Ремонт на Компресор на Климатика
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12843
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Ремонт на Компресор на Климатика
Подлежат ли на ремонт компресорите?
В сервиза в който ми тестваха системата установиха,че компресора е блокирал и ме посъветваха да си търся друг ,че било много скъпо да се ремонтира и нямало смисъл.
Интересно ми е какво освен лагерите може да блокира вътре
Споделете опит
В сервиза в който ми тестваха системата установиха,че компресора е блокирал и ме посъветваха да си търся друг ,че било много скъпо да се ремонтира и нямало смисъл.
Интересно ми е какво освен лагерите може да блокира вътре

Споделете опит


Re: Ремонт на Компресор на Климатика
Компресора не е китайски вентилатор да има 2 лагера само .Компресорите се различават по устройство, но всички изпълняват едни и същи функции: изпомпване на фреона от системата и повишаване на налягането и температурата му. Всички компресори се задвижват посредством ремък от коляновия вал, като това отнема средно 7-11kW (10-15к.с) от мощността на двигателя. Има три основни типа компресори: бутален тип, роторен лопатков тип и спирален тип. Държа да отбележа, че течен фреон не може да бъде допуснат в компресора. Както повечето сме учили по физика течността не може да бъде сгъстена. Ако в компресора постъпи течност той няма да може да изпълнява функциите си и ще се повреди. В климатичните системи с редуцирвентил температурата на газообразния фреон, излизащ от изпарителя, е достатъчно висока за да е сигурно, че не е останала течност. Всяка течност постъпила в изпарителя се превръща в пара, преди да достигне изхода на изпарителя.
Всички компресори се нуждаят от някакъв вид смазване и то се осигурява от присъствието на масло в системата (маслото циркулира заедно с фреона). Без масло компресорът ще блокира и ще ви се запали главата от цифри . Типът масло, който се използва зависи от типа фреон в системата. Съществуват няколко различни класа масло за различните компресори, като винаги трябва да се използва указаното от производителя масло за да се избегнат проблеми. На кратко ще кажа, че R12 системите използват минерално масло, а R134a системите използват синтетично масло. Използването на грешния тип масло скапва компресора!Като заключение само мога да ти препоръчам да си намериш работещ такъв а не да ремонтираш твоя.
Всички компресори се нуждаят от някакъв вид смазване и то се осигурява от присъствието на масло в системата (маслото циркулира заедно с фреона). Без масло компресорът ще блокира и ще ви се запали главата от цифри . Типът масло, който се използва зависи от типа фреон в системата. Съществуват няколко различни класа масло за различните компресори, като винаги трябва да се използва указаното от производителя масло за да се избегнат проблеми. На кратко ще кажа, че R12 системите използват минерално масло, а R134a системите използват синтетично масло. Използването на грешния тип масло скапва компресора!Като заключение само мога да ти препоръчам да си намериш работещ такъв а не да ремонтираш твоя.

- mihal
- ентусиаст
-
- Мнения: 1318
- Регистриран на: 11.04.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i touring 2001/9
И аз имам същия проблем, малко върти и блокира после пак се развърта и така... днес ще ходя ако има свободен майстор да казва какво му е.
- hugh
- Потребител
-
- Мнения: 41
- Регистриран на: 26.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 Компакт
Колеги и аз имам проблем с компресора на климатика. Ходих на няколко майстора и ми казаха ,че бубината в компресора е изгоряла. Обясниха ми, че тази бубина е била поправима.
Re: Ремонт на Компресор на Климатика
И аз ходих на 2,3 сервиза и ми казаха че компресора ми се е прецакал.Като включа започва да върти но не вдига налягане.Това може ли да се поправи?Иначе ми искат 300 лв и 400 лв за втора ръка,а нов е 842 лв.В София има ли някой който да провери дали се поправя?Колата е Е46/136Hp/99г.
Re: Ремонт на Компресор на Климатика
Според мен ако някой има скапал се компресор, нищо не струва да се разглоби и да се види дали може да се ремонтира.
Доколкото знам компресорите за климатика на BMW са само роторни.
Трябва да се проверят лагерите. И поне един семеринг трябва да има на оста от към ел. шайбата.
Сигурно има еднопосочен клапан. Ако се е прецакла просто няма как да помпи.
Всичко са предположнения.
Аре някой да разглобява и да качва снимки.
Доколкото знам компресорите за климатика на BMW са само роторни.
Трябва да се проверят лагерите. И поне един семеринг трябва да има на оста от към ел. шайбата.
Сигурно има еднопосочен клапан. Ако се е прецакла просто няма как да помпи.
Всичко са предположнения.

Аре някой да разглобява и да качва снимки.
- fast or stupid
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 120
- Регистриран на: 5.03.2010
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: неква джипка
Re: Ремонт на Компресор на Климатика
Неса само лагери в един компресор много неща могат да са изгорели според мен 2 ра опотреба е наи добриа вариант че ремонта може да надвиши цената на втора опотреба
- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Ремонт на Компресор на Климатика
ivoo написа:Компресора не е китайски вентилатор да има 2 лагера само .Компресорите се различават по устройство, но всички изпълняват едни и същи функции: изпомпване на фреона от системата и повишаване на налягането и температурата му. Всички компресори се задвижват посредством ремък от коляновия вал, като това отнема средно 7-11kW (10-15к.с) от мощността на двигателя. Има три основни типа компресори: бутален тип, роторен лопатков тип и спирален тип. Държа да отбележа, че течен фреон не може да бъде допуснат в компресора. Както повечето сме учили по физика течността не може да бъде сгъстена. Ако в компресора постъпи течност той няма да може да изпълнява функциите си и ще се повреди. В климатичните системи с редуцирвентил температурата на газообразния фреон, излизащ от изпарителя, е достатъчно висока за да е сигурно, че не е останала течност. Всяка течност постъпила в изпарителя се превръща в пара, преди да достигне изхода на изпарителя.
Всички компресори се нуждаят от някакъв вид смазване и то се осигурява от присъствието на масло в системата (маслото циркулира заедно с фреона). Без масло компресорът ще блокира и ще ви се запали главата от цифри . Типът масло, който се използва зависи от типа фреон в системата. Съществуват няколко различни класа масло за различните компресори, като винаги трябва да се използва указаното от производителя масло за да се избегнат проблеми. На кратко ще кажа, че R12 системите използват минерално масло, а R134a системите използват синтетично масло. Използването на грешния тип масло скапва компресора!Като заключение само мога да ти препоръчам да си намериш работещ такъв а не да ремонтираш твоя.
Браво на колегата за точното обяснение

това е най-точно от всички, а относно темата по някой път ремонта излиза по скъп от работещ втора употреба, но да сте сигурни, че новия втора употреба е читав иначе всичко се обезсмисля.
На практика на един компресор няма какво да му изгори освен бубината защото само тя е електрическата част в компресора и представлява една намотка, тя се продава и подлежи на смяна като цената и в зависимост от компресора е от 60 лв втора употреба до около 150 лв нова. Самия компресор отвори ли се веднъж се сменят всички уплътнения има такива ремонтни комплекти които излизат около 80 лв, може да има заминал лагер или пък проблем в буталния механизъм ако е бутален, но на повечето бмв-та с фреон r 134-а са такива тогава почти не подлежи на ремонт, лагера на шайбта също е с различна цена в зависимост от марката и сами се сещате, че ако в повечето случай се намира работещ компресор за около 150 лв. няма смисъл да се ремонтира вашия, но всичко е строго индивидуално зависи от повредата на компресора.
- kiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2499
- Регистриран на: 23.06.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: сребърна звезда
- Мечтае да кара: RAUH
Re: Ремонт на Компресор на Климатика
малко офф. като се заговорихме за климатици някои с добри впечатления от сервиз за авто климатици в софия?че моя радятор на климата леко го чукнах отдолу и фреона изтече 

- laary
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 296
- Регистриран на: 11.07.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E 91 325d
- Мечтае да кара: Z8
Re: Ремонт на Компресор на Климатика
kiko написа:малко офф. като се заговорихме за климатици някои с добри впечатления от сервиз за авто климатици в софия?че моя радятор на климата леко го чукнах отдолу и фреона изтече
Колега вземи си нов радиатор сменя се с поглед 6 болчета и после зарядка 80 лева и си свиркаш.
- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Ремонт на Компресор на Климатика
laary написа:kiko написа:малко офф. като се заговорихме за климатици някои с добри впечатления от сервиз за авто климатици в софия?че моя радятор на климата леко го чукнах отдолу и фреона изтече
Колега вземи си нов радиатор сменя се с поглед 6 болчета и после зарядка 80 лева и си свиркаш.
да ама нов радиатор е към 210 лв и то интернешанал, ако е малко и може да се залепи няма да ти струва повече от 50 лв и зареждането при мен е 50 лв. но от утре съм отпуска до края на месеца ако можеш да чакаш ще го оправя, ако не ходи ако може да ти го залепят и после зареждане.
- kiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2499
- Регистриран на: 23.06.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: сребърна звезда
- Мечтае да кара: RAUH
Re: Ремонт на Компресор на Климатика
oci написа:laary написа:kiko написа:малко офф. като се заговорихме за климатици някои с добри впечатления от сервиз за авто климатици в софия?че моя радятор на климата леко го чукнах отдолу и фреона изтече
Колега вземи си нов радиатор сменя се с поглед 6 болчета и после зарядка 80 лева и си свиркаш.
да ама нов радиатор е към 210 лв и то интернешанал, ако е малко и може да се залепи няма да ти струва повече от 50 лв и зареждането при мен е 50 лв. но от утре съм отпуска до края на месеца ако можеш да чакаш ще го оправя, ако не ходи ако може да ти го залепят и после зареждане.
да и на мен това ми е идеята,чукнат е леко не е нещо фрапиращо но изкам да го види някои които се занимава с това и да каже става или не и колко $
- laary
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 296
- Регистриран на: 11.07.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E 91 325d
- Мечтае да кара: Z8
Re: Ремонт на Компресор на Климатика
да ама нов радиатор е към 210 лв и то интернешанал, ако е малко и може да се залепи няма да ти струва повече от 50 лв и зареждането при мен е 50 лв.
Колега ти си решаваш, но по-добре си купи бира за 50 лева защото никой няма да ти признае гаранция на залепеното след 2 месеца.На новия е 1 година, а щом зарядката е 50 лева в МОШИНО имаш още 30 лева за бира.
Колега ти си решаваш, но по-добре си купи бира за 50 лева защото никой няма да ти признае гаранция на залепеното след 2 месеца.На новия е 1 година, а щом зарядката е 50 лева в МОШИНО имаш още 30 лева за бира.
- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Ремонт на Компресор на Климатика
laary написа:да ама нов радиатор е към 210 лв и то интернешанал, ако е малко и може да се залепи няма да ти струва повече от 50 лв и зареждането при мен е 50 лв.
Колега ти си решаваш, но по-добре си купи бира за 50 лева защото никой няма да ти признае гаранция на залепеното след 2 месеца.На новия е 1 година, а щом зарядката е 50 лева в МОШИНО имаш още 30 лева за бира.
зярядката както се изрази не е в Мошино а в София, но както и да е всеки сам си преценява има майстори които и на залепен радиатор дават гаранция въпреки и че на нов не дават само от фабричен дефект с две думи ала бала радиаторите се прецакват от камъчета или пък ако го чукнеш иначе съм зареждал на коли над 20 години и радиаторите им държат важното е този който го лепи да знае какво прави след това се тества преди да се качи на колата на 30 бара а системат работи на половината поне така, че става сигурно а не да си дадеш парите навятъра и после пак да копуваш радиатор.
21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани