На 180км ми загря двигателя- Решено
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
На 180км ми загря двигателя- Решено
530Д
Вчера се връщам от морето и карам с 160 средно по магистралата а междуградско както доиде и се качвам на магистралата вече Пловдив София и на Вакарел се гониме една дълга колона всички със 180. В най голямата жега. Включвам на "S" и колата неще да набира.... връщам на "D" набира бавно. А през цялото време климатроника на 16, барчетата за духалката -> посредата. Гледам температурата колата започна да загрява. Намалям тя загрява още повече и спрях. Като спрях стрелката отиде на най-червеното. Отворих капака и кво да видя. Вряла вода кипи с много пара от казанчето за охлаждане на двигателя с антифриз. Като се успокои врящата вода погледнах откъде тече. Не е спукано казанчето! Въпросния съд има бяло дъно, черен капак и черна капачка. Между дъното и капака е мястото на теча, явно налягането си е казало думата. Отварям капачката.....няма капка течност. Излях литър+ вода и въобще не се забеляза това в казанчето(незнам къде отиде). качих се в колата карах със 120 никакъв проблем с температурата. На следващата бензиностанция налях още 1.5 литра антифриз. И за съжаление нямах възможност да проверя пак със 180 ще има проблеми. Знам че течността може да се разшири и затова не се пълни казанчето докрай.
Въпроса ми е какви са възможните варианти?
Възможно ли е течността да е била нередовна и затова да се е получило така или е била прекалено малко и затова е загряла до изпаряване и изкипяване.
Или е това или просто нетрябва да се кара с 180 с климатроника на макс в най голямата жега.
Също да не би климатроника да ползва тази вода или нещо друго я ползва или просто се е изпарила и е изкипяла цялата.
Благодаря предварително
Вчера се връщам от морето и карам с 160 средно по магистралата а междуградско както доиде и се качвам на магистралата вече Пловдив София и на Вакарел се гониме една дълга колона всички със 180. В най голямата жега. Включвам на "S" и колата неще да набира.... връщам на "D" набира бавно. А през цялото време климатроника на 16, барчетата за духалката -> посредата. Гледам температурата колата започна да загрява. Намалям тя загрява още повече и спрях. Като спрях стрелката отиде на най-червеното. Отворих капака и кво да видя. Вряла вода кипи с много пара от казанчето за охлаждане на двигателя с антифриз. Като се успокои врящата вода погледнах откъде тече. Не е спукано казанчето! Въпросния съд има бяло дъно, черен капак и черна капачка. Между дъното и капака е мястото на теча, явно налягането си е казало думата. Отварям капачката.....няма капка течност. Излях литър+ вода и въобще не се забеляза това в казанчето(незнам къде отиде). качих се в колата карах със 120 никакъв проблем с температурата. На следващата бензиностанция налях още 1.5 литра антифриз. И за съжаление нямах възможност да проверя пак със 180 ще има проблеми. Знам че течността може да се разшири и затова не се пълни казанчето докрай.
Въпроса ми е какви са възможните варианти?
Възможно ли е течността да е била нередовна и затова да се е получило така или е била прекалено малко и затова е загряла до изпаряване и изкипяване.
Или е това или просто нетрябва да се кара с 180 с климатроника на макс в най голямата жега.
Също да не би климатроника да ползва тази вода или нещо друго я ползва или просто се е изпарила и е изкипяла цялата.
Благодаря предварително
Последна промяна noname на 12 Сеп 2008, 13:55, променена общо 1 път
- Anthony_J
- ентусиаст
-
- Мнения: 875
- Регистриран на: 16.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е61 530xd, LCI
- bmw_n00b
- ентусиаст
-
- Мнения: 986
- Регистриран на: 21.08.2007
- Местоположение: Пловдив
- Кара: 96-8' 523ti
А някаква предистория - примерно откога я имаш колата, някакви действия да си предприемал по отношение на охладителната система, сигурен ли си, че е имала преди това достатъчно вода?
Иначе на първо четене - вискосъединител.
П.С.
Anthony_J ме изпревари.
Иначе на първо четене - вискосъединител.
П.С.

Колата съм я купил преди месец
Колата съм я купил преди месец и в камор казаха че е наред всичко. Несъм сигурен че е имало достатъчно течност просто си мисля че когато изкипя от кутията всичката вода е отишла. Ако е имало проблем с перката щяха да ми кажат от сервиза.
- Anthony_J
- ентусиаст
-
- Мнения: 875
- Регистриран на: 16.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е61 530xd, LCI
Да, да. Много са ти гледали перката. Закачили са я на компютъра и са погледнали ходовата част. Ти си знаеш. Щом си толкова храбър, давай така. На косъм си бил от нов двигател, а не искаш да идеш в сервиз.
- Anthony_J
- ентусиаст
-
- Мнения: 875
- Регистриран на: 16.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е61 530xd, LCI
Не се знае причината. Това е само една възможност. Пробвай с вестник да пипнеш перката докато се върти. Ако спре, олекваш с 800 лв.
- Воденичаров
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 754
- Регистриран на: 20.08.2007
- Местоположение: Бургас
- Кара: e65
При 180км/ч по-вероятната причина е мръсни радиатори според мен. Аз моите ще си ги мия следващата седмица превантивно 

- Anthony_J
- ентусиаст
-
- Мнения: 875
- Регистриран на: 16.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е61 530xd, LCI
- Воденичаров
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 754
- Регистриран на: 20.08.2007
- Местоположение: Бургас
- Кара: e65
... или пък да превърта турбинката на водната помпа при висока скорост, а при ниски обороти да няма проблеми.. ама тука само можем да си гадаеме
.

ма много време и се радва на колата
не е като да поддържаш старата е36 1.6 на газ нали
как може да не знаеш колко антифриз си имал в колата или поне имал ли си
и да тръгнеш да гъзиш дизела в жегите
вместо да беше пускал 10 теми преди това, да беше прочел "за каращите дизел"
кофти филм да прегрееш дизелов двигател

не е като да поддържаш старата е36 1.6 на газ нали
как може да не знаеш колко антифриз си имал в колата или поне имал ли си

вместо да беше пускал 10 теми преди това, да беше прочел "за каращите дизел"
кофти филм да прегрееш дизелов двигател
- Feanor
- ентусиаст
-
- Мнения: 1438
- Регистриран на: 18.01.2007
- Пол: Мъж
- Кара: E39 535i '01
- Мечтае да кара: Mки, Ферарита и други глупости :)
Колега, ти си погледни и виското за всеки случай, че с вдигане на температура шега не бива.
Better to be safe than sorry
Better to be safe than sorry

"Nothing gives one person so much advantage over another as to remain always cool and unruffled under all circumstances"
Ca_Ma написа:ма много време и се радва на колата![]()
не е като да поддържаш старата е36 1.6 на газ нали
как може да не знаеш колко антифриз си имал в колата или поне имал ли сии да тръгнеш да гъзиш дизела в жегите
вместо да беше пускал 10 теми преди това, да беше прочел "за каращите дизел"
кофти филм да прегрееш дизелов двигател
Четох темата за дизелите но се надявах с 2001ва да нямам никакви проблеми но уви
Да 100% имаше течност. Просто всичко се изпари и изкипя пред очите ми. Ще изчистя и двата радиатора скоро и ще видим след това как стоят нещата.
А сега да ви попитам стрелката на температурата като погледнете централно срещу показателя а не както седите нормално на седалката
.....стреклата на температурата е с 1мм по надясно от виртикалната чертичка на " F ". Тоест стрелката на температурата се припокрива почти напълно със въпросната вертикална чертичка но не и напълно. Това нормално ли е или винаги ми заграва малко повече от колкото трябва?
Немисля че има аномалии но вече ме е страх и проверявам всичко
23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани