Моля за съвет м42 или м44 да си взема ?

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Мнение от ивчо3 » 24 Ное 2008, 18:25

Един глас от мен за М44. По-нов модел, по-еластичен както спомена Mollov, и още 2 плюса относно повдигачите и устройството за отчитане на постъпващия въздух. Повдигачите са с по-дълъг живот, а air mass meter отчита масата , а не количеството на въздуха посредством дебитомера при М42. Както знаем едно и също количество въздух с различна температура има различна маса. В случая отчитането е много по-точно при М44, в сравнение с М42. Колкото до коляновия вал и биели от ковано желязо на М42, едва ли е толкова важно, ако не се използва за турбиниране. На последно място мога да добавя и предимството на електрическата перка на охлаждането в сравнение със силиконовата такава. Първо охлаждането е по-ефективно и второ няма загуба на мощност и повишавене на разхода на гориво в топлите летни месеци.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3380
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от kdl » 24 Ное 2008, 18:29

Първо охлаждането е по-ефективно и второ няма загуба на мощност и повишавене на разхода на гориво в топлите летни месеци.

Абсолютно съгласен със всичко, и това за масата на въздуха е много правилно.
Как ти дойде на ум, че охлаждането е по-ефективно с перка обаче?! Според мен не е по-ефективно, а е просто по-дуракоустойчиво, понеже шансът за дефект е сведен до минимум. Не мисля че с виското има някакво повишаване на разхода или загуба на мощност.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2073
Регистриран на: 6.08.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 600 коня с умивна на лицето
Мечтае да кара: всичко бързо на четири гуми
Детайли за колата: Garrett 3582

Мнение от Smoocki » 24 Ное 2008, 19:29

В момента единсвеният мотор от е36ците бих си взел м42 цифра е написано по-темите точно за него ...даже и Иво(Лудия ГСМ ) направи уникален турбо проект именно с такъв мотор ,там е описано доста подробно и колоритно за какво става дума ...сравняване на биели има и доста други работи ....
Иначе и Е30 искам :mhihi: :mhihi:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 611
Регистриран на: 18.10.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 323ci M52tuB25
Мечтае да кара: ///M3 e30

Мнение от luizov » 24 Ное 2008, 23:15

DirtySouth написа:че то има и М42 с 2 бега и дигитален климатроник даже съм виждал М42 с бегове на вратите


Да моето е М42 и е с еър бегове, и наистина М42 е по здравият дригател, ама най много зависи от това как екарано и колко е потдържано БМВ-нцето
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1969
Регистриран на: 21.10.2007
Пол: Мъж
Кара: мел

Мнение от ///vlado » 24 Ное 2008, 23:21

чугуна си е чугун :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Мнение от ивчо3 » 25 Ное 2008, 10:05

liloff написа:
Първо охлаждането е по-ефективно и второ няма загуба на мощност и повишавене на разхода на гориво в топлите летни месеци.

Абсолютно съгласен със всичко, и това за масата на въздуха е много правилно.
Как ти дойде на ум, че охлаждането е по-ефективно с перка обаче?! Според мен не е по-ефективно, а е просто по-дуракоустойчиво, понеже шансът за дефект е сведен до минимум. Не мисля че с виското има някакво повишаване на разхода или загуба на мощност.

Има минимална загуба на мощност при зацепване на виското. Предишните ми 2 коли бяха с виско. Сегашната е М42 с ел. перка, поставена допълнително като екстра от предишния собственик. Има минимална разлика в динамичните качества между двата вида охлаждане, която се усеща предимно при потегляне от място на първа скорост.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3380
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от kdl » 25 Ное 2008, 10:27

Възможно е, но според мен е някакво субективно усещане. Най-лошото, което виското прави е да се завърти с оборотите на водната помпа, ако има нужда (или при палене на колата). А ремъка така или иначе си минава от там и на М44 мисля... но няма значение наистина.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1975
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: т му се стари БМВ-та
Мечтае да кара: R6 turbo на задно и ръчни скорости
Детайли за колата: отново с чарджър

Мнение от barty » 25 Ное 2008, 11:03

Колега, я вземи по-запазеният че този спор ще се проточи до .........
Иначе моето мнение е М44! Все пак вярвам че инжинерите от Мюнхен си знаят работата :yes:

Потребител
Аватар
Мнения: 43
Регистриран на: 30.11.2008

Мнение от spiritbmw2 » 01 Дек 2008, 23:50

И аз мисля да си взема м42 или м44

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3911
Регистриран на: 11.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини

Мнение от DirtySouth » 01 Дек 2008, 23:52

M42 ;) Даже се води последния здрав двигател в БМВ
I'm slowly drifting
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3678
Регистриран на: 28.03.2007
Местоположение: Хасково
Кара: e36 318is M44
Мечтае да кара: камаро.

Мнение от Nukem » 02 Дек 2008, 0:09

Иначе и Е30 искам muhihihihi muhihihihi

И аз! :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Мнение от Alexi » 02 Дек 2008, 0:10

измежду М42 и М44 бих избрал М52 :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 697
Регистриран на: 28.01.2006
Местоположение: София

Мнение от Exy » 02 Дек 2008, 1:33

И мен не ме кефят тия ел. перки, виското е много по-красиво решение. Супер елементарно и ефективно и лесно за проверка за повреда и няма излишно преобразуване на механичната енергия в електрическа. Според мен предимството на ел. перката е само това, че може да се контролира от компютър.
We love you Ronnie!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3911
Регистриран на: 11.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини

Мнение от DirtySouth » 02 Дек 2008, 2:02

Alexi написа:измежду М42 и М44 бих избрал М52 :mhihi:


м52 - големото дърво, особено по-късните версии са с алуминиев блок, двоен ванос, и за нищо не стаат, а блока често не издържа даже и в атмосферен вариант, особено ако се кара с бензин с по-височко съдържание на сяра и е произведен преди 98. само за справка ///М двигателите и до ден днешен излизат само с чугунен блок ! това от колегата за турбоконверсиите ;)
I'm slowly drifting
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 198
Регистриран на: 16.08.2006
Местоположение: гр.Плевен
Пол: Мъж
Кара: E 83 /2.0d /2006
Мечтае да кара: M 3
Детайли за колата: Тайна

Мнение от svetoslavned » 03 Дек 2008, 22:28

Колега ако наистина искаш да караш здраво и изпитано от времето БМВ вземи си Е 30 ИС М42 от време на време излизат много хубави обяви тук във форума. Аз карам Е 36 ИС М 42 но с радост бих я заменил за Е 30ис просто това е класиката .... 8)
свн

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook