обезвъздушаване на TDS как става най добре ?
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
			15 мнения
			 • Страница 1 от 1
		
	
обезвъздушаване на TDS как става най добре ?
колеги здравейте на приятел утре ще слагаме нов радятор и моля за малко съвет как най добре да обезвъздушим системата за да не прави проблеми също ще съм благодарен ако някои каже колко литра е системата на tds-a мерси на всички за отговорите предварително 
			
		Колега  мисля че е 9 литра ти е водната система  , а аз моята я обезвъздуших като колата ми загря смисал караях я известно време  те маркучите трябва да ти станат твърди защото има в въздух в системата , и просто отворих  капачката на преливника   , и маркучите станаха  на мекица  и от тогава до сега са си се така  
			
		- anzak
 - старши ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 2753
 - Регистриран на: 16.08.2008
 - Местоположение: Бургас
 - Кара: F07 535D
 - Мечтае да кара: SL500
 
- **Novobraneca
 - ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 1258
 - Регистриран на: 15.09.2008
 - Местоположение: Добрич
 - Пол: Мъж
 - Кара: BMW E39 525 tds ЧЕРНАТА ПИЧЕЛОВКА
 - Детайли за колата: С чио чипс :D
 
anzak написа:системата на тдс се самообезвъздушава
ШЕСТАКА СИ Е ШЕСТАК 
 [OO==[|][|]==OO] 
Продавам E39 523I на части viewtopic.php?f=15&t=206351&p=2266070#p2266070
		Продавам E39 523I на части viewtopic.php?f=15&t=206351&p=2266070#p2266070
- im0tep
 - старши ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 1501
 - Регистриран на: 17.05.2008
 - Местоположение: Варна
 - Кара: ше Е 39 520 98 г.
 
RFBM написа:Колега мисля че е 9 литра ти е водната система , а аз моята я обезвъздуших като колата ми загря смисал караях я известно време те маркучите трябва да ти станат твърди защото има в въздух в системата , и просто отворих капачката на преливника , и маркучите станаха на мекица и от тогава до сега са си се така
И няма никакви последствия след това което си направил???
П.С. Някой колега да ме поправи ако има разлика при дизела и при бензина в охладителната система до толкова,че при едните да може примерно да де отваря капачката при загрят двигател а при другите да неможе
Значи колега на мен това ми го каза майстор   , защото сменях  маркуч на водната система  и от там да обезвъздуша  и точно така направих както ми каза  и от тогава никакви проблеми , антифриз  не губи това съм сигорен . Само да кажа преди как си мислех че е  най доброто обезвъздушаване  , карам да загрее колата  и после я оставям  да изтине 
и тогава отварам капачката на преливника , като го казах това на майстора вика ти си луд това е най голямата грешка , Защото колата като загре е и водната система работи под някакво налягане , като истине и отвориш капачката то се получава нещо като ваклум и вкарваш въздух и после що тварди маркучи , и преди аз така правех , всяка сутрин отварам капачката да вида нивото на антифриза , и се се чудя толко ли тварди трябва да са маркучите , от както си обезвъздуших
маркучите не са точно на мекица ама сравнително меки .
			
		и тогава отварам капачката на преливника , като го казах това на майстора вика ти си луд това е най голямата грешка , Защото колата като загре е и водната система работи под някакво налягане , като истине и отвориш капачката то се получава нещо като ваклум и вкарваш въздух и после що тварди маркучи , и преди аз така правех , всяка сутрин отварам капачката да вида нивото на антифриза , и се се чудя толко ли тварди трябва да са маркучите , от както си обезвъздуших
маркучите не са точно на мекица ама сравнително меки .
- im0tep
 - старши ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 1501
 - Регистриран на: 17.05.2008
 - Местоположение: Варна
 - Кара: ше Е 39 520 98 г.
 
А ти в крайна сметка бензин ли караш или дизел? А пробки за обезвъздушаване нямаш ли?RFBM написа:Значи колега на мен това ми го каза майстор , защото сменях маркуч на водната система и от там да обезвъздуша и точно така направих както ми каза и от тогава никакви проблеми , антифриз не губи това съм сигорен . Само да кажа преди как си мислех че е най доброто обезвъздушаване , карам да загрее колата и после я оставям да изтине
и тогава отварам капачката на преливника , като го казах това на майстора вика ти си луд това е най голямата грешка , Защото колата като загре е и водната система работи под някакво налягане , като истине и отвориш капачката то се получава нещо като ваклум и вкарваш въздух и после що тварди маркучи , и преди аз така правех , всяка сутрин отварам капачката да вида нивото на антифриза , и се се чудя толко ли тварди трябва да са маркучите , от както си обезвъздуших
маркучите не са точно на мекица ама сравнително меки .
Разгледаи внимателно тази тема http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... 1%EB%E5%EC и прочети постовете на mad_presley да ме разбереш най-правилно какво точно имам предвид
Последна промяна im0tep на 28 Мар 2009, 14:24, променена общо 2 пъти
					
				
			
		- **Novobraneca
 - ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 1258
 - Регистриран на: 15.09.2008
 - Местоположение: Добрич
 - Пол: Мъж
 - Кара: BMW E39 525 tds ЧЕРНАТА ПИЧЕЛОВКА
 - Детайли за колата: С чио чипс :D
 
Колега при дизела и малко по различно от бензина, в смисъл че при дизела разширителният съд е отделно от радиатора и няма проблем ако се отвори при горещ двигател, аз лично съм го правил доста и след това е нямало последствия, но не се пропоръчва да се отваря при топъл двигател, защото има опастност най малкото от изгаряне. Защо му е на човек да отваря капачката при загрял мотор?! Антифриза се проверява САМО при студен двигател 
			ШЕСТАКА СИ Е ШЕСТАК 
 [OO==[|][|]==OO] 
Продавам E39 523I на части viewtopic.php?f=15&t=206351&p=2266070#p2266070
		Продавам E39 523I на части viewtopic.php?f=15&t=206351&p=2266070#p2266070
- joropc
 - младши ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 659
 - Регистриран на: 9.10.2008
 - Местоположение: Троян
 - Кара: 03'BMW525DA;06'BMWX5 3.0DSportpaket
 - Мечтае да кара: Волга комби
 
maniakabg написа:мерси колеги за инфото мисля че го направих днес както трябва като покарам малко колата ще си покаже
Дано не си отварял капачката на разшерителя при топъл двигател.......
- bmw_n00b
 - ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 986
 - Регистриран на: 21.08.2007
 - Местоположение: Пловдив
 - Кара: 96-8' 523ti
 
Не знам при дизеляците как е схемата точно, но аз скоро сменях тялото на термостата, че сълзеше и използвах случая да дупна една 3 мм. дупчица на термостата точно върху стрелкичката, която сочи нагоре. Този пиниз е още от времето на е30-ките и old school майсторите го препоръчват. След фейслифта с двата термостата вече не се прилага, но за М52 е препоръчително. Помага за самообезвъздушаването и предотвратява създаването на въздушен джоб. Tested 
			
		im0tep написа:А ти в крайна сметка бензин ли караш или дизел? А пробки за обезвъздушаване нямаш ли?RFBM написа:Значи колега на мен това ми го каза майстор , защото сменях маркуч на водната система и от там да обезвъздуша и точно така направих както ми каза и от тогава никакви проблеми , антифриз не губи това съм сигорен . Само да кажа преди как си мислех че е най доброто обезвъздушаване , карам да загрее колата и после я оставям да изтине
и тогава отварам капачката на преливника , като го казах това на майстора вика ти си луд това е най голямата грешка , Защото колата като загре е и водната система работи под някакво налягане , като истине и отвориш капачката то се получава нещо като ваклум и вкарваш въздух и после що тварди маркучи , и преди аз така правех , всяка сутрин отварам капачката да вида нивото на антифриза , и се се чудя толко ли тварди трябва да са маркучите , от както си обезвъздуших
маркучите не са точно на мекица ама сравнително меки .
Разгледаи внимателно тази тема http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... 1%EB%E5%EC и прочети постовете на mad_presley да ме разбереш най-правилно какво точно имам предвид
Колега прегледах темата , прочетох всички мнениа , еми аз не сам съгласен (мое мнение ) не искам да спора с никой . Значи според мен
нищо не може да стане мотора , отварям капачката чувам как излиза въздуха антифриз не трябва да излиза в никакъв случаи и затварям капачката , маркучите на мекица , до сега никакви проблеми . Извинявам се че не съм попълнил профил карам 520ка .
- mad_presley
 - старши ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 4438
 - Регистриран на: 5.02.2008
 - Местоположение: Варна
 - Кара: E39 M5
 
RFBM написа:Колега прегледах темата , прочетох всички мнениа , еми аз не сам съгласен (мое мнение ) не искам да спора с никой . Значи според мен
нищо не може да стане мотора , отварям капачката чувам как излиза въздуха антифриз не трябва да излиза в никакъв случаи и затварям капачката , маркучите на мекица , до сега никакви проблеми . Извинявам се че не съм попълнил профил карам 520ка .
Колега, погледни казанчето на 520i и ще разбереш от къде идва опасността да отвориш капачката при загрял двигател:
Белязката Cool (за нивото) е от другата страна, но пак може да се види, че е доста под горната тръбичка.В момента в който отвориш при загрял двигател (разбирай отворен термостат) през тази тръбичка започва да влиза въздух и започва да ти покачва нивото отдолу.
Ти казваш, че не трябвало да ти излиза антифриз, аз ще ти кажа, че щом се е вдигнал, вече си вкарал въздух.И не, не се надига, защото е под налягане, а защото правиш въздушен джоб и антифриза няма къде да отиде
- Sesko
 - ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 937
 - Регистриран на: 21.05.2008
 - Местоположение: Разград
 - Пол: Мъж
 - Кара: е60 525 x-drive
 - Мечтае да кара: M6
 
един път като си проверявам антифриза съм забравил да затегна капачката , карах така около 50 км , нямаше никакви проблеми парното беше добре , после като проверих гледам антифриза не е мръднал пък маркучите бяха меки , затегнах я и оттогава карам няма проблем , според вас може ли да е станало нещо  
			
		- mad_presley
 - старши ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 4438
 - Регистриран на: 5.02.2008
 - Местоположение: Варна
 - Кара: E39 M5
 
Sesko написа:един път като си проверявам антифриза съм забравил да затегна капачката , карах така около 50 км , нямаше никакви проблеми парното беше добре , после като проверих гледам антифриза не е мръднал пък маркучите бяха меки , затегнах я и оттогава карам няма проблем , според вас може ли да е станало нещо
Никой не говори за отворена капачка при студен двигател
Ако оставиш капачката отворена и оставиш да загрее, няма опасност от въздушен джоб, защото го няма ефекта от налягането.
Това важи само за бензиновите, дизелите с отделен от радиатора разширителен съд са си перфектни и се самообезвъздушават
			15 мнения
			 • Страница 1 от 1
		
	
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани
	
  
