Е36 М42 обороти клапан за изпаренията от резервоара - решен!
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- man4ev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 50
- Регистриран на: 17.02.2007
- Местоположение: Пловдив///Кърджали
Е36 М42 обороти клапан за изпаренията от резервоара - решен!
Както доста хора, така и аз се сблъсках с проблематиката обороти при М42.
До преди месец при първия сняг за годината нямах грижи!
Накратко:
Мотора гасне когато си пожелае. Оборотите падат до към 500 т.е. почти гасне (в комбинация с бендикс бях като абсолютен дилетант по кръстовищата
). Прекъсва при ускорение или равномерно движение но по-често се проявява в ниските обороти!
Какво направих по колата до момента:
нови свещи
нови кабели
ламбда сонда - работи (резервната само чака сигнал от КТС-а за да влезне в боя)
дроселова клапа - почистена
стъпковото моторче - почистено в ултразвукова вана (днес)
маркучите по вакумите са наред
Всичко уж трябваше да е ток и жици но уви.
Днес при диагностиката (ESI tronic) се видя грешка No:100 - SG стъпало някакво и то крайно (на схемата бе изобразено ECU-то, което хич ама хич не ми се връзва да е въпросното стъпало), + грешка No:36 от сензора/клапан за изпаренията в резервоара мисля -
.
Отчетохме максимална температура на мотора от 80*. Естествено подменихме термостата с нов, рециклирахме стартера - бендикс и четки (едвам палеше, сега работи с "турбо акцент"
). По време на бърникането акумолаторът бе изключен/откачен. Запалихме мотора за да проверим дали всичко е наред - работи повече от 30 мин без да мени обороти или да гасне (явно сме понаместили прекъснатите кабели на виновния клапан).
Е тръгнах да се прибирам щастлив но..... на 2-рия светофар колата пак направи същия номер а мотора вече беше в нормална работна температура.
Въпроса ми е основно за 1-вата грешка No:100, защото не успяхме да го разтълкуваме пустото SG. Утре пак ще закачим бимата да я "четем" но се нуждая от насока.Мисля си, че някой сензор се е#@$@ но ако проблема е сензор то кой! Благодаря ви предварително!
П.П. И ето тази клапа (10x liloff) за парното не успявам да открия по номера и никъде из нета. Дали е ето това No1 на схемата и наясно ли е някой с цени и варианти за подмяната и?
До преди месец при първия сняг за годината нямах грижи!
Накратко:
Мотора гасне когато си пожелае. Оборотите падат до към 500 т.е. почти гасне (в комбинация с бендикс бях като абсолютен дилетант по кръстовищата

Какво направих по колата до момента:
нови свещи
нови кабели
ламбда сонда - работи (резервната само чака сигнал от КТС-а за да влезне в боя)

дроселова клапа - почистена
стъпковото моторче - почистено в ултразвукова вана (днес)
маркучите по вакумите са наред
Всичко уж трябваше да е ток и жици но уви.
Днес при диагностиката (ESI tronic) се видя грешка No:100 - SG стъпало някакво и то крайно (на схемата бе изобразено ECU-то, което хич ама хич не ми се връзва да е въпросното стъпало), + грешка No:36 от сензора/клапан за изпаренията в резервоара мисля -

Отчетохме максимална температура на мотора от 80*. Естествено подменихме термостата с нов, рециклирахме стартера - бендикс и четки (едвам палеше, сега работи с "турбо акцент"

Е тръгнах да се прибирам щастлив но..... на 2-рия светофар колата пак направи същия номер а мотора вече беше в нормална работна температура.
Въпроса ми е основно за 1-вата грешка No:100, защото не успяхме да го разтълкуваме пустото SG. Утре пак ще закачим бимата да я "четем" но се нуждая от насока.Мисля си, че някой сензор се е#@$@ но ако проблема е сензор то кой! Благодаря ви предварително!
П.П. И ето тази клапа (10x liloff) за парното не успявам да открия по номера и никъде из нета. Дали е ето това No1 на схемата и наясно ли е някой с цени и варианти за подмяната и?

Последна промяна man4ev на 05 Мар 2009, 14:34, променена общо 8 пъти
Мore pride to building an engine than to swap a better one!
- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12403
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Лично порепоръчах да се пусне темата и тук, защото не е "обикновен" проблем... ще помоля да няма излишни коментари, а само изказвания по въпроса и с конкретна идея за решаването му 

- petio_bmw 318is
- ентусиаст
-
- Мнения: 1264
- Регистриран на: 27.04.2008
- Местоположение: Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: M42 POWER
колега имам точно същият проблем дори бях пуснал тема http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... highlight= ,засега няма решение при мен обаче 100% е някоя хлабава връзка или замасява някъде или с годините кабелите се втвърдяват и при ремонт по колата се прекъсват вътре а отвън изглежда добре и си мислиш че всичко е ОК.Колата ти сигурно не ускорява както преди,и на свободна като изгасне мирише на бензин.Нямаш на идея колко сервиза съм сменил и на никои не му се занимава да търси игла в купа сено.Ако намериш някакво решение на проблема пиши ,същото се отнася и за мен.КОЛЕГА случаино да си я прегрявал?
Последна промяна petio_bmw 318is на 01 Мар 2009, 1:43, променена общо 1 път
"Помпата" на парното са ел.магнитните клапани. Можеш да ги разглобиш и да смениш само гумените уплътнения, доколкото съм запознат. Има доста добра тема по въпроса. Разтърси се.
Точно това на схемата е, правилно си го намерил. Скъпи са чисто нови, в нета ги няма за продан и общо взето ако взимаш 2ра ръка, взимай от някой от колегите във форума, които разчастват коли. Може и от английско Е36 да вземеш, няма грижи.
Относно другия проблем. Рових бая из документациите, които имам, но не намерих SG като термин. Вие тествате колата с Бош-овския софтуер и ми е странно колко много неща ви е показал той.
Мисля си, че щом всичко около двигателя си го проверил, остава само бензинов филтър и помпа. Ако някое от двете създава грижи, съвсем логично е да се получи това което описваш. Също и ще набие грешка в error log-а. Освен това няма как да ти ги диагностицира и грешката се набива към ЕКУ-то, защото то си мисли, че е сгафило нещо. Тук просто предполагам, нямам идея дали е точно така, но ми се струва логично.
Свали си Аутодата напр и виж работни параметри на всички датчици по двг-то. Те не са много на М42. И ги почвай с мултицет един по един да видиш параметрите им. По начина по който пишеш, изглеждаш технически грамотен човек и не мисля, че ще те затрудни. Това е най-лесния и най-рентабилен начин за диагностика според мен.
Също ми е любопитно, колата ти е 92ра. Това М42 с кои бобини е? 4те отделни или 4те в пластмасова кутийка, събрани заедно. Гледали ли сте бобините как се държат?
Едит: Погледнах мнението на колегата преди мен. Има логика. Сваляй корите над педалите и огледай дали е бърникано по кабелите.
Точно това на схемата е, правилно си го намерил. Скъпи са чисто нови, в нета ги няма за продан и общо взето ако взимаш 2ра ръка, взимай от някой от колегите във форума, които разчастват коли. Може и от английско Е36 да вземеш, няма грижи.
Относно другия проблем. Рових бая из документациите, които имам, но не намерих SG като термин. Вие тествате колата с Бош-овския софтуер и ми е странно колко много неща ви е показал той.
Мисля си, че щом всичко около двигателя си го проверил, остава само бензинов филтър и помпа. Ако някое от двете създава грижи, съвсем логично е да се получи това което описваш. Също и ще набие грешка в error log-а. Освен това няма как да ти ги диагностицира и грешката се набива към ЕКУ-то, защото то си мисли, че е сгафило нещо. Тук просто предполагам, нямам идея дали е точно така, но ми се струва логично.
Свали си Аутодата напр и виж работни параметри на всички датчици по двг-то. Те не са много на М42. И ги почвай с мултицет един по един да видиш параметрите им. По начина по който пишеш, изглеждаш технически грамотен човек и не мисля, че ще те затрудни. Това е най-лесния и най-рентабилен начин за диагностика според мен.
Също ми е любопитно, колата ти е 92ра. Това М42 с кои бобини е? 4те отделни или 4те в пластмасова кутийка, събрани заедно. Гледали ли сте бобините как се държат?
Едит: Погледнах мнението на колегата преди мен. Има логика. Сваляй корите над педалите и огледай дали е бърникано по кабелите.
- man4ev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 50
- Регистриран на: 17.02.2007
- Местоположение: Пловдив///Кърджали
А аз си мислех, че компетентните колеги спят по това време :
Благодаря ви за бързите и изчерпателни отговори!
Да, като се замисля наистина понамирисва на горивна смес но след като запаля отново - аз си мислех, че е от WD-то има подобен отенък (с него си пръскам ключалката на вратата)
Леле верно беше с клапи вътре, и верно съм му лепнал определението помпа
Ще те послушам за съвета ти за "нова" от форума но с 2 на ум - вече няколко пъти се паря! И второ "но" - от английско ще да е най-добре!
За софта си прав ESI + аутодата. Илюстрациите бяха от нея (аутодата) а еси-то предстои да бъде "моднато" и да си показва каквито има схеми (все още набирам инфо за точната формула)!
Утре ще проверим и горивната помпа и датчиците.
. Филтръра е на 3К км.
Бубините са 4 отделни поднати на метални основи под един пластмасов капак! Незнам дали се водят цели или отделни - зависи от гледната то4ка
към: petio_bmw 318is
Ако време по-малко от минута (когато сам си сменях антифриза забравих да махна малката тапа отгоре на радиатора преди да кажа "толкоз може да поеме") се брои за прегряване то тогава отговора е да. В противен случай - лично аз не! Но като се замисля за предния собственик - много вероятно - мундар!
Сега се зачетох в темата ти. Грешката при теб е 1:1 с моята! В багажника ми се подмята точно това клапанче от схемата, дойде комплект с колицата. Ще му обърна по-сериозно внимание утре.
edit:/ Пропуснах и още един доста съществен признак на проблема ми - прекъсване при ускорение или равномерно движение по-скоро в по-ниските обороти! Това накланя ли везните към горивна помпа?
Добавям го в 1-ви пост!
petio_bmw 318is
Да, като се замисля наистина понамирисва на горивна смес но след като запаля отново - аз си мислех, че е от WD-то има подобен отенък (с него си пръскам ключалката на вратата)
liloff
Леле верно беше с клапи вътре, и верно съм му лепнал определението помпа


Ще те послушам за съвета ти за "нова" от форума но с 2 на ум - вече няколко пъти се паря! И второ "но" - от английско ще да е най-добре!
За софта си прав ESI + аутодата. Илюстрациите бяха от нея (аутодата) а еси-то предстои да бъде "моднато" и да си показва каквито има схеми (все още набирам инфо за точната формула)!
Утре ще проверим и горивната помпа и датчиците.

Бубините са 4 отделни поднати на метални основи под един пластмасов капак! Незнам дали се водят цели или отделни - зависи от гледната то4ка

към: petio_bmw 318is
Ако време по-малко от минута (когато сам си сменях антифриза забравих да махна малката тапа отгоре на радиатора преди да кажа "толкоз може да поеме") се брои за прегряване то тогава отговора е да. В противен случай - лично аз не! Но като се замисля за предния собственик - много вероятно - мундар!
Сега се зачетох в темата ти. Грешката при теб е 1:1 с моята! В багажника ми се подмята точно това клапанче от схемата, дойде комплект с колицата. Ще му обърна по-сериозно внимание утре.
edit:/ Пропуснах и още един доста съществен признак на проблема ми - прекъсване при ускорение или равномерно движение по-скоро в по-ниските обороти! Това накланя ли везните към горивна помпа?
Добавям го в 1-ви пост!
Мore pride to building an engine than to swap a better one!
- man4ev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 50
- Регистриран на: 17.02.2007
- Местоположение: Пловдив///Кърджали
Изглежда проблема ми е решен! Буксата на клапата за изпаренията се оказа със скъсан кабел!
След преправяне и профилактика на всичките датчици (буксите им) с флаконче на валволин електро-нещоси за сега всичко е наред. Навъртях малко километри днес и колата нямаше аномалиите от преди. Тази вечер предстои пътуване и след пробег от около 100-ина км ще споделя окончателно какъв е резултата. Благодаря за полезните съвети дано по-късно днес не търся помощ за същия проблем отново![/img]
След преправяне и профилактика на всичките датчици (буксите им) с флаконче на валволин електро-нещоси за сега всичко е наред. Навъртях малко километри днес и колата нямаше аномалиите от преди. Тази вечер предстои пътуване и след пробег от около 100-ина км ще споделя окончателно какъв е резултата. Благодаря за полезните съвети дано по-късно днес не търся помощ за същия проблем отново![/img]
Мore pride to building an engine than to swap a better one!
- petio_bmw 318is
- ентусиаст
-
- Мнения: 1264
- Регистриран на: 27.04.2008
- Местоположение: Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: M42 POWER
колега пиши след някои ден как е положението,че моята си е била добре по два три дни и тъкмо се изкефя и пак почва с номерата
- man4ev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 50
- Регистриран на: 17.02.2007
- Местоположение: Пловдив///Кърджали
Тъкмо пристигам. Навъртяни 110км без грижи
! Дано не се обади отново проблематиката
Ти прегледал ли си кабелите на въпросния клапан? Аз напръсках всички буски със спрей на валволин за "кабили и жици", че бяха доста клеясали. Погледна ли това!

petio_bmw 318is написа:колега пиши след някои ден как е положението,че моята си е била добре по два три дни и тъкмо се изкефя и пак почва с номерата
Ти прегледал ли си кабелите на въпросния клапан? Аз напръсках всички буски със спрей на валволин за "кабили и жици", че бяха доста клеясали. Погледна ли това!
Мore pride to building an engine than to swap a better one!
- petio_bmw 318is
- ентусиаст
-
- Мнения: 1264
- Регистриран на: 27.04.2008
- Местоположение: Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: M42 POWER
да гледал съм го и външно е здрав буксите са лъскави,проблема ще е в някоя прекъсната жица на която изолацията е здрава и не се вижда.Дано поне твоята да не ти създава вече ядове 

zzz
и аз имам подобен проблем. не сум много вещ в автомобилите и не знам дали тук е мястото на въпроса ми... та значи колата е година 1992 модел 316 БМВ колата върви нормално и ускорява добре до момента когато стигне 4000 оборота, от там нататък с големи усилия стига до 5000 оборота и краи... не ускорява повече и това го прави на всички предавки. водих я на няколко сервиза да и правят диагностика, но всичко излиза, че е наред и всеки ме праща в сервиз на БМВ. Таи като не живея в БГ а тук в сервиз на БМВ ще ми излезе скъпо... повечe отколкото си заслужава колата щте съм много благодарен ако някои ми помегне за проблема.
zzz
- petio_bmw 318is
- ентусиаст
-
- Мнения: 1264
- Регистриран на: 27.04.2008
- Местоположение: Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: M42 POWER
Re: zzz
колега твоя проблем е от разпределителния вал и кубилиците,смени ги с нови и ще се оправиbo- написа:и аз имам подобен проблем. не сум много вещ в автомобилите и не знам дали тук е мястото на въпроса ми... та значи колата е година 1992 модел 316 БМВ колата върви нормално и ускорява добре до момента когато стигне 4000 оборота, от там нататък с големи усилия стига до 5000 оборота и краи... не ускорява повече и това го прави на всички предавки. водих я на няколко сервиза да и правят диагностика, но всичко излиза, че е наред и всеки ме праща в сервиз на БМВ. Таи като не живея в БГ а тук в сервиз на БМВ ще ми излезе скъпо... повечe отколкото си заслужава колата щте съм много благодарен ако някои ми помегне за проблема.

- petio_bmw 318is
- ентусиаст
-
- Мнения: 1264
- Регистриран на: 27.04.2008
- Местоположение: Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: M42 POWER
днес цял ден разглобвах кабели и датчици и както очаквах всичко си беше нормално,докато не погледнах буксата на същият клапан и ми се видя леко зеленикава и тъкмо да я слагам там където се муши си викам така и так сам я почнал даи да вида дали и тука няма мизерия(а то малко на гадно място и всеки път го подминавах) и като видях се уплашихman4ev написа:Тъкмо пристигам. Навъртяни 110км без грижи! Дано не се обади отново проблематиката
petio_bmw 318is написа:колега пиши след някои ден как е положението,че моята си е била добре по два три дни и тъкмо се изкефя и пак почва с номерата
Ти прегледал ли си кабелите на въпросния клапан? Аз напръсках всички буски със спрей на валволин за "кабили и жици", че бяха доста клеясали. Погледна ли това!


- man4ev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 50
- Регистриран на: 17.02.2007
- Местоположение: Пловдив///Кърджали
Еврика!
petio_bmw 318is написа:
[quote][/quote]
Радвам се, че си решил проблема. Не е за вярване какви магарии прави този клапан! ECU-то да се шашка и да отчита грешки.През цялото време си мислех , че е нещо по-сериозно - "такава дреболия" такива проблеми едва ли може да направи. Може и още как!
Може да намина скоро към Пазарджик да видим твоите бояджии пък и да се замерим кой как се е справил с отремонтирането
Извод: При проблеми с обороти не подценявайте този клапан и най-вече буксата и кабелите му!
Още веднъж благодарности към всички за изчерпателните и бързи отговори!
[quote][/quote]
Радвам се, че си решил проблема. Не е за вярване какви магарии прави този клапан! ECU-то да се шашка и да отчита грешки.През цялото време си мислех , че е нещо по-сериозно - "такава дреболия" такива проблеми едва ли може да направи. Може и още как!
Може да намина скоро към Пазарджик да видим твоите бояджии пък и да се замерим кой как се е справил с отремонтирането

Извод: При проблеми с обороти не подценявайте този клапан и най-вече буксата и кабелите му!
Още веднъж благодарности към всички за изчерпателните и бързи отговори!
Мore pride to building an engine than to swap a better one!
- petio_bmw 318is
- ентусиаст
-
- Мнения: 1264
- Регистриран на: 27.04.2008
- Местоположение: Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: M42 POWER
Re: Еврика!
добре дошъл,само драсни едно лично ден преди това да подготвя бегачката.Трети ден и всичко е ОК ,дано не се чупи вече.man4ev написа:petio_bmw 318is написа:
Радвам се, че си решил проблема. Не е за вярване какви магарии прави този клапан! ECU-то да се шашка и да отчита грешки.През цялото време си мислех , че е нещо по-сериозно - "такава дреболия" такива проблеми едва ли може да направи. Може и още как!
Може да намина скоро към Пазарджик да видим твоите бояджии пък и да се замерим кой как се е справил с отремонтирането![]()
Извод: При проблеми с обороти не подценявайте този клапан и най-вече буксата и кабелите му!
Още веднъж благодарности към всички за изчерпателните и бързи отговори!
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани