BMW E34 OBC или т.нар. "големия борд"
Модератор: Технически модератори
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
BMW5820iA написа:по принцип не би трябвало да се изтрива паметта на чипа нито при натискането на 21-ва функция нито при откачането на акумолатора.
чипа просто е много чувствителен на промени в напрежението.
на нашите баварци кабелаците са вече доста стари, спечени а може би и нацепени на места и има някакви отечки в системата които причиняват изтриването на паметта на чипа.
може би се получава нещо като токов удар и резултата е ясен.
но при всички случаи не е нормално да се изтрива чипа при горе изброените действия. причината е в нещо друго.
ПП: аз също съм въвеждал 21 и акумолатора съм свалял ... но чипа засега си ми е ОК.
Колега BMW5820iA според теб какво трябва да правя от тук нататък-или без ОВС или никога да не махам акумулатора.Да пробвам какво ще стане ако го изключа най-напред от буксата и да дам пари и за трети чип нещо не ми харесва.


Де факто със свалянето на акумулатора дублираш функцията "ресет".

Да се изтрие паметта на чипа от сваляне на акумулатора е все едно да се изтрият данните на DDE.Може би понеже чипа е сложен допълнително,някъде се счита ,че всичко върху него е грешка и го трие целият при 21 и махане на акумулатора.Колега BMW5820iA сигурно понеже ти си изтеглял сам кабелите,при теб има някоя връзка ,която при мен и Дино няма.

Така бях свикнал с ОВС-като ,че ли половината удоволствие като седнех в колата беше от него-имобилайзер,термометър под 3градуса,волтметър,регулиране на ГНП с помоща на ОВС,пищи точно под настройката на катаджийските радари и караш спокойно и какво ли още не

Последна промяна zvetiko на 11 Ное 2007, 23:05, променена общо 1 път
zvetiko написа:....волтметър,регулиране на ГНП с помоща на ОВС,пищи точно под настройката на катаджийските радари и караш спокойно и какво ли още не.
Може ли по подробно да разясниш как стават тези неща!
Че нещо скритите функции ми убягват.
А за изтриването на памета по тази логика би следвало като му изключиш буксата пак да се трие чипа.А това аз съм го правил няколко пъти и не се изтрил.Да не би само за дизелите да е валидно?
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Georgi написа:zvetiko написа:....волтметър,регулиране на ГНП с помоща на ОВС,пищи точно под настройката на катаджийските радари и караш спокойно и какво ли още не.
Може ли по подробно да разясниш как стават тези неща!
Че нещо скритите функции ми убягват.
А за изтриването на памета по тази логика би следвало като му изключиш буксата пак да се трие чипа.А това аз съм го правил няколко пъти и не се изтрил.Да не би само за дизелите да е валидно?
Виж малко по назад -писал съм нещо за скритите функции.А за радара - бутон ЛИМИТ на 70км за градско,защото радарите са настроени на 80 и термометъра да сигнализира при температура от 3 градуса са от явните.
За буксата си напълно прав-честно казано ми се струва адски тъпо да ти се изтрива чипа при всяко вадене на буксата или сваляне на акумулатора.Най-вероятно става само при допълнително монтиран чип.Честно казано не знам какво да правя с новият чип ако трябва да махам пак акумулатора-дали старият се е изтрил от токов удар или просто се трие винаги когато му махнеш захранването.Пълна идиощина-преди да махна акумулатора на колата,ще трябва да включвам друг,но пък някои работи изискват акумулатора да е откачен-абе пълна каша.Най-добрият вариант е един програматор и да си имам един резервен чип.

- slavianko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3370
- Регистриран на: 5.06.2004
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Караше E34 528i turbo
Аз пък неколкократно си махах акумолатора и дори тествах с 21 и няма проблем всичко си ми работи



oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.
- ///peter
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5600
- Регистриран на: 24.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: Жи55АЕМЖИ
- Мечтае да кара: 911 turbo
- Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band
- zAcK
- Старши Алкохолик
-
- Мнения: 3928
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
- Кара: E60 LCI 535d
- Мечтае да кара: E24 635CSi
- Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D
Някой има ли или ще взима ли Кодинг плъг за М20Б20, че колегата който
стои до мен на 1 метър може да ги презаписва тия EPROM-ове
стои до мен на 1 метър може да ги презаписва тия EPROM-ове

Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти!

E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real




E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real

- ///peter
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5600
- Регистриран на: 24.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: Жи55АЕМЖИ
- Мечтае да кара: 911 turbo
- Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band
- zAcK
- Старши Алкохолик
-
- Мнения: 3928
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
- Кара: E60 LCI 535d
- Мечтае да кара: E24 635CSi
- Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D
///peter написа:Пробвал ли е точно с този епром?
Ми каза че този може да го изкопира

да сравним

струва 20-30 стотинки


93C46 май е EPROM-a

P.S. Другия вариант е някой да даде кода от някъде свален и да
го тестваме дали ще стане

Последна промяна zAcK на 12 Ное 2007, 10:40, променена общо 1 път
Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти!

E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real




E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real

- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
///peter написа:Не е нормално и да изтрива какво има на чипа!
Защо не пробваш да сложиш чипа на друг борд?
Колега,откъде да го взема тоя друг борд-трябва да е с допълнитено монтирани крачета за чипа,едва ли някой ще си даде борда да запоявам по него.

- ///peter
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5600
- Регистриран на: 24.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: Жи55АЕМЖИ
- Мечтае да кара: 911 turbo
- Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band
Ами колеги ето един хубав момент адаша да си даде чипа на Зак и да пробвате, дали има нещо и ако има да го изкопирате
Найстина ми се струва много да се дават по 80лв за един елемент който струва преко сили левче както каза Зак

Найстина ми се струва много да се дават по 80лв за един елемент който струва преко сили левче както каза Зак

- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
///peter написа:Ами колеги ето един хубав момент адаша да си даде чипа на Зак и да пробвате, дали има нещо и ако има да го изкопирате
Найстина ми се струва много да се дават по 80лв за един елемент който струва преко сили левче както каза Зак
Точно и аз смятах да помоля нещо подобно-като дойде новият чип ,ако може някой да го презапише на стария(чувал съм ,че можело да се прави от сервизите за касови апарати,ако може някой нека попита)-тогава спокойно ще видя при какви условия се трие чипа след като е монтиран.Прави ми впечатление ,че чипа за ТДС е на цена 65 лева ,за другите коли е около 80-да не би някоя защита да е пропусната в платката за ТДС и от там да идват мизериите. Иначе от къде ще идва тази разлика в цените-еднакви платки,еднакъв софтуер само с по различни параметри в зависимост от колата.

- zAcK
- Старши Алкохолик
-
- Мнения: 3928
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
- Кара: E60 LCI 535d
- Мечтае да кара: E24 635CSi
- Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D
zvetiko написа:еднакви платки,еднакъв софтуер само с по различни параметри в зависимост от колата.
Какви платки



Няма платки няма нищо. Това дето е набутан EPROM-а е някъф преходник
като го гледам на снимките

поне му кажи да ти запише кода на ЦД, че да го има

Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти!

E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real




E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real

- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
zAcK написа:zvetiko написа:еднакви платки,еднакъв софтуер само с по различни параметри в зависимост от колата.
Какви платки![]()
То само един EPROM в кутийка
![]()
Няма платки няма нищо. Това дето е набутан EPROM-а е някъф преходник
като го гледам на снимкитеАз викам ако ще го даваш на друг,
поне му кажи да ти запише кода на ЦД, че да го има
Е колкото и да е проста все пак има платка-може на някой пин да има някаква защита или пък в самият EPROM.Според теб откъде идва тази разлика в цените за различните модели-чипа еднакъв,бордовете имат еднакви функции,значи и софтуера ,който се качва по един и същи начин ,трябва да е еднакъв и да има разлика само в параметрите ,които се задават в зависимост от модела на колата.
- zAcK
- Старши Алкохолик
-
- Мнения: 3928
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
- Кара: E60 LCI 535d
- Мечтае да кара: E24 635CSi
- Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D
zvetiko написа:Е колкото и да е проста все пак има платка-може на някой пин да има някаква защита или пък в самият EPROM.Според теб откъде идва тази разлика в цените за различните модели-чипа еднакъв,бордовете имат еднакви функции,значи и софтуера ,който се качва по един и същи начин ,трябва да е еднакъв и да има разлика само в параметрите ,които се задават в зависимост от модела на колата.
Щом си казал, че е 80 лв.

------------------------------------------------
Номенклатурен номер : 65811384777
Описание : PLUG
Ед.цена (с ДДС) : 73.92 BGL
------------------------------------------------
С 10% отстъпка е 66 лева

Каква разлика може да има м/у 2 ей такива чикийки


Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти!

E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real




E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани