На 180км ми загря двигателя- Решено

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 76
Регистриран на: 18.04.2006

На 180км ми загря двигателя- Решено

Мнение от noname » 25 Авг 2008, 21:26

530Д
Вчера се връщам от морето и карам с 160 средно по магистралата а междуградско както доиде и се качвам на магистралата вече Пловдив София и на Вакарел се гониме една дълга колона всички със 180. В най голямата жега. Включвам на "S" и колата неще да набира.... връщам на "D" набира бавно. А през цялото време климатроника на 16, барчетата за духалката -> посредата. Гледам температурата колата започна да загрява. Намалям тя загрява още повече и спрях. Като спрях стрелката отиде на най-червеното. Отворих капака и кво да видя. Вряла вода кипи с много пара от казанчето за охлаждане на двигателя с антифриз. Като се успокои врящата вода погледнах откъде тече. Не е спукано казанчето! Въпросния съд има бяло дъно, черен капак и черна капачка. Между дъното и капака е мястото на теча, явно налягането си е казало думата. Отварям капачката.....няма капка течност. Излях литър+ вода и въобще не се забеляза това в казанчето(незнам къде отиде). качих се в колата карах със 120 никакъв проблем с температурата. На следващата бензиностанция налях още 1.5 литра антифриз. И за съжаление нямах възможност да проверя пак със 180 ще има проблеми. Знам че течността може да се разшири и затова не се пълни казанчето докрай.
Въпроса ми е какви са възможните варианти?
Възможно ли е течността да е била нередовна и затова да се е получило така или е била прекалено малко и затова е загряла до изпаряване и изкипяване.
Или е това или просто нетрябва да се кара с 180 с климатроника на макс в най голямата жега.
Също да не би климатроника да ползва тази вода или нещо друго я ползва или просто се е изпарила и е изкипяла цялата.
Благодаря предварително
Последна промяна noname на 12 Сеп 2008, 13:55, променена общо 1 път

ентусиаст
Аватар
Мнения: 875
Регистриран на: 16.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е61 530xd, LCI

Мнение от Anthony_J » 25 Авг 2008, 21:47

Ами най-вероятно имаш проблем с перката на климатика или виското. Иди в сервиз.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 986
Регистриран на: 21.08.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: 96-8' 523ti

Мнение от bmw_n00b » 25 Авг 2008, 21:52

А някаква предистория - примерно откога я имаш колата, някакви действия да си предприемал по отношение на охладителната система, сигурен ли си, че е имала преди това достатъчно вода?
Иначе на първо четене - вискосъединител.

П.С. :) Anthony_J ме изпревари.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 76
Регистриран на: 18.04.2006

Колата съм я купил преди месец

Мнение от noname » 25 Авг 2008, 22:51

Колата съм я купил преди месец и в камор казаха че е наред всичко. Несъм сигурен че е имало достатъчно течност просто си мисля че когато изкипя от кутията всичката вода е отишла. Ако е имало проблем с перката щяха да ми кажат от сервиза.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 875
Регистриран на: 16.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е61 530xd, LCI

Мнение от Anthony_J » 25 Авг 2008, 22:54

Да, да. Много са ти гледали перката. Закачили са я на компютъра и са погледнали ходовата част. Ти си знаеш. Щом си толкова храбър, давай така. На косъм си бил от нов двигател, а не искаш да идеш в сервиз.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 76
Регистриран на: 18.04.2006

Мнение от noname » 25 Авг 2008, 22:56

Незнам дали са я гледали така си мисля. Ще отида непременно да я проверят щом мислите че е нужно. Значи перката е виновна че не се охлажда достатъчно? Тъй като си върти нормално доколкото виждам но не съм професионалист така че ще отида в камор няма как

ентусиаст
Аватар
Мнения: 875
Регистриран на: 16.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е61 530xd, LCI

Мнение от Anthony_J » 25 Авг 2008, 23:00

Не се знае причината. Това е само една възможност. Пробвай с вестник да пипнеш перката докато се върти. Ако спре, олекваш с 800 лв.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 754
Регистриран на: 20.08.2007
Местоположение: Бургас
Кара: e65

Мнение от Воденичаров » 25 Авг 2008, 23:51

При 180км/ч по-вероятната причина е мръсни радиатори според мен. Аз моите ще си ги мия следващата седмица превантивно :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 875
Регистриран на: 16.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е61 530xd, LCI

Мнение от Anthony_J » 25 Авг 2008, 23:54

И това е логично, защото при тази скорост от виското полза няма.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 754
Регистриран на: 20.08.2007
Местоположение: Бургас
Кара: e65

Мнение от Воденичаров » 26 Авг 2008, 0:11

... или пък да превърта турбинката на водната помпа при висока скорост, а при ниски обороти да няма проблеми.. ама тука само можем да си гадаеме :lol: .

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 76
Регистриран на: 18.04.2006

Мнение от noname » 26 Авг 2008, 0:16

Колеги, забравих че ми казаха че са ми мръсни радиаторите
Сигурен съм че това ми е проблема тъй като ми го казаха на прегледа в камор но аз си мислех че това е най малкия проблем а той бил най големия
Още утре си уреждам час да ми ги изчистят

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 76
Регистриран на: 18.04.2006

Мнение от noname » 26 Авг 2008, 0:17

Благодарности Воденичаров

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 531
Регистриран на: 20.04.2008
Местоположение: NesebaR-SF

Мнение от Ca_Ma » 26 Авг 2008, 8:39

ма много време и се радва на колата :mhihi:
не е като да поддържаш старата е36 1.6 на газ нали

как може да не знаеш колко антифриз си имал в колата или поне имал ли си :shock: и да тръгнеш да гъзиш дизела в жегите

вместо да беше пускал 10 теми преди това, да беше прочел "за каращите дизел"
кофти филм да прегрееш дизелов двигател

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1438
Регистриран на: 18.01.2007
Пол: Мъж
Кара: E39 535i '01
Мечтае да кара: Mки, Ферарита и други глупости :)

Мнение от Feanor » 26 Авг 2008, 11:15

Колега, ти си погледни и виското за всеки случай, че с вдигане на температура шега не бива.
Better to be safe than sorry :idea:
"Nothing gives one person so much advantage over another as to remain always cool and unruffled under all circumstances"

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 76
Регистриран на: 18.04.2006

Мнение от noname » 26 Авг 2008, 14:48

Ca_Ma написа:ма много време и се радва на колата :mhihi:
не е като да поддържаш старата е36 1.6 на газ нали

как може да не знаеш колко антифриз си имал в колата или поне имал ли си :shock: и да тръгнеш да гъзиш дизела в жегите

вместо да беше пускал 10 теми преди това, да беше прочел "за каращите дизел"
кофти филм да прегрееш дизелов двигател


Четох темата за дизелите но се надявах с 2001ва да нямам никакви проблеми но уви
Да 100% имаше течност. Просто всичко се изпари и изкипя пред очите ми. Ще изчистя и двата радиатора скоро и ще видим след това как стоят нещата.
А сега да ви попитам стрелката на температурата като погледнете централно срещу показателя а не както седите нормално на седалката
.....стреклата на температурата е с 1мм по надясно от виртикалната чертичка на " F ". Тоест стрелката на температурата се припокрива почти напълно със въпросната вертикална чертичка но не и напълно. Това нормално ли е или винаги ми заграва малко повече от колкото трябва?
Немисля че има аномалии но вече ме е страх и проверявам всичко

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook