E34 палавник. Вече с ITB
Модератор: bum_bum
- slavianko
- старши ентусиаст
- Мнения: 3366
- Регистриран на: 5.06.2004
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Караше E34 528i turbo
Re: re
Точно до такъв извод стигнах и аз. Дебитомера буквално се тавани и затова вдигнах и налягането на бензина но мисля че не това е начина.TOM написа:Има и нещо друго, сега, след поставянето на ИТБ, двигателя засмуква малко повече въздух и има някаква вероятност да тавани дебитомера. Което много лесно може да се измери с един волтметър и да се сложи точка на гадаенето
Начина е тези дни да звънна на Лудия и да поръчвам
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.
Re: re
Добре, само не разбрах мерил ли си дали се тавани? Колко волта показва на 5000, 5500 и 6000 об.мин ?slavianko написа:Точно до такъв извод стигнах и аз. Дебитомера буквално се тавани и затова вдигнах и налягането на бензина но мисля че не това е начина.TOM написа:Има и нещо друго, сега, след поставянето на ИТБ, двигателя засмуква малко повече въздух и има някаква вероятност да тавани дебитомера. Което много лесно може да се измери с един волтметър и да се сложи точка на гадаенето
Начина е тези дни да звънна на Лудия и да поръчвам
е21 345 0-402м 12.18
- bmwdriver
- старши ентусиаст
- Мнения: 4859
- Регистриран на: 7.02.2003
- Местоположение: София
- Кара: на 1,6 бара
- Мечтае да кара: 911
Томи,няма начин да тавани дебитомера.До колкото знам,дебитомера е
до към 300 коня.Има доста турбинирани 25-ци,които се карат на ниско налягане
и без допълнителна електроника и няма проблем.
Славианко,мисля,че ти обясних защо няма начин да настроите коректно сместа
само с регулатор на налягането и същевременно да си ползваш програмата
с ламбда сонда.
Имам и 2 въпроса,къде поставяте широколентовата сонда при измерването,на мястото на стандартната ли?
И още нещо,какви са смесите на парт тротъл (не напълно натиснат педал) и на фул тротъл?
до към 300 коня.Има доста турбинирани 25-ци,които се карат на ниско налягане
и без допълнителна електроника и няма проблем.
Славианко,мисля,че ти обясних защо няма начин да настроите коректно сместа
само с регулатор на налягането и същевременно да си ползваш програмата
с ламбда сонда.
Имам и 2 въпроса,къде поставяте широколентовата сонда при измерването,на мястото на стандартната ли?
И още нещо,какви са смесите на парт тротъл (не напълно натиснат педал) и на фул тротъл?
И аз така си мислих, няма начин да го тавани с примерно 5-15% повече въздух. Но не ми се вярва чак пък до 300 коня да работи коректно А и не вярвам на всяко инфо в нета, има много боклук. Най-добре ще е да проверим самиbmwdriver написа:Томи,няма начин да тавани дебитомера.До колкото знам,дебитомера е
до към 300 коня.
е21 345 0-402м 12.18
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12068
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Аз съм чел да пишат за 250 коня на много места, но не ми се струва за много коректно да се казва, че един дебитомер трае до едиколко си коне.. за една кола направена по определен начин може да са 250, а за друга 300.. т.е. и едните и другите са прави, а конете не са правилния начин да се смята дали дебитомера издържа.
- nikoror
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 135
- Регистриран на: 25.06.2008
- Местоположение: София/Houston
както каза колегата отгоре дебитомера всъщност мери масата на въздуха за единица време. от там при правилни смеси този въздух може да изгори с определено количество бензин и определени рамки на ефективността на процесите на пълнене (около 80-90%) и горене (около 90%) може да се сметне колко коне ще се направят. не е супер точно, но е доста типично закръгляне и често се ползва в ежедневието (т.е. коне вместо поток въздух)
Щом ти казваш и си сигурен....вярвам Чух добри думи за работата ти по мотрониците И все пак, дебитомера работи от 0 до 5 волта, ако на 6500 об.м е достигнал 4,5 - 5.0 волта откъде ще дойде резервът за отчитане на количеството въздух необходимо за достигане на 300 коня? Не ми се е налагало да меря скоро и нямам спомени за волтажа около 6500-7000 об.мин. И още нещо, смятал ли си колко килограма въздух израсходва М50Б25 на максимални обороти? Че не ми се търсят разни калкулатори....lowdriver написа:Томи, това инфо не е от нета, а е "взето" директно от характеристиката на въпросния МАФ, заложена в
управляващата програма. И за да бъдем коректни, максималната стойност е малко над 920 кг/ч.
е21 345 0-402м 12.18
TOM написа: И още нещо, смятал ли си колко килограма въздух израсходва М50Б25 на максимални обороти? Че не ми се търсят разни калкулатори....
Около 580 kg/h при максимална мощност (~6000 RPM) и около 630-640 kg/h при 6500 RPM. Така че е невъзможно да го изтавани, освен ако "алармата за изтаванване" на Мотроник-а не е заложена при много по-ниско напрежение от 5V (както аз всъщност си мисля, че е).
TOM написа:И все пак, дебитомера работи от 0 до 5 волта, ако на 6500 об.м е достигнал 4,5 - 5.0 волта откъде ще дойде резервът за отчитане на количеството въздух необходимо за достигане на 300 коня?...
Това, на практика, е постижимо благодарение голямата резолюция на характеристиката и зад
една разлика от 0.5 волта се крият достатъчен брой стойности за дебита, така че и ЕКУ-то да
може да управлявава процесите адекватно.
Driver's Racing Team
Откъде си сигурен че в тези 0.5 волта се крие достатъчна резолюция, след като за 192 кс се ползва резолюцията на 4,5 волта? 0,5 волта за останалите 100+ коне за достигане на 300 кс? Някак не изглежда сериозна резолюцията на тия 0,5 волта. Те и без това МАФ-овете са капризни и като се зацапат допускат сериозни отклонения.lowdriver написа:TOM написа:И все пак, дебитомера работи от 0 до 5 волта, ако на 6500 об.м е достигнал 4,5 - 5.0 волта откъде ще дойде резервът за отчитане на количеството въздух необходимо за достигане на 300 коня?...
Това, на практика, е постижимо благодарение голямата резолюция на характеристиката и зад
една разлика от 0.5 волта се крият достатъчен брой стойности за дебита, така че и ЕКУ-то да
може да управлявава процесите адекватно.
е21 345 0-402м 12.18
- Nikolay1
- Кой кашля?
- Мнения: 1062
- Регистриран на: 28.04.2002
- Местоположение: Хасково
- Пол: Мъж
- Кара: D779676
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани