Метан
Модератор: Общи модератори
			58 мнения
			 • Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
		
	
- Alexi
- старши ентусиаст
- 
				  
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
- Penchev
- Сватбаря
- 
				  
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
- Niky Georgiev
- младши ентусиаст
- 
				  
- Мнения: 273
- Регистриран на: 29.03.2004
- Местоположение: София
Аз лично проверих на място преди време как стоят нещата. За моята кола цената за газов метанов инжекцион (монтиране на нови газови дюзи и работа на двигателя с всички компютърни истории) - 3200 лв., като с такава конфигурация би трябвало да мине поне 350 км без презареждане. Това дето баламосват за цени от 1000 лв е за метан уредба (която впрочем не се различава по нищо от нормална газова уредба освен по дебелината на бутилките и тръбите до изпарителя) е за автомобили от клас Москвич 407 ... може и 408. Всичко друго което е компютърно управление на горенето с ламбда сонда и т.н. се води космически нова техника, за която трябва различен подход... - многоточков газов инжекцион. Обикновена метан уредба (от 1000 лв) биха и могли да пуснат на някое BMW с метални колектори,   но гаранцията отпада. За пластмасови колектори се споменава само по-скъпият вариянт. С осреднени параметри на цени за метан и бензин и среден разход от около 13/100 бензин, изчислих, че уредбата се изплаща за окло 22 000 км. Не звучи чак толкова лошо, но аз забравих веднага за този вариянт.
 но гаранцията отпада. За пластмасови колектори се споменава само по-скъпият вариянт. С осреднени параметри на цени за метан и бензин и среден разход от около 13/100 бензин, изчислих, че уредбата се изплаща за окло 22 000 км. Не звучи чак толкова лошо, но аз забравих веднага за този вариянт.
			 но гаранцията отпада. За пластмасови колектори се споменава само по-скъпият вариянт. С осреднени параметри на цени за метан и бензин и среден разход от около 13/100 бензин, изчислих, че уредбата се изплаща за окло 22 000 км. Не звучи чак толкова лошо, но аз забравих веднага за този вариянт.
 но гаранцията отпада. За пластмасови колектори се споменава само по-скъпият вариянт. С осреднени параметри на цени за метан и бензин и среден разход от около 13/100 бензин, изчислих, че уредбата се изплаща за окло 22 000 км. Не звучи чак толкова лошо, но аз забравих веднага за този вариянт.Niky Georgiev
		- Фидел Кастро
- младши ентусиаст
- 
				  
- Мнения: 318
- Регистриран на: 17.10.2004
- Пол: Мъж
Аз лично се съмнявам да сложат акциз на метана(това е фактически природен газ) защото такова "животно" нема в ЕС. Говорих с един грамотен таксиджия за Волгите, които са на метан. Малко са но ще ги видите в София. Каза, че е много изгодно, но имало само 2 станции (говоря за преди 4 мес.) в София и те са в източната част. След 200-250 км трябвало презареждане.
			За период от 135 години стигнахме от Стефан Стамболов до Бойко Борисов. Ако това е еволюцията в политическия елит много скоро ще гласуваме за едноклетъчни.
След снимката си с Б.Б., Робърт де Ниро бил много доволен, че най-после се снимал с истински мафиот.
		След снимката си с Б.Б., Робърт де Ниро бил много доволен, че най-после се снимал с истински мафиот.
Фидел Кастро,
ако могат да спечелят ще сложат не се съмнявай.
А и такъв газ има и в Европа.
В Германия има решение до 2020 г. тези газове
(пропан бутана и метана) да се ползват с преференции понеже
са по безвредни за околната среда.
Имаше статия не тема газ и метан в германия в "автобилд"
августовския или септемврийския брой.
Така че от гледна точка екология причини за налгане на акциз
в/у него няма.
И тук сигурно ще има някакъв период в който няма да има
акциз в/у метана, но дали ще го обявят публично както в Германия
не се знае или просто след някоа и друга годинка ще праснат акцизче и тогава ще има много шум преди вкарването на съответния акциз и накрая пак нищо.
Преебаните винаги са потребителите.
			
		ако могат да спечелят ще сложат не се съмнявай.
А и такъв газ има и в Европа.
В Германия има решение до 2020 г. тези газове
(пропан бутана и метана) да се ползват с преференции понеже
са по безвредни за околната среда.
Имаше статия не тема газ и метан в германия в "автобилд"
августовския или септемврийския брой.
Така че от гледна точка екология причини за налгане на акциз
в/у него няма.
И тук сигурно ще има някакъв период в който няма да има
акциз в/у метана, но дали ще го обявят публично както в Германия
не се знае или просто след някоа и друга годинка ще праснат акцизче и тогава ще има много шум преди вкарването на съответния акциз и накрая пак нищо.
Преебаните винаги са потребителите.
- Фидел Кастро
- младши ентусиаст
- 
				  
- Мнения: 318
- Регистриран на: 17.10.2004
- Пол: Мъж
CS написа:Фидел Кастро,
ако могат да спечелят ще сложат не се съмнявай.
А и такъв газ има и в Европа.
В Германия има решение до 2020 г. тези газове
(пропан бутана и метана) да се ползват с преференции понеже
са по безвредни за околната среда.
Имаше статия не тема газ и метан в германия в "автобилд"
августовския или септемврийския брой.
Така че от гледна точка екология причини за налгане на акциз
в/у него няма.
И тук сигурно ще има някакъв период в който няма да има
акциз в/у метана, но дали ще го обявят публично както в Германия
не се знае или просто след някоа и друга годинка ще праснат акцизче и тогава ще има много шум преди вкарването на съответния акциз и накрая пак нищо.
Преебаните винаги са потребителите.
Съгласен съм с логиката ти - държавицата ни е скапана.
 
   Оптимизмът ми се подхранва единствено от факта, че в Холандия има диференциран акциз за пропан-бутана за битови и автомобилни нужди. Освен това природният газ е основното гориво за отопление в ЕСл
  Оптимизмът ми се подхранва единствено от факта, че в Холандия има диференциран акциз за пропан-бутана за битови и автомобилни нужди. Освен това природният газ е основното гориво за отопление в ЕСлЗа период от 135 години стигнахме от Стефан Стамболов до Бойко Борисов. Ако това е еволюцията в политическия елит много скоро ще гласуваме за едноклетъчни.
След снимката си с Б.Б., Робърт де Ниро бил много доволен, че най-после се снимал с истински мафиот.
		След снимката си с Б.Б., Робърт де Ниро бил много доволен, че най-после се снимал с истински мафиот.
- CheGevara
- Weißwurst-Fresser
- 
				  
- Мнения: 2687
- Регистриран на: 22.11.2003
- Местоположение: в рекарото
- Кара: F40
 Фидел, aз тебе не те ли докарах преди години на власт ????
 Фидел, aз тебе не те ли докарах преди години на власт ????  Кога дойде на власт - кога почна от всичко да разбираш
 Кога дойде на власт - кога почна от всичко да разбираш   
   
   
 
трябва да кажа, че има истина в твоите думи ... в разговори с немците съм забелязал следното:
Метана е по-предпочитаното гориво от прир. газ, ако въобще може да се каже, че немците са научени да карат на алтернативно гориво от дизела
 проблем е също, че няма достатъчно метаностанции, преработката на двигателя за работа с метан е скъпа и все още няма данъчни преференции.
 проблем е също, че няма достатъчно метаностанции, преработката на двигателя за работа с метан е скъпа и все още няма данъчни преференции.
Предполагам и в БГ е така

Определено метана има доста голямо бъдеще и тепърва ще се налага, като гориво за двг.
Незнам до колко сте запознати, но някои от кварталите около София са вече газифицирани (Горна Баня, Суходол, около Дружба, т.н). С две думи: ставаш сутрин, виждаш, че газта е на привършване и просто си зареждаш бутилката от собствения гараж. Не се налага да ходиш до газстанция, бензиностанция и т.н. (разбира се при условие, че разполагаш с компресорна станция, което не е голям проблем).
Бутилките са безшевни с нето тегло от 50-55кг нагоре. Не мислия, че ще е проблем за драг или дрифт. Все пак не караме Ford :-). Нищо лично към собствениците на марката, но за тяхна информция ще им кажа защо са я създали - за да има по-кофти кола от опела 
Май само си чувал, защото е далеч от истината и вече ги вграждат серийно при някои автомобили.
Niky, при метана няма изпарител. За разлика от LPG (от Liquid Petroleum Gas), метанът или CNG (Compressed Natural Gas) е в газообразно състояние и не се налага да го превръщаш от едно състояние в друго.
			
		Незнам до колко сте запознати, но някои от кварталите около София са вече газифицирани (Горна Баня, Суходол, около Дружба, т.н). С две думи: ставаш сутрин, виждаш, че газта е на привършване и просто си зареждаш бутилката от собствения гараж. Не се налага да ходиш до газстанция, бензиностанция и т.н. (разбира се при условие, че разполагаш с компресорна станция, което не е голям проблем).
Бутилките са безшевни с нето тегло от 50-55кг нагоре. Не мислия, че ще е проблем за драг или дрифт. Все пак не караме Ford :-). Нищо лично към собствениците на марката, но за тяхна информция ще им кажа защо са я създали - за да има по-кофти кола от опела
 
Penchev написа:Аз съм чувал че на метан на двигателя му се е*ава мамата
Дилян Пенчев
Май само си чувал, защото е далеч от истината и вече ги вграждат серийно при някои автомобили.
Niky Georgiev написа:... Това дето баламосват за цени от 1000 лв е за метан уредба (която впрочем не се различава по нищо от нормална газова уредба освен по дебелината на бутилките и тръбите до изпарителя) е за автомобили от клас Москвич 407 ... може и 408...
Niky, при метана няма изпарител. За разлика от LPG (от Liquid Petroleum Gas), метанът или CNG (Compressed Natural Gas) е в газообразно състояние и не се налага да го превръщаш от едно състояние в друго.
- Niky Georgiev
- младши ентусиаст
- 
				  
- Мнения: 273
- Регистриран на: 29.03.2004
- Местоположение: София
Относно това дали метановата уредба е с изпарител не съм компетентен, но добре си спомням, че в сервиза дори ми показваха изпарител на BRC за 480 лв, който бил за метан но ставал и за LPG, твърдяха, че разликата била в бутилките и тръбичките. Не ми се вярва да са ме излъгали... 
Ако някой има метан бих се радвал да сподели мнение - доволен ли е, недостатъци и т.н.
			Ако някой има метан бих се радвал да сподели мнение - доволен ли е, недостатъци и т.н.
Niky Georgiev
		Недостатъците са общоизвестни - тежките бутилки, трудна настройка, малко /поне засега/ станции, значително намаления обем на багажника, спадналата мощност /това зависи основно от настройките. Ако се прежали част от икономията, може да се получи и много добър вървеж/, цената на самата уредба, както и теоретичния /да се надяваме/ риск от взривове..
Въпреки всичко казано дотук, аз съм МНОГО доволен и не съм съжалявал и за минута за този избор... Такава ми е работата, че карам доста, главно в обсега на метанстанциите, не ми трябва багажника, и с резликата в цената на горивата компенсирам всички тези недостатъци... От моя гледна точка това е перфектното гориво, и мога най-отговорно да кажа, че най-вероятно и следващата ми кола ще я оборудвам с метан...
Не е без значение и фактът, че цената на природния газ не се колебае - поне от една година е 0.81 лв. на КИЛОГРАМ. Отдавна не следя цените по бензиностанциите и пропускам статиите във вестниците, свързани с поредното увеличение на бензините...
До скоро вярвах, че дизела е добра алтернатива за хора като мен, но като знам каква му е цената в момента... 
   
  
			
		Въпреки всичко казано дотук, аз съм МНОГО доволен и не съм съжалявал и за минута за този избор... Такава ми е работата, че карам доста, главно в обсега на метанстанциите, не ми трябва багажника, и с резликата в цената на горивата компенсирам всички тези недостатъци... От моя гледна точка това е перфектното гориво, и мога най-отговорно да кажа, че най-вероятно и следващата ми кола ще я оборудвам с метан...
Не е без значение и фактът, че цената на природния газ не се колебае - поне от една година е 0.81 лв. на КИЛОГРАМ. Отдавна не следя цените по бензиностанциите и пропускам статиите във вестниците, свързани с поредното увеличение на бензините...
До скоро вярвах, че дизела е добра алтернатива за хора като мен, но като знам каква му е цената в момента...
 
   
  
Niky Georgiev написа:Относно това дали метановата уредба е с изпарител не съм компетентен, но добре си спомням, че в сервиза дори ми показваха изпарител на BRC за 480 лв, който бил за метан но ставал и за LPG, твърдяха, че разликата била в бутилките и тръбичките. Не ми се вярва да са ме излъгали...
Ако някой има метан бих се радвал да сподели мнение - доволен ли е, недостатъци и т.н.
Niky, ролята на изпарителя е да преобразува пропан-бутана от течно в газообразно състояние, оттам и името. При метана трябва да е някакъв редуцир-вентил, който сваля налягането, което е в бутилката до някаква ниска стойност за да може да се вкара нормално в смукателните тръби. Може да са ти показали изпарител за АГУ с вграден вътре вентил за метан, но между двете неща няма нищо общо.
Между другото има ли някъде пълен списък с метан-станциите в БГ?
			58 мнения
			 • Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
		
	
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани
 
	





 
