Да си поговорим за масла...
Модератор: Технически модератори
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2888
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Re: Да си поговорим за масла...
На каква цена продават наливното 10W40 в МКар / Дару ?
EDIT:
Сега видях, че в Дару има промоция на маслата:
* BMW HIGH POWER SPECIAL OIL 10W40 - ПО 9.50 ЛЕВА/ЛИТЪР
/ЦЕНАТА Е ЗА НАЛИВНО BMW МАСЛО/
* BMW QUALITY LONGLIFE 04 OIL 0W40 – ПО 22.00 ЛЕВА/ЛИТЪР
/ЦЕНАТА Е ЗА НАЛИВНО BMW МАСЛО/
* BMW QUALITY LONGLIFE 04 OIL 5W30 – ПО 22.00 ЛЕВА/ЛИТЪР
/ЦЕНАТА Е ЗА НАЛИВНО BMW МАСЛО/
Дано и в М Кар е така и ще си взема масло от там.
EDIT:
Сега видях, че в Дару има промоция на маслата:
* BMW HIGH POWER SPECIAL OIL 10W40 - ПО 9.50 ЛЕВА/ЛИТЪР
/ЦЕНАТА Е ЗА НАЛИВНО BMW МАСЛО/
* BMW QUALITY LONGLIFE 04 OIL 0W40 – ПО 22.00 ЛЕВА/ЛИТЪР
/ЦЕНАТА Е ЗА НАЛИВНО BMW МАСЛО/
* BMW QUALITY LONGLIFE 04 OIL 5W30 – ПО 22.00 ЛЕВА/ЛИТЪР
/ЦЕНАТА Е ЗА НАЛИВНО BMW МАСЛО/
Дано и в М Кар е така и ще си взема масло от там.
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2888
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Re: Да си поговорим за масла...
Eвала.. в М Кар наливното 10/40 е на цена 29.50лв. ...
- Diavollo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 186
- Регистриран на: 19.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E34 520i
Re: Да си поговорим за масла...
Аз пък карам с Valvoline Durablend 10W-40 и съм доволен - на 10 000 км литърче доливам, а цената е 8 лв/л. Бях си взел две туби по 5 л, ама като свърши мисля да пробвам масло от ACDELCO, щото не вярвам някой да ги имитира тия масла. Пък ще ме извините, ама масло дето струва 25 лв/л ми се вижда прекалено скъпо. Аз бих предпочел 3 пъти по-често да сменям маслото, отоколкото да дам 25 лв/л за масло дето не е ясно какво е точно (това, че го продават в Дару, пак не е гаранция, че не е някой ментак)
Всичко, което не ме убива ме прави по-силен!!!
- fANTONa
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 319
- Регистриран на: 22.04.2005
- Местоположение: Пловдив
- Кара: Е34 520
Re: Да си поговорим за масла...
boiko_andreev написа:Ето какво пише на стикера на маслото което купих преди известно време:
CASTROL GTX7 Dynatec
SAE 5W-40 API SL/CF ACEA A3/B3/B4
VW Norm 502 00/505 00 BMW Longlife-98
MB 229.3 Porche Freigabe
![]()
![]()
BMW Longlife-98 е стара хомологация. има вече 04.
ddddk написа:Здравейте колеги,
Късно се включвам темата, въпреки че имах желание да го направя по-рано...
както и да е...
Ето моя опит по този въпрос:
Като взех колата, мислейки, че много разбирам сбърках маслото и дори пуснах тема тук (някои може и да си спомнят) и полека полека стигнах до човека:
memberlist.php?mode=viewprofile&u=14952
, който има истински знания по въпроса за маслата и го намерих във форума на ауди и му писах и той ми отговори и от получилия се диалог с него разбрах следното:
1. Няма значение марката! Важното е на тубата да пише:
Спецификации:
ACEA A3/B3/B4
Одобрения:
VW 504 00/507 00
MB 229.51
BMW Longlife-04
2. Има огромна разлика между МОБИЛ и МОБИЛ1![]()
В заключение:
1. От голямото чудене си смених маслото с 10W-40 с надпис на тубата "BMW" и 6000 км по късно съм крайно недоволен - всичко трака като за световно!!!
2. Маслата на Кастрол са разделени на класове като най-ниският клас е GTX, следва MAGNATEC, после EDGE и най високият е EDGE Sport.
3. Изберете по-висок клас масло независимо от марката.
4. Независимо от марката на тубата да пише текста даден в т.1 от изложението.
Пожелавам успех на всички.
Поздрави,
Д
не знам каква марка е това с надпис BMW , но реално те не произвеждат масла. избора на масло е много важен. има си каталози, има си хомологации, има си хора, които разбират. ПИТАЙТЕ!! не си мислете че като кушпите нещо на което пише 10w40 , това е достатъчно информация.
dj_ennsy_1 написа:На каква цена продават наливното 10W40 в МКар / Дару ?
EDIT:
Сега видях, че в Дару има промоция на маслата:
* BMW HIGH POWER SPECIAL OIL 10W40 - ПО 9.50 ЛЕВА/ЛИТЪР
/ЦЕНАТА Е ЗА НАЛИВНО BMW МАСЛО/
* BMW QUALITY LONGLIFE 04 OIL 0W40 – ПО 22.00 ЛЕВА/ЛИТЪР
/ЦЕНАТА Е ЗА НАЛИВНО BMW МАСЛО/
* BMW QUALITY LONGLIFE 04 OIL 5W30 – ПО 22.00 ЛЕВА/ЛИТЪР
/ЦЕНАТА Е ЗА НАЛИВНО BMW МАСЛО/
Дано и в М Кар е така и ще си взема масло от там.
пак казвам , не знам какво масло е това, но цените са доста високи за наливно масло
за сравнение - по хомологация LONGLIFE 04:
YACCO VX 1703 5W40 - в туби е по 16-17лв , а в варел - по 13-14лв
YACCO VX 1703 5W30 - почти същата цена.
мисълта ми е че маслата в варелите са много ефтини, каквато и марка да са .... сами си правете сметка на каква цена пазарувате от там ...
БМВ
- ktv
- оптимист-неверник
-
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 23.06.2004
- Местоположение: без значение
- Пол: Мъж
- Кара: старо Е 34
- Мечтае да кара: ново Е 34
- Детайли за колата: най- добрата
Re: Да си поговорим за масла...
Да използвам темата, за да попитам: двигател на над 260 х. км с какво масло да го карам? Може ли с полусинтетика 5/30 или за по- сигурно да е 10/40? Мерси предварително!
Едно е да искаш, второ е да можеш, а трето и четвърто е да го направиш!
- Momcho
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 350
- Регистриран на: 29.11.2002
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E34 520i Touring 95'
- Мечтае да кара: BMW E34 M5 Touring
Re: Да си поговорим за масла...
Здравейте колеги.Искам и аз да се опитам да съм полезен с нещо!Изрових малко информация за маслата която смятам че ще е полезна за всекиго!!!
ЕВРПЕЙСКА КЛАСИФИКАЦИЯ – АСЕА
КЛАСИФИКАЦИЯ ЗА МОТОРНИ МАСЛА, СЪВМЕСТИМИ С КАТАЛИЗАТОРИТЕ
С1 Масла, които стабилно остават в своя вискозитетен клас при експлоатация, съвместими с катализатора и са формулирани да бъдат използвани в превозни средства с DPF и TWC в бензинови и дизелови двигатели на леки автомобили и ванове, които изискват ниско триене, ниски вискозитети, ниско съдържание на SAPS и HTHS под 2.9 mРа.s. Тези масла удължават живота на DPF и TWC и подпомагат икономията на гориво на превозното средство.
ВНИМАНИЕ!!!: тези масла имат минимално съдържание на SAPS и могат да се окажат неподходящи за някои двигатели.
С2 Масла, които стабилно остават в своя вискозитетен клас при експлоатация, съвместими с катализатора и са формулирани да бъдат използвани в превозни средства с DPF и TWC в бензинови и дизелови двигатели на леки автомобили и ванове, които изискват ниско триене, ниски вискозитети, ниско съдържание на SAPS и HTHS над 2.9 mРа.s. Тези масла удължават живота на DPF и TWC и подпомагат икономията на гориво на превозното средство.
ВНИМАНИЕ!!!: тези масла могат да се окажат неподходящи за някои двигатели.
С3 Масла, които стабилно остават в своя вискозитетен клас при експлоатация, съвместими с катализатора и са формулирани да бъдат използвани в превозни средства с DPF и TWC в бензинови и дизелови двигатели на леки автомобили и ванове. Тези масла удължават живота на DPF и TWC.
ВНИМАНИЕ!!!: тези масла могат да се окажат неподходящи за някои двигатели
Забележка: SAPS – съдържание на сулфатна пепел, фосфор и сяра;
DPF (Diesel Particulate Filter) – Филтър за улавяне на частици;
TWC – Three way catalyst
HTHS – високотемпературен вискозитет
ЕВРПЕЙСКА КЛАСИФИКАЦИЯ – АСЕА
КЛАСИФИКАЦИЯ ЗА МОТОРНИ МАСЛА ЗА БЕНЗИНОВИ И ДИЗЕЛОВИ ДВИГАТЕЛИ ЗА ЛЕКИ АВТОМОБИЛИ
А1/В1 Масла създадени да посрещнат нуждите на бензинови двигатели и дизелови двигатели на леки автомобили и ванове. Тези двигатели са конструирани да използват нисковискозни масла с ниско вътрешно триене и с високотемпературен вискозитет в границите 2.6-3.5 mРа.s. Тези масла не са подходящи за всички типове двигатели.
А3/В3 Масла създадени да посрещнат нуждите на бензинови двигатели и дизелови двигатели на леки автомобили и ванове. Този клас масла стабилно остават в своя вискозитетен клас при удължен срок на смяна и/или за целогодишна употреба на нисковискозни масла, и/или за работа при тежки експлоатационни условия както е дефинирано от производителя.
А3/В4 Масла, които стабилно остават в своя вискозитетен клас при експлоатация в бензинови двигатели и дизелови двигатели с пряко впръскване, но също така са подходящи и за използване като АЗ/ВЗ.
А5/В5 Масла, които остават стабилно в своя вискозитетен клас при експлоатация и удължен срок на смяна в бензинови двигатели и дизелови двигатели на леки автомобили и ванове, конструирани да използват нисковискозни масла с ниско вътрешно триене и с високотемпературен вискозитет в гранците 2.6-3.5 mРа.s. Тези масла не са подходящи за всички типове двигатели.
ЕВРПЕЙСКА КЛАСИФИКАЦИЯ – АСЕА
КЛАСИФИКАЦИЯ ЗА МОТОРНИ МАСЛА, СЪВМЕСТИМИ С КАТАЛИЗАТОРИТЕ
С1 Масла, които стабилно остават в своя вискозитетен клас при експлоатация, съвместими с катализатора и са формулирани да бъдат използвани в превозни средства с DPF и TWC в бензинови и дизелови двигатели на леки автомобили и ванове, които изискват ниско триене, ниски вискозитети, ниско съдържание на SAPS и HTHS под 2.9 mРа.s. Тези масла удължават живота на DPF и TWC и подпомагат икономията на гориво на превозното средство.
ВНИМАНИЕ!!!: тези масла имат минимално съдържание на SAPS и могат да се окажат неподходящи за някои двигатели.
С2 Масла, които стабилно остават в своя вискозитетен клас при експлоатация, съвместими с катализатора и са формулирани да бъдат използвани в превозни средства с DPF и TWC в бензинови и дизелови двигатели на леки автомобили и ванове, които изискват ниско триене, ниски вискозитети, ниско съдържание на SAPS и HTHS над 2.9 mРа.s. Тези масла удължават живота на DPF и TWC и подпомагат икономията на гориво на превозното средство.
ВНИМАНИЕ!!!: тези масла могат да се окажат неподходящи за някои двигатели.
С3 Масла, които стабилно остават в своя вискозитетен клас при експлоатация, съвместими с катализатора и са формулирани да бъдат използвани в превозни средства с DPF и TWC в бензинови и дизелови двигатели на леки автомобили и ванове. Тези масла удължават живота на DPF и TWC.
ВНИМАНИЕ!!!: тези масла могат да се окажат неподходящи за някои двигатели
Забележка: SAPS – съдържание на сулфатна пепел, фосфор и сяра;
DPF (Diesel Particulate Filter) – Филтър за улавяне на частици;
TWC – Three way catalyst
HTHS – високотемпературен вискозитет
ЕВРПЕЙСКА КЛАСИФИКАЦИЯ – АСЕА
КЛАСИФИКАЦИЯ ЗА МОТОРНИ МАСЛА ЗА БЕНЗИНОВИ И ДИЗЕЛОВИ ДВИГАТЕЛИ ЗА ЛЕКИ АВТОМОБИЛИ
А1/В1 Масла създадени да посрещнат нуждите на бензинови двигатели и дизелови двигатели на леки автомобили и ванове. Тези двигатели са конструирани да използват нисковискозни масла с ниско вътрешно триене и с високотемпературен вискозитет в границите 2.6-3.5 mРа.s. Тези масла не са подходящи за всички типове двигатели.
А3/В3 Масла създадени да посрещнат нуждите на бензинови двигатели и дизелови двигатели на леки автомобили и ванове. Този клас масла стабилно остават в своя вискозитетен клас при удължен срок на смяна и/или за целогодишна употреба на нисковискозни масла, и/или за работа при тежки експлоатационни условия както е дефинирано от производителя.
А3/В4 Масла, които стабилно остават в своя вискозитетен клас при експлоатация в бензинови двигатели и дизелови двигатели с пряко впръскване, но също така са подходящи и за използване като АЗ/ВЗ.
А5/В5 Масла, които остават стабилно в своя вискозитетен клас при експлоатация и удължен срок на смяна в бензинови двигатели и дизелови двигатели на леки автомобили и ванове, конструирани да използват нисковискозни масла с ниско вътрешно триене и с високотемпературен вискозитет в гранците 2.6-3.5 mРа.s. Тези масла не са подходящи за всички типове двигатели.
- Momcho
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 350
- Регистриран на: 29.11.2002
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E34 520i Touring 95'
- Мечтае да кара: BMW E34 M5 Touring
Re: Да си поговорим за масла...
А също така имам и още доста информация и ако някой е заинтересовам мога да му пратя файловете на скайп или мейл, че са доста дълги и да не ги качвам тук 

- fANTONa
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 319
- Регистриран на: 22.04.2005
- Местоположение: Пловдив
- Кара: Е34 520
Re: Да си поговорим за масла...
Momcho написа:Здравейте колеги.Искам и аз да се опитам да съм полезен с нещо!Изрових малко информация за маслата която смятам че ще е полезна за всекиго!!!
ЕВРПЕЙСКА КЛАСИФИКАЦИЯ – АСЕА
КЛАСИФИКАЦИЯ ЗА МОТОРНИ МАСЛА, СЪВМЕСТИМИ С КАТАЛИЗАТОРИТЕ
наистина много важна информация. освен надписите 10W40 трябва да следите и горепосочената класификация. повечето от масовите производители продават А3/В3 масла които са вече доста стара модификация. добре е човек да знае как да избира масло за автомобила си. за всеки двигател си има масло ... има и хомологации с изисквания, който производителите на масло трябва да спазват .... затова внимавайте какво копувате ....
ktv написа:Да използвам темата, за да попитам: двигател на над 260 х. км с какво масло да го карам? Може ли с полусинтетика 5/30 или за по- сигурно да е 10/40? Мерси предварително!
кажи ми модел на колата, година и кубатура .... в каталога пише какво трябва да сложиш.
БМВ
- Christoff
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 777
- Регистриран на: 29.06.2006
- Местоположение: на пътя
- Кара: 330Xi
- Мечтае да кара: 760
- Momcho
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 350
- Регистриран на: 29.11.2002
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E34 520i Touring 95'
- Мечтае да кара: BMW E34 M5 Touring
Re: Да си поговорим за масла...
Аз лично карам с Мотул 6100 10W40 oт около 2 години и наистина съм доволен! Мотора работи тихо, почукване на повдигачи почти не се чува при запалване в студено време. И имам намерения да продължа да карам с това масло 

- rdvr_burgas
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 566
- Регистриран на: 24.09.2007
- Местоположение: София
- Кара: T-34
Re: Да си поговорим за масла...
Momcho написа:Аз лично карам с Мотул 6100 10W40 oт около 2 години и наистина съм доволен! Мотора работи тихо, почукване на повдигачи почти не се чува при запалване в студено време. И имам намерения да продължа да карам с това масло

R6 - Was sonst?
- VesoPesa
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4028
- Регистриран на: 18.01.2007
- Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
- Пол: Мъж
- Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
- Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo
Re: Да си поговорим за масла...
Аз разбрах в сегашното ми масло какво не е наред
От другата седмица съм пак с мобил ама тоя път за бензинови двигатели
П.с.: Следващата тема ще е "Дебитомер - как да закърпим стария докато купим нов"
Или другия вариант - "20-та излезе от пашкула като 25-ца"



От другата седмица съм пак с мобил ама тоя път за бензинови двигатели




П.с.: Следващата тема ще е "Дебитомер - как да закърпим стария докато купим нов"



Или другия вариант - "20-та излезе от пашкула като 25-ца"



- ktv
- оптимист-неверник
-
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 23.06.2004
- Местоположение: без значение
- Пол: Мъж
- Кара: старо Е 34
- Мечтае да кара: ново Е 34
- Детайли за колата: най- добрата
Re: Да си поговорим за масла...
fANTONa написа: ....ktv написа:Да използвам темата, за да попитам: двигател на над 260 х. км с какво масло да го карам? Може ли с полусинтетика 5/30 или за по- сигурно да е 10/40? Мерси предварително!
кажи ми модел на колата, година и кубатура .... в каталога пише какво трябва да сложиш.
Двигателят е бензин, 2.5- М50 В25. Миналата година му правих сегменти и вложки, и работи доста прилично, като изключим големия разход

Едно е да искаш, второ е да можеш, а трето и четвърто е да го направиш!
- fANTONa
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 319
- Регистриран на: 22.04.2005
- Местоположение: Пловдив
- Кара: Е34 520
Re: Да си поговорим за масла...
ktv написа:fANTONa написа: ....ktv написа:Да използвам темата, за да попитам: двигател на над 260 х. км с какво масло да го карам? Може ли с полусинтетика 5/30 или за по- сигурно да е 10/40? Мерси предварително!
кажи ми модел на колата, година и кубатура .... в каталога пише какво трябва да сложиш.
Двигателят е бензин, 2.5- М50 В25. Миналата година му правих сегменти и вложки, и работи доста прилично, като изключим големия разход.
по каталога дават VX600 - синтетика и VX500 полусинтетика. след смяната на сегменти с какво масло си карал?
БМВ
- ktv
- оптимист-неверник
-
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 23.06.2004
- Местоположение: без значение
- Пол: Мъж
- Кара: старо Е 34
- Мечтае да кара: ново Е 34
- Детайли за колата: най- добрата
Re: Да си поговорим за масла...
Относно разхода на гориво, така си е откакто съм я взел
. Карал съм с полусинтетика 10/40 на Фукс. Въпросът ми не беше свързан с точно определена марка, а с типа на маслото. Между другото такъв каталог къде може да се намери?

Едно е да искаш, второ е да можеш, а трето и четвърто е да го направиш!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани