Предимства на задното задвижване спрямо предното?
Модератор: Общи модератори
- ned_gm28
- ентусиаст
-
- Мнения: 914
- Регистриран на: 18.06.2008
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 520 I Touring
- Детайли за колата: 2.2 i ; 170 PS ; 09.2003
stony1 написа:Колега, както и да погледнеш и двата варианта си имат "за" и "против". Аз лично бих описал нещата така. Ако приемем, че една кола трябва да бъде преместена от едно място на друго е необходимо да се приложи сила върху нея с определена посока. Ако силата се приложи в предната част на колата, за да се придвижи напред означава, че сме я издърпали, ако се приложи в задната част, за да се придвижи отново напред означава, че сме я избутали. Така погледнато няма значение къде прилагаме силата, защото за едно и също разстояние и една и съща кола приложените сили и в двата случея са еднакви. Основният въпрос, касаещ разликите в поведението на автомобилите с предно и задно задвижване е положението на центъра на тежестта, от който зависи устойчивостта (стабилността) на колата. При колите с предно задвижване този център е изнесен по напред, което дава усещането за по-стабилна предна част на автомобила, но и по-нестабилна задна част, която фактически е неуправляема по никакъв начин. Като цяло при тези автомобили усещането за стабилност е измамно (личен опит). При автомобилите със задно задвижване, центъра на тежестта е разположен в средната част на автомобила. Предната част се контролира посредством волана, а стабилността и контрола на задната част на атомобила се постига посредством задвижването на задните колела.
Това са моите скромни познания и опит по отношение на автомобилите.А относно вечния спор, кое е по-добро аз залагам на автомобил със задно задвижване.

- slowtraveler
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 218
- Регистриран на: 14.12.2008
- Местоположение: Varna
Според мен не може да се говори за генерално предимство защото всяка от концепциите си има предимства и недостатъци.
Това, което за един шофьор (стил на каране е предимство, за друг би било недостатък..
И двете концепции си имат и предимства и недостатъци.
Затова най-добре си е 4х4
Като цяло radosi е изписал основните параметри, но не съм съгласен с някои от пунктовете.
Последните ми автомобили с предно предаване са с доста сложно независимо окачване - двойни носачи отпред и многозвенно задно окачване (еластични, с ефекта на 'дозавиване').
Доста често при задно предаване се използва цял заден мост с диференциала, което е по-зле от независимото окачване, а независимото окачване се реализира много по-лесно при предно предаване.
Баланса като цяло зависи от конкретната машинка - някои са много добре балансирани, а други не така добре, независимо дали са с предно или задно предаване. Една от най-балансираните теглово коли, които съм карал бе AstraG хечбек само с шофьора - при средна газ се пързаля равномерно с четирите гуми, а при подаване/отнемане на газ веднага има недозавиване/презавиване.
Задното задвижване при БМВ е комбинирано с двигател отпред, което не може да се сравни с централен двигател или двигател отзад - при БМВ задницата е лека.
Затова е и лошия баланс и БМВ се слави с 'шавлива' задница (някои си мислят, че ефекта е от огромната мощност)...
Та темата е доста спорна не заради друго, а заради това, че на всеки стила му е различен, и всеки търси и му е удобна различна реакция от автомобила
Това, което за един шофьор (стил на каране е предимство, за друг би било недостатък..
И двете концепции си имат и предимства и недостатъци.
Затова най-добре си е 4х4

Като цяло radosi е изписал основните параметри, но не съм съгласен с някои от пунктовете.
Последните ми автомобили с предно предаване са с доста сложно независимо окачване - двойни носачи отпред и многозвенно задно окачване (еластични, с ефекта на 'дозавиване').
Доста често при задно предаване се използва цял заден мост с диференциала, което е по-зле от независимото окачване, а независимото окачване се реализира много по-лесно при предно предаване.
Баланса като цяло зависи от конкретната машинка - някои са много добре балансирани, а други не така добре, независимо дали са с предно или задно предаване. Една от най-балансираните теглово коли, които съм карал бе AstraG хечбек само с шофьора - при средна газ се пързаля равномерно с четирите гуми, а при подаване/отнемане на газ веднага има недозавиване/презавиване.
Задното задвижване при БМВ е комбинирано с двигател отпред, което не може да се сравни с централен двигател или двигател отзад - при БМВ задницата е лека.
Затова е и лошия баланс и БМВ се слави с 'шавлива' задница (някои си мислят, че ефекта е от огромната мощност)...

Та темата е доста спорна не заради друго, а заради това, че на всеки стила му е различен, и всеки търси и му е удобна различна реакция от автомобила

- ned_gm28
- ентусиаст
-
- Мнения: 914
- Регистриран на: 18.06.2008
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 520 I Touring
- Детайли за колата: 2.2 i ; 170 PS ; 09.2003
slowtraveler написа:Според мен не може да се говори за генерално предимство защото всяка от концепциите си има предимства и недостатъци.
Това, което за един шофьор (стил на каране е предимство, за друг би било недостатък..
И двете концепции си имат и предимства и недостатъци.
Затова най-добре си е 4х4![]()
Като цяло radosi е изписал основните параметри, но не съм съгласен с някои от пунктовете.
Последните ми автомобили с предно предаване са с доста сложно независимо окачване - двойни носачи отпред и многозвенно задно окачване (еластични, с ефекта на 'дозавиване').
Доста често при задно предаване се използва цял заден мост с диференциала, което е по-зле от независимото окачване, а независимото окачване се реализира много по-лесно при предно предаване.
Баланса като цяло зависи от конкретната машинка - някои са много добре балансирани, а други не така добре, независимо дали са с предно или задно предаване. Една от най-балансираните теглово коли, които съм карал бе AstraG хечбек само с шофьора - при средна газ се пързаля равномерно с четирите гуми, а при подаване/отнемане на газ веднага има недозавиване/презавиване.
Задното задвижване при БМВ е комбинирано с двигател отпред, което не може да се сравни с централен двигател или двигател отзад - при БМВ задницата е лека.
Затова е и лошия баланс и БМВ се слави с 'шавлива' задница (някои си мислят, че ефекта е от огромната мощност)...![]()
Та темата е доста спорна не заради друго, а заради това, че на всеки стила му е различен, и всеки търси и му е удобна различна реакция от автомобила
Само с това,че на BMW задницата е лека не съм съгласен!Това не е Лада!Специално за Е36 по технически данни разпределението на тежестта преден/заден мост е приблизително 50/50!За другите модели не съм се ровил.

- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
slowtraveler написа:Според мен не може да се говори за генерално предимство защото всяка от концепциите си има предимства и недостатъци.
Това, което за един шофьор (стил на каране е предимство, за друг би било недостатък..
И двете концепции си имат и предимства и недостатъци.
Затова най-добре си е 4х4![]()
Като цяло radosi е изписал основните параметри, но не съм съгласен с някои от пунктовете.
Последните ми автомобили с предно предаване са с доста сложно независимо окачване - двойни носачи отпред и многозвенно задно окачване (еластични, с ефекта на 'дозавиване').
Доста често при задно предаване се използва цял заден мост с диференциала, което е по-зле от независимото окачване, а независимото окачване се реализира много по-лесно при предно предаване.
Баланса като цяло зависи от конкретната машинка - някои са много добре балансирани, а други не така добре, независимо дали са с предно или задно предаване. Една от най-балансираните теглово коли, които съм карал бе AstraG хечбек само с шофьора - при средна газ се пързаля равномерно с четирите гуми, а при подаване/отнемане на газ веднага има недозавиване/презавиване.
Задното задвижване при БМВ е комбинирано с двигател отпред, което не може да се сравни с централен двигател или двигател отзад - при БМВ задницата е лека.
Затова е и лошия баланс и БМВ се слави с 'шавлива' задница (някои си мислят, че ефекта е от огромната мощност)...![]()
Та темата е доста спорна не заради друго, а заради това, че на всеки стила му е различен, и всеки търси и му е удобна различна реакция от автомобила
Не искам да споря колега, ама ти как успя да претеглиш задницата на BMW.

И понеже съм карал и карам и Опел освен бавареца в предния си пост описах най-общо как стоят нещата при различните видове задвижване без да споменавам марки автомобили.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- slowtraveler
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 218
- Регистриран на: 14.12.2008
- Местоположение: Varna
Да - за БМВ Е36 е моя грешката (аз се чудих, що му е наврян толкова назад двигателя)
За опела имах впредвид точно хечбека на Астра Г. Преди това имах други Астри седан, които твърдо бяха с лош баланс - при високоскоростни завои въртяха задница, също като предходната ми Тойота Авенсис..



За опела имах впредвид точно хечбека на Астра Г. Преди това имах други Астри седан, които твърдо бяха с лош баланс - при високоскоростни завои въртяха задница, също като предходната ми Тойота Авенсис..
- Djelebov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 669
- Регистриран на: 30.01.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
- Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible
ned_gm28 написа:slowtraveler написа:Според мен не може да се говори за генерално предимство защото всяка от концепциите си има предимства и недостатъци.
Това, което за един шофьор (стил на каране е предимство, за друг би било недостатък..
И двете концепции си имат и предимства и недостатъци.
Затова най-добре си е 4х4![]()
Като цяло radosi е изписал основните параметри, но не съм съгласен с някои от пунктовете.
Последните ми автомобили с предно предаване са с доста сложно независимо окачване - двойни носачи отпред и многозвенно задно окачване (еластични, с ефекта на 'дозавиване').
Доста често при задно предаване се използва цял заден мост с диференциала, което е по-зле от независимото окачване, а независимото окачване се реализира много по-лесно при предно предаване.
Баланса като цяло зависи от конкретната машинка - някои са много добре балансирани, а други не така добре, независимо дали са с предно или задно предаване. Една от най-балансираните теглово коли, които съм карал бе AstraG хечбек само с шофьора - при средна газ се пързаля равномерно с четирите гуми, а при подаване/отнемане на газ веднага има недозавиване/презавиване.
Задното задвижване при БМВ е комбинирано с двигател отпред, което не може да се сравни с централен двигател или двигател отзад - при БМВ задницата е лека.
Затова е и лошия баланс и БМВ се слави с 'шавлива' задница (някои си мислят, че ефекта е от огромната мощност)...![]()
Та темата е доста спорна не заради друго, а заради това, че на всеки стила му е различен, и всеки търси и му е удобна различна реакция от автомобила
Само с това,че на BMW задницата е лека не съм съгласен!Това не е Лада!Специално за Е36 по технически данни разпределението на тежестта преден/заден мост е приблизително 50/50!За другите модели не съм се ровил.
И за 316 и за 325тдс или за определено е36


- ned_gm28
- ентусиаст
-
- Мнения: 914
- Регистриран на: 18.06.2008
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 520 I Touring
- Детайли за колата: 2.2 i ; 170 PS ; 09.2003
Djelebov написа:ned_gm28 написа:slowtraveler написа:Според мен не може да се говори за генерално предимство защото всяка от концепциите си има предимства и недостатъци.
Това, което за един шофьор (стил на каране е предимство, за друг би било недостатък..
И двете концепции си имат и предимства и недостатъци.
Затова най-добре си е 4х4![]()
Като цяло radosi е изписал основните параметри, но не съм съгласен с някои от пунктовете.
Последните ми автомобили с предно предаване са с доста сложно независимо окачване - двойни носачи отпред и многозвенно задно окачване (еластични, с ефекта на 'дозавиване').
Доста често при задно предаване се използва цял заден мост с диференциала, което е по-зле от независимото окачване, а независимото окачване се реализира много по-лесно при предно предаване.
Баланса като цяло зависи от конкретната машинка - някои са много добре балансирани, а други не така добре, независимо дали са с предно или задно предаване. Една от най-балансираните теглово коли, които съм карал бе AstraG хечбек само с шофьора - при средна газ се пързаля равномерно с четирите гуми, а при подаване/отнемане на газ веднага има недозавиване/презавиване.
Задното задвижване при БМВ е комбинирано с двигател отпред, което не може да се сравни с централен двигател или двигател отзад - при БМВ задницата е лека.
Затова е и лошия баланс и БМВ се слави с 'шавлива' задница (някои си мислят, че ефекта е от огромната мощност)...![]()
Та темата е доста спорна не заради друго, а заради това, че на всеки стила му е различен, и всеки търси и му е удобна различна реакция от автомобила
Само с това,че на BMW задницата е лека не съм съгласен!Това не е Лада!Специално за Е36 по технически данни разпределението на тежестта преден/заден мост е приблизително 50/50!За другите модели не съм се ровил.
И за 316 и за 325тдс или за определено е36
За това съм написал приблизително,защото съм гледал техническите характеристики на всички модели Е36 и на всичките пишат-50/50,което при толкова различни двигатели...незнам.Може би пък не го пишат случайно.Но като погледнеш от друга страна,тоя баланс може да бъде строго категоризиран само без товар(в багажника) и пътници!При пълна маса за всички Е36 по-натоварен е задния мост.
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12843
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
При всички Е36 разпределението на масите е 50/50
Не случайно на 6 цилиндровите акумолатора е отзад,а на четири цилиндровите отпред

Не случайно на 6 цилиндровите акумолатора е отзад,а на четири цилиндровите отпред


- Djelebov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 669
- Регистриран на: 30.01.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
- Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible
vld написа:При всички Е36 разпределението на масите е 50/50![]()
Не случайно на 6 цилиндровите акумолатора е отзад,а на четири цилиндровите отпред
Разликата му 316 и 325тдс е около 250кг- 4 човека


- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12843
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Djelebov написа:vld написа:При всички Е36 разпределението на масите е 50/50![]()
Не случайно на 6 цилиндровите акумолатора е отзад,а на четири цилиндровите отпред
Разликата му 316 и 325тдс е около 250кг- 4 човека
Такава ралика в килограмите между два автомобила от един и същ модел ,може да има само ако едната е с пълен резервоар и всички екстри за модела,а другата гола като пушка и без гориво

Направи справка да видиш колко тежи самия двигател М43 и М51 и ще видиш


- Djelebov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 669
- Регистриран на: 30.01.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
- Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible
http://catalog.auto.ru/catalog/cars/bmw/3er
235
Възможно е да е 50/50 на всички, но би било учудващо, не мислиш ли?!
Ако е така значи са се постарали, евала
В сайта не пише нищо за резервоар и екстри
235
Възможно е да е 50/50 на всички, но би било учудващо, не мислиш ли?!
Ако е така значи са се постарали, евала
В сайта не пише нищо за резервоар и екстри


- Воденичаров
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 754
- Регистриран на: 20.08.2007
- Местоположение: Бургас
- Кара: e65
Може на по-големите двигатели диференциалите да са по-тежки.
Не съм голям капацитет, но не мисля че на 316 и на тдс дифовете са им еднакви.
Не съм голям капацитет, но не мисля че на 316 и на тдс дифовете са им еднакви.
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12843
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Djelebov написа:http://catalog.auto.ru/catalog/cars/bmw/3er
235
Възможно е да е 50/50 на всички, но би било учудващо, не мислиш ли?!
Ако е така значи са се постарали, евала
В сайта не пише нищо за резервоар и екстри
Явно не ти се вярва,
за наша радост е така и то доста са се постарали от Е30 насам всичко е 50/50

За по старите не съм се интересувал

Воденичаров написа:Може на по-големите двигатели диференциалите да са по-тежки.
Не съм голям капацитет, но не мисля че на 316 и на тдс дифовете са им еднакви.
Да едното е с малкото прасе,другото е с голямото.
Момчета разликата в киограмите на моторите е около 10-15кг.
Не е нещо което да неможе да се балансира


- Djelebov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 669
- Регистриран на: 30.01.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
- Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible
vld написа:Djelebov написа:http://catalog.auto.ru/catalog/cars/bmw/3er
235
Възможно е да е 50/50 на всички, но би било учудващо, не мислиш ли?!
Ако е така значи са се постарали, евала
В сайта не пише нищо за резервоар и екстри
Явно не ти се вярва,
за наша радост е така и то доста са се постарали от Е30 насам всичко е 50/50![]()
За по старите не съм се интересувалВоденичаров написа:Може на по-големите двигатели диференциалите да са по-тежки.
Не съм голям капацитет, но не мисля че на 316 и на тдс дифовете са им еднакви.
Да едното е с малкото прасе,другото е с голямото.
Момчета разликата в киограмите на моторите е около 10-15кг.
Не е нещо което да неможе да се балансира
май си прав, постарали са се


Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: ildivvy