Съвет за масло на М40
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
50 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
- Radoslav318i
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 395
- Регистриран на: 21.12.2009
- Кара: М50+++
Re: Съвет за масло на М40
Chapai написа:хWу. Х - вискозитета при студено масло, У - при топло такова. След като сме единодушни спрямо У=40, то проблема е избора при студено масло. При малка стойност на Х маслото по-бързо ще достига до небходимите места нуждаещи се от смазване. Особено зимно време. Та мнението ми е 5W40, а мнението на BMW - Castrol.
Чак сега видях мнението на колегата - значи ще си поръчам такова масло 5в40 но полусинтетика ли да е, и най-важното да не вземе да трака повече отколкото преди че направо ще полудея. ( щото старото масло ми е на 400 500 км )


По принцип не псувам! Майкаму да ебаа , кара ми се ново BMW,. а не втора употреба!
- Yanko Petrov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 433
- Регистриран на: 21.04.2010
- Местоположение: Αθἠνα
- Пол: Мъж
- Кара: е36 купе
Re: Съвет за масло на М40
Radoslav318i написа:Колеги казах ви , че сега съм с 10в40 и изобщо не ми харесва как работи смисъл чука докато е студена само, но преди си беше по тиха![]()
![]()
Въпроса ми беше главно дали ще е добре сега да сложа 15в40 или 15в50 направо
Колега,аз преди да сменя маслото бях с 10в-40(неква измислена марка!). Като дойде време за смяна пак сипах 10в-40,ама мотул 6100. С него двигателя ми работи значително по-тихо(верно,не е м40,а е м43, но разлика има!) Така че и тва има значение...
Не че те убеждавам да сипеш точно такова масло,просто споделям

- Radoslav318i
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 395
- Регистриран на: 21.12.2009
- Кара: М50+++
Re: Съвет за масло на М40
Ами да но тя трака само докато е студена и по пътя на логиката с 5в40 не трябва да е така. Сега последния ми въпрос е някои има ли впечатление от такова наливно масло на бмв лонг -нещо си, защото не ми се дават 75лв а наливното е 55 или да не се циганя за 20 лева ? 

По принцип не псувам! Майкаму да ебаа , кара ми се ново BMW,. а не втора употреба!
- Yanko Petrov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 433
- Регистриран на: 21.04.2010
- Местоположение: Αθἠνα
- Пол: Мъж
- Кара: е36 купе
Re: Съвет за масло на М40
Аз само един път сипвах наливно и нема да повторя
Май Кастрол требваше да е маслото,не помня.. Като долете един с една кофа и зе да сипва
ни го знаеш Кастрол ли е Мастрол ли е или не знам си кво 
ПП: А ся се сетих като работех на една бензиностанция шефа ми кви ги вършеше
Дойде някой за смяна на масло,купи си 4л за 30-35 евро,сменяме му маслото и си тръгва. А празната туба остава при нас. Идва после друг и иска от същото масло,шефа вече е напълнил тубата с наливно
(за няма и 10 евро) идва с маслото и още докато идва към клиента(понеже ние ще му го сменяме) и почва да го "отваря"
Ама едно напъване,едни физиономии...... ще речеш че верно е ново
Така че не си ли го отвориш ти да го усетиш че е запечатано,врътки има секакви...



ПП: А ся се сетих като работех на една бензиностанция шефа ми кви ги вършеше






Последна промяна Yanko Petrov на 22 Сеп 2010, 11:45, променена общо 1 път
- vanka7a
- ентусиаст
-
- Мнения: 928
- Регистриран на: 29.06.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318iS; Е46 320Cd; E92 335i
- Мечтае да кара: На хубави и гладки пътища...
Re: Съвет за масло на М40
Има наливни да, но много е важно от кого ще го купиш.. Ясен имаше наливно и съм склонен да вярвам, че е БМВ 

- AutoCoil
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 202
- Регистриран на: 27.04.2008
- Местоположение: Stara Zagora
- Пол: Мъж
- Кара: 318ti
- Мечтае да кара: 318ti ;)
Re: Съвет за масло на М40
Сменяй мобила, вискозитета(10w40) е добре за тази кола. Лики Моли е добър
избор в съотношение цена и качество.
избор в съотношение цена и качество.
Re: Съвет за масло на М40
Колега, слагай оригинално масло на BMW 10W40, ако не се лъжа го правят Castrol, а и само ако си с него ти отчита правилно компютъра и ти казва кога трябва да го смениш (като запалиш зелените квадратчета на таблото)! Аз съм пробвал всякакви, а последните 3 пъти слагах от него и съм адски доволен. Първо е качествено, второ е по-евтино от повечето други алтернативи! На мойта IS-ка ми излиза около 80, със смяната на масленият филтър, при моят майстор. Може да го вземеш на много добра цена от Mitaka7, а точно 10W40, има и наливно. Аз от него съм си взимал за да имам за доливане, за всеки случай:)
- jakson
- ентусиаст
-
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 13.06.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40
Re: Съвет за масло на М40
Аз карам с 5W40 такова масло дават по каталог . Пише , че автомобила трябва да се кара с пълна синтетика . И това не е съобразено с километри или години на автомобила , а с каналите по които минава маслото . Като се сложи гъсто масло , неможе да минава по тръбичката която пръска масло върху разпределителния вал и после ще има тема със заглаве : '' Надран и посинял разпределителен вал '' това го казвам и на онези които продават масло ама кой слуша .... Викат оо на тази стара кола слагай най - евтиното масло . Аз да направя икономия от 20-30 лв. после ще трябва да правя ремонт за 1200 лв .
Та по темата , аз карам с Esso Ultron . Колата дойде с него от Италия икато го сменях сложих пак същото . Няма потракване и почукване . Също съм с М40 и знам колко е пртенциозен към масло . Конструиран е така , че да работи с рядко масло . Километрите са без значение !
Та по темата , аз карам с Esso Ultron . Колата дойде с него от Италия икато го сменях сложих пак същото . Няма потракване и почукване . Също съм с М40 и знам колко е пртенциозен към масло . Конструиран е така , че да работи с рядко масло . Километрите са без значение !
- vanka7a
- ентусиаст
-
- Мнения: 928
- Регистриран на: 29.06.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318iS; Е46 320Cd; E92 335i
- Мечтае да кара: На хубави и гладки пътища...
Re: Съвет за масло на М40
Zenon написа:Колега, слагай оригинално масло на BMW 10W40, ако не се лъжа го правят Castrol, а и само ако си с него ти отчита правилно компютъра и ти казва кога трябва да го смениш (като запалиш зелените квадратчета на таблото)! Аз съм пробвал всякакви, а последните 3 пъти слагах от него и съм адски доволен. Първо е качествено, второ е по-евтино от повечето други алтернативи! На мойта IS-ка ми излиза около 80, със смяната на масленият филтър, при моят майстор. Може да го вземеш на много добра цена от Mitaka7, а точно 10W40, има и наливно. Аз от него съм си взимал за да имам за доливане, за всеки случай:)
Тва с компютъра от къде ти хрумна ?

1. Натоварването на двигателя във всеки един момент ( Колкото повече шпориш колата, толкова повече намаляват качествата на маслото )
2. Работа на двигателя във време. ( Все пак и при работа на място маслото се използва и с времето, пак му намаляват качествата)
Ето защо на сървиса понякога 1 лампичка гасне, чак когато изминеш 3000км., а можеш да я стопиш и за 500км, ама голямо шпорене ще пада

jakson написа:Аз карам с 5W40 такова масло дават по каталог . Пише , че автомобила трябва да се кара с пълна синтетика . И това не е съобразено с километри или години на автомобила , а с каналите по които минава маслото . Като се сложи гъсто масло , неможе да минава по тръбичката която пръска масло върху разпределителния вал и после ще има тема със заглаве : '' Надран и посинял разпределителен вал '' това го казвам и на онези които продават масло ама кой слуша .... Викат оо на тази стара кола слагай най - евтиното масло . Аз да направя икономия от 20-30 лв. после ще трябва да правя ремонт за 1200 лв .
Та по темата , аз карам с Esso Ultron . Колата дойде с него от Италия икато го сменях сложих пак същото . Няма потракване и почукване . Също съм с М40 и знам колко е пртенциозен към масло . Конструиран е така , че да работи с рядко масло . Километрите са без значение !
Да, и след изминати над 250 000 км. (както са повечето БМВ-та в БГ, нищо че на таблата пише 143 000км.), когато вече всичко се е амортизирало - повдигачи, клапъни, сегменти, валове, бутала и т.н и като сипеш 5в40, докато загрее, голямо чукане ще пада..

- Radoslav318i
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 395
- Регистриран на: 21.12.2009
- Кара: М50+++
Re: Съвет за масло на М40
vanka7a написа:Zenon написа:Колега, слагай оригинално масло на BMW 10W40, ако не се лъжа го правят Castrol, а и само ако си с него ти отчита правилно компютъра и ти казва кога трябва да го смениш (като запалиш зелените квадратчета на таблото)! Аз съм пробвал всякакви, а последните 3 пъти слагах от него и съм адски доволен. Първо е качествено, второ е по-евтино от повечето други алтернативи! На мойта IS-ка ми излиза около 80, със смяната на масленият филтър, при моят майстор. Може да го вземеш на много добра цена от Mitaka7, а точно 10W40, има и наливно. Аз от него съм си взимал за да имам за доливане, за всеки случай:)
Тва с компютъра от къде ти хрумна ?Сървиса не отчита само километрите които си изминал, отчита още 2 неща..
1. Натоварването на двигателя във всеки един момент ( Колкото повече шпориш колата, толкова повече намаляват качествата на маслото )
2. Работа на двигателя във време. ( Все пак и при работа на място маслото се използва и с времето, пак му намаляват качествата)
Ето защо на сървиса понякога 1 лампичка гасне, чак когато изминеш 3000км., а можеш да я стопиш и за 500км, ама голямо шпорене ще падаjakson написа:Аз карам с 5W40 такова масло дават по каталог . Пише , че автомобила трябва да се кара с пълна синтетика . И това не е съобразено с километри или години на автомобила , а с каналите по които минава маслото . Като се сложи гъсто масло , неможе да минава по тръбичката която пръска масло върху разпределителния вал и после ще има тема със заглаве : '' Надран и посинял разпределителен вал '' това го казвам и на онези които продават масло ама кой слуша .... Викат оо на тази стара кола слагай най - евтиното масло . Аз да направя икономия от 20-30 лв. после ще трябва да правя ремонт за 1200 лв .
Та по темата , аз карам с Esso Ultron . Колата дойде с него от Италия икато го сменях сложих пак същото . Няма потракване и почукване . Също съм с М40 и знам колко е пртенциозен към масло . Конструиран е така , че да работи с рядко масло . Километрите са без значение !
Да, и след изминати над 250 000 км. (както са повечето БМВ-та в БГ, нищо че на таблата пише 143 000км.), когато вече всичко се е амортизирало - повдигачи, клапъни, сегменти, валове, бутала и т.н и като сипеш 5в40, докато загрее, голямо чукане ще пада..
Точно ей тва ме притеснява затова пак почвам май да се клоня към 15в40 или 15в50



По принцип не псувам! Майкаму да ебаа , кара ми се ново BMW,. а не втора употреба!
Re: Съвет за масло на М40
vanka7a написа:Zenon написа:Колега, слагай оригинално масло на BMW 10W40, ако не се лъжа го правят Castrol, а и само ако си с него ти отчита правилно компютъра и ти казва кога трябва да го смениш (като запалиш зелените квадратчета на таблото)! Аз съм пробвал всякакви, а последните 3 пъти слагах от него и съм адски доволен. Първо е качествено, второ е по-евтино от повечето други алтернативи! На мойта IS-ка ми излиза около 80, със смяната на масленият филтър, при моят майстор. Може да го вземеш на много добра цена от Mitaka7, а точно 10W40, има и наливно. Аз от него съм си взимал за да имам за доливане, за всеки случай:)
Тва с компютъра от къде ти хрумна ?Сървиса не отчита само километрите които си изминал, отчита още 2 неща..
1. Натоварването на двигателя във всеки един момент ( Колкото повече шпориш колата, толкова повече намаляват качествата на маслото )
2. Работа на двигателя във време. ( Все пак и при работа на място маслото се използва и с времето, пак му намаляват качествата)
Ето защо на сървиса понякога 1 лампичка гасне, чак когато изминеш 3000км., а можеш да я стопиш и за 500км, ама голямо шпорене ще падаjakson написа:Аз карам с 5W40 такова масло дават по каталог . Пише , че автомобила трябва да се кара с пълна синтетика . И това не е съобразено с километри или години на автомобила , а с каналите по които минава маслото . Като се сложи гъсто масло , неможе да минава по тръбичката която пръска масло върху разпределителния вал и после ще има тема със заглаве : '' Надран и посинял разпределителен вал '' това го казвам и на онези които продават масло ама кой слуша .... Викат оо на тази стара кола слагай най - евтиното масло . Аз да направя икономия от 20-30 лв. после ще трябва да правя ремонт за 1200 лв .
Та по темата , аз карам с Esso Ultron . Колата дойде с него от Италия икато го сменях сложих пак същото . Няма потракване и почукване . Също съм с М40 и знам колко е пртенциозен към масло . Конструиран е така , че да работи с рядко масло . Километрите са без значение !
Да, и след изминати над 250 000 км. (както са повечето БМВ-та в БГ, нищо че на таблата пише 143 000км.), когато вече всичко се е амортизирало - повдигачи, клапъни, сегменти, валове, бутала и т.н и като сипеш 5в40, докато загрее, голямо чукане ще пада..
Колега именно точно така е (Аз не съм казал обратното), но по принцип, това изчисление с километрите и времето, е правено за маслата на BMW, защото някои малса се "износват по-бързо", други по-бавно. Ако сложиш италианско за 30-40лв, това което показва там не отговаря много на истината (не че и с оригиналното е 100%). Баварските инжинери са го настроили и тествали с тяхното масло.
Re: Съвет за масло на М40
Radoslav318i написа:vanka7a написа:Zenon написа:Колега, слагай оригинално масло на BMW 10W40, ако не се лъжа го правят Castrol, а и само ако си с него ти отчита правилно компютъра и ти казва кога трябва да го смениш (като запалиш зелените квадратчета на таблото)! Аз съм пробвал всякакви, а последните 3 пъти слагах от него и съм адски доволен. Първо е качествено, второ е по-евтино от повечето други алтернативи! На мойта IS-ка ми излиза около 80, със смяната на масленият филтър, при моят майстор. Може да го вземеш на много добра цена от Mitaka7, а точно 10W40, има и наливно. Аз от него съм си взимал за да имам за доливане, за всеки случай:)
Тва с компютъра от къде ти хрумна ?Сървиса не отчита само километрите които си изминал, отчита още 2 неща..
1. Натоварването на двигателя във всеки един момент ( Колкото повече шпориш колата, толкова повече намаляват качествата на маслото )
2. Работа на двигателя във време. ( Все пак и при работа на място маслото се използва и с времето, пак му намаляват качествата)
Ето защо на сървиса понякога 1 лампичка гасне, чак когато изминеш 3000км., а можеш да я стопиш и за 500км, ама голямо шпорене ще падаjakson написа:Аз карам с 5W40 такова масло дават по каталог . Пише , че автомобила трябва да се кара с пълна синтетика . И това не е съобразено с километри или години на автомобила , а с каналите по които минава маслото . Като се сложи гъсто масло , неможе да минава по тръбичката която пръска масло върху разпределителния вал и после ще има тема със заглаве : '' Надран и посинял разпределителен вал '' това го казвам и на онези които продават масло ама кой слуша .... Викат оо на тази стара кола слагай най - евтиното масло . Аз да направя икономия от 20-30 лв. после ще трябва да правя ремонт за 1200 лв .
Та по темата , аз карам с Esso Ultron . Колата дойде с него от Италия икато го сменях сложих пак същото . Няма потракване и почукване . Също съм с М40 и знам колко е пртенциозен към масло . Конструиран е така , че да работи с рядко масло . Километрите са без значение !
Да, и след изминати над 250 000 км. (както са повечето БМВ-та в БГ, нищо че на таблата пише 143 000км.), когато вече всичко се е амортизирало - повдигачи, клапъни, сегменти, валове, бутала и т.н и като сипеш 5в40, докато загрее, голямо чукане ще пада..
Точно ей тва ме притеснява затова пак почвам май да се клоня към 15в40 или 15в50изперквам вече и аз
![]()
15W40 e много гъсто и не е добре, особено за през зимата. Иначе става, но ако се кара само през лятото. Аз в началото бях с такова и сега имам запушени повдигачи. За нашият климат е най-добре 10W40, поне така казват няколко масйстора, на които имам причини да им имам пъно доверие:)
- vanka7a
- ентусиаст
-
- Мнения: 928
- Регистриран на: 29.06.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318iS; Е46 320Cd; E92 335i
- Мечтае да кара: На хубави и гладки пътища...
Re: Съвет за масло на М40
Ето затова е хубаво човек да си знае състоянието на двигателя и на какви километри е.. За съжаление тука всеки гледа да връща километражи и т.н, но просто са смешни.. Колега сипи си хубаво масло Мотул 6100 или БМВ 10в40, защото маслото е много важно. Ако пак чукат повдигачите на следващата смяна му сипи 15в40 или 15в50.. Ако и при 15в50 чукат, ще трябва да ги сменяш. Тогава вече ще си сиг., че колата ти не на 150-160 000км, ами над 250-300 000 

- madrus
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 174
- Регистриран на: 16.03.2009
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E 60 - 218 ка
- Мечтае да кара: V 10 5.0
Re: Съвет за масло на М40
15w40 е най-доброто решение за първо време , само да не е наливно или промоционално от някой голяма верига като метро например , 15w50 няма въобще да имаш проблеми но при запалване ще трябва да изчакваш няколко минути , казвам ти го от личен опит само че при М52Б20 

Re: Съвет за масло на М40
И да не забравиш да му запалиш свещичка на двигателя. Всичко добро.
Едно е да се държи като отегчена съпруга, друго си е като ококорена комшийка.
50 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани