SAAB обявиха банкрут !!!

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 821
Регистриран на: 6.11.2007
Пол: Мъж
Кара: на турбини

Мнение от acer » 12 Мар 2009, 3:10

Не се цупи колега, мнението ми беше закачливо :)
Не съм карал, не знам дали са чупливи, но няма и да карам сааб, не изгарям от желание. Много са грозни за мен, има една дузина марки, които бих предпочел пред сааб. Тези награди, където ми ги извади нищо не значат, най-малкото защото информацията за аудито е доста невярна.
A сааба от wallpapera дето е 50к евро... за тия пари... Сeриозно ли си мислиш, че повечето хора няма да предпочетат bmw, mb, audi, vw, lexus и др?
Бих се замислил да си купя Saab 9-3 Turbo, ако цената му беше по-ниска, уви за тия пари... има и други начини да създавам публично внимание :)
„Късметът е това, което се случва когато подготовката срещне добрата случайност.“ — Хенри Форд

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 226
Регистриран на: 15.10.2004

Мнение от GRIPEN » 12 Мар 2009, 3:16

Двигателят с променлива компресия :
http://www.saabnet.com/tsn/press/000318.html

Също така системата за управление на турбодвигателите си е тяхна Trionic се наричa.
http://en.wikipedia.org/wiki/Trionic_T5.5

А биоетанола наистина си го тачат много и за последните модели всички шведски тунинг предлагат по нещо. ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Мнение от acho.rs » 12 Мар 2009, 3:17

[steeN] написа:малка скоба... сааб имат интересно ноу хау... спомням си, че системата за измерване на ionization current, която се ползва в последното м5 за усещане на детонации (чрез свещите) я е имало на техни коли доста преди това (даже бях гледал по разни форуми, че хората се опитват да я пригаждат за други коли). също съм виждал и някакви схеми на двигатели със променлива компресия ;). много е ефектно какс е отваря предния капак на някой си от всичките модели... тези които са виждали ще се сетят.
абе винаги съм имал интерес към тази марка...

толкова се зарадвах като ми се отдаде възможност на скоро да карам 2.0т 9-3... като визия много ми допада... обаче се разочаровах от усещането зад волана. няма как да стане с това предно предаване.

п.с. някой каза за биоетанол... това важи за всяка турбо кола, която е настроена да работи с него. шведите си го харесват много. даже мисля, че на кьоенигсега мощностите са цитирани с такова гориво. а и повечето шведски турбо мании са на алкохол. тиковци, миковци... гледали сте ги ;)

Ами аз бях със ракията - сетих се че , всеки двигател със турбо , се влияеа добре от високооктаново гориво (който е със турбо бензин - да налива 100 октана и 6те види за какво говоря) , но това не означава , че оптимизирания им за работа със спирт двигател , не заслужава уважение ;) Новата 7ца ползва заВиващи задни колела , които ги има във Додж стелт и Лагуна ГТ , но тва не означава , че системата не е добра.
Да - кьонингсега откача ако му сипеш спирт - качваше около 100-150 коня .
И фирма която право най-добрия лек изтребител във света -JAS 39 Грипен ( Поне до скоро , когато се появи Ф-35 или коцепцията JointStrikeFighter JSF )- заслужава уважение . . .
Без да се заяждам с Алекс , ще спомена , че той предрече провал на Х6 а животното за няколко месеца изчерпа квотата си за 2 години ; Възхваляваше Вайпъра (може би с право) а го спират от производство .
Все пак и най-добрите грешат и се надявам АЛХ да греши и за СААБ ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 226
Регистриран на: 15.10.2004

Мнение от GRIPEN » 12 Мар 2009, 3:24

acer написа:Не се цупи колега, мнението ми беше закачливо :)
Не съм карал, не знам дали са чупливи, но няма и да карам сааб, не изгарям от желание. Много са грозни за мен, има една дузина марки, които бих предпочел пред сааб. Тези награди, където ми ги извади нищо не значат, най-малкото защото информацията за аудито е доста невярна.
A сааба от wallpapera дето е 50к евро... за тия пари... Сeриозно ли си мислиш, че повечето хора няма да предпочетат bmw, mb, audi, vw, lexus и др?
Бих се замислил да си купя Saab 9-3 Turbo, ако цената му беше по-ниска, уви за тия пари... има и други начини да създавам публично внимание :)


А няма нищо, без лоши чувства. ;)
Както казах, всеки с вкуса си. :)
Между другото цената на 9-3 започва от къде 50-тинина хиляди лева за такава с базовия бензинов турбомотор и завършва до къде 115 000 за 9-3 Тurbo X ( ограничена серия с двойно предаване и различна оптика) с 2.8 V6. Иначе едно Aero е къде 80-90 хилядарки в лева.
Цифрите са ориентировъчни, не ми се рови за точните сега :)
Както вече казах, радвам се, че не са се юрнали да ги пазаруват на едро тези коли :D

Е без продажби няма да съществува фирмата затова дай боже да станат самостоятелни и да продават толкова колкото да се издържат, да са на печалба, да имат финаси за нови разработки и модели. Но да станат масовка - Никога !

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 12 Мар 2009, 3:38

.
Последна промяна steeN на 28 Сеп 2019, 12:17, променена общо 1 път
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 12 Мар 2009, 9:43

Колега GRIPEN , моля те намери снимка на двигателя с променлива компресия ,която да е с по-голяма резолюция ,че сериозно се заинтересовах как така чрез изместване на цилиндровата глава разреждат и сгъстяват двигателя диваците му с диваци 8) В кои модефикации е вложена тази технология ? Винаги като съм четял съм осъзнавал ,че тяхното турбиниране не е само за да засилят автомобилите си ами и да гонят икономии ,което им прави чест.

В М5 Борда на Густав имаше едни снимки навремето когато той си купи най-новата Е60 ///М5 и обиколи цяла Швеция.На една от многото и интересни снимки беше сниман как зарежда и как на колонката измежду другите маркучи с бензин и дизел имаше и етанол :shock:
Шведите са ненормални ...


Георги Пенчев
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Re: SAAB обявиха банкрут !!!

Мнение от ивчо3 » 12 Мар 2009, 10:35

acho.rs написа:Пионерите на турбото , една от любимите фирми , на много ценители на скандинавското автомобилостроене , обяви банкрут :( .Надявам се да си намерят добър собственик , не ГМ и отново да започнат да правят премиум , спортни седани ... А как ми се ще БМВ да ги закупят - определно могат да извлечат ползи от тях . Сааб са качествени автомобили , със спортен характер и много добри турбо мотори . Като ,че ли маркетинг и финанси обаче не им достигаха последните години и така се стигна до смешните 90ина хиляди продадени коли за 2008 . За справка Волово имат 370 000 бройки ...

Само това не- да закупят БМВ? И какво след това? Да го направят с предно предаване, като скучния и тромав СААБ ли? Ако това стане плюл съм отвсякъде на БМВ, ако ще и да е най-красивата кола в света. Ще се мятам на Мерцедес.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Мнение от ивчо3 » 12 Мар 2009, 11:04

titto написа:Не знам колко от пишещите в тази тема са карали това недуразумение и близнак на Опел и съжаляват, че Сааб са банкрутирали, но за мен това е безумно неусъвършенстван, глуповат на вид, и прехвален автомобил!!!
Служебната ми кола е -Сааб 9-5 Седан...
На 7000 км. и изпуснаха задните амортесьори! :roll: -+1000лв.
На 18000 км. започнаха да премигват фаровете, в последствие изгоря едната крушка(ксенон)-Смяна + някакъв модул- 1200лв. :roll:Добре, че е гаранцията, а след това не ми се мисли!
Не спира, не върви(не можеш да познаеш с турбо ли е без ли...!?),вози що-годе, но за сметка на това се мъчи да изправя завоите-страшно нестабилна и подскачаща в завои!Друго.....всичко вътре е на Опел, бутони-огромни, като, че ще ги целя с 5 диоптера цайси...
Имаме 2 бр.автомобили Сааб- автоматици и 1 бр.ръчка и нямат разлика при ускорение!? :roll: Разлика обаче има при 2-те абсолютно еднакви коли, единият автомат присецва скорости, тоест включва ги по-рязко, а др.-нормално...!Ноу комент! :mhihi: :help: RIP!

П.П. Наистина имаха 1-2 сполучливи и вървящи модели, но много СЛАВА, много нещо.....
Почти същото ми е мнението и за Волво, но това е др.тема!

Този коментар, включително и малко по-острите забележки на Алекс са най-безпристрастните и обективни мнения, относно марката "СААБ". Абсолютно вярно е това, което колегата е написал, още повече една от служебните ни коли е "Сааб" 95, от 2005 г. За дизайна лично на мен ми харесва, но останалите неща по интериора, возията, ускорението, недозавиването, размера на гумите, който е като на Е36-цата ми, късата база, стария тип автоматична скоростна кутия, изобщо не отговарят за класа и цената на този автомобил. Зимата с това предно предавене и автоматик няма излизане от снега, вози не по-добре от Е36, адски недозавива, тромав, въпреки 190-те конски сили, както един колега спомена- не можеш да разбереш дали е с турбо, или не, изключително скъпа поддръжка- ще ви дам пример за смяна на двигателно масло- между 900 и 1000 лв!!!, безобразно скъпи части и т.н.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 226
Регистриран на: 15.10.2004

Мнение от GRIPEN » 12 Мар 2009, 14:02

Penchev написа:Колега GRIPEN , моля те намери снимка на двигателя с променлива компресия ,която да е с по-голяма резолюция ,че сериозно се заинтересовах как така чрез изместване на цилиндровата глава разреждат и сгъстяват двигателя диваците му с диваци 8) В кои модефикации е вложена тази технология ? Винаги като съм четял съм осъзнавал ,че тяхното турбиниране не е само за да засилят автомобилите си ами и да гонят икономии ,което им прави чест.

В М5 Борда на Густав имаше едни снимки навремето когато той си купи най-новата Е60 ///М5 и обиколи цяла Швеция.На една от многото и интересни снимки беше сниман как зарежда и как на колонката измежду другите маркучи с бензин и дизел имаше и етанол :shock:
Шведите са ненормални ...


Георги Пенчев


Ето за начало едно клипче, но е на френски :
http://www.youtube.com/watch?v=9B5EeJISCmo
Ще потърся и по-голяма снимка. ;)
Аз поне доколкото знам този двигател не е вграждан в сериен автомобил. Андрей беше споменал в един друг форум, че има материали на нартиен носител за него.

@[steeN] Да турбомоторите със 150к.с. се водят LPT "light-pressure turbo''. Направени са предполагам и с цел да влизат под акцизните прагове на някой страни а също така не всеки иска много коне като си купува нова кола.
Мисля че разликата в конете на един и същ двигател работещ и на бензин и на биоетанол беше около 20 % в повече при работа на E85 (но това го казвам малко наизуст сега :D )


@ивчо3
Само това не- да закупят БМВ? И какво след това? Да го направят с предно предаване, като скучния и тромав СААБ ли? Ако това стане плюл съм отвсякъде на БМВ, ако ще и да е най-красивата кола в света. Ще се мятам на Мерцедес.


Ивчо BMW си е повече от добре финансово, Saab е в криза, идеята на посна на acho.rs е да стане точно обратното BMW да закупи Saab, така, че спокойно няма да ти се налага да минаваш към други марки. :winky:

Колкото до смяната на масло за 900-1000 лв. :shock: Честно казано звучи ми като научна фантастика, САМО за едно масло не знам да има севиз в Бг който да взема толкова пари (е стига да не му закараш някой Veron ) Може да са правяени и други неща и затова сумата да е била такава. ;)
Посещавал съм сервиза и мога да кажа, че работят на цени доста под тези на други марки. Виж, че продават частите скъпо и прескъпо съм съгласен ! Но и за това има причина, просто ценообразуването на частите им се спуска от Швеция и те няма на къде да мърдат. Затова и много от феновете на марката в България пазаруват по интернет от Англия, като цените са повече от народни. ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 410
Регистриран на: 24.10.2008
Пол: Мъж
Кара: Е34-столичанка в повече

Мнение от Манчев73 » 12 Мар 2009, 14:44

за мен шведите са производители на 3 стоиностни неща:камиони,шведска стомана и шведски(гууд лукинг) момичета,
водка и коли не могат да правят(лично мнение) :mhihi:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 237
Регистриран на: 16.08.2004
Местоположение: Варна
Пол: Мъж

Мнение от paxaH » 12 Мар 2009, 14:52

На V10 на Фолксваген смяната на маслото е около 900 лв., но това са 12 литра масло. За 1000 лв. смяна на масло на СААБ трябва сигурно да сменят водна помпа? Особено за четирицилиндров двигател.
Селото се оказа точно във града

бай печатар
Аватар
Мнения: 2207
Регистриран на: 26.03.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34 525tds-A
Мечтае да кара: Е38 728i

Мнение от NeoPrint » 12 Мар 2009, 15:04

Не ги сравнявам с БМВ,но Сааб винаги са били за мен обект на респект дори и само заради специфичния им дизайн,авиационните гени,връзката със Скания,ключа м/у седалките и това,че не са масовка,а са ориентирани към шепа индивидуалисти.
Последното в много по-лека степен важеше и за старите БМВ-та,но напоследък се наблюдава тенденция към загуба на идентичност и стремеж към следване на масовия :puke: вкус.
Естествено това е цената на успеха,но мен като фен слабо ме интересува финансовата страна,искам да карам брутални машини направени с единсвената цел Удоволствие от шофирането,а не печалба за концерна и сейфти фърст ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 410
Регистриран на: 24.10.2008
Пол: Мъж
Кара: Е34-столичанка в повече

Мнение от Манчев73 » 12 Мар 2009, 15:22

NeoPrint написа:Не ги сравнявам с БМВ,но Сааб винаги са били за мен обект на респект дори и само заради специфичния им дизайн,авиационните гени,връзката със Скания,ключа м/у седалките и това,че не са масовка,а са ориентирани към шепа индивидуалисти.
Последното в много по-лека степен важеше и за старите БМВ-та,но напоследък се наблюдава тенденция към загуба на идентичност и стремеж към следване на масовия :puke: вкус.
Естествено това е цената на успеха,но мен като фен слабо ме интересува финансовата страна,искам да карам брутални машини направени с единсвената цел Удоволствие от шофирането,а не печалба за концерна и сейфти фърст ...

:yes: мъдро и съм съгласен с теб
и аз това исках да кажа,но ми липсва дар слово
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 226
Регистриран на: 15.10.2004

Мнение от GRIPEN » 12 Мар 2009, 19:35

Penchev написа:Колега GRIPEN , моля те намери снимка на двигателя с променлива компресия ,която да е с по-голяма резолюция ,че сериозно се заинтересовах как така чрез изместване на цилиндровата глава разреждат и сгъстяват двигателя диваците му с диваци 8) В кои модефикации е вложена тази технология ? Винаги като съм четял съм осъзнавал ,че тяхното турбиниране не е само за да засилят автомобилите си ами и да гонят икономии ,което им прави чест.

В М5 Борда на Густав имаше едни снимки навремето когато той си купи най-новата Е60 ///М5 и обиколи цяла Швеция.На една от многото и интересни снимки беше сниман как зарежда и как на колонката измежду другите маркучи с бензин и дизел имаше и етанол :shock:
Шведите са ненормални ...


Георги Пенчев


Ето същото клипче само, че вече на английски:
http://vbox7.com/play:d8429200
А тук се вижда как работи :
http://www.fs.isy.liu.se/Lab/SVC/
Още един сайт :
http://www.autozine.org/technical_schoo ... gine_4.htm

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Мнение от acho.rs » 12 Мар 2009, 19:51

GRIPEN написа:
Penchev написа:Колега GRIPEN , моля те намери снимка на двигателя с променлива компресия ,която да е с по-голяма резолюция ,че сериозно се заинтересовах как така чрез изместване на цилиндровата глава разреждат и сгъстяват двигателя диваците му с диваци 8) В кои модефикации е вложена тази технология ? Винаги като съм четял съм осъзнавал ,че тяхното турбиниране не е само за да засилят автомобилите си ами и да гонят икономии ,което им прави чест.

В М5 Борда на Густав имаше едни снимки навремето когато той си купи най-новата Е60 ///М5 и обиколи цяла Швеция.На една от многото и интересни снимки беше сниман как зарежда и как на колонката измежду другите маркучи с бензин и дизел имаше и етанол :shock:
Шведите са ненормални ...



Георги Пенчев


Ето същото клипче само, че вече на английски:
http://vbox7.com/play:d8429200
А тук се вижда как работи :
http://www.fs.isy.liu.se/Lab/SVC/
Още един сайт :
http://www.autozine.org/technical_schoo ... gine_4.htm

:shock: :shock: :shock: Какво - цялата глава "играе" - бахт ти , със каква честота е това - ако е според оборотите , направо не мога да повярвам ... Това няма ли да създаде страхотни вибрации в купето :confused:

ПредишнаСледваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook