Метан
Модератор: Общи модератори
			58 мнения
			 • Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
		
	
Най-после!
Снощи си прибрах колата от сервиза с монтирано метаново устройство.
Значи аз направих икономичен вариант с една 40 литрова бутилка, зареждането ми струваше 5 лв и 15 ст. (!), светнаха ми 4-те лампички на прибора, и след 30-35 км. угасна едната от тях. Майстора смята, че трябва да мина поне 100 км. с това зареждане. Още не съм го изразходил, за да видя дали е така. Другия месец, ако всичко е наред ще добавя още една 40 л. бутилка. Вървежа не е като на бензин (то няма и как да е), но разликата не е голяма. Мисля че няма да може да прави бърнаут DD , но някак си ще го преживея.
DD , но някак си ще го преживея.
Предупредиха ме, че около 20 % от конете умират на метан.
По-нататък ще има още инфо.
			
		Снощи си прибрах колата от сервиза с монтирано метаново устройство.
Значи аз направих икономичен вариант с една 40 литрова бутилка, зареждането ми струваше 5 лв и 15 ст. (!), светнаха ми 4-те лампички на прибора, и след 30-35 км. угасна едната от тях. Майстора смята, че трябва да мина поне 100 км. с това зареждане. Още не съм го изразходил, за да видя дали е така. Другия месец, ако всичко е наред ще добавя още една 40 л. бутилка. Вървежа не е като на бензин (то няма и как да е), но разликата не е голяма. Мисля че няма да може да прави бърнаут
 DD , но някак си ще го преживея.
DD , но някак си ще го преживея.
Предупредиха ме, че около 20 % от конете умират на метан.
По-нататък ще има още инфо.
- ZealoT
- кандидат ентусиаст
- 
				  
- Мнения: 85
- Регистриран на: 25.05.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330i
chefo написа:Най-после!
.........
дай малко повече инфо колко пари ти излезе..... и на какъв двигател си сложил метановата уредба.. аз също искам да си сложа....
2 Hard 4 You
		Аз знаех, че е по-скъпо, но това беше единствения сервиз, от който няма оплаквания и все пак момчетата са в бранша с газовите у-ва от 15-тина години. А и става въпрос за чисто нови елементи.
Засега 40л. ми е добре, а следващата съм я планувал за другия месец, ще изкарам така дотогава.
Като видях 85 литровата бутилка, направо ми се взе акъла! нещо огромно е!
Моята има диаметър около 25 см. и е дълга малко по-малко от разстоянието между задните калници на Е34 т.е. около метър.
 т.е. около метър.
Теглото е приблизително килограм на литър вместимост или 40 л тежи 40 кг (празна) и събира към 6,5 кг газ.
А за това колко ще ми стига - работата ми е на 1 км. от метан-станцията нямам проблем!
 нямам проблем!
			
		Засега 40л. ми е добре, а следващата съм я планувал за другия месец, ще изкарам така дотогава.
Като видях 85 литровата бутилка, направо ми се взе акъла! нещо огромно е!
Моята има диаметър около 25 см. и е дълга малко по-малко от разстоянието между задните калници на Е34
 т.е. около метър.
 т.е. около метър.
Теглото е приблизително килограм на литър вместимост или 40 л тежи 40 кг (празна) и събира към 6,5 кг газ.
А за това колко ще ми стига - работата ми е на 1 км. от метан-станцията
 нямам проблем!
 нямам проблем!- Niky Georgiev
- младши ентусиаст
- 
				  
- Мнения: 273
- Регистриран на: 29.03.2004
- Местоположение: София
chefo, много ме интересува каква е точно конфигурацията на твоята инсталация - подробно, като например как е решен проблема с компютъра, кислородния датчик, също така как би се отразила на пластмасови колектори и има ли гаранция при инсталация на такива..., има ли ламбда контрол и т.н.
Блягодаря предварително!
			Блягодаря предварително!
Niky Georgiev
		Честно казано не мога да ти дам 100% отговор, ама ще ти кажа каквото знам:
Проблема с компютъра не е решен, в смисъл че няма проблем - има реле, което спира тока през инжекторите, има датчик за оборотите, който осигурява автоматичното превключване на метан след палене, когато оборотите минат 2000, не знам да е слагано нещо по ламбда сондата. При работа на метан помпата продължава да си върти бензина, така че няма опасност нещо да се спече.
Говорих с майстора по въпроса за пластмасовите колектори и той каза, че няма никакъв проблем за тях, правили са такова БМВ мисля, че е било 525 с М50. Гаранция дават 1 година на цялата система. Слагат някакво стеснение в смукателната тръба преди дебитомера за да направят сместа на метан, но той каза, че ако искам да карам само на бензин мога много лесно да го махна, не е хванато сериозно.
Ако те интересува неща по-конкретно - питай, мога да се обадя в сервиза и да питам. Казаха, че понякога се налага да слагат някакъв "advance processor", който осигурява необходимото предварение на запалването, но само при някои автомобили, при мен нямало нужда. Бил включен в цената за монтаж. Предполагам, че става въпрос за коли, където се прави ламбда контрол, ама не съм сигурен.
			
		Проблема с компютъра не е решен, в смисъл че няма проблем - има реле, което спира тока през инжекторите, има датчик за оборотите, който осигурява автоматичното превключване на метан след палене, когато оборотите минат 2000, не знам да е слагано нещо по ламбда сондата. При работа на метан помпата продължава да си върти бензина, така че няма опасност нещо да се спече.
Говорих с майстора по въпроса за пластмасовите колектори и той каза, че няма никакъв проблем за тях, правили са такова БМВ мисля, че е било 525 с М50. Гаранция дават 1 година на цялата система. Слагат някакво стеснение в смукателната тръба преди дебитомера за да направят сместа на метан, но той каза, че ако искам да карам само на бензин мога много лесно да го махна, не е хванато сериозно.
Ако те интересува неща по-конкретно - питай, мога да се обадя в сервиза и да питам. Казаха, че понякога се налага да слагат някакъв "advance processor", който осигурява необходимото предварение на запалването, но само при някои автомобили, при мен нямало нужда. Бил включен в цената за монтаж. Предполагам, че става въпрос за коли, където се прави ламбда контрол, ама не съм сигурен.
А! Още нещо:
Във Варна текат по радиото големи реклами на метан-станцията и на сервиз, където монтират италиански газови устройства на изплащане без първоначална вноска. Аз първо там ходих, няколко дни не можах да намеря човека, който да каже кога и как.... Когато най-после го намерих, той ми се развика: "Стига сте ми идвали с тез БМВ-та! (говореше за Е34) Не разбрахте ли, че на тях не може да им се слага метан?! Писна ми от вас! Нерви не ми останаха!" и т.н.
Когато изчаках да се успокои, разбрах, че се е опитвал да слага уредба на 3 Е34-ки 520 и 525, с М20 са били, и ефекта е бил, че като се подаде газ, колата първо забива носа в земята и тогава тръгвала. Че как се сърдели собствениците, че незнам си какво (как няма, аз бих го пребил). Освен това видях с очите си ка на едно чисто ново Рено Меган му ЗАВАРЯВАХА стойката на бутилката в багажника от ВИНКЕЛ !!! 
   
   
 
Мойта е монтирана с болтове и лентови скоби, които идват в комплект с бутилката.
Мисълта ми е, че трябва внимателно да се провери сервиза, преди да се остави там кола за правене.
			
		Във Варна текат по радиото големи реклами на метан-станцията и на сервиз, където монтират италиански газови устройства на изплащане без първоначална вноска. Аз първо там ходих, няколко дни не можах да намеря човека, който да каже кога и как.... Когато най-после го намерих, той ми се развика: "Стига сте ми идвали с тез БМВ-та! (говореше за Е34) Не разбрахте ли, че на тях не може да им се слага метан?! Писна ми от вас! Нерви не ми останаха!" и т.н.
Когато изчаках да се успокои, разбрах, че се е опитвал да слага уредба на 3 Е34-ки 520 и 525, с М20 са били, и ефекта е бил, че като се подаде газ, колата първо забива носа в земята и тогава тръгвала. Че как се сърдели собствениците, че незнам си какво (как няма, аз бих го пребил). Освен това видях с очите си ка на едно чисто ново Рено Меган му ЗАВАРЯВАХА стойката на бутилката в багажника от ВИНКЕЛ !!!
 
   
   
 
Мойта е монтирана с болтове и лентови скоби, които идват в комплект с бутилката.
Мисълта ми е, че трябва внимателно да се провери сервиза, преди да се остави там кола за правене.
- Niky Georgiev
- младши ентусиаст
- 
				  
- Мнения: 273
- Регистриран на: 29.03.2004
- Местоположение: София
Благодаря ти за изчерпателността, аз отдавна имах намерение да слагам метан, но по сервизите дето обиколих - един в София и един в Русе, най-ниската цена която ми предложиха бе 2200 лв за обикновена инсталация и без каквато и да е гаранция (освен, за това, че някога ще ми гръмнат колекторите).
Газов инжекцион - 3 200 лв с три бутилки по 80 л, а трябвало и да си подсилвам задните пружини...
Много ми се струва като инвестиция на фона на цената на колата.
Ще проверя отново насам-натам в София, Варна ми е далечко.
Пиши за впечатленията от поведението на колата, доволен ли си, колко лв ти излиза на 100 км.
			Газов инжекцион - 3 200 лв с три бутилки по 80 л, а трябвало и да си подсилвам задните пружини...
Много ми се струва като инвестиция на фона на цената на колата.
Ще проверя отново насам-натам в София, Варна ми е далечко.
Пиши за впечатленията от поведението на колата, доволен ли си, колко лв ти излиза на 100 км.
Niky Georgiev
		 баси цената!!!
  баси цената!!!
3 бутилки по 80 л.
 
   
   
 
Човек! Ти знаеш ли колко тежат? над 240 кг празни!!! или 270 кг. заредени! ти ще си съсипеш колата, а и тя трябва да е туринг за да ги събере. 80 литровата бутилка е огромна!
Помисли пак каква конфигурация ти трябва. Сега разбрах, че има станция в Севлиево и май ще строят в Шумен. Така, че с общо 80 л. зареждане ще може да се пътува Варна-София.
- ivantchoG
- старши ентусиаст
- 
				  
- Мнения: 1956
- Регистриран на: 23.06.2004
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: 1985 BMW E30 M10B18
По-нагоре се коментираха разликите газова/метанова уредба. Понеже скоро слагах газова
Дотук разлика виждам само в изпарителя, за който е ясно - газът е втечнен/има нужда от изпаряване/, метанът не е втечнен /под налягане е, няма нужда от изпаряване/, и бутилката. 
   свалят уредбата, купувам я аз, карам само на бензин, след около 6 месеца регулатора "сдаде багажа". Сега, понеже пак сложих газ, и пак помпата не спира, ще слагам реле /или транзистор, още не съм го направил/, което да спира и помпата.
 свалят уредбата, купувам я аз, карам само на бензин, след около 6 месеца регулатора "сдаде багажа". Сега, понеже пак сложих газ, и пак помпата не спира, ще слагам реле /или транзистор, още не съм го направил/, което да спира и помпата.
			на газовата има същоchefo написа:Честно казано не мога да ти дам 100% отговор, ама ще ти кажа каквото знам:
Проблема с компютъра не е решен, в смисъл че няма проблем - има реле, което спира тока през инжекторите
на газовата - също., има датчик за оборотите, който осигурява автоматичното превключване на метан след палене, когато оборотите минат 2000, не знам да е слагано нещо по ламбда сондата.
Дотук разлика виждам само в изпарителя, за който е ясно - газът е втечнен/има нужда от изпаряване/, метанът не е втечнен /под налягане е, няма нужда от изпаряване/, и бутилката.
Има опасност, но не за инжекторите /те работят до 2000об/, а за регулатора на налягането. На бензин той работи в динамичен режим /диафрагмата се движи, на пружината действат само около 3атм/, при сегашното положение регулатора работи в статичен режим /всичките над 6атм от помпата отиват обратно в резервоара - пружината и диафрагмата работят в крайно положение/. Преди да взема мойта кола е карана изключително на газПри работа на метан помпата продължава да си върти бензина, така че няма опасност нещо да се спече.
 
   свалят уредбата, купувам я аз, карам само на бензин, след около 6 месеца регулатора "сдаде багажа". Сега, понеже пак сложих газ, и пак помпата не спира, ще слагам реле /или транзистор, още не съм го направил/, което да спира и помпата.
 свалят уредбата, купувам я аз, карам само на бензин, след около 6 месеца регулатора "сдаде багажа". Сега, понеже пак сложих газ, и пак помпата не спира, ще слагам реле /или транзистор, още не съм го направил/, което да спира и помпата.".....Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо....." К.Иречек, 13.12.1881
Бате Сашо - Пази имената!

		Бате Сашо - Пази имената!

- ivantchoG
- старши ентусиаст
- 
				  
- Мнения: 1956
- Регистриран на: 23.06.2004
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: 1985 BMW E30 M10B18
Така е, но разликата между моята /и твоята/, допълнително слагана уредба, и истински газов ИНЖЕКЦИОН е колкото между заводската горивна уредба на ВАЗ2101 и моя бензинов инжекцион.chefo написа::shock: баси цената!!!
".....Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо....." К.Иречек, 13.12.1881
Бате Сашо - Пази имената!

		Бате Сашо - Пази имената!

ОК, за това не бях се сетил  ама няма ли да се ошашка компютъра като спре помпата? В смисъл, че всичко останало си работи: разходомера примерно си показва все едно, че няма промяна в системата. А и знае ли някой кои параметри (датчици) влияят върху изчисляването на предварението на запалването? Аз се сещам за обороти, положение на дроселна клапа, дебитомер, knock-сензор (той със сигурност не се задейства, защото метана е доста по неподатлив на детонации от бензина). Има ли друго, примерно показания на ламбда-сондата?
 ама няма ли да се ошашка компютъра като спре помпата? В смисъл, че всичко останало си работи: разходомера примерно си показва все едно, че няма промяна в системата. А и знае ли някой кои параметри (датчици) влияят върху изчисляването на предварението на запалването? Аз се сещам за обороти, положение на дроселна клапа, дебитомер, knock-сензор (той със сигурност не се задейства, защото метана е доста по неподатлив на детонации от бензина). Има ли друго, примерно показания на ламбда-сондата?
			
		 ама няма ли да се ошашка компютъра като спре помпата? В смисъл, че всичко останало си работи: разходомера примерно си показва все едно, че няма промяна в системата. А и знае ли някой кои параметри (датчици) влияят върху изчисляването на предварението на запалването? Аз се сещам за обороти, положение на дроселна клапа, дебитомер, knock-сензор (той със сигурност не се задейства, защото метана е доста по неподатлив на детонации от бензина). Има ли друго, примерно показания на ламбда-сондата?
 ама няма ли да се ошашка компютъра като спре помпата? В смисъл, че всичко останало си работи: разходомера примерно си показва все едно, че няма промяна в системата. А и знае ли някой кои параметри (датчици) влияят върху изчисляването на предварението на запалването? Аз се сещам за обороти, положение на дроселна клапа, дебитомер, knock-сензор (той със сигурност не се задейства, защото метана е доста по неподатлив на детонации от бензина). Има ли друго, примерно показания на ламбда-сондата?
			58 мнения
			 • Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
		
	
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани
 
	





 
