Какво "добринки" правите на колата си?
Модератор: Общи модератори
- N.Mihaylovski
- Е30 Fanatic
-
- Мнения: 3946
- Регистриран на: 8.12.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Ford Ranger 2019
- Мечтае да кара: corvette c7 zr1
за благинките нема кво да напиша,но за спирането с мотор верно е че инструкторите ни карат да спираме с мотор и главно като се спускаме с колата по стръмно на скорост че да не се увеличава скороста не ми дава да изключа от скорост или да включа на директна,но като видя че нема да го отрепам в некои стълб
вече ми дава да си карам и на директна и както си изками си контролирам скороста с спирачка по лесно е а и е ного гадно кат се спускаш по Булевард БЪЛГАРИА на 2 или 3
и колата се мъчи зверски
тва е тва ми каза инструктора за спирането с двигател по било сигорно за неопитните шофери и учещите се




тва е тва ми каза инструктора за спирането с двигател по било сигорно за неопитните шофери и учещите се

- LandShark
-
смирен поклонник
-
- Мнения: 1976
- Регистриран на: 16.01.2002
- Кара: w212 E500 4matic, E30 325ic
- Мечтае да кара: Specialized S-Works Epic и Dacia Logan 0.9tce
Да си призная аз съм един от тия дето използват мотора и за спиране.
А освен това, на въпроса на [steeN] - определено има разлика при спускане на баир на скорост и на свободна. На този факт първи fxmaker ми обърна внимание, и наистина като спускам по продължително (10+ км, надолу по планински проход), ако го правя на скорост - моментния разход се кротва на 0, освен това температурата на водата започва да пада, и пада с до 1 деление (от средата до предишното деление), което говори за едно - май не става никакво горене в мотора... Когато си на свободна и спускаш със скорости до 80-100км/ч, температурата на водата си стои в средата, а моментния разход (поне при мен на моя М20/Б25) - на 2л/100км.
Та веднага след като открих този момент, винаги когато скръндзата ме обхване почнах да спускам на скорост... Но (тук ще изпадна малко в офтопик) - от известно време се появи един странен ефект, които все още се опитвам да си обясня. Като спускам на скорост по-дълго време, след това ако пусна на свободна, празния ход става много неравномерен, отделно че пада под 500 об/мин (но не гасне), леко се мени, но по-кофтито е че самата кола звучи като бричка, звучи и като да не работят всички цилиндри (но поне имам 6, та 1 два като избягат, пак има кой да бута
), на моменти като че при този празен ход започва да работи и малко на тласъци. Отделно и че някакси й липсва мощност, и ако съм спрял и празния ми ход е в този режим, единствения начин да тръгна е с повече газ - форсирам до поне 2-3К оборота за да стане. Интересното е, че като покарам нормално малко (10-15км), или като изгася и постои, обикновено нещата се оправят, като че ли нищо не е било. Може би колата си плаче за диагностика, но все пак ми е супер странно защо и как се получава този ефект, и то само след продължително спускане на скорост (и пестене на гориво) - нещо което напоследък започнах да избягвам да правя, заради тоз проблем. Съжалявам, че толкоз се отклоних от темата. Ако сметните за добре, това може да го отделим да се дискутира в друга нишка... 

Та веднага след като открих този момент, винаги когато скръндзата ме обхване почнах да спускам на скорост... Но (тук ще изпадна малко в офтопик) - от известно време се появи един странен ефект, които все още се опитвам да си обясня. Като спускам на скорост по-дълго време, след това ако пусна на свободна, празния ход става много неравномерен, отделно че пада под 500 об/мин (но не гасне), леко се мени, но по-кофтито е че самата кола звучи като бричка, звучи и като да не работят всички цилиндри (но поне имам 6, та 1 два като избягат, пак има кой да бута


[steeN] написа::OT:
по какъв друг начин може да се пести гориво? разхода при неутрална предавка и при спиране на скорост не е ли един и същ?
Точно това е момента Стийн!

Когато пускаш на предавка разхода е НУЛА (0), а когато си на без скорост се впръсква бензин.
ЛандШарк е прав за наблюденията си, а те са описани в много учебници, сайтове и т.н.
Странно ми е, че в форум като този никой не е запознат с това елементарно предимство на по - новите коли.
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Мда сега вече ми стана ясно... И аз съм го забелязал този ефект, но си мислех че разходомера ми е развален
Тези неща съм ги чел, но друго е да се съпостави с практиката и сега разбирам, че това е така наречения fuel cut off при оverrun (съжалявам но си падам по англииската литература и не знам българските термини).

- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
Diablo написа:
Точно това е момента Стийн!![]()
Когато пускаш на предавка разхода е НУЛА (0), а когато си на без скорост се впръсква бензин.
че според мен това е абсолютно ясно . все пак самата енерция по надолнището и тежеста на автомобила въртят двигателя докато е наскорост иначе дори и на място да е или по-надолнище(все тая) но изключен от скорост трябва да се извършва някакво горене за да се върти все пак не е препето-мобиле . . .
според мен сте прави и alx и Diablo . Аз лично спирам избирателно със скоростите говоря за в града при нормално каране . Като светне в далечината червено и си включвам все по-ниска и по ниска предавка без да тормозя колицата с червена зона просто и помагам по малко със спирачката и тва е . За мен лично оптималния вариянт е някаде посредата избирателно спиране на скорост с помощ от спирачката по необходимост . Аре пийс братя .
Freude am Fahren !!!
Най-мразя да съм прав!!!
- kay
- просветлен
-
- Мнения: 1421
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Йоханесбург, РЮА
- Мечтае да кара: по празни пътища
Diablo написа:За последно, щото нямам намерение да пиша повече в тази тема, мога да сканирам страниците от учебниците, дето е обяснен Schubbetrieba. Вие честната си дума ли ще сканирате?
Хубаво е че си научил сложни дълги думички на чужди езици, но:




Като забавям скороста гледам да изреждам предавките надолу (с двойно амбреиране), че да съм готов да ускорявам пак, ама не разчитам на двигателя да ме спира. (Всъщност май просто ме кефи звука от двойното амбреиране и това как следващата скорост влиза "мазно" като уцелиш перфектно оборотите.) Това е как аз карам - сигурно много от причините са субективни. Може и да е излишно, ама е едно от тея неща дето не можеш да промениш. Както това да си наливам дистилирана вода в радиатора. Или да си сменям "доживотното" масло в дифа. В англо-говоряшите страни му казват "cheap insurance", може по немско друго яче да е

- kay
- просветлен
-
- Мнения: 1421
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Йоханесбург, РЮА
- Мечтае да кара: по празни пътища
bravo написа:Аз лично спирам избирателно със скоростите говоря за в града при нормално каране . Като светне в далечината червено и си включвам все по-ниска и по ниска предавка без да тормозя колицата с червена зона просто и помагам по малко със спирачката и тва е . За мен лично оптималния вариянт е някаде посредата избирателно спиране на скорост с помощ от спирачката по необходимост . Аре пийс братя .
Freude am Fahren !!!
С това не споря - чудесно е! Ама това не е спиране, просто пускаш колата по инерция с 2000 оборота на 4та примерно да се дотъркаля до светофара. Така и разхода ти е нула за този етап. Ама като карам с 80 и изведнъж пред мен се смени светофара, не посягам да вкарам колата на по-ниска скорост - ползвам спирачките (на скорост).
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Не е чак толкова ясно, защото до колкото знам първите инжекциони са нямали такава функция.
п.с. да това забравих да го пиша, но кай го спомена. спирането с скорости помага много само при колите с предно предаване иначе на хлъзгаво стават весели картинки, примерно. не винаги е приложимо има си пплюсове и минуси. като цяло е отживелица според мен, освен за продължително спускане, защото малко или много контролира скоростта на колата и запазва спирачките по-студени. ( а пък е много гадно да останеш без спирачки преди 90 градусов завой, още настръхвам като си спомня )
п.с. да това забравих да го пиша, но кай го спомена. спирането с скорости помага много само при колите с предно предаване иначе на хлъзгаво стават весели картинки, примерно. не винаги е приложимо има си пплюсове и минуси. като цяло е отживелица според мен, освен за продължително спускане, защото малко или много контролира скоростта на колата и запазва спирачките по-студени. ( а пък е много гадно да останеш без спирачки преди 90 градусов завой, още настръхвам като си спомня )
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
Diablo написа:© написа:....
На слепия няма как да обясниш какво е червено. Древна китайска поговорка.
Обаче не е ясно кой е сляп. Като си прочел 5 учебника не значи, че си прогледнал.
Тук изразявам какво ми харесва на мен, а не какво е правилно или как трябвало да се спира по учебник. Някакъв проблем да виждаш в това?
Не знам защо приемаш нещата лично насочени срещу теб. Спирай както искаш. Ясно е, че няма еднозначен отговор за това кое е правилно, удобно, икономично, недразнещо и т.н.
- Новини
-

за състезанията - надявам се е ясно... може погрешно да съм разбрал или написал нещо извън контекст- съжалявам. просто цитирам опит (както винаги).
за градското- аз написах как аз карам. всеки кара както иска. спирачното усилие на спирачките е достатъчно силно да преодолее сцеплението на гумите във всеки един момент- от там и допълнително спирачно усилие от двигателя не води до по-къс спирачен път. спирането със двигателя е отживелица от времената когато спирачките нямаха достатъчно сила и двигателя наистина може да им помогне- особено като изглади спирачното усилие и максимизира сцеплението по този начин- сега обаче за тая цел има абс... за нещастие камионите е и до днеска страдат от слаби спирачки- затова при тях спирането със двигателя (особено по нанадолнище) е абсолютно задължително...
за разхода по нанадолнище на неутрална и на скорост- мисля че нещата са очевадни:
разхода на гориво зависи от оборотите и положението на газта (ако игнорираме всичко останало извън двигателя). нищо друго. значи като си неутрална и се спускаш- оборотите са 800 (освен ако не си със някои сериозен нервен състезателен компютър който ти държи оборотите на 3000 докато се движиш във очакване да му ръгнеш някоя предавка и той да е "наблизо" във оборотите).... ма да се върна- начи 800 оборота и газта- затворена. но като си на скорост си на 2000-6000 оборота (или там на колкото си но все пак на доста повече от 800) и газта затворена... за да има горивен процес въздуха трябва да се меси със бензин във 14:1 съотношение (всъщност повечето коли са 12.5-13.0:1 за по-сигурно). на 800 оборота двигателя консумира х въздух. при 2-3 пъти по-високи обороти- повече. и тоя въздух трябва да се меси със гориво за да има горивен проце. правете си изводите кога колко гориво отива

относно разходомера - при по-старите бмв-та той е на вакумен принцип (основно)- колкото повече вакуум толкова по-добър разход. при пълна газ и товар на двигателя вакума е 0 и от там и разхода- макс. затова и като се спускаш на скорост и въртиш принудително двигателя вакуума има много високи стойности и датчика сочи никаква консумация на гориво което е .. нереално. ако обаче имате бордови компютър - той мери разхода по-различно - изчислява го по цикъла на инжекторите и го съпоставя със скороста- от там и той е много по-точен. ако имате такъв датчик ще знаете че спускането на неутрална е най-икономичния режим на двигателя...

относно кофата със вода от 9те кладенеца.. не е точно така. по-скоро това дето пиша е провокирано от това че са ме били със тая кофа през целия път та добре съм запомнил и кофата, и водата и кладенците

Последна промяна alx на 17 Дек 2004, 1:44, променена общо 3 пъти
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
Здравейте, пичове.
Намесвам се, защото ми стана много интересно.
Ако всяко превключване на по-ниска предавка "чупи" двигателя, то значи че преди всяка пресечка в града трябва да спрем и да потеглим отново, за да няма удар в трансмисията.
Замислете се малко - при изпреварване винаги се минава на по-ниска предавка, нали
По принцип превключването трябва да се прави с подаване на междинна газ, само че никой не ебава да го прави. Става въпрос за бавно спиране отдалеч на светофара, ясно е че се ползва и спирачка. Да не би да мислите, че това товари повече мотора и трансмисията отколкото изцеждането на скоростите????
Аз не съм против "ръчкането", стига мотора да е загрял и да сменяваш редовно консумативи. Кола от каране и жена от е...е не се плашат, а от липса на грижи и лоша поддръжка.
Сори колега Диабло, ама това е голяма глупост
" Когато пускаш на предавка разхода е НУЛА (0), а когато си на без скорост се впръсква бензин. "
Единствения вариант разхода да е 0 е, когато колата се движи по инерция със ЗАГАСЕН двигател.
Впрочем всеки си кара, както може и иска, но все пак да правим основни ремонти и да сменяме трансмисии
Истината е: Ако имаш дян на гориво - карай с повече газ и обороти
Намесвам се, защото ми стана много интересно.
Ако всяко превключване на по-ниска предавка "чупи" двигателя, то значи че преди всяка пресечка в града трябва да спрем и да потеглим отново, за да няма удар в трансмисията.

Замислете се малко - при изпреварване винаги се минава на по-ниска предавка, нали


По принцип превключването трябва да се прави с подаване на междинна газ, само че никой не ебава да го прави. Става въпрос за бавно спиране отдалеч на светофара, ясно е че се ползва и спирачка. Да не би да мислите, че това товари повече мотора и трансмисията отколкото изцеждането на скоростите????

Аз не съм против "ръчкането", стига мотора да е загрял и да сменяваш редовно консумативи. Кола от каране и жена от е...е не се плашат, а от липса на грижи и лоша поддръжка.
Сори колега Диабло, ама това е голяма глупост
" Когато пускаш на предавка разхода е НУЛА (0), а когато си на без скорост се впръсква бензин. "
Единствения вариант разхода да е 0 е, когато колата се движи по инерция със ЗАГАСЕН двигател.
Впрочем всеки си кара, както може и иска, но все пак да правим основни ремонти и да сменяме трансмисии


Истината е: Ако имаш дян на гориво - карай с повече газ и обороти

- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Какво точно представлява fuel cut off функцията тогава?
п.с. това с вакуума и бмв-тата не съм съгласен, ако става въпрос аз ел. инжекция. като гледам на моето е30, което е много далече от истината
вакуума се използва само за аванса на запалването, регулатора на налягане на горивото и сервото на спирачките.
п.с. това с вакуума и бмв-тата не съм съгласен, ако става въпрос аз ел. инжекция. като гледам на моето е30, което е много далече от истината

Последна промяна steeN на 17 Дек 2004, 12:06, променена общо 2 пъти
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Един
-
Вече кара БМВ
-
- Мнения: 1188
- Регистриран на: 18.10.2002
- Местоположение: Козлодуй
- Кара: Миксер. BMW i4 M50
alx написа:ако обаче имате бордови компютър - той мери разхода по-различно - изчислява го по цикъла на инжекторите и го съпоставя със скороста- от там и той е много по-точен. ако имате такъв датчик ще знаете че спускането на неутрална е най-икономичния режим на двигателя...![]()
добре де, моя OBC защо покава 0.0 l/100 когато спускам на скорост? Чак ако оборотите паднат под 1200-1400 започва д отчита >0.0 L/100
Преди да монтирате нещо "спортно" на автомобила си, поинтересувайте се поне за какъв спорт е.
- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Темата е заорала здраво в
, та аз ще се върна към първоначалния й замисъл. Правя абсолютно всичко, написано от alx в първия му пост, без номер 13. Това с разместването на гумите има смисъл само ако караш с 4 еднакви. А на моя кола не й се е случвало никога
Освен това гледам зимата ключалките ми винаги да са смазани с графитен спрей или поне напръскани с някаква течност против замръзване. Не че ги ползвам, но никога не се знае... говоря от опит
А за спирането с мотора, според мен единствения ефект е звукът му като подскочат нагоре оборотите...
При дизеловото ми Пежо с доста лоши спирачки ми е вършила работа моторната спирачка, но с Мерцедеса и сега с БМВ-то никога не съм имал проблеми със спирането по нормалния начин, стига да не съм надценил спирачките и подценил дистанцията и твърдостта на приближаващото се препятствие
Иначе спирачките с АБС си се справят чудесно... що да се правя на ТИР 


Освен това гледам зимата ключалките ми винаги да са смазани с графитен спрей или поне напръскани с някаква течност против замръзване. Не че ги ползвам, но никога не се знае... говоря от опит

А за спирането с мотора, според мен единствения ефект е звукът му като подскочат нагоре оборотите...



Never mistake motion for action...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани