подсветка, светодиоди и крушки на копчета за ел.стъкла
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
28 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- nakoone
- ентусиаст
-
- Мнения: 1237
- Регистриран на: 20.05.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Touring
подсветка, светодиоди и крушки на копчета за ел.стъкла
Колеги има ли разлика в диодите на Е36 и Е34-Е32.Търсих с търсачката и освен за Е34-Е32 не намерих друго.
Какви трябва да са диодите и резистора за Е36 евентоално?
И какво значи резистор за SMD-монтаж?
Какви трябва да са диодите и резистора за Е36 евентоално?
И какво значи резистор за SMD-монтаж?
Последна промяна nakoone на 11 Фев 2009, 21:24, променена общо 2 пъти

- nakoone
- ентусиаст
-
- Мнения: 1237
- Регистриран на: 20.05.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Touring
Никой ли не се е сблъсквал с този проблем?Само колегата Борис Малинов ми е отговорил на ЛС.
Колеги дайте мнения.
На всички ли ви светят копчетата
Колеги дайте мнения.
На всички ли ви светят копчетата


- Борис_Малинов
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2163
- Регистриран на: 2.08.2007
- Местоположение: там,където белите мечки слизат на ръчна спирачка
- Пол: Мъж
- Кара: По-долу изброеното...
- Детайли за колата: F11 M550d , ///М3 EVO Sedan
...и едно лачено купенце Е-30 с м40б18.
Просто е,иди в магазин,където продават светодиоди.Обесни за каква цел ти трябват и вярвам,че продавача ще ти продаде и необходимото съпротивление.
Аз ти казах при мен как процедирах,намерих си крушки на 12V.по 0,30лв.с дълги крачета и необходимия размер.Съответно продават и силиконови шапки за тях.Има зелени,червени дори и сини
Ако искаш ще ти изпратя,и ти просто ще трябва да си ги запоиш с поялник,който да има по тъничка човка.
Но ако сложиш свотодиоди ще забравиш проблема с изгаряното им като крушките например.
Иди в някой сервиз за ел.уреди и ще ти пойнат по един диод в копчетата.Там със сигорност ще знаят стойностите на съпротивленито и няма да вземат скъпо.
Аз ти казах при мен как процедирах,намерих си крушки на 12V.по 0,30лв.с дълги крачета и необходимия размер.Съответно продават и силиконови шапки за тях.Има зелени,червени дори и сини

Ако искаш ще ти изпратя,и ти просто ще трябва да си ги запоиш с поялник,който да има по тъничка човка.
Но ако сложиш свотодиоди ще забравиш проблема с изгаряното им като крушките например.
Иди в някой сервиз за ел.уреди и ще ти пойнат по един диод в копчетата.Там със сигорност ще знаят стойностите на съпротивленито и няма да вземат скъпо.


Нещата, които притежаваме...всъщност притежават нас!
..., който не се учи от историята, е обречен да я повтори!
- NKolev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 185
- Регистриран на: 19.10.2008
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: E36, 320i
Здравей, аз съм си свалял копчетата за ел. стъклата и си подмених крушките, но пак сложих такива, а не диоди, харесва си ми всичко да е в оригиналния оранжев цвят.
Относно диодите, на астрата си направих почти цялото осветление със синкави диоди. Това, че не горят не е съвсем вярно, горят си, но мнооооого рядко, а ако им подбереш добро съпротивление, наистина няма да ти се наложи да ги сменяш години наред.
Значи, стандартно диодите работят на 1,5 волта, акумулаторът ти дава 12 волта, за да ограничиш тока, който протича през диода (за да не изгори) се поставя съпротивление, опитно установих, че 1,2 кОм е идеално, може и по-малко, диода ще свети по-силно, но има риск да изгори. Диодите не са като обикновените крушки, при които няма значение на къде я свързваш, те си имат + и - (анод и катод) и трябва да се свържат в права посока за да светят, така че след като ги запоиш първо сложи копчето без да го сглабяш, за да видиш дали ще светне, ако не светне обръщаш диода (това може да се избегне ако предварително измериш кое е + и кое е - на копчето). Ако има нещо неясно питай.
Edit: SMD елементите са много малки по габарити и нямат крачета, запояват се директно върху печатната платка на площадки. В твоя случай не ти вършат работа.
Относно диодите, на астрата си направих почти цялото осветление със синкави диоди. Това, че не горят не е съвсем вярно, горят си, но мнооооого рядко, а ако им подбереш добро съпротивление, наистина няма да ти се наложи да ги сменяш години наред.
Значи, стандартно диодите работят на 1,5 волта, акумулаторът ти дава 12 волта, за да ограничиш тока, който протича през диода (за да не изгори) се поставя съпротивление, опитно установих, че 1,2 кОм е идеално, може и по-малко, диода ще свети по-силно, но има риск да изгори. Диодите не са като обикновените крушки, при които няма значение на къде я свързваш, те си имат + и - (анод и катод) и трябва да се свържат в права посока за да светят, така че след като ги запоиш първо сложи копчето без да го сглабяш, за да видиш дали ще светне, ако не светне обръщаш диода (това може да се избегне ако предварително измериш кое е + и кое е - на копчето). Ако има нещо неясно питай.
Edit: SMD елементите са много малки по габарити и нямат крачета, запояват се директно върху печатната платка на площадки. В твоя случай не ти вършат работа.
- nakoone
- ентусиаст
-
- Мнения: 1237
- Регистриран на: 20.05.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Touring
Колеги пробвах и по двата начина:
1. диод+съпротивление.
2.с крушка.
И по двата става.За първия малко повече нерви.Благодаря за мненията.
п.п.Темата е за ключ.
1. диод+съпротивление.
2.с крушка.
И по двата става.За първия малко повече нерви.Благодаря за мненията.
п.п.Темата е за ключ.

- belial
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 542
- Регистриран на: 24.09.2007
- Местоположение: Кюстендил
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 320
- nakoone
- ентусиаст
-
- Мнения: 1237
- Регистриран на: 20.05.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Touring
Това бялото не те ли дразни?Всичко друго е в оранжево-червено.Има червени диоди и червени крушки.Аз сложих червени.Сега свети като коледна елха-отпред,отзад.

- Zlobil
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 277
- Регистриран на: 13.10.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
nakoone написа:Това бялото не те ли дразни?Всичко друго е в оранжево-червено.Има червени диоди и червени крушки.Аз сложих червени.Сега свети като коледна елха-отпред,отзад.
Наско, ако беше направил и някоя друга снимчица да приложиш... да видят и другите хора как става интервенцията щеше да е още по-добре.
- belial
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 542
- Регистриран на: 24.09.2007
- Местоположение: Кюстендил
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 320
Това бялото не те ли дразни?Всичко друго е в оранжево-червено.Има червени диоди и червени крушки.Аз сложих червени.Сега свети като коледна елха-отпред,отзад.[/quote]
не ме дразни защото всичко си направих да ми свети в бяло, даже си сложих и бял циферблат. единствено в червено светят аварийните, ама тях и не мисля да ги променям. а иначе оранжева светлина остана само на копчето за загряване на задното стъкло. ама все пак аз съм с обикновените врътни на парното и нямам борд комп.
не ме дразни защото всичко си направих да ми свети в бяло, даже си сложих и бял циферблат. единствено в червено светят аварийните, ама тях и не мисля да ги променям. а иначе оранжева светлина остана само на копчето за загряване на задното стъкло. ама все пак аз съм с обикновените врътни на парното и нямам борд комп.
- nakoone
- ентусиаст
-
- Мнения: 1237
- Регистриран на: 20.05.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Touring
Zlobil написа:nakoone написа:Това бялото не те ли дразни?Всичко друго е в оранжево-червено.Има червени диоди и червени крушки.Аз сложих червени.Сега свети като коледна елха-отпред,отзад.
Наско, ако беше направил и някоя друга снимчица да приложиш... да видят и другите хора как става интервенцията щеше да е още по-добре.
Бях на работа и нямаше с какво да снимам-пробвах с телефона но не ставаше защото частите са малки.Иначе сваляш копчето,разглобяваш го с малка отверка отдолу,виждаш с какво ти е копчето диод или крушка(да знаеш че крушката е с ф3мм и изглежда като диод),взимаш поялник с тънка човка и си ти.Крушката може да е бяла и към нея купуваш червено чорапче.Не е голяма философия.Готов съм да помогна на всеки.

- Бибо
- Emotionally Unstable
-
- Мнения: 1204
- Регистриран на: 22.02.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Convertible
nakoone написа:Бях на работа и нямаше с какво да снимам..
Сега за "наказание" ,ще вземеш диоди да сложим и на моите копчета,пък аз ще снимам за да качиш снимки в темата


- petio_bmw 318is
- ентусиаст
-
- Мнения: 1264
- Регистриран на: 27.04.2008
- Местоположение: Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: M42 POWER
как си почнал да взема и аз да доида за едно диодчеБисер_Гечев написа:nakoone написа:Бях на работа и нямаше с какво да снимам..
Сега за "наказание" ,ще вземеш диоди да сложим и на моите копчета,пък аз ще снимам за да качиш снимки в темата

- nakoone
- ентусиаст
-
- Мнения: 1237
- Регистриран на: 20.05.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Touring
Бисер_Гечев написа:nakoone написа:Бях на работа и нямаше с какво да снимам..
Сега за "наказание" ,ще вземеш диоди да сложим и на моите копчета,пък аз ще снимам за да качиш снимки в темата
Готово.Както казах ще помагам.
Ето една не много сполучлива снимка.

п.п.Нека модовете да не заключват още темата щом е толкова интересна.

- nakoone
- ентусиаст
-
- Мнения: 1237
- Регистриран на: 20.05.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Touring
Понеже много приятели проявиха интерес ще приложа няколко снимки с обяснение:
1.Трябва да се демонтира ел.копчето за да се разбере с какво е вътре-дали крушка или диод.Ползвайте тънка отверка.
2.Разкачане от буксата и след това го отваряте от долу пак с помоща на тънка отверка.
вече отворено се вижда с какво е-в моя случай е с крушка за това си купих крушки бели(нямаше оранжеви) на 12V-ф3мм с чорапче-червено-0,30ст/бр.-общо.Ако е с по-голям диаметър няма да може да си легне добре на мястото.
3.При крушките не се изисква да се търси къде е + и -.
С поялнил с тънка човка махате старата крушка и запоявате новата,слагате чорапчето и сте готови.
4.След това по обратния ред се сглобява и се монтира.Вече светещи.
Ако вашите ел.копчета са с диоди трябва да се купи и съпротивление което се слага на +.Тогава вече трябва да се открие къде е +и-.
Дано да е било полезно за всички които се интересуват.
1.Трябва да се демонтира ел.копчето за да се разбере с какво е вътре-дали крушка или диод.Ползвайте тънка отверка.

2.Разкачане от буксата и след това го отваряте от долу пак с помоща на тънка отверка.

вече отворено се вижда с какво е-в моя случай е с крушка за това си купих крушки бели(нямаше оранжеви) на 12V-ф3мм с чорапче-червено-0,30ст/бр.-общо.Ако е с по-голям диаметър няма да може да си легне добре на мястото.


3.При крушките не се изисква да се търси къде е + и -.
С поялнил с тънка човка махате старата крушка и запоявате новата,слагате чорапчето и сте готови.

4.След това по обратния ред се сглобява и се монтира.Вече светещи.

Ако вашите ел.копчета са с диоди трябва да се купи и съпротивление което се слага на +.Тогава вече трябва да се открие къде е +и-.
Дано да е било полезно за всички които се интересуват.
Последна промяна nakoone на 15 Мар 2009, 18:59, променена общо 1 път

- petio_bmw 318is
- ентусиаст
-
- Мнения: 1264
- Регистриран на: 27.04.2008
- Местоположение: Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: M42 POWER
28 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани