Шпер и АСЦ

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 325
Регистриран на: 24.08.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комерсиални БМВ-та...

Шпер и АСЦ

Мнение от lakmus » 18 Ное 2008, 2:33

Значи изчетох всичко по темите в които се обсъждат тези две неща...
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... +%E0%F1%F6
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... +%E0%F1%F6
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... +%E0%F1%F6
От тeзи теми не ми стана много ясно дали е възможно да има кола с АСЦ и Шпер едновременно и имам въпрос към някой който наистина компетентно може да изкаже мнение по въпроса и да го защити...
Пречат ли си едно на друго или са напълно независими!
По моите разсъждения не би трябвало да имат общо, но вие се изкажете!
Мерси предварително!

Мечтае за Z3 M Coupe
Аватар
Мнения: 8695
Регистриран на: 9.02.2003
Местоположение: Сoфия
Кара: '99 530dА Touring

Мнение от err0r » 18 Ное 2008, 3:35

Май се слага виско шпер, защото той заключва от 1% до 100% чрез мощността на мотора, която ти "извикваш", натискайки педала. А като ти подаваш газ, а АSC-то я връща - няма мощност, която да зацепи дифа. Това е моята логика. И най-накрая ще кажа, нещо което съм чул - тоя виско шпер се нарича торсен. :roll:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 325
Регистриран на: 24.08.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комерсиални БМВ-та...

Мнение от lakmus » 18 Ное 2008, 13:52

Добре, ако се сложи шпер на кола с АСЦ, когато АСЦ-то е изключено битрябвало да си работи нормално шпера, така ли да го разбирам?

П.П. А има ли виско шперове при Е36 ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1581
Регистриран на: 5.11.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Мнение от PeReZ » 18 Ное 2008, 14:06

Освен във темите в нашия форум мнението че ASC и LSD (шпер) не са съвместими е популярно и из другите форуми което ме кара да повярвам че АСЦ и Шпер са несъвместими.

"Automatic Stability Control plus Traction (ASC + T) is BMW's electronic traction control system. It was optional on the '96 318ti and then became standard for the '97 model year. A limited slip differential was available in '95 and '96, but couldn't be ordered in combination with ASC + T on the 318ti (I think only the M3 was available with both). ( http://www.318ti.org/notebook/asc/index.html )

lakmus написа:Добре, ако се сложи шпер на кола с АСЦ, когато АСЦ-то е изключено битрябвало да си работи нормално шпера, така ли да го разбирам?...


Май идеята не е че шпера ще работи коректно когато АСЦ-то е изключено, а че АСЦ-то няма да работи коректно с шпер диференциал. Така го разбирам аз. Но щом навсякъде се тръби че тези две екстри са несъвместими, значи сигурно е така.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 325
Регистриран на: 24.08.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комерсиални БМВ-та...

Мнение от lakmus » 18 Ное 2008, 14:13

Обаче щом на м3 са съвместими значи просто фабрично не се предлагат и двете в обикновенните модели... Аз така го разбирам... Все едно може да стане но няма да е фабрично ....
Дали не съм прав ?

Летящия холандец
Аватар
Мнения: 19401
Регистриран на: 10.01.2003
Местоположение: предимно в гаража
Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.

Мнение от ///Явор » 18 Ное 2008, 14:15

сложиш ли шпер,трябва винаги да изключваш асц-то,може и през реле т.е. кат дадеш на контакт да е изключено..или слагаш виско и си караш
Изображение
С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 611
Регистриран на: 18.10.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 323ci M52tuB25
Мечтае да кара: ///M3 e30

Мнение от luizov » 18 Ное 2008, 14:32

A да попитам бмв 318ис 12 месец 94 година дали има шпер фабрично?
Изображение

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12844
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Мнение от vld » 18 Ное 2008, 14:35

luizov написа:A да попитам бмв 318ис 12 месец 94 година дали има шпер фабрично?

Ако си го е платил като екстра ханс гюнтер навремето...
Стандартно нито един модел го няма ,допълнителна екстра е ;)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 325
Регистриран на: 24.08.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комерсиални БМВ-та...

Мнение от lakmus » 18 Ное 2008, 16:22

А за Е36 има ли виско шпер и на каква цена вървят ?

и аз незнам
Аватар
Мнения: 2070
Регистриран на: 1.11.2003
Местоположение: София/Люлин
Кара: E36 325i

Мнение от BMWALPINA » 18 Ное 2008, 16:37

lakmus написа:А за Е36 има ли виско шпер и на каква цена вървят ?


На една приятелка компакта е с виско шпер и АСЦ :D

Мечтае за Z3 M Coupe
Аватар
Мнения: 8695
Регистриран на: 9.02.2003
Местоположение: Сoфия
Кара: '99 530dА Touring

Мнение от err0r » 18 Ное 2008, 16:44

И е автомат... и прави огрооомни кръгове на обратен волан :twisted:
Изображение

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Мнение от DrivinGGoD » 18 Ное 2008, 16:51

err0r написа:Май се слага виско шпер, защото той заключва от 1% до 100% чрез мощността на мотора, която ти "извикваш", натискайки педала. А като ти подаваш газ, а АSC-то я връща - няма мощност, която да зацепи дифа. Това е моята логика. И най-накрая ще кажа, нещо което съм чул - тоя виско шпер се нарича торсен. :roll:


Братчед, Виското и Торсена са две коренно различни системи... И двете обаче работят с ASC и DSC без никакъв проблем... Шперовете които се използват от BMW в колите със система за стабилност не знам точно какви са, и до момента никъде по форумите не са ми дали точен отговор... Знам само че обикновения фрикционен шпер се чупи при интервенция от спирачките върху буксуващото колело, защото той не позволява големи разлики в скоростите на въртене на колелата и когато системата подаде спирачка на колелото то спира а другото се опитва да продължи да се върти и касетката се чупи... Точно както и при навлизане в дупка по време на буксуване с кола с шпер... Точно поради тази причина в BMW използват вискотa при съчетание със система за стабилност. Забелязал съм че при Z3 например артикулния номер на шпер касетата е еднакъв и за коли със и за коли без система за стабилност... Т.е. предполагам че на Z3 и на другите по-нови коли с опция за съчетание на LSD и ASC (DSC) се предлагат виско шперове...
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 325
Регистриран на: 24.08.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комерсиални БМВ-та...

Мнение от lakmus » 18 Ное 2008, 16:56

А на кола с АСЦ ако се сложи обикновен/фрикционен/ шпер може ли да се изключи АСЦ-то от бушона примерно или по някакъв друг начин и всичко да си работи "както трябва" ?
А АБС-а да си работи ?

Мечтае за Z3 M Coupe
Аватар
Мнения: 8695
Регистриран на: 9.02.2003
Местоположение: Сoфия
Кара: '99 530dА Touring

Мнение от err0r » 18 Ное 2008, 17:10

DrivinGGoD написа:... Братчед, Виското и Торсена са две коренно различни системи... И двете обаче работят с ASC и DSC без никакъв проблем...

Прости невежеството. Мислех, че са едно и също, тъй като са съвместими със системите за сигурност.
Изображение

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Мнение от DrivinGGoD » 18 Ное 2008, 17:33

lakmus написа:А на кола с АСЦ ако се сложи обикновен/фрикционен/ шпер може ли да се изключи АСЦ-то от бушона примерно или по някакъв друг начин и всичко да си работи "както трябва" ?
А АБС-а да си работи ?


Ако искаш да се лишиш от ASCто винаги има начин... Аз не искам да го правя и за това си търся шпер който да работи с него...

err0r написа:Прости невежеството. Мислех, че са едно и също, тъй като са съвместими със системите за сигурност.


Виското работи с масло под налягане като по този начин оказва съпротивление на превъртащата полуос, докато TorSen-а използва изключително ефективна и сравнително сложна за разгадаване комбинация от червяци и зъбни колела които играят ролята на планети и сателити...
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook