Предимства на задното задвижване спрямо предното?
Модератор: Общи модератори
- Djelebov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 669
- Регистриран на: 30.01.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
- Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Воденичаров написа:Спирачките забравихме...
Спирачките се настройват в зависимост от разпределението на масата на автомобила. Казано иначе, като махнеш спирачките на автомобил със задно задвижване и на автомобил с предно, натоварването на предния и задния мост няма да се промени, няма да се премести центъра на тежестта, няма да се промени устойчивостта на колата, което означава, че поведението на автомобила ще остане същото. Е няма да може да се спира принудително и ще трябва да караме като баби

И пак от личен опит:
при кола с предно - внимавай как натискаш спирачките, да не те изпревари задницата

при кола със задно - натискай смело

Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- ned_gm28
- ентусиаст
-
- Мнения: 914
- Регистриран на: 18.06.2008
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 520 I Touring
- Детайли за колата: 2.2 i ; 170 PS ; 09.2003
при кола със задно - натискай смело
_________________
Опитай със Жигула да видиш к`во прай(или поне к`во ше се опита да направи-зависи от задкормилното у/во)
_________________
Опитай със Жигула да видиш к`во прай(или поне к`во ше се опита да направи-зависи от задкормилното у/во)

- slowtraveler
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 218
- Регистриран на: 14.12.2008
- Местоположение: Varna
Тук не съм съгласен.
От личен опит с кола със задно предаване - особено при по-агресивно превключване на скоростите надолу задницата може да 'тръгне'.
При спиране на кола със задно предаване допълнително спирачно усилие оказва и спирачния ефект на двигателя.
Тъй-като по принцип разполагаш с ограничено количество сцепление, от което 'вземат' спирачките и двигателя, вероятността да загубиш сцепление на задния мост, който е 'олекнал' от преразпределението на теглото е по-голяма (особено при по-рязко отпускане на съединителя)..
Разбира се става въпрос за сравнително добре балансиран автомобил, защото старовремския опит с Шкода 1000МБ (двигател зад задния мост, скоростна кутия и диференциал отзад) показва, че на такъв дисбалансиран автомобил каквото и да направиш все имаш недозавиване - предницата е мнооого лека
П.С. става въпрос разбира се само за процеса на интензивно спиране.
От личен опит с кола със задно предаване - особено при по-агресивно превключване на скоростите надолу задницата може да 'тръгне'.
При спиране на кола със задно предаване допълнително спирачно усилие оказва и спирачния ефект на двигателя.
Тъй-като по принцип разполагаш с ограничено количество сцепление, от което 'вземат' спирачките и двигателя, вероятността да загубиш сцепление на задния мост, който е 'олекнал' от преразпределението на теглото е по-голяма (особено при по-рязко отпускане на съединителя)..
Разбира се става въпрос за сравнително добре балансиран автомобил, защото старовремския опит с Шкода 1000МБ (двигател зад задния мост, скоростна кутия и диференциал отзад) показва, че на такъв дисбалансиран автомобил каквото и да направиш все имаш недозавиване - предницата е мнооого лека

П.С. става въпрос разбира се само за процеса на интензивно спиране.
- ned_gm28
- ентусиаст
-
- Мнения: 914
- Регистриран на: 18.06.2008
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 520 I Touring
- Детайли за колата: 2.2 i ; 170 PS ; 09.2003
Имах предвид,че ако стъпиш здраво на спирачките на Жигулито при завой и особенно ако се окаже,че има малко пясък по асвалта,или пък е моро,има голяма вероятност да се отлепи предницата.А това да ти тръгне задницата при обратна тяга се случва дори и на сух асвалт(питайте ме,откъде знам)
Всичко е в резултат на съвкупността от доста фактори:състояние на окачването;пътни условия;реакции на шофьора....

- slowtraveler
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 218
- Регистриран на: 14.12.2008
- Местоположение: Varna
Жигулито е отделна тема: диск отпред и барабан отзад, а и 'кантара' на задния мост обикновенно е запушил задните спирачки, особено, ако някога жигулката е била претоварена докато и клекне задницата 

- C8699HX
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 440
- Регистриран на: 22.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: от малък
- Мечтае да кара: Безаварийно
slowtraveler написа:Тук не съм съгласен.
От личен опит с кола със задно предаване - особено при по-агресивно превключване на скоростите надолу задницата може да 'тръгне'.
При спиране на кола със задно предаване допълнително спирачно усилие оказва и спирачния ефект на двигателя.
Тъй-като по принцип разполагаш с ограничено количество сцепление, от което 'вземат' спирачките и двигателя, вероятността да загубиш сцепление на задния мост, който е 'олекнал' от преразпределението на теглото е по-голяма (особено при по-рязко отпускане на съединителя)..
Разбира се става въпрос за сравнително добре балансиран автомобил, защото старовремския опит с Шкода 1000МБ (двигател зад задния мост, скоростна кутия и диференциал отзад) показва, че на такъв дисбалансиран автомобил каквото и да направиш все имаш недозавиване - предницата е мнооого лека
П.С. става въпрос разбира се само за процеса на интензивно спиране.
Аз така си се поднасям вместо да давам газ само да хабя бензин на 30км като й сложа 1-ва и ....... абе красота





- стан
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2402
- Регистриран на: 2.09.2007
- Местоположение: София
- Кара: '94 Opel Corsa B
30 е малко, към 40-45 трябват
И не раздавайте газ пред Сити центъра, на Стамболийски, при центъра по хигиена, надолу после по димитър несторов също
Това е най-хлъзгавия асфалт ако съм забравил някое добавете.


- vodach
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 281
- Регистриран на: 8.09.2008
- Местоположение: София, Люлин
- Кара: Е34 1.8
- Мечтае да кара: Е39 2.5 D
Иска да добавя, че при коли с предно предаване макс. ефективна мошност не може да прехвълри 190 коня. Защото се създава дискомофорт ми шофирнае. На практика колата губи голяма част от мощността си при потегляне, а при завой вече не печели за ради предното.
При автомобили със задно задвижване, на практика, няма значение мощността. Кола получава едно и също сцепление при потелгяне, което е значитлено по-добро от това на със задно.
Лошото разпределение на баланса при предното води, често до намален контрол при спускане по наколон.
Все пак гледайте DTM състезанията да видите Бимите как превъзхождат Пежата и Сеатите.
При автомобили със задно задвижване, на практика, няма значение мощността. Кола получава едно и също сцепление при потелгяне, което е значитлено по-добро от това на със задно.
Лошото разпределение на баланса при предното води, често до намален контрол при спускане по наколон.
Все пак гледайте DTM състезанията да видите Бимите как превъзхождат Пежата и Сеатите.
"Н Я М А - Н Е - В Ъ З М О Ж Н И - Н Е Щ А!"
И аз да взема мнение-В градски условия,колите с предно предаване дават по-малък разход,при потегляне тежеста отива на зад и усилието на двигателя е по-голямо,съответно разхода,а в града "тръгни-спри"А за това за тежеста50/50 и аз съм чел,ама незнам как се смята,но не го вярвам.Имах Е30 и нокой не може да ме убеди,че задницата е колкото предницата....при Е36 е по-друго тежеста е изнесена по-назад,някакси.Имах и полски фиат на времето...как не се замислях за тези неща?
Ама то и у дома старите така викат"на времето нямаше зимни,нямаше летни гуми,ама жигулките и ладите си ги карахме..."Всичко е от шофьора...
И както е казано:"жена и кола,ако не въртят гъза не ми ги хвали.........."Та щом четем този форум значи сме пристрасни.........
Весели паразници.И умната по завойте,ако не умната,то поне вземете русата,ама сами не тръгвайте.....!! 




"Живей,така,че като остарееш да те е срам да разказваш,но да ти е хубаво да си спомняш......." 
Айде и едно ЕКСПЕРТНО мнение
:
та значи предимството на задното предаване е това, че като се въртят гуми на песъчива настилка, много по-малка част от пода на автомобила се наранява от камъчета и оттам колите със задно са много по устойчиви на корозия:mhihi: ....... това е положението и те така, ........ айде
наздраве и честит дядо мраз
!




[quote="Denev"]Айде и едно ЕКСПЕРТНО мнение
:
та значи предимството на задното предаване е това, че като се въртят гуми на песъчива настилка, много по-малка част от пода на автомобила се наранява от камъчета и оттам колите със задно са много по устойчиви на корозия:mhihi:______Майтап,майтап ,ама си е вярно!!!
я си представете :Опел=корозия....въртене на гуми...как да се нарани голяма част от пода като го няма...изгнил е!!И това предно..........всичката вода и пясък отиват в караката и очите,ако няма стелки........
Пгледнете весело на нещата!!!




"Живей,така,че като остарееш да те е срам да разказваш,но да ти е хубаво да си спомняш......." 
- стан
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2402
- Регистриран на: 2.09.2007
- Местоположение: София
- Кара: '94 Opel Corsa B
vodach написа:Все пак гледайте DTM състезанията да видите Бимите как превъзхождат Пежата и Сеатите.
Какъв ДТМ, тука само драг на околовръстното под бояна се гледа, астрата на Ангел е лидер

- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
slowtraveler написа:Тук не съм съгласен.
От личен опит с кола със задно предаване - особено при по-агресивно превключване на скоростите надолу задницата може да 'тръгне'.
При спиране на кола със задно предаване допълнително спирачно усилие оказва и спирачния ефект на двигателя.
Тъй-като по принцип разполагаш с ограничено количество сцепление, от което 'вземат' спирачките и двигателя, вероятността да загубиш сцепление на задния мост, който е 'олекнал' от преразпределението на теглото е по-голяма (особено при по-рязко отпускане на съединителя)..
Разбира се става въпрос за сравнително добре балансиран автомобил, защото старовремския опит с Шкода 1000МБ (двигател зад задния мост, скоростна кутия и диференциал отзад) показва, че на такъв дисбалансиран автомобил каквото и да направиш все имаш недозавиване - предницата е мнооого лека
П.С. става въпрос разбира се само за процеса на интензивно спиране.
Точно обратното е при старите шкоди- Както казваш прекалено олекотена предница и задница, в която е разположен двигателя. В завой заднопоставения двигател продължава завиването на автомобила, вследствие на центробежните сили, т.е. има стремеж към завиване около напречната ос на автомобила. В този случай имаме презавиване, а не недозавиване, характерно за автомобилите с предноразположен двигател и предни двигателни колела.
- LuBo1
- води статистиката
-
- Мнения: 2037
- Регистриран на: 18.01.2003
- Местоположение: една крачка пред смъртта
- Пол: Мъж
- Кара: '07 X3 LCI 3,0sd
- Детайли за колата: '93 318is
'95 328Ti
'95 318is
'00 328Ci
'04 330xd
'07 X3 3.0d
'07 X3 3.0sd
'01 730d
На времето още като бях Опел маниак , имаше подобна тема. Това става преди 4 години някъде. МадПетио , няма да забравя никога какво беше написал в отговор на мои пост.
- Аз предпочитам нещо да ме бута в завоя отколкото да ме дърпа . . .
МадПетио , завинаги съм я запомнил тая фраза
- Аз предпочитам нещо да ме бута в завоя отколкото да ме дърпа . . .
МадПетио , завинаги съм я запомнил тая фраза



Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Моджо