Решаване проблеми по нашите Е36
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
11 мнения
• Страница 1 от 1
- Joro_Paveto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 11.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i
Решаване проблеми по нашите Е36
Тази вечер почти насран от кеф, че вече не ми вибрира волана ми хрумна идея за нова важна тема. Та идеята ми е в тази тема всеки да опише как е решил положително даден проблем по Е36-цата си. В темата да няма въпроси кое, защо, как и т.н. а само и единствено обяснения, евентулано със снимков материал, за отстраняването на даден проблем.
Аз вчера благодарение на колегата Влади (V-max) се сдобих със спирачни маркучи с метална оплетка, а от Дару кар се сдобих с ремонтни уплътнения на буталата на предните спирачни апарати.
Причината за тези неща беше в това, че при висока скорост при натискане на спирачката - воланът вибрираше. При ниска скорост и спиране волана ми теглеше много силно на ляво и трети проблем беше, че като сваля гумата и завъртя спирачните дискове на ръка, те "биеха" и ту опираха, ту не в накладките.
Първо свалих апаратите и смених уплътненията- отнема около час и половина и е елементарно, аз се ръководих по ето тези обяснения
http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=299043
Всичко е обяснено много добре и има много хубав снимков материал.
Уплътненията в Дару струваха около 70лв общо за двата апарата. Трябва ви и шкурка водна 1500 и 2000 да минете буталото, а там където се показва над уплътнението ще е зверски ръждясало - там направо със суха шкурка и после нещо по-едро водно 400 и 800.
Сваляйки апаратите, реших да махна и диска и да видя дали има корозия по главината - имаше и то на малки шуплички, въпреки, че при монтажа ги позашкурих явно не е било достатъчно. Взех един винтоверт на батерия сложих отпред един накрайник - телена четка за бормашина и с него почнах яко гнявене на главината, докато не светна в цвета на метала. После със същата телена четка минах и вътрешната част на диска, която се е опирала в главината и естесвено е прихванала от "кафявата чума".
Последва монтаж на маркучите, като детска игра общо взето и после обезвъздушаване и днеска тест.
Резултатите - вибрацийте във волана при натискане на спирачката са изчезнали напълно - нито при 80, 100, 120 и 140...преди в тоя диапазаон направо изпусках волана...
При спиране с ниска скорост волана не тегли на никъде спира си и милиметър не се откланя в ляво и дясно - това естествено на равен асфалт, там където пътя си има наклон нормално да тегли по малко. Но преди да ревизирам апаратите - няма равен, няма наклонен път почти не се ударих няколко пъти в бордюра при спиране.
Сега при завъртане на дисковете, не опират никъде и свободно си се въртят между накладките.
Другото нещо полезно вършено по колата е клапана за картерните газове, но за него се изписа много през последната седмица...
Аз вчера благодарение на колегата Влади (V-max) се сдобих със спирачни маркучи с метална оплетка, а от Дару кар се сдобих с ремонтни уплътнения на буталата на предните спирачни апарати.
Причината за тези неща беше в това, че при висока скорост при натискане на спирачката - воланът вибрираше. При ниска скорост и спиране волана ми теглеше много силно на ляво и трети проблем беше, че като сваля гумата и завъртя спирачните дискове на ръка, те "биеха" и ту опираха, ту не в накладките.
Първо свалих апаратите и смених уплътненията- отнема около час и половина и е елементарно, аз се ръководих по ето тези обяснения
http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=299043
Всичко е обяснено много добре и има много хубав снимков материал.
Уплътненията в Дару струваха около 70лв общо за двата апарата. Трябва ви и шкурка водна 1500 и 2000 да минете буталото, а там където се показва над уплътнението ще е зверски ръждясало - там направо със суха шкурка и после нещо по-едро водно 400 и 800.
Сваляйки апаратите, реших да махна и диска и да видя дали има корозия по главината - имаше и то на малки шуплички, въпреки, че при монтажа ги позашкурих явно не е било достатъчно. Взех един винтоверт на батерия сложих отпред един накрайник - телена четка за бормашина и с него почнах яко гнявене на главината, докато не светна в цвета на метала. После със същата телена четка минах и вътрешната част на диска, която се е опирала в главината и естесвено е прихванала от "кафявата чума".
Последва монтаж на маркучите, като детска игра общо взето и после обезвъздушаване и днеска тест.
Резултатите - вибрацийте във волана при натискане на спирачката са изчезнали напълно - нито при 80, 100, 120 и 140...преди в тоя диапазаон направо изпусках волана...
При спиране с ниска скорост волана не тегли на никъде спира си и милиметър не се откланя в ляво и дясно - това естествено на равен асфалт, там където пътя си има наклон нормално да тегли по малко. Но преди да ревизирам апаратите - няма равен, няма наклонен път почти не се ударих няколко пъти в бордюра при спиране.
Сега при завъртане на дисковете, не опират никъде и свободно си се въртят между накладките.
Другото нещо полезно вършено по колата е клапана за картерните газове, но за него се изписа много през последната седмица...
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...
- BiTurbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
.... при мен след 70км/ч се получаваше здраво виене отзад, след смяна на задни лагери вече върви като по масло......... (40лв за лагер).
на борд компа(малкия) ми стоеше температура -37.0 градуса, това се оправи след смяна на буксите които влизат в датчика( 5лв.)
лампата на AirBag-а изгасваше след 2мин. каране , оказа се, че като съм свалял акумулатора се е записала грешка в компа ===> диагностика и изчистване на грашката и сега лампата си гасне на чека-а на контакт още (20лв.)
на борд компа(малкия) ми стоеше температура -37.0 градуса, това се оправи след смяна на буксите които влизат в датчика( 5лв.)
лампата на AirBag-а изгасваше след 2мин. каране , оказа се, че като съм свалял акумулатора се е записала грешка в компа ===> диагностика и изчистване на грашката и сега лампата си гасне на чека-а на контакт още (20лв.)
- laviatan
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3206
- Регистриран на: 13.02.2008
- Местоположение: София-център Антим 1 номер 61
- Пол: Мъж
- Кара: Всичко що е BMW , баничарки
- Мечтае да кара: M1
1- градско темперетурата беше ок-извънградско- като я карам над 160-загряваше
решението излезе- термостат/след много псевдо маистори-сам си разкрих проблема/
2-от 80-120 км/ч.-волана вибрираше,педала не риташе
решение-дискове,накладки и баланс гуми
3-през зимата няма много приток на въздух от парното,запотяване на стъклата/колата е без клима/
решение-отпред при чистачките има два конусовидни
филтри за купето които покриват моторчето/цената им е доста висока ама...../
бяха направо задръстени
4-на свободен ход тракане откъм скоростите-тръгваш-няма звук,на място натискаш съединителч-спира пак звука
решение-всички маистори казваха-лагер вътре в скоростите на първичнич вал-а то смених лагера на съединителя барабар с целия съединител и всичко е ок!
5-колата сееше- при по-висока скорост, и имаше някаква нестабилност-смених аморт. и какво ли не
решение-тампоните на носачите-видимо здрави и според всички маистори перфектни-се оказаха с омекнала гума
решение-едни плътни М-кови тампони и всичко заспа
решението излезе- термостат/след много псевдо маистори-сам си разкрих проблема/
2-от 80-120 км/ч.-волана вибрираше,педала не риташе
решение-дискове,накладки и баланс гуми
3-през зимата няма много приток на въздух от парното,запотяване на стъклата/колата е без клима/
решение-отпред при чистачките има два конусовидни

бяха направо задръстени
4-на свободен ход тракане откъм скоростите-тръгваш-няма звук,на място натискаш съединителч-спира пак звука
решение-всички маистори казваха-лагер вътре в скоростите на първичнич вал-а то смених лагера на съединителя барабар с целия съединител и всичко е ок!
5-колата сееше- при по-висока скорост, и имаше някаква нестабилност-смених аморт. и какво ли не
решение-тампоните на носачите-видимо здрави и според всички маистори перфектни-се оказаха с омекнала гума
решение-едни плътни М-кови тампони и всичко заспа

AUTO MOTOR PARTS GROUP LTD
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !
Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !
Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа
- svetoslavned
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 198
- Регистриран на: 16.08.2006
- Местоположение: гр.Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: E 83 /2.0d /2006
- Мечтае да кара: M 3
- Детайли за колата: Тайна
При мене имаше следния проблем ...като мина през неравност и нещо преклопваш от задната част на колата , след преглед в сервиз се оказаха тампоните на бомбетата на задните амортесьори, сега се наслаждавам на приятната и безшумна возия ... пожелавам го на всеки 

свн
- bmw 318 is
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 386
- Регистриран на: 2.08.2008
и при мен го има същия проблем с тресенето при спиране и когато натисна спирачките и завива пък сама на ляво и не само когато спирам казаха ми 4е е от накладките или криви дискове ама още не сам се заел
- dinkomg
- ентусиаст
-
- Мнения: 941
- Регистриран на: 17.11.2008
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Семейното комби
- Мечтае да кара: M5 touring
Тресеше се цялата при спиране, оказаха се криви дискове отзад. Смених ги заедно с накладките и колицата си спира нормално.
- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12403
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
БЕЗ предположения и даване на идеи - темата ще е стриктно относно даване на информация относно решаване на проблем - offtopic, запитвания, даване на акъл и т.н. ще бъдат директно изтривани! 

- phantomas
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 509
- Регистриран на: 3.11.2007
- Местоположение: Ямбол
- Пол: Мъж
- Кара: Is Hybrid
- Мечтае да кара: M1
лелее ми аз от каде да започна , от псевдо майстори почти цялата кола сам си я ремонтирах , ще започна с двигателя , стария - м40 , колата седан е36 , с газова , първо махнах газовата - това е до колегите с газово - вътре в бутилката беше пълно с графит , газовия клапан и той препълнен с тоя прах , от сярата която слагат в газта имаше и други лайна , колата ми не вървеше много добре , имах харч на масло , отворих капака уж за смяна на гумички клапани - то излезе вал , повдигачи , кобилици , гумички , отворих главата - що годе добре , смених само вала и няколко 2-та повдигача които чукаха , подобри се ама пак спъната история , оттам го изкормих и си купих м42 със всичко останало, извода е на бмв не слагайте газ , и ако решите да му правите ремонт , най добре си купете друг двигател , по малко ядове ще имате 

BMW 318is
- P1tbuL
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 796
- Регистриран на: 4.08.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Т-34
- Мечтае да кара: F1 race car!
- Детайли за колата: 1942; Length- 6.68 m; 76.2 mm (3.00 in) F-34 tank gun
Е36 316 компакт ..
1.при скорост на 50 км при натискане на спирачката тресеше.
решение: смяна шарнири комплект дискове и накладки
2.харчеше масло и антифриз ( малка част от антифриза го сипваше при педалите)
решение: смяна гарнитура на глава смяна семеринги (вкл. и на скоростна кутия) смяна радиатор на парното
3.трудно влизаха скоростите (понякога изхъркваха)
решение: смяна масло на скоростна кутия
4. при спряло положение, навит пълен ляв, потегляне и отпускане на волана се чуваше странно изпукване отпред при лявата гума
решение: смяна рейка
5. при студен двигател при потегляне се получава притрисане на автомобила
решение: смяна на съединител(пълен комплект)
ПС:това е от мен дано е четливо и ясно.
1.при скорост на 50 км при натискане на спирачката тресеше.
решение: смяна шарнири комплект дискове и накладки
2.харчеше масло и антифриз ( малка част от антифриза го сипваше при педалите)
решение: смяна гарнитура на глава смяна семеринги (вкл. и на скоростна кутия) смяна радиатор на парното
3.трудно влизаха скоростите (понякога изхъркваха)
решение: смяна масло на скоростна кутия
4. при спряло положение, навит пълен ляв, потегляне и отпускане на волана се чуваше странно изпукване отпред при лявата гума
решение: смяна рейка
5. при студен двигател при потегляне се получава притрисане на автомобила
решение: смяна на съединител(пълен комплект)
ПС:това е от мен дано е четливо и ясно.
11 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани