Моля кажете как се сменя виското?
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
			17 мнения
			 • Страница 1 от 2 • 1, 2
		
	
- gogobg
 - Потребител
 - 
				
			 - Мнения: 41
 - Регистриран на: 8.08.2006
 - Местоположение: Варна
 - Пол: Мъж
 - Кара: 520i E39 и 523i E60
 
Моля кажете как се сменя виското?
Колеги кажете как да си сменя виското ? Зная че е със обратна резба ,но като напъна да развивам нещо не става.
			Само ЛЕВСКИ!
		- ICE
 - Ледения
 - 
				
			 - Мнения: 4798
 - Регистриран на: 4.10.2004
 - Местоположение: София
 - Пол: Мъж
 - Кара: Е60 535d
 - Мечтае да кара: из Las Vegas!
 
Тръгне ли веднъж, после става и на ръка.
- pazokolarov
 - старши ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 2287
 - Регистриран на: 26.01.2007
 - Местоположение: София
 - Пол: Мъж
 - Кара: 320dA 525xd
 
ICE написа::idea: Удряш рязко с чука (ама яко) по гаечния ключ, и се молиш да не се е спекла гайката...
Тръгне ли веднъж, после става и на ръка.![]()
Ако не ще с добро, използвай нещо да застопориш задвижващата шайба - като опреш някое буково трупче на главата на някое от болчетата й. След като започне да се развива, първо освободи пластмасовия ежектор на перката. Държи се на два пластмасови щивта в горната част от към двигателя - издърпваш ги с отверка и после повдигаш леко на горе, след като развивеш виското. Внимавай да не нараниш питата на радиатора. Процедурата по монтирането е в обратен ред и пак с използване на стопор
- gogobg
 - Потребител
 - 
				
			 - Мнения: 41
 - Регистриран на: 8.08.2006
 - Местоположение: Варна
 - Пол: Мъж
 - Кара: 520i E39 и 523i E60
 
- ICE
 - Ледения
 - 
				
			 - Мнения: 4798
 - Регистриран на: 4.10.2004
 - Местоположение: София
 - Пол: Мъж
 - Кара: Е60 535d
 - Мечтае да кара: из Las Vegas!
 
- rippersson
 - Потребител
 - 
				
			 - Мнения: 34
 - Регистриран на: 31.01.2009
 - Местоположение: Стара Загора
 - Пол: Мъж
 - Мечтае да кара: естествено М5
 - Детайли за колата: Е 39/523i
 
Има инструмент на БМВ за тази цел. Представлява планка с две дупки за 2 от 4-те болта на шайбата на водната помпа. Един колека от форума го измайстори от гаечен ключ.
Та задържаш шайбата с него и напиняш с гаечния ключ на гайката на виското.
http://www.zdmak.com/wbstore/images/BMW_DBLHSET.jpg
Успех. WD 40 +++
			
		Та задържаш шайбата с него и напиняш с гаечния ключ на гайката на виското.
http://www.zdmak.com/wbstore/images/BMW_DBLHSET.jpg
Успех. WD 40 +++
- Vader
 - кандидат ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 129
 - Регистриран на: 1.03.2005
 - Местоположение: Плевен
 - Пол: Мъж
 - Мечтае да кара: пак BMW
 - Детайли за колата: E39 525TDS
 
- стан
 - старши ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 2402
 - Регистриран на: 2.09.2007
 - Местоположение: София
 - Кара: '94 Opel Corsa B
 
Закакво са ви тия глупости, пъхаш една отверка между гайките и оста и държиш контра, после виското е с обратна резба и готово. Само трябва да го държиш накрая че пада бързо и перката се чупи лесно.
			
		- rippersson
 - Потребител
 - 
				
			 - Мнения: 34
 - Регистриран на: 31.01.2009
 - Местоположение: Стара Загора
 - Пол: Мъж
 - Мечтае да кара: естествено М5
 - Детайли за колата: Е 39/523i
 
стан - пробвах с отверка обаче беше много натегнато. Изкривих две яки отверки и не мърда - оригиналната помпа беше, явно и с оригиналното виско - яко спечено. 
А дали тия инструменти са глупости, може да спориш с германеца дето ти е измислил и сглобил колата. Едва ли е го е правил по твоя начин.
			
		А дали тия инструменти са глупости, може да спориш с германеца дето ти е измислил и сглобил колата. Едва ли е го е правил по твоя начин.
- mad_presley
 - старши ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 4438
 - Регистриран на: 5.02.2008
 - Местоположение: Варна
 - Кара: E39 M5
 
стан написа:Закакво са ви тия глупости, пъхаш една отверка между гайките и оста и държиш контра, после виското е с обратна резба и готово. Само трябва да го държиш накрая че пада бързо и перката се чупи лесно.
Къде я пъхаш тази отверка така, че да можеш да вкараш гаечния ключ?Болтовете на шайбата са толкова близко до гайката на виското, че едва ли можеш да вкараш средно дебела отверка м/у болтовете на шайбата и след това да ти влезе гаечния ключ на гайката на виското.Точно за това оригиналните инструменти са такива тънки.
Аз ползвам един средно голям водопроводен ключ като тези http://www.thermodesigntotal.com/upload/12169916910.jpg , като хващам два поредни болта от шайбата и така имам достатъчно място за гаечния ключ и място за въртене.
Свалял съм го един единствен път и това ми дойде на ум след доста мъки
- jordao75
 - младши ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 270
 - Регистриран на: 27.11.2007
 - Местоположение: Варна
 - Пол: Мъж
 - Кара: 520 i 97
 
Виското е с обратна резба колега,бой рязко с чука и това е,при мен поне така се получи.Не го бих много  
			
		- cucko
 - старши ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 1688
 - Регистриран на: 19.02.2008
 - Местоположение: Павликени
 - Пол: Мъж
 - Кара: E39 530d touring
 
При мен даже без чук стана...просто ти трябва малко чалъм с отверката за да напънеш.. 
 
Но като гледам колко си се мъчил повикай още един човек да ти помага и рязко с чука...но внимавай да не удариш перката..и пак провери да не си объркал на къде е обратната резба...
			
		Но като гледам колко си се мъчил повикай още един човек да ти помага и рязко с чука...но внимавай да не удариш перката..и пак провери да не си объркал на къде е обратната резба...
- anzak
 - старши ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 2753
 - Регистриран на: 16.08.2008
 - Местоположение: Бургас
 - Кара: F07 535D
 - Мечтае да кара: SL500
 
зависи колко е спекло виското имало е случаи по 1 час удари с чука и пак не става а относно отверката за контра става без проблем ама трябва малко по тънък 32
			
		- rippersson
 - Потребител
 - 
				
			 - Мнения: 34
 - Регистриран на: 31.01.2009
 - Местоположение: Стара Загора
 - Пол: Мъж
 - Мечтае да кара: естествено М5
 - Детайли за колата: Е 39/523i
 
Колеги ако на мене говорите аз си имам инструмент почти пълно копие на този от снимката дето е показана. Вече си отвъртам и завъртам виското за норматив.
Става без усилие и ядове - мисля че с тоя инструмент е най - лесно пък и за направата му се изисква някакъв стар ключ и бормашина. Моята е 523, обаче ключа вече беше ползван и за една 520-ка. Ако има колеги от Стара Загора със заяла гайка нека пишат ЛС. Нали за това е форума.
			
		Става без усилие и ядове - мисля че с тоя инструмент е най - лесно пък и за направата му се изисква някакъв стар ключ и бормашина. Моята е 523, обаче ключа вече беше ползван и за една 520-ка. Ако има колеги от Стара Загора със заяла гайка нека пишат ЛС. Нали за това е форума.
- стан
 - старши ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 2402
 - Регистриран на: 2.09.2007
 - Местоположение: София
 - Кара: '94 Opel Corsa B
 
mad_presley написа:стан написа:Закакво са ви тия глупости, пъхаш една отверка между гайките и оста и държиш контра, после виското е с обратна резба и готово. Само трябва да го държиш накрая че пада бързо и перката се чупи лесно.
Къде я пъхаш тази отверка така, че да можеш да вкараш гаечния ключ?Болтовете на шайбата са толкова близко до гайката на виското, че едва ли можеш да вкараш средно дебела отверка м/у болтовете на шайбата и след това да ти влезе гаечния ключ на гайката на виското.Точно за това оригиналните инструменти са такива тънки.
Аз ползвам един средно голям водопроводен ключ като тези http://www.thermodesigntotal.com/upload/12169916910.jpg , като хващам два поредни болта от шайбата и така имам достатъчно място за гаечния ключ и място за въртене.
Свалял съм го един единствен път и това ми дойде на ум след доста мъки
Ето така пъхнах, никакви проблеми нямах. Аз лично не бих дал 20лв за инструмент който може и без него и нямам сервиз пък ако искате си го купете не ме бърка, но става идеално и с отверка
Ето и да добиете представа как изглежда за да се ориентирате по-добре, между болтовете и оста и няма проблем, държи идеално

			17 мнения
			 • Страница 1 от 2 • 1, 2
		
	
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани
	
