BMW E34 OBC или т.нар. "големия борд"

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 11 Ное 2007, 19:34

BMW5820iA написа:по принцип не би трябвало да се изтрива паметта на чипа нито при натискането на 21-ва функция нито при откачането на акумолатора.

чипа просто е много чувствителен на промени в напрежението.

на нашите баварци кабелаците са вече доста стари, спечени а може би и нацепени на места и има някакви отечки в системата които причиняват изтриването на паметта на чипа.
може би се получава нещо като токов удар и резултата е ясен.

но при всички случаи не е нормално да се изтрива чипа при горе изброените действия. причината е в нещо друго.

ПП: аз също съм въвеждал 21 и акумолатора съм свалял ... но чипа засега си ми е ОК.


Колега BMW5820iA според теб какво трябва да правя от тук нататък-или без ОВС или никога да не махам акумулатора.Да пробвам какво ще стане ако го изключа най-напред от буксата и да дам пари и за трети чип нещо не ми харесва. :help: Най-гадното е ,че не знам дали информацията от чипа е изтрита или ОВС не може да я прочете. :roll:


Де факто със свалянето на акумулатора дублираш функцията "ресет". :roll:

Да се изтрие паметта на чипа от сваляне на акумулатора е все едно да се изтрият данните на DDE.Може би понеже чипа е сложен допълнително,някъде се счита ,че всичко върху него е грешка и го трие целият при 21 и махане на акумулатора.Колега BMW5820iA сигурно понеже ти си изтеглял сам кабелите,при теб има някоя връзка ,която при мен и Дино няма. :roll:
Така бях свикнал с ОВС-като ,че ли половината удоволствие като седнех в колата беше от него-имобилайзер,термометър под 3градуса,волтметър,регулиране на ГНП с помоща на ОВС,пищи точно под настройката на катаджийските радари и караш спокойно и какво ли още не :( .
Последна промяна zvetiko на 11 Ное 2007, 23:05, променена общо 1 път

E34 Маниак
Аватар
Мнения: 762
Регистриран на: 17.12.2003
Местоположение: Plovdiv

Мнение от Georgi » 11 Ное 2007, 20:05

zvetiko написа:....волтметър,регулиране на ГНП с помоща на ОВС,пищи точно под настройката на катаджийските радари и караш спокойно и какво ли още не :( .


Може ли по подробно да разясниш как стават тези неща!
Че нещо скритите функции ми убягват.
А за изтриването на памета по тази логика би следвало като му изключиш буксата пак да се трие чипа.А това аз съм го правил няколко пъти и не се изтрил.Да не би само за дизелите да е валидно?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 11 Ное 2007, 20:41

Georgi написа:
zvetiko написа:....волтметър,регулиране на ГНП с помоща на ОВС,пищи точно под настройката на катаджийските радари и караш спокойно и какво ли още не :( .


Може ли по подробно да разясниш как стават тези неща!
Че нещо скритите функции ми убягват.
А за изтриването на памета по тази логика би следвало като му изключиш буксата пак да се трие чипа.А това аз съм го правил няколко пъти и не се изтрил.Да не би само за дизелите да е валидно?


Виж малко по назад -писал съм нещо за скритите функции.А за радара - бутон ЛИМИТ на 70км за градско,защото радарите са настроени на 80 и термометъра да сигнализира при температура от 3 градуса са от явните.
За буксата си напълно прав-честно казано ми се струва адски тъпо да ти се изтрива чипа при всяко вадене на буксата или сваляне на акумулатора.Най-вероятно става само при допълнително монтиран чип.Честно казано не знам какво да правя с новият чип ако трябва да махам пак акумулатора-дали старият се е изтрил от токов удар или просто се трие винаги когато му махнеш захранването.Пълна идиощина-преди да махна акумулатора на колата,ще трябва да включвам друг,но пък някои работи изискват акумулатора да е откачен-абе пълна каша.Най-добрият вариант е един програматор и да си имам един резервен чип. :confused:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3370
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

Мнение от slavianko » 12 Ное 2007, 10:13

Аз пък неколкократно си махах акумолатора и дори тествах с 21 и няма проблем всичко си ми работи :roll: :roll:
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 12 Ное 2007, 10:21

Честно казано не знам защо стана-не е нормално,почвам да си мисля ,че го прави само при TDS(нали и Дино го закъса с 21),но защо. :shock:
Последна промяна zvetiko на 12 Ное 2007, 10:28, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5600
Регистриран на: 24.11.2006
Пол: Мъж
Кара: Жи55АЕМЖИ
Мечтае да кара: 911 turbo
Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band

Мнение от ///peter » 12 Ное 2007, 10:24

Не е нормално и да изтрива какво има на чипа!
Защо не пробваш да сложиш чипа на друг борд?

Старши Алкохолик
Аватар
Мнения: 3928
Регистриран на: 13.03.2006
Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
Кара: E60 LCI 535d
Мечтае да кара: E24 635CSi
Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D

Мнение от zAcK » 12 Ное 2007, 10:25

Някой има ли или ще взима ли Кодинг плъг за М20Б20, че колегата който
стои до мен на 1 метър може да ги презаписва тия EPROM-ове :roll:
Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти! :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5600
Регистриран на: 24.11.2006
Пол: Мъж
Кара: Жи55АЕМЖИ
Мечтае да кара: 911 turbo
Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band

Мнение от ///peter » 12 Ное 2007, 10:28

Пробвал ли е точно с този епром?

Старши Алкохолик
Аватар
Мнения: 3928
Регистриран на: 13.03.2006
Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
Кара: E60 LCI 535d
Мечтае да кара: E24 635CSi
Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D

Мнение от zAcK » 12 Ное 2007, 10:30

///peter написа:Пробвал ли е точно с този епром?


Ми каза че този може да го изкопира :confused: Имаш ли модела на EPROM-a
да сравним ;) че тия от БМВ мноо пари искат за някво си чипче дет
струва 20-30 стотинки :mhihi: :mhihi:
93C46 май е EPROM-a :roll:

P.S. Другия вариант е някой да даде кода от някъде свален и да
го тестваме дали ще стане ;)
Последна промяна zAcK на 12 Ное 2007, 10:40, променена общо 1 път
Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти! :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 12 Ное 2007, 10:32

///peter написа:Не е нормално и да изтрива какво има на чипа!
Защо не пробваш да сложиш чипа на друг борд?


Колега,откъде да го взема тоя друг борд-трябва да е с допълнитено монтирани крачета за чипа,едва ли някой ще си даде борда да запоявам по него. :confused:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5600
Регистриран на: 24.11.2006
Пол: Мъж
Кара: Жи55АЕМЖИ
Мечтае да кара: 911 turbo
Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band

Мнение от ///peter » 12 Ное 2007, 10:37

Ами колеги ето един хубав момент адаша да си даде чипа на Зак и да пробвате, дали има нещо и ако има да го изкопирате :)
Найстина ми се струва много да се дават по 80лв за един елемент който струва преко сили левче както каза Зак :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 12 Ное 2007, 11:32

///peter написа:Ами колеги ето един хубав момент адаша да си даде чипа на Зак и да пробвате, дали има нещо и ако има да го изкопирате :)
Найстина ми се струва много да се дават по 80лв за един елемент който струва преко сили левче както каза Зак :)


Точно и аз смятах да помоля нещо подобно-като дойде новият чип ,ако може някой да го презапише на стария(чувал съм ,че можело да се прави от сервизите за касови апарати,ако може някой нека попита)-тогава спокойно ще видя при какви условия се трие чипа след като е монтиран.Прави ми впечатление ,че чипа за ТДС е на цена 65 лева ,за другите коли е около 80-да не би някоя защита да е пропусната в платката за ТДС и от там да идват мизериите. Иначе от къде ще идва тази разлика в цените-еднакви платки,еднакъв софтуер само с по различни параметри в зависимост от колата.:roll:

Старши Алкохолик
Аватар
Мнения: 3928
Регистриран на: 13.03.2006
Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
Кара: E60 LCI 535d
Мечтае да кара: E24 635CSi
Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D

Мнение от zAcK » 12 Ное 2007, 11:36

zvetiko написа:еднакви платки,еднакъв софтуер само с по различни параметри в зависимост от колата.:roll:


Какви платки :confused: :shock: То само един EPROM в кутийка :confused:
Няма платки няма нищо. Това дето е набутан EPROM-а е някъф преходник
като го гледам на снимките :roll: Аз викам ако ще го даваш на друг,
поне му кажи да ти запише кода на ЦД, че да го има ;)
Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти! :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 12 Ное 2007, 11:52

zAcK написа:
zvetiko написа:еднакви платки,еднакъв софтуер само с по различни параметри в зависимост от колата.:roll:


Какви платки :confused: :shock: То само един EPROM в кутийка :confused:
Няма платки няма нищо. Това дето е набутан EPROM-а е някъф преходник
като го гледам на снимките :roll: Аз викам ако ще го даваш на друг,
поне му кажи да ти запише кода на ЦД, че да го има ;)


Е колкото и да е проста все пак има платка-може на някой пин да има някаква защита или пък в самият EPROM.Според теб откъде идва тази разлика в цените за различните модели-чипа еднакъв,бордовете имат еднакви функции,значи и софтуера ,който се качва по един и същи начин ,трябва да е еднакъв и да има разлика само в параметрите ,които се задават в зависимост от модела на колата.

Старши Алкохолик
Аватар
Мнения: 3928
Регистриран на: 13.03.2006
Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
Кара: E60 LCI 535d
Мечтае да кара: E24 635CSi
Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D

Мнение от zAcK » 12 Ное 2007, 12:00

zvetiko написа:Е колкото и да е проста все пак има платка-може на някой пин да има някаква защита или пък в самият EPROM.Според теб откъде идва тази разлика в цените за различните модели-чипа еднакъв,бордовете имат еднакви функции,значи и софтуера ,който се качва по един и същи начин ,трябва да е еднакъв и да има разлика само в параметрите ,които се задават в зависимост от модела на колата.


Щом си казал, че е 80 лв. :roll:

------------------------------------------------
Номенклатурен номер : 65811384777
Описание : PLUG
Ед.цена (с ДДС) : 73.92 BGL
------------------------------------------------

С 10% отстъпка е 66 лева :roll:

Каква разлика може да има м/у 2 ей такива чикийки :mhihi:

Изображение
Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти! :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real :mhihi:

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook