Предимства на задното задвижване спрямо предното?

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 914
Регистриран на: 18.06.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 520 I Touring
Детайли за колата: 2.2 i ; 170 PS ; 09.2003

Мнение от ned_gm28 » 27 Дек 2008, 23:49

stony1 написа:Колега, както и да погледнеш и двата варианта си имат "за" и "против". Аз лично бих описал нещата така. Ако приемем, че една кола трябва да бъде преместена от едно място на друго е необходимо да се приложи сила върху нея с определена посока. Ако силата се приложи в предната част на колата, за да се придвижи напред означава, че сме я издърпали, ако се приложи в задната част, за да се придвижи отново напред означава, че сме я избутали. Така погледнато няма значение къде прилагаме силата, защото за едно и също разстояние и една и съща кола приложените сили и в двата случея са еднакви. Основният въпрос, касаещ разликите в поведението на автомобилите с предно и задно задвижване е положението на центъра на тежестта, от който зависи устойчивостта (стабилността) на колата. При колите с предно задвижване този център е изнесен по напред, което дава усещането за по-стабилна предна част на автомобила, но и по-нестабилна задна част, която фактически е неуправляема по никакъв начин. Като цяло при тези автомобили усещането за стабилност е измамно (личен опит). При автомобилите със задно задвижване, центъра на тежестта е разположен в средната част на автомобила. Предната част се контролира посредством волана, а стабилността и контрола на задната част на атомобила се постига посредством задвижването на задните колела.

Това са моите скромни познания и опит по отношение на автомобилите. :mhihi: А относно вечния спор, кое е по-добро аз залагам на автомобил със задно задвижване.

:yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 218
Регистриран на: 14.12.2008
Местоположение: Varna

Мнение от slowtraveler » 28 Дек 2008, 2:19

Според мен не може да се говори за генерално предимство защото всяка от концепциите си има предимства и недостатъци.
Това, което за един шофьор (стил на каране е предимство, за друг би било недостатък..
И двете концепции си имат и предимства и недостатъци.
Затова най-добре си е 4х4 :mhihi:
Като цяло radosi е изписал основните параметри, но не съм съгласен с някои от пунктовете.
Последните ми автомобили с предно предаване са с доста сложно независимо окачване - двойни носачи отпред и многозвенно задно окачване (еластични, с ефекта на 'дозавиване').
Доста често при задно предаване се използва цял заден мост с диференциала, което е по-зле от независимото окачване, а независимото окачване се реализира много по-лесно при предно предаване.
Баланса като цяло зависи от конкретната машинка - някои са много добре балансирани, а други не така добре, независимо дали са с предно или задно предаване. Една от най-балансираните теглово коли, които съм карал бе AstraG хечбек само с шофьора - при средна газ се пързаля равномерно с четирите гуми, а при подаване/отнемане на газ веднага има недозавиване/презавиване.
Задното задвижване при БМВ е комбинирано с двигател отпред, което не може да се сравни с централен двигател или двигател отзад - при БМВ задницата е лека.
Затова е и лошия баланс и БМВ се слави с 'шавлива' задница (някои си мислят, че ефекта е от огромната мощност)... :mhihi:
Та темата е доста спорна не заради друго, а заради това, че на всеки стила му е различен, и всеки търси и му е удобна различна реакция от автомобила :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 914
Регистриран на: 18.06.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 520 I Touring
Детайли за колата: 2.2 i ; 170 PS ; 09.2003

Мнение от ned_gm28 » 28 Дек 2008, 2:37

slowtraveler написа:Според мен не може да се говори за генерално предимство защото всяка от концепциите си има предимства и недостатъци.
Това, което за един шофьор (стил на каране е предимство, за друг би било недостатък..
И двете концепции си имат и предимства и недостатъци.
Затова най-добре си е 4х4 :mhihi:
Като цяло radosi е изписал основните параметри, но не съм съгласен с някои от пунктовете.
Последните ми автомобили с предно предаване са с доста сложно независимо окачване - двойни носачи отпред и многозвенно задно окачване (еластични, с ефекта на 'дозавиване').
Доста често при задно предаване се използва цял заден мост с диференциала, което е по-зле от независимото окачване, а независимото окачване се реализира много по-лесно при предно предаване.
Баланса като цяло зависи от конкретната машинка - някои са много добре балансирани, а други не така добре, независимо дали са с предно или задно предаване. Една от най-балансираните теглово коли, които съм карал бе AstraG хечбек само с шофьора - при средна газ се пързаля равномерно с четирите гуми, а при подаване/отнемане на газ веднага има недозавиване/презавиване.
Задното задвижване при БМВ е комбинирано с двигател отпред, което не може да се сравни с централен двигател или двигател отзад - при БМВ задницата е лека.
Затова е и лошия баланс и БМВ се слави с 'шавлива' задница (някои си мислят, че ефекта е от огромната мощност)... :mhihi:
Та темата е доста спорна не заради друго, а заради това, че на всеки стила му е различен, и всеки търси и му е удобна различна реакция от автомобила :mhihi:

Само с това,че на BMW задницата е лека не съм съгласен!Това не е Лада!Специално за Е36 по технически данни разпределението на тежестта преден/заден мост е приблизително 50/50!За другите модели не съм се ровил. ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Мнение от stony1 » 28 Дек 2008, 2:44

slowtraveler написа:Според мен не може да се говори за генерално предимство защото всяка от концепциите си има предимства и недостатъци.
Това, което за един шофьор (стил на каране е предимство, за друг би било недостатък..
И двете концепции си имат и предимства и недостатъци.
Затова най-добре си е 4х4 :mhihi:
Като цяло radosi е изписал основните параметри, но не съм съгласен с някои от пунктовете.
Последните ми автомобили с предно предаване са с доста сложно независимо окачване - двойни носачи отпред и многозвенно задно окачване (еластични, с ефекта на 'дозавиване').
Доста често при задно предаване се използва цял заден мост с диференциала, което е по-зле от независимото окачване, а независимото окачване се реализира много по-лесно при предно предаване.
Баланса като цяло зависи от конкретната машинка - някои са много добре балансирани, а други не така добре, независимо дали са с предно или задно предаване. Една от най-балансираните теглово коли, които съм карал бе AstraG хечбек само с шофьора - при средна газ се пързаля равномерно с четирите гуми, а при подаване/отнемане на газ веднага има недозавиване/презавиване.
Задното задвижване при БМВ е комбинирано с двигател отпред, което не може да се сравни с централен двигател или двигател отзад - при БМВ задницата е лека.
Затова е и лошия баланс и БМВ се слави с 'шавлива' задница (някои си мислят, че ефекта е от огромната мощност)... :mhihi:
Та темата е доста спорна не заради друго, а заради това, че на всеки стила му е различен, и всеки търси и му е удобна различна реакция от автомобила :mhihi:


Не искам да споря колега, ама ти как успя да претеглиш задницата на BMW. :mhihi: Като се поровиш малко в описанието на колата ще видиш какво е натоварването на предния и на задния мост. После го сравни, с който искаш Опел с предно задвижване и тогава говори за балансирана кола. Всичко е въпрос на физични закони, а кой как кара си е негов проблем.
И понеже съм карал и карам и Опел освен бавареца в предния си пост описах най-общо как стоят нещата при различните видове задвижване без да споменавам марки автомобили.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 218
Регистриран на: 14.12.2008
Местоположение: Varna

Мнение от slowtraveler » 28 Дек 2008, 3:10

Да - за БМВ Е36 е моя грешката (аз се чудих, що му е наврян толкова назад двигателя) :mhihi: :comp: :bcry:
За опела имах впредвид точно хечбека на Астра Г. Преди това имах други Астри седан, които твърдо бяха с лош баланс - при високоскоростни завои въртяха задница, също като предходната ми Тойота Авенсис..

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 669
Регистриран на: 30.01.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible

Мнение от Djelebov » 28 Дек 2008, 12:12

ned_gm28 написа:
slowtraveler написа:Според мен не може да се говори за генерално предимство защото всяка от концепциите си има предимства и недостатъци.
Това, което за един шофьор (стил на каране е предимство, за друг би било недостатък..
И двете концепции си имат и предимства и недостатъци.
Затова най-добре си е 4х4 :mhihi:
Като цяло radosi е изписал основните параметри, но не съм съгласен с някои от пунктовете.
Последните ми автомобили с предно предаване са с доста сложно независимо окачване - двойни носачи отпред и многозвенно задно окачване (еластични, с ефекта на 'дозавиване').
Доста често при задно предаване се използва цял заден мост с диференциала, което е по-зле от независимото окачване, а независимото окачване се реализира много по-лесно при предно предаване.
Баланса като цяло зависи от конкретната машинка - някои са много добре балансирани, а други не така добре, независимо дали са с предно или задно предаване. Една от най-балансираните теглово коли, които съм карал бе AstraG хечбек само с шофьора - при средна газ се пързаля равномерно с четирите гуми, а при подаване/отнемане на газ веднага има недозавиване/презавиване.
Задното задвижване при БМВ е комбинирано с двигател отпред, което не може да се сравни с централен двигател или двигател отзад - при БМВ задницата е лека.
Затова е и лошия баланс и БМВ се слави с 'шавлива' задница (някои си мислят, че ефекта е от огромната мощност)... :mhihi:
Та темата е доста спорна не заради друго, а заради това, че на всеки стила му е различен, и всеки търси и му е удобна различна реакция от автомобила :mhihi:

Само с това,че на BMW задницата е лека не съм съгласен!Това не е Лада!Специално за Е36 по технически данни разпределението на тежестта преден/заден мост е приблизително 50/50!За другите модели не съм се ровил. ;)


И за 316 и за 325тдс или за определено е36 ;)
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 914
Регистриран на: 18.06.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 520 I Touring
Детайли за колата: 2.2 i ; 170 PS ; 09.2003

Мнение от ned_gm28 » 28 Дек 2008, 13:09

Djelebov написа:
ned_gm28 написа:
slowtraveler написа:Според мен не може да се говори за генерално предимство защото всяка от концепциите си има предимства и недостатъци.
Това, което за един шофьор (стил на каране е предимство, за друг би било недостатък..
И двете концепции си имат и предимства и недостатъци.
Затова най-добре си е 4х4 :mhihi:
Като цяло radosi е изписал основните параметри, но не съм съгласен с някои от пунктовете.
Последните ми автомобили с предно предаване са с доста сложно независимо окачване - двойни носачи отпред и многозвенно задно окачване (еластични, с ефекта на 'дозавиване').
Доста често при задно предаване се използва цял заден мост с диференциала, което е по-зле от независимото окачване, а независимото окачване се реализира много по-лесно при предно предаване.
Баланса като цяло зависи от конкретната машинка - някои са много добре балансирани, а други не така добре, независимо дали са с предно или задно предаване. Една от най-балансираните теглово коли, които съм карал бе AstraG хечбек само с шофьора - при средна газ се пързаля равномерно с четирите гуми, а при подаване/отнемане на газ веднага има недозавиване/презавиване.
Задното задвижване при БМВ е комбинирано с двигател отпред, което не може да се сравни с централен двигател или двигател отзад - при БМВ задницата е лека.
Затова е и лошия баланс и БМВ се слави с 'шавлива' задница (някои си мислят, че ефекта е от огромната мощност)... :mhihi:
Та темата е доста спорна не заради друго, а заради това, че на всеки стила му е различен, и всеки търси и му е удобна различна реакция от автомобила :mhihi:

Само с това,че на BMW задницата е лека не съм съгласен!Това не е Лада!Специално за Е36 по технически данни разпределението на тежестта преден/заден мост е приблизително 50/50!За другите модели не съм се ровил. ;)


И за 316 и за 325тдс или за определено е36 ;)

За това съм написал приблизително,защото съм гледал техническите характеристики на всички модели Е36 и на всичките пишат-50/50,което при толкова различни двигатели...незнам.Може би пък не го пишат случайно.Но като погледнеш от друга страна,тоя баланс може да бъде строго категоризиран само без товар(в багажника) и пътници!При пълна маса за всички Е36 по-натоварен е задния мост.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12843
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Мнение от vld » 28 Дек 2008, 15:01

При всички Е36 разпределението на масите е 50/50 ;)
Не случайно на 6 цилиндровите акумолатора е отзад,а на четири цилиндровите отпред ;)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 669
Регистриран на: 30.01.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible

Мнение от Djelebov » 28 Дек 2008, 17:23

vld написа:При всички Е36 разпределението на масите е 50/50 ;)
Не случайно на 6 цилиндровите акумолатора е отзад,а на четири цилиндровите отпред ;)


Разликата му 316 и 325тдс е около 250кг- 4 човека ;)
Изображение

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12843
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Мнение от vld » 28 Дек 2008, 17:28

Djelebov написа:
vld написа:При всички Е36 разпределението на масите е 50/50 ;)
Не случайно на 6 цилиндровите акумолатора е отзад,а на четири цилиндровите отпред ;)


Разликата му 316 и 325тдс е около 250кг- 4 човека ;)

Такава ралика в килограмите между два автомобила от един и същ модел ,може да има само ако едната е с пълен резервоар и всички екстри за модела,а другата гола като пушка и без гориво ;)
Направи справка да видиш колко тежи самия двигател М43 и М51 и ще видиш ;)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 669
Регистриран на: 30.01.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible

Мнение от Djelebov » 28 Дек 2008, 17:36

http://catalog.auto.ru/catalog/cars/bmw/3er

235

Възможно е да е 50/50 на всички, но би било учудващо, не мислиш ли?!

Ако е така значи са се постарали, евала

В сайта не пише нищо за резервоар и екстри ;)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 754
Регистриран на: 20.08.2007
Местоположение: Бургас
Кара: e65

Мнение от Воденичаров » 28 Дек 2008, 17:57

Може на по-големите двигатели диференциалите да са по-тежки.
Не съм голям капацитет, но не мисля че на 316 и на тдс дифовете са им еднакви.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12843
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Мнение от vld » 28 Дек 2008, 17:57

Djelebov написа:http://catalog.auto.ru/catalog/cars/bmw/3er

235

Възможно е да е 50/50 на всички, но би било учудващо, не мислиш ли?!

Ако е така значи са се постарали, евала

В сайта не пише нищо за резервоар и екстри ;)

Явно не ти се вярва,
за наша радост е така и то доста са се постарали от Е30 насам всичко е 50/50 ;)
За по старите не съм се интересувал :roll:

Воденичаров написа:Може на по-големите двигатели диференциалите да са по-тежки.
Не съм голям капацитет, но не мисля че на 316 и на тдс дифовете са им еднакви.

Да едното е с малкото прасе,другото е с голямото.
Момчета разликата в киограмите на моторите е около 10-15кг.
Не е нещо което да неможе да се балансира ;)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 669
Регистриран на: 30.01.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible

Мнение от Djelebov » 28 Дек 2008, 18:11

vld написа:
Djelebov написа:http://catalog.auto.ru/catalog/cars/bmw/3er

235

Възможно е да е 50/50 на всички, но би било учудващо, не мислиш ли?!

Ако е така значи са се постарали, евала

В сайта не пише нищо за резервоар и екстри ;)

Явно не ти се вярва,
за наша радост е така и то доста са се постарали от Е30 насам всичко е 50/50 ;)
За по старите не съм се интересувал :roll:

Воденичаров написа:Може на по-големите двигатели диференциалите да са по-тежки.
Не съм голям капацитет, но не мисля че на 316 и на тдс дифовете са им еднакви.

Да едното е с малкото прасе,другото е с голямото.
Момчета разликата в киограмите на моторите е около 10-15кг.
Не е нещо което да неможе да се балансира ;)


май си прав, постарали са се :yes:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 754
Регистриран на: 20.08.2007
Местоположение: Бургас
Кара: e65

Мнение от Воденичаров » 28 Дек 2008, 18:17

Спирачките забравихме...

ПредишнаСледваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: ildivvy

Последни теми
Facebook