Масло в нафтата (за и против)

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1258
Регистриран на: 15.09.2008
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 525 tds ЧЕРНАТА ПИЧЕЛОВКА
Детайли за колата: С чио чипс :D

Мнение от **Novobraneca » 05 Мар 2009, 19:31

Ами аз ходя в багажника с една туба двутактово масло и поне 2 глави(отремонтирани разбира се) и 2 гарнитури за тях, че чувам ТДС-ите били като пуканки и за тва :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 327
Регистриран на: 20.11.2007
Местоположение: Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: е39 525

Мнение от 520_i » 05 Мар 2009, 22:32

martoto написа:Колега, нека да не бързаме да се обиждаме на "разбирачи". Може би не си съвсем наясно с начина на смесообразуване на бензинов двутактов двигател. Там горивото (бензина) първо се изпарява за да се образува горивовъздушна смес, която се запалва от електрическа искра. При това изпарение, маслото остава по стените на цилиндъра и осъществява мазането.


Къде го прочете това бе човек!?!Бензина да се изпарява!!!!!
Бензина с маслото след като се смеси с въздуха се образува дифузионна смес(нещо като мъгла).Която смазва лагерите на коляновия вал,биелния,буталния и самия цилиндър!
И щом бензина с масло смазва лагерите на двутактовия двигател,защо нафтата с масло да не смазва ГНП-то??
А що се отнася до нагара точно за това се сипва двутактово масло.За да няма!
ИзображениеИзображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 467
Регистриран на: 6.05.2007
Местоположение: Бургас

Мнение от `DaRkMaN » 05 Мар 2009, 22:58

само мога да ви кажа че сложих просто така за да опитам и за сега съм много ДОВОЛЕН...моя тдс винаги е работел добре(да чукна на дърво) но сега работи по-мазно ;) който не вярва да опита :winky:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1258
Регистриран на: 15.09.2008
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 525 tds ЧЕРНАТА ПИЧЕЛОВКА
Детайли за колата: С чио чипс :D

Мнение от **Novobraneca » 05 Мар 2009, 23:58

:yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 298
Регистриран на: 13.02.2007
Местоположение: UK
Кара: от грешната страна

Мнение от martoto » 06 Мар 2009, 4:24

520_i написа:Къде го прочете това бе човек!?!Бензина да се изпарява!!!!!
Бензина с маслото след като се смеси с въздуха се образува дифузионна смес(нещо като мъгла).Която смазва лагерите на коляновия вал,биелния,буталния и самия цилиндър!
И щом бензина с масло смазва лагерите на двутактовия двигател,защо нафтата с масло да не смазва ГНП-то??
А що се отнася до нагара точно за това се сипва двутактово масло.За да няма!


Бензина може да се запали само при определено отношение бензинови пари - въздух. Точно това е целта на целия процес на смесообразуване, да се получи оптималното отношение, щото ако е останал течен, ел.искрата няма да може да го запали. Не знам дали знаеш но хвърлена запалена клечка кибрит в съд с бензин не може да го запали. Палят се изпаренията над него. Та когато горивовъздушната смес влиза в картера на двутактовия двигател, бензина е много по лека фракция от маслото и се изпарява много по бързо под въздействието на по-високата температура и скоростта на въздушния поток. Именно маслото образува емулсията която смазва лагерите, цилиндъра и буталния болт. Но дори да оставим това на страна е очевидно, че добавянето на масло няма за цел да смазва пътя на горивото докато е течно. То и няма как да стане, защото при такова отношение (1:50 до 1:20) маслото е разтворено в течното гориво. Мазането се извършва, когато започне процеса на смесване с въздуха и съответно изпаряването на бензина (или образуването на емулсия както ти го нарече) и тогава горивото и маслото се отделят. Да не говорим, че заради купищата недостатъци, като основният е, че така се изгаря голямо количество масло и се получава нагар (да основният продукт на изгорялото масло било то и двутактово е син дим и нагар), масово се използват системи за разделно мазане на двутактовите бензинови двигатели - с отделен резервоар и маслена помпа. С други думи конструкторите всячески се опитват да избягат от това да смесват маслото с горивото дори и за двутактовите двигатели, макар и с цената на усложняване на системата като цяло.

И сега да се върнем на темата, гореописаното служи отново да подчертае огромната разлика в начина на мазане и смесообразуване на дизелов и на двутактов бензинов двигател с картерно продухване. Не знам, за мен поне е очевидна :) И от тук, пак си стигам до моето твърдение: разтвореното количество масло, особенно в тая пропорция дето се цитира по нагоре, по никакъв начин не променя мазилните качества на нафтата. Съответно, просто преминава през цялата горивна уредба и изгаря в цилиндъра. Разбира се увеличавайки отношението това ще се промени и в крайна сметка ако сипвате само масло без нафта, вероятно помпените елементи ще се мажат по-добре :)

Абсурдно е да се прави нещо което никой производител на ДВГ не препоръчва. Още повече за високотехнологични автомобили като БМВ, които са проектирани с много мисъл и са вложени огромни средства в разработка. Лично аз няма да повярвам никога, че "майсторчето" с гаражната работилница има по добро know-how от целия инжинерен състав на BMW. Направо ми звучи смешно. И наистина се чудя на тези дето мислят да започнат да добавят масло в горивото си. Най-малкото ми е странно как ще определят какво да бъде то и колко точно да сипват. Щото още чакаме да видим правилното съотношение и свойства и най-вече защо се препоръчва именно то?

ПП. Евала за поста на 520_i. Нещо наистина по темата, и върху което може да се дискутира. Излишно е да коментирам глупостите дето се изляха тук за "профили", "разбирачи", "сране" и к'во ли не - все пряко касаещи темата. Признавам обаче, че тия изключително ценни мнения я украсяват много добре още повече с техническата си насоченост. :)

Поздрави!
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 248
Регистриран на: 20.11.2008
Местоположение: София
Кара: F34 318dA, E39 520i, Civic 1,6i
Детайли за колата: 2016 F34 318dA LCI, 1997 Е39 520i, 2004 Honda Civic 1.6i

Мнение от Toni Montana » 06 Мар 2009, 4:38

martoto написа:...И от тук, пак си стигам до моето твърдение: разтвореното количество масло, особенно в тая пропорция дето се цитира по нагоре, по никакъв начин не променя мазилните качества на нафтата....

Е ти пък откъде знаеш? :roll: За това нещо се правят опити в химична лаборатория. Така че ... никой от форума няма как да знае, освен ако някой не е написал докторска работа по тая тема :mhihi: :mhihi: :mhihi:
:bchug:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Мнение от Ivo_Borisov » 06 Мар 2009, 10:42

Добре колеги,да предположим че на помпата и е необходимо някакво мазане за да работи по добре и да се износва по бавно.Това мазане е заложено в мазилните качества на нафтата/няма откъде другаде да се смазва/.Но в БГ нафтата заради по голямото количество сяра има намалено свойство за мазане.По какъв начин малко масло ще навреди на работата на двг,ако да речем не подобри смазването на горивната система?Някои колеги казаха че двг им работят по добре така.И все пак си е въпрос на личен избор и всеки си решава за себе си. ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 327
Регистриран на: 20.11.2007
Местоположение: Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: е39 525

Мнение от 520_i » 07 Мар 2009, 2:10

martoto написа:
520_i написа:Къде го прочете това бе човек!?!Бензина да се изпарява!!!!!
Бензина с маслото след като се смеси с въздуха се образува дифузионна смес(нещо като мъгла).Която смазва лагерите на коляновия вал,биелния,буталния и самия цилиндър!
И щом бензина с масло смазва лагерите на двутактовия двигател,защо нафтата с масло да не смазва ГНП-то??
А що се отнася до нагара точно за това се сипва двутактово масло.За да няма!


Бензина може да се запали само при определено отношение бензинови пари - въздух. Точно това е целта на целия процес на смесообразуване, да се получи оптималното отношение, щото ако е останал течен, ел.искрата няма да може да го запали. Не знам дали знаеш но хвърлена запалена клечка кибрит в съд с бензин не може да го запали. Палят се изпаренията над него. Та когато горивовъздушната смес влиза в картера на двутактовия двигател, бензина е много по лека фракция от маслото и се изпарява много по бързо под въздействието на по-високата температура и скоростта на въздушния поток. Именно маслото образува емулсията която смазва лагерите, цилиндъра и буталния болт. Но дори да оставим това на страна е очевидно, че добавянето на масло няма за цел да смазва пътя на горивото докато е течно. То и няма как да стане, защото при такова отношение (1:50 до 1:20) маслото е разтворено в течното гориво. Мазането се извършва, когато започне процеса на смесване с въздуха и съответно изпаряването на бензина (или образуването на емулсия както ти го нарече) и тогава горивото и маслото се отделят. Да не говорим, че заради купищата недостатъци, като основният е, че така се изгаря голямо количество масло и се получава нагар (да основният продукт на изгорялото масло било то и двутактово е син дим и нагар), масово се използват системи за разделно мазане на двутактовите бензинови двигатели - с отделен резервоар и маслена помпа. С други думи конструкторите всячески се опитват да избягат от това да смесват маслото с горивото дори и за двутактовите двигатели, макар и с цената на усложняване на системата като цяло.

И сега да се върнем на темата, гореописаното служи отново да подчертае огромната разлика в начина на мазане и смесообразуване на дизелов и на двутактов бензинов двигател с картерно продухване. Не знам, за мен поне е очевидна :) И от тук, пак си стигам до моето твърдение: разтвореното количество масло, особенно в тая пропорция дето се цитира по нагоре, по никакъв начин не променя мазилните качества на нафтата. Съответно, просто преминава през цялата горивна уредба и изгаря в цилиндъра. Разбира се увеличавайки отношението това ще се промени и в крайна сметка ако сипвате само масло без нафта, вероятно помпените елементи ще се мажат по-добре :)

Абсурдно е да се прави нещо което никой производител на ДВГ не препоръчва. Още повече за високотехнологични автомобили като БМВ, които са проектирани с много мисъл и са вложени огромни средства в разработка. Лично аз няма да повярвам никога, че "майсторчето" с гаражната работилница има по добро know-how от целия инжинерен състав на BMW. Направо ми звучи смешно. И наистина се чудя на тези дето мислят да започнат да добавят масло в горивото си. Най-малкото ми е странно как ще определят какво да бъде то и колко точно да сипват. Щото още чакаме да видим правилното съотношение и свойства и най-вече защо се препоръчва именно то?

ПП. Евала за поста на 520_i. Нещо наистина по темата, и върху което може да се дискутира. Излишно е да коментирам глупостите дето се изляха тук за "профили", "разбирачи", "сране" и к'во ли не - все пряко касаещи темата. Признавам обаче, че тия изключително ценни мнения я украсяват много добре още повече с техническата си насоченост. :)

Поздрави!



:yes: Напълно съм съгласен,че запалена клечка гасне хвърлена в течен бензин.Но според мен горивната смес при двутактови двигател е като много фина мъгла,което не е проблем да се възпламени.Няма как да са само бензинови пари.Как ще се образуват тези пари да речем при -20 и студен двигател?Кога точно се образуват(в коя част на двигателя)?И как тези пари ще пренесат маслото?
Маслото в нафтата според мен й повиши смазочните качества.Какво като е разтворено!!То се съдържа в единица обем и минава през помпата!
А според мен BMW инженерите въобще не са се и замисляли за масло в нафтата,защото при качествена нафта( каквато е в Германия) тя има достатъчно добри смазочни свойства.
Ефекта от маслото може да си проличи само след хиляди километри и два двигателя,карани при еднакви условия и една и съща нафта.Единият без масло в нафтата другия със.
А оптималното съотношение......?????
Според мен ако не помага то поне няма и да навреди.Аз от скоро взех да сипвам(10ml/l),не вярвам това количество да окаже влияние на горивния процес.Няма никаква разлика в работата на двигателя.

Поздрави!
ИзображениеИзображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1261
Регистриран на: 8.09.2008

Мнение от WALL » 07 Мар 2009, 20:15

520_i написа:
:yes: Напълно съм съгласен,че запалена клечка гасне хвърлена в течен бензин....

:shock:
Айде, айде колега не бъди съгласен... много взехте да стягате..., аз съм пробвал цигара само гасне.. от клечка се пали особенно лятото, а клечка гасне в дизела... 8) Занимавал съм се с горива.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 327
Регистриран на: 20.11.2007
Местоположение: Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: е39 525

Мнение от 520_i » 07 Мар 2009, 21:05

WALL написа:
520_i написа:
:yes: Напълно съм съгласен,че запалена клечка гасне хвърлена в течен бензин....

:shock:
Айде, айде колега не бъди съгласен... много взехте да стягате..., аз съм пробвал цигара само гасне.. от клечка се пали особенно лятото, а клечка гасне в дизела... 8) Занимавал съм се с горива.


:) Зависи от условията!Ако я хвърлиш в чаша с бензин го пали.Но в шише гасне.Палят се самите пари на бензина и то при наличие на кислород.
ИзображениеИзображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 400
Регистриран на: 8.11.2007
Местоположение: varna

Мнение от hellbull » 08 Мар 2009, 13:27

аз веднъж сипах 1 литър двутактово масло в ТДС-ката на пълен резервоар това, и не усетих някаква разлика, но както казват колегите може и да помага, да смазва помпите :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 654
Регистриран на: 24.12.2007
Местоположение: Сливен,Гърция(Kos island)
Кара: 320Д(M47TUD20)

Мнение от Face » 13 Мар 2009, 16:27

Тук в Гърция,пък сипват масло АTF на мотори комън рейл,да смазвало добре дюзите.За моя изненада в сервиза където си поддържам колата също ми го препоръчаха,имайте предвид,че се занимават само с модерни дизели.И въпреки всичко това не смея да сипя...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1261
Регистриран на: 8.09.2008

Мнение от WALL » 13 Мар 2009, 18:47

Face написа:Тук в Гърция,пък сипват масло АTF на мотори комън рейл,да смазвало добре дюзите.За моя изненада в сервиза където си поддържам колата също ми го препоръчаха,имайте предвид,че се занимават само с модерни дизели.И въпреки всичко това не смея да сипя...


В какво съотношение ти казаха?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 298
Регистриран на: 13.02.2007
Местоположение: UK
Кара: от грешната страна

Мнение от martoto » 14 Мар 2009, 14:25

Face написа:Тук в Гърция,пък сипват масло АTF на мотори комън рейл,да смазвало добре дюзите.За моя изненада в сервиза където си поддържам колата също ми го препоръчаха,имайте предвид,че се занимават само с модерни дизели.И въпреки всичко това не смея да сипя...


Не се чуди, колега. По света (не само в България) има много фолклор на тази тема. Сипват, ATF, моторно масло, отработило масло, трансмисионно масло, 2-тактово масло, спирачна течност, керосин, олио и какво ли не още. Потърсете си информация за качествени добавки за дизелово гориво. Това е много по-правилният вариант.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1258
Регистриран на: 15.09.2008
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 525 tds ЧЕРНАТА ПИЧЕЛОВКА
Детайли за колата: С чио чипс :D

Мнение от **Novobraneca » 14 Мар 2009, 20:01

martoto написа:
Face написа:Тук в Гърция,пък сипват масло АTF на мотори комън рейл,да смазвало добре дюзите.За моя изненада в сервиза където си поддържам колата също ми го препоръчаха,имайте предвид,че се занимават само с модерни дизели.И въпреки всичко това не смея да сипя...


Не се чуди, колега. По света (не само в България) има много фолклор на тази тема. Сипват, ATF, моторно масло, отработило масло, трансмисионно масло, 2-тактово масло, спирачна течност, керосин, олио и какво ли не още. Потърсете си информация за качествени добавки за дизелово го риво. Това е много по-правилният вариант.

Колега я кажи ти дизел или бензин караш?

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook