/амортесьори(едно цяло са) на Arnot са по около 650 доларес в рокауто.
Това преди да дойде ще удари 1500лв на бройка.
Ама ще изкара...повече от колкото ще го карам аз някога или повечето от вас.
Има и по-евтинки.
Има и втора ръка.
В София със сигурност има кой да ги рециклира.
Други мъки има с раздатките.
Като цяло всичко което не е с quadra drive2 система му се налага да боксува повечко преди раздатката да се усети,че трябва да прехвърли въртящ момент към гумата без тракция.
От там лимитед/ларедо които са с най-малките базови раздатки(тези нямат и секция бавни) страдат от раздатки.
Не че и другите не страдат,но там са една идея по-здрави.
Съответно при SRT и Trackhawk нещата са съвсем различни.
Друго окачване и други ядове.
Airmatic-a не е затворен… поне при Мерцедес не е…
И аз ти казах за дифовете да им смениш маслото- особено на раздадката щото тая верига има труден живот и малко като се разтегне почва да се удря там на едно място и после не можеш си познаеш карантиите вътре
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- c04
- Кръстникът
-
- Мнения: 548
- Регистриран на: 7.03.2014
- Местоположение: Вкъщи
- Пол: Мъж
- Кара: с турбо
- Мечтае да кара: V10
- Детайли за колата: стокови
Re: Американски автомобили в родината
Очакваното значи, за офоруд не ми е . Повече от кална нива не го виждам ама summit/overland-а все са на въздух ги гледам, пък предпочитам без негоslatanic написа:Свалям се,дигам се...правя го по цял ден.![]()
Чупи се разбира се.
Като всичко останало.
Има го.Прави се.Ново струва...колкото струва.
Обикновенно създава ядове през зимният период.
Системата е ползвана доста време и се припокрива с голяма част от същата такава в Мерцедес МЛ.
Изцяло затворена.Може да се наложи да се допълни с азот.Може да се наложи и прекалибриране на датчиците.
Докато работи е песен...после друг да я пее.![]()
Ако мислиш за тежък офроуд...не е това окачването.
По принцип не е това джипа за тежък офроуд.
За всичко останало и навсякъде с компромиса на малките ходове(казахме за офроуда) е екстра по това което съм гледал,ако ще се ползва за разходки.
То това си му е идеята.От вкъщи по магистралата,черният път в полето и в планината.
Комфортно с цялото семейство.
Оттам обратно без драми и със всички компромиси от това.
За другото марката има Wrangler.Които аз бих заприходил ако не беше толкова тесен,скъп и...абе не е моето.
То и Тойота 4Runer бих...ама цената Санчо...Цената!....![]()
Та изненади няма там.Сега ги гледам възглавници/амортесьори(едно цяло са) на Arnot са по около 650 доларес в рокауто.
Това преди да дойде ще удари 1500лв на бройка.
Ама ще изкара...повече от колкото ще го карам аз някога или повечето от вас.
Има и по-евтинки.
Има и втора ръка.
В София със сигурност има кой да ги рециклира.
Други мъки има с раздатките.
Като цяло всичко което не е с quadra drive2 система му се налага да боксува повечко преди раздатката да се усети,че трябва да прехвърли въртящ момент към гумата без тракция.
От там лимитед/ларедо които са с най-малките базови раздатки(тези нямат и секция бавни) страдат от раздатки.
Не че и другите не страдат,но там са една идея по-здрави.
Съответно при SRT и Trackhawk нещата са съвсем различни.
Друго окачване и други ядове.
Re: Американски автомобили в родината
Оу...то кална нива очаквано е по-зле от тежък офроуд в гората някой път.
За нормално ползване избираш да имаш бавни и да нямаш въздух.
С двайските ще ти друса,ама това е положението.
Ей тука ще гледаш какво има:
https://fcagroup.my.site.com/RAM/s/equipment-listing
Слагаш ВИН-а и си ти.
Другото както ти харесва.
Търсиш я с лек удар отзад.
Отпред е по-скъпо.Да си знаеш.
За нормално ползване избираш да имаш бавни и да нямаш въздух.
С двайските ще ти друса,ама това е положението.
Ей тука ще гледаш какво има:
https://fcagroup.my.site.com/RAM/s/equipment-listing
Слагаш ВИН-а и си ти.
Другото както ти харесва.
Търсиш я с лек удар отзад.
Отпред е по-скъпо.Да си знаеш.
- c04
- Кръстникът
-
- Мнения: 548
- Регистриран на: 7.03.2014
- Местоположение: Вкъщи
- Пол: Мъж
- Кара: с турбо
- Мечтае да кара: V10
- Детайли за колата: стокови
Re: Американски автомобили в родината
slatanic написа:Оу...то кална нива очаквано е по-зле от тежък офроуд в гората някой път.![]()
За нормално ползване избираш да имаш бавни и да нямаш въздух.
С двайските ще ти друса,ама това е положението.
Ей тука ще гледаш какво има:
https://fcagroup.my.site.com/RAM/s/equipment-listing
Слагаш ВИН-а и си ти.
Другото както ти харесва.
Търсиш я с лек удар отзад.
Отпред е по-скъпо.Да си знаеш.
Re: Американски автомобили в родината
Ще споделя,че как.
Инсталирах си JSCAN на айфона.
Платих и за един ВИН.
С моя четец обаче не тръгна,че е доста старичък и не се връзват с телефона.
Давайте идея за нов.
Иначе монтирах навигацията и климатичният модул.
Всичко тръгна.Остава ми само код за навито да сложа.
Ще е след празниците като гледам.
Имам грижа и с дясното огледало.
Не застава на позиция при настикане за бутона за прибиране.
Или по скоро се прибира добре,но при отваряне подминава точката в която трябва да седи и отваря докрай.
Нещо червяк ли,прекалибриране ли иска...не знам.
Негова работа.
За сега толкова.
След нова година повече.
Инсталирах си JSCAN на айфона.
Платих и за един ВИН.
С моя четец обаче не тръгна,че е доста старичък и не се връзват с телефона.
Давайте идея за нов.
Иначе монтирах навигацията и климатичният модул.
Всичко тръгна.Остава ми само код за навито да сложа.
Ще е след празниците като гледам.
Имам грижа и с дясното огледало.
Не застава на позиция при настикане за бутона за прибиране.
Или по скоро се прибира добре,но при отваряне подминава точката в която трябва да седи и отваря докрай.
Нещо червяк ли,прекалибриране ли иска...не знам.
Негова работа.
За сега толкова.
След нова година повече.

- ivanski_2
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 712
- Регистриран на: 17.01.2019
- Местоположение: София/Чепеларе
- Пол: Мъж
- Кара: V8 HEMI
Re: Американски автомобили в родината
https://a.aliexpress.com/_EJ9itjmslatanic написа:Ще споделя,че как.
Инсталирах си JSCAN на айфона.
Платих и за един ВИН.
С моя четец обаче не тръгна,че е доста старичък и не се връзват с телефона.
Давайте идея за нов.
Иначе монтирах навигацията и климатичният модул.
Всичко тръгна.Остава ми само код за навито да сложа.
Ще е след празниците като гледам.
Имам грижа и с дясното огледало.
Не застава на позиция при настикане за бутона за прибиране.
Или по скоро се прибира добре,но при отваряне подминава точката в която трябва да седи и отваря докрай.
Нещо червяк ли,прекалибриране ли иска...не знам.
Негова работа.
За сега толкова.
След нова година повече.
С това работи
Sent from my iPhone using Tapatalk
Some cars are made for maximum miles per gallon, and some are made for maximum smiles per gallon... the choice is yours... 
12 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

