Съвет за масло на М40

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 395
Регистриран на: 21.12.2009
Кара: М50+++

Re: Съвет за масло на М40

Мнение от Radoslav318i » 22 Сеп 2010, 11:03

Chapai написа:хWу. Х - вискозитета при студено масло, У - при топло такова. След като сме единодушни спрямо У=40, то проблема е избора при студено масло. При малка стойност на Х маслото по-бързо ще достига до небходимите места нуждаещи се от смазване. Особено зимно време. Та мнението ми е 5W40, а мнението на BMW - Castrol.

Чак сега видях мнението на колегата - значи ще си поръчам такова масло 5в40 но полусинтетика ли да е, и най-важното да не вземе да трака повече отколкото преди че направо ще полудея. ( щото старото масло ми е на 400 500 км ) :kuku: :bang:
По принцип не псувам! Майкаму да ебаа , кара ми се ново BMW,. а не втора употреба!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 433
Регистриран на: 21.04.2010
Местоположение: Αθἠνα
Пол: Мъж
Кара: е36 купе

Re: Съвет за масло на М40

Мнение от Yanko Petrov » 22 Сеп 2010, 11:08

Radoslav318i написа:Колеги казах ви , че сега съм с 10в40 и изобщо не ми харесва как работи смисъл чука докато е студена само, но преди си беше по тиха :confused: :yes: :driving: Въпроса ми беше главно дали ще е добре сега да сложа 15в40 или 15в50 направо :?:


Колега,аз преди да сменя маслото бях с 10в-40(неква измислена марка!). Като дойде време за смяна пак сипах 10в-40,ама мотул 6100. С него двигателя ми работи значително по-тихо(верно,не е м40,а е м43, но разлика има!) Така че и тва има значение...
Не че те убеждавам да сипеш точно такова масло,просто споделям :yes: А иначе дали да сипеш 15в-40 или 15в-50,преди на старата ми кола(м40б16) един майстор ми беше казал да й сипвам 15в-50 и работеше добре с него. Но става въпрос за Гърция,климата няма нищо общо с България,така че не знам...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 395
Регистриран на: 21.12.2009
Кара: М50+++

Re: Съвет за масло на М40

Мнение от Radoslav318i » 22 Сеп 2010, 11:20

Ами да но тя трака само докато е студена и по пътя на логиката с 5в40 не трябва да е така. Сега последния ми въпрос е някои има ли впечатление от такова наливно масло на бмв лонг -нещо си, защото не ми се дават 75лв а наливното е 55 или да не се циганя за 20 лева ? :mhihi:
По принцип не псувам! Майкаму да ебаа , кара ми се ново BMW,. а не втора употреба!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 433
Регистриран на: 21.04.2010
Местоположение: Αθἠνα
Пол: Мъж
Кара: е36 купе

Re: Съвет за масло на М40

Мнение от Yanko Petrov » 22 Сеп 2010, 11:38

Аз само един път сипвах наливно и нема да повторя :mhihi: Май Кастрол требваше да е маслото,не помня.. Като долете един с една кофа и зе да сипва :mhihi: ни го знаеш Кастрол ли е Мастрол ли е или не знам си кво :no:

ПП: А ся се сетих като работех на една бензиностанция шефа ми кви ги вършеше :mhihi: Дойде някой за смяна на масло,купи си 4л за 30-35 евро,сменяме му маслото и си тръгва. А празната туба остава при нас. Идва после друг и иска от същото масло,шефа вече е напълнил тубата с наливно :mhihi: :mhihi: :mhihi: (за няма и 10 евро) идва с маслото и още докато идва към клиента(понеже ние ще му го сменяме) и почва да го "отваря" :mhihi: Ама едно напъване,едни физиономии...... ще речеш че верно е ново :mhihi: Така че не си ли го отвориш ти да го усетиш че е запечатано,врътки има секакви...
Последна промяна Yanko Petrov на 22 Сеп 2010, 11:45, променена общо 1 път

ентусиаст
Аватар
Мнения: 928
Регистриран на: 29.06.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318iS; Е46 320Cd; E92 335i
Мечтае да кара: На хубави и гладки пътища...

Re: Съвет за масло на М40

Мнение от vanka7a » 22 Сеп 2010, 11:43

Има наливни да, но много е важно от кого ще го купиш.. Ясен имаше наливно и съм склонен да вярвам, че е БМВ :ok:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 202
Регистриран на: 27.04.2008
Местоположение: Stara Zagora
Пол: Мъж
Кара: 318ti
Мечтае да кара: 318ti ;)

Re: Съвет за масло на М40

Мнение от AutoCoil » 22 Сеп 2010, 11:53

Сменяй мобила, вискозитета(10w40) е добре за тази кола. Лики Моли е добър
избор в съотношение цена и качество.

Потребител
Аватар
Мнения: 22
Регистриран на: 15.07.2008

Re: Съвет за масло на М40

Мнение от Zenon » 22 Сеп 2010, 12:31

Колега, слагай оригинално масло на BMW 10W40, ако не се лъжа го правят Castrol, а и само ако си с него ти отчита правилно компютъра и ти казва кога трябва да го смениш (като запалиш зелените квадратчета на таблото)! Аз съм пробвал всякакви, а последните 3 пъти слагах от него и съм адски доволен. Първо е качествено, второ е по-евтино от повечето други алтернативи! На мойта IS-ка ми излиза около 80, със смяната на масленият филтър, при моят майстор. Може да го вземеш на много добра цена от Mitaka7, а точно 10W40, има и наливно. Аз от него съм си взимал за да имам за доливане, за всеки случай:)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1361
Регистриран на: 13.06.2009
Пол: Мъж
Мечтае да кара: E38
Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40

Re: Съвет за масло на М40

Мнение от jakson » 22 Сеп 2010, 15:39

Аз карам с 5W40 такова масло дават по каталог . Пише , че автомобила трябва да се кара с пълна синтетика . И това не е съобразено с километри или години на автомобила , а с каналите по които минава маслото . Като се сложи гъсто масло , неможе да минава по тръбичката която пръска масло върху разпределителния вал и после ще има тема със заглаве : '' Надран и посинял разпределителен вал '' това го казвам и на онези които продават масло ама кой слуша .... Викат оо на тази стара кола слагай най - евтиното масло . Аз да направя икономия от 20-30 лв. после ще трябва да правя ремонт за 1200 лв .
Та по темата , аз карам с Esso Ultron . Колата дойде с него от Италия икато го сменях сложих пак същото . Няма потракване и почукване . Също съм с М40 и знам колко е пртенциозен към масло . Конструиран е така , че да работи с рядко масло . Километрите са без значение !

ентусиаст
Аватар
Мнения: 928
Регистриран на: 29.06.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318iS; Е46 320Cd; E92 335i
Мечтае да кара: На хубави и гладки пътища...

Re: Съвет за масло на М40

Мнение от vanka7a » 22 Сеп 2010, 15:50

Zenon написа:Колега, слагай оригинално масло на BMW 10W40, ако не се лъжа го правят Castrol, а и само ако си с него ти отчита правилно компютъра и ти казва кога трябва да го смениш (като запалиш зелените квадратчета на таблото)! Аз съм пробвал всякакви, а последните 3 пъти слагах от него и съм адски доволен. Първо е качествено, второ е по-евтино от повечето други алтернативи! На мойта IS-ка ми излиза около 80, със смяната на масленият филтър, при моят майстор. Може да го вземеш на много добра цена от Mitaka7, а точно 10W40, има и наливно. Аз от него съм си взимал за да имам за доливане, за всеки случай:)

Тва с компютъра от къде ти хрумна ? :mhihi: Сървиса не отчита само километрите които си изминал, отчита още 2 неща..
1. Натоварването на двигателя във всеки един момент ( Колкото повече шпориш колата, толкова повече намаляват качествата на маслото )
2. Работа на двигателя във време. ( Все пак и при работа на място маслото се използва и с времето, пак му намаляват качествата)

Ето защо на сървиса понякога 1 лампичка гасне, чак когато изминеш 3000км., а можеш да я стопиш и за 500км, ама голямо шпорене ще пада :mhihi:

jakson написа:Аз карам с 5W40 такова масло дават по каталог . Пише , че автомобила трябва да се кара с пълна синтетика . И това не е съобразено с километри или години на автомобила , а с каналите по които минава маслото . Като се сложи гъсто масло , неможе да минава по тръбичката която пръска масло върху разпределителния вал и после ще има тема със заглаве : '' Надран и посинял разпределителен вал '' това го казвам и на онези които продават масло ама кой слуша .... Викат оо на тази стара кола слагай най - евтиното масло . Аз да направя икономия от 20-30 лв. после ще трябва да правя ремонт за 1200 лв .
Та по темата , аз карам с Esso Ultron . Колата дойде с него от Италия икато го сменях сложих пак същото . Няма потракване и почукване . Също съм с М40 и знам колко е пртенциозен към масло . Конструиран е така , че да работи с рядко масло . Километрите са без значение !


Да, и след изминати над 250 000 км. (както са повечето БМВ-та в БГ, нищо че на таблата пише 143 000км.), когато вече всичко се е амортизирало - повдигачи, клапъни, сегменти, валове, бутала и т.н и като сипеш 5в40, докато загрее, голямо чукане ще пада.. :ok:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 395
Регистриран на: 21.12.2009
Кара: М50+++

Re: Съвет за масло на М40

Мнение от Radoslav318i » 22 Сеп 2010, 19:09

vanka7a написа:
Zenon написа:Колега, слагай оригинално масло на BMW 10W40, ако не се лъжа го правят Castrol, а и само ако си с него ти отчита правилно компютъра и ти казва кога трябва да го смениш (като запалиш зелените квадратчета на таблото)! Аз съм пробвал всякакви, а последните 3 пъти слагах от него и съм адски доволен. Първо е качествено, второ е по-евтино от повечето други алтернативи! На мойта IS-ка ми излиза около 80, със смяната на масленият филтър, при моят майстор. Може да го вземеш на много добра цена от Mitaka7, а точно 10W40, има и наливно. Аз от него съм си взимал за да имам за доливане, за всеки случай:)

Тва с компютъра от къде ти хрумна ? :mhihi: Сървиса не отчита само километрите които си изминал, отчита още 2 неща..
1. Натоварването на двигателя във всеки един момент ( Колкото повече шпориш колата, толкова повече намаляват качествата на маслото )
2. Работа на двигателя във време. ( Все пак и при работа на място маслото се използва и с времето, пак му намаляват качествата)

Ето защо на сървиса понякога 1 лампичка гасне, чак когато изминеш 3000км., а можеш да я стопиш и за 500км, ама голямо шпорене ще пада :mhihi:

jakson написа:Аз карам с 5W40 такова масло дават по каталог . Пише , че автомобила трябва да се кара с пълна синтетика . И това не е съобразено с километри или години на автомобила , а с каналите по които минава маслото . Като се сложи гъсто масло , неможе да минава по тръбичката която пръска масло върху разпределителния вал и после ще има тема със заглаве : '' Надран и посинял разпределителен вал '' това го казвам и на онези които продават масло ама кой слуша .... Викат оо на тази стара кола слагай най - евтиното масло . Аз да направя икономия от 20-30 лв. после ще трябва да правя ремонт за 1200 лв .
Та по темата , аз карам с Esso Ultron . Колата дойде с него от Италия икато го сменях сложих пак същото . Няма потракване и почукване . Също съм с М40 и знам колко е пртенциозен към масло . Конструиран е така , че да работи с рядко масло . Километрите са без значение !


Да, и след изминати над 250 000 км. (както са повечето БМВ-та в БГ, нищо че на таблата пише 143 000км.), когато вече всичко се е амортизирало - повдигачи, клапъни, сегменти, валове, бутала и т.н и като сипеш 5в40, докато загрее, голямо чукане ще пада.. :ok:

Точно ей тва ме притеснява затова пак почвам май да се клоня към 15в40 или 15в50 :kuku: изперквам вече и аз :( :confused:
По принцип не псувам! Майкаму да ебаа , кара ми се ново BMW,. а не втора употреба!

Потребител
Аватар
Мнения: 22
Регистриран на: 15.07.2008

Re: Съвет за масло на М40

Мнение от Zenon » 22 Сеп 2010, 20:09

vanka7a написа:
Zenon написа:Колега, слагай оригинално масло на BMW 10W40, ако не се лъжа го правят Castrol, а и само ако си с него ти отчита правилно компютъра и ти казва кога трябва да го смениш (като запалиш зелените квадратчета на таблото)! Аз съм пробвал всякакви, а последните 3 пъти слагах от него и съм адски доволен. Първо е качествено, второ е по-евтино от повечето други алтернативи! На мойта IS-ка ми излиза около 80, със смяната на масленият филтър, при моят майстор. Може да го вземеш на много добра цена от Mitaka7, а точно 10W40, има и наливно. Аз от него съм си взимал за да имам за доливане, за всеки случай:)

Тва с компютъра от къде ти хрумна ? :mhihi: Сървиса не отчита само километрите които си изминал, отчита още 2 неща..
1. Натоварването на двигателя във всеки един момент ( Колкото повече шпориш колата, толкова повече намаляват качествата на маслото )
2. Работа на двигателя във време. ( Все пак и при работа на място маслото се използва и с времето, пак му намаляват качествата)

Ето защо на сървиса понякога 1 лампичка гасне, чак когато изминеш 3000км., а можеш да я стопиш и за 500км, ама голямо шпорене ще пада :mhihi:

jakson написа:Аз карам с 5W40 такова масло дават по каталог . Пише , че автомобила трябва да се кара с пълна синтетика . И това не е съобразено с километри или години на автомобила , а с каналите по които минава маслото . Като се сложи гъсто масло , неможе да минава по тръбичката която пръска масло върху разпределителния вал и после ще има тема със заглаве : '' Надран и посинял разпределителен вал '' това го казвам и на онези които продават масло ама кой слуша .... Викат оо на тази стара кола слагай най - евтиното масло . Аз да направя икономия от 20-30 лв. после ще трябва да правя ремонт за 1200 лв .
Та по темата , аз карам с Esso Ultron . Колата дойде с него от Италия икато го сменях сложих пак същото . Няма потракване и почукване . Също съм с М40 и знам колко е пртенциозен към масло . Конструиран е така , че да работи с рядко масло . Километрите са без значение !


Да, и след изминати над 250 000 км. (както са повечето БМВ-та в БГ, нищо че на таблата пише 143 000км.), когато вече всичко се е амортизирало - повдигачи, клапъни, сегменти, валове, бутала и т.н и като сипеш 5в40, докато загрее, голямо чукане ще пада.. :ok:


Колега именно точно така е (Аз не съм казал обратното), но по принцип, това изчисление с километрите и времето, е правено за маслата на BMW, защото някои малса се "износват по-бързо", други по-бавно. Ако сложиш италианско за 30-40лв, това което показва там не отговаря много на истината (не че и с оригиналното е 100%). Баварските инжинери са го настроили и тествали с тяхното масло.

Потребител
Аватар
Мнения: 22
Регистриран на: 15.07.2008

Re: Съвет за масло на М40

Мнение от Zenon » 22 Сеп 2010, 20:12

Radoslav318i написа:
vanka7a написа:
Zenon написа:Колега, слагай оригинално масло на BMW 10W40, ако не се лъжа го правят Castrol, а и само ако си с него ти отчита правилно компютъра и ти казва кога трябва да го смениш (като запалиш зелените квадратчета на таблото)! Аз съм пробвал всякакви, а последните 3 пъти слагах от него и съм адски доволен. Първо е качествено, второ е по-евтино от повечето други алтернативи! На мойта IS-ка ми излиза около 80, със смяната на масленият филтър, при моят майстор. Може да го вземеш на много добра цена от Mitaka7, а точно 10W40, има и наливно. Аз от него съм си взимал за да имам за доливане, за всеки случай:)

Тва с компютъра от къде ти хрумна ? :mhihi: Сървиса не отчита само километрите които си изминал, отчита още 2 неща..
1. Натоварването на двигателя във всеки един момент ( Колкото повече шпориш колата, толкова повече намаляват качествата на маслото )
2. Работа на двигателя във време. ( Все пак и при работа на място маслото се използва и с времето, пак му намаляват качествата)

Ето защо на сървиса понякога 1 лампичка гасне, чак когато изминеш 3000км., а можеш да я стопиш и за 500км, ама голямо шпорене ще пада :mhihi:

jakson написа:Аз карам с 5W40 такова масло дават по каталог . Пише , че автомобила трябва да се кара с пълна синтетика . И това не е съобразено с километри или години на автомобила , а с каналите по които минава маслото . Като се сложи гъсто масло , неможе да минава по тръбичката която пръска масло върху разпределителния вал и после ще има тема със заглаве : '' Надран и посинял разпределителен вал '' това го казвам и на онези които продават масло ама кой слуша .... Викат оо на тази стара кола слагай най - евтиното масло . Аз да направя икономия от 20-30 лв. после ще трябва да правя ремонт за 1200 лв .
Та по темата , аз карам с Esso Ultron . Колата дойде с него от Италия икато го сменях сложих пак същото . Няма потракване и почукване . Също съм с М40 и знам колко е пртенциозен към масло . Конструиран е така , че да работи с рядко масло . Километрите са без значение !


Да, и след изминати над 250 000 км. (както са повечето БМВ-та в БГ, нищо че на таблата пише 143 000км.), когато вече всичко се е амортизирало - повдигачи, клапъни, сегменти, валове, бутала и т.н и като сипеш 5в40, докато загрее, голямо чукане ще пада.. :ok:

Точно ей тва ме притеснява затова пак почвам май да се клоня към 15в40 или 15в50 :kuku: изперквам вече и аз :( :confused:


15W40 e много гъсто и не е добре, особено за през зимата. Иначе става, но ако се кара само през лятото. Аз в началото бях с такова и сега имам запушени повдигачи. За нашият климат е най-добре 10W40, поне така казват няколко масйстора, на които имам причини да им имам пъно доверие:)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 928
Регистриран на: 29.06.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318iS; Е46 320Cd; E92 335i
Мечтае да кара: На хубави и гладки пътища...

Re: Съвет за масло на М40

Мнение от vanka7a » 22 Сеп 2010, 20:48

Ето затова е хубаво човек да си знае състоянието на двигателя и на какви километри е.. За съжаление тука всеки гледа да връща километражи и т.н, но просто са смешни.. Колега сипи си хубаво масло Мотул 6100 или БМВ 10в40, защото маслото е много важно. Ако пак чукат повдигачите на следващата смяна му сипи 15в40 или 15в50.. Ако и при 15в50 чукат, ще трябва да ги сменяш. Тогава вече ще си сиг., че колата ти не на 150-160 000км, ами над 250-300 000 :cry:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 174
Регистриран на: 16.03.2009
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: E 60 - 218 ка
Мечтае да кара: V 10 5.0

Re: Съвет за масло на М40

Мнение от madrus » 22 Сеп 2010, 21:40

15w40 е най-доброто решение за първо време , само да не е наливно или промоционално от някой голяма верига като метро например , 15w50 няма въобще да имаш проблеми но при запалване ще трябва да изчакваш няколко минути , казвам ти го от личен опит само че при М52Б20 :bchug:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 625
Регистриран на: 21.02.2007
Кара: М40, 1.6

Re: Съвет за масло на М40

Мнение от Chapai » 22 Сеп 2010, 22:07

И да не забравиш да му запалиш свещичка на двигателя. Всичко добро.
Едно е да се държи като отегчена съпруга, друго си е като ококорена комшийка.

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook