Тапициране на вратите! (НАПРАВИ СИ САМ!)
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
- djsancho
-
-
- Мнения: 289
- Регистриран на: 26.11.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Куките да го спират !!!
- Мечтае да кара: G - Power M5 Hurricane Rs
Тапициране на вратите! (НАПРАВИ СИ САМ!)
Пускам темата, защото има какви ли не мнения за този проблем.
След като се сдобих с Баварията, не след дълго ми се отлепи тавана, след което корите по вратите ми бяха раздърпани:
само на предна дясна нямам снимка
И как става целият номер: корите се свалят за отрицателно време и по много лесен начин. Маха се конзолата (на ръчката за отваряне) махате ръчката за стъклото и 2-та винта под държача за ръката. Кората се сваля от долу на горе с права отверка леко напъвате долната страна на кората за да се извадят щипките от самата врата.
След като свалите кората сваляте малката кора с тапицерията тя се държи на ето тези НЕЩА.
аз така и не разбрах как се свалят освен като счупите самата глава от горе.
След като го махнете от самата кора за да е по лесно за работа. Малката кора я чистите от старото лепило и всички гадости. Аз я чисти с препарати и телена четка, един колега ми каза че е чистил това с Кореселин, но на мен не ми се стори нужно
Ако я чистите като мен с вода и препарати ЗАДЪЛЖИТЕЛНО!!! - трябва хубаво да изсъхне.
След подготовката на кората я намазвате обилно с лепило, аз ползвах най обикновено за текстил:
изчаках го 6-7 мин и след това започнах да залепвам плата.
плата го купих от 1 магазин в илиянци ако някой иска мога да го упътя точно къде се намира!
За залепването ви трябва 1 кърпа макетно ножче и ножици.
Самото залепване става винаги от вътре на вън и с кърпата натискате и изчиствате балончетата. При тези кори на снимките имах малки затруднения с най - голямата извивка но с малко повече инат и излишен плат се справих, не мога да кажа как точно го направих.
Така след като залепите новия плат го оставяте хубаво да изсъхне. След което слагате малката кора обратно на основната и тези малки работи които го счупих се заменят по следния начин.
Купувате малки винчета и шайби за тях, и ги навивате на местата на главите които махнахме.
СЪВЕТИ:
1. ОСТАВЕТЕ СИ ПОВЕЧЕ ПЛАТ ЗА ПОДГЪВ ГО НАЛОЖЕТЕ С ДУПЧИЦИ НА ТЕЗИ ОТВОРИТЕ ЗА ВИНТОВЕ (ДА ИМ СТОИ КАТО КОНТРА) ЗА ДА МОЖЕ АКО СЕ ИЗВАДИ САМИЯТ ПЛАТ ДА ИМА КАКВО ДА ГО ДЪРЖИ!
2. ОТВОРИТЕ ЗА РЪЧКАТА И ДРЪЖКАТА ЗА СТЪКЛОТО СЕ РЕЖАТ ПРИ САМОТО ВРЪЩАНЕ НА КОРАТА КЪМ ВРАТАТА ЗА ДА МОЖЕ ДАМИ ДА ВИДИТЕ КОЛКО ТОЧНО ТРЯБВА ДА ОТРЕЖЕТЕ!
След като сглобите корите се радвате на нова тапицерия!!!
МАТЕРИАЛИ:
1. Плат - 4 лв. лин.метър (с 2 м. тапицирах 4-те врати и колонките)
2. Лепило - 7.20 лв. / 750 ml
3. Винчета и Шайби - не мога да кажа точната цена но около 2-3лв за 60 винта + 60 шайби
4. Време - 1 ден работа
Ето резултата :
В момента обработвам тавана и до 2-3 дни ще го добавя като опция!
Надявам се да съм помогнал
Поздрави !!!
П.П. Колата е е36 седан
След като се сдобих с Баварията, не след дълго ми се отлепи тавана, след което корите по вратите ми бяха раздърпани:



само на предна дясна нямам снимка

И как става целият номер: корите се свалят за отрицателно време и по много лесен начин. Маха се конзолата (на ръчката за отваряне) махате ръчката за стъклото и 2-та винта под държача за ръката. Кората се сваля от долу на горе с права отверка леко напъвате долната страна на кората за да се извадят щипките от самата врата.
След като свалите кората сваляте малката кора с тапицерията тя се държи на ето тези НЕЩА.

аз така и не разбрах как се свалят освен като счупите самата глава от горе.


След подготовката на кората я намазвате обилно с лепило, аз ползвах най обикновено за текстил:

изчаках го 6-7 мин и след това започнах да залепвам плата.
плата го купих от 1 магазин в илиянци ако някой иска мога да го упътя точно къде се намира!
За залепването ви трябва 1 кърпа макетно ножче и ножици.
Самото залепване става винаги от вътре на вън и с кърпата натискате и изчиствате балончетата. При тези кори на снимките имах малки затруднения с най - голямата извивка но с малко повече инат и излишен плат се справих, не мога да кажа как точно го направих.
Така след като залепите новия плат го оставяте хубаво да изсъхне. След което слагате малката кора обратно на основната и тези малки работи които го счупих се заменят по следния начин.
Купувате малки винчета и шайби за тях, и ги навивате на местата на главите които махнахме.
СЪВЕТИ:
1. ОСТАВЕТЕ СИ ПОВЕЧЕ ПЛАТ ЗА ПОДГЪВ ГО НАЛОЖЕТЕ С ДУПЧИЦИ НА ТЕЗИ ОТВОРИТЕ ЗА ВИНТОВЕ (ДА ИМ СТОИ КАТО КОНТРА) ЗА ДА МОЖЕ АКО СЕ ИЗВАДИ САМИЯТ ПЛАТ ДА ИМА КАКВО ДА ГО ДЪРЖИ!
2. ОТВОРИТЕ ЗА РЪЧКАТА И ДРЪЖКАТА ЗА СТЪКЛОТО СЕ РЕЖАТ ПРИ САМОТО ВРЪЩАНЕ НА КОРАТА КЪМ ВРАТАТА ЗА ДА МОЖЕ ДАМИ ДА ВИДИТЕ КОЛКО ТОЧНО ТРЯБВА ДА ОТРЕЖЕТЕ!
След като сглобите корите се радвате на нова тапицерия!!!
МАТЕРИАЛИ:
1. Плат - 4 лв. лин.метър (с 2 м. тапицирах 4-те врати и колонките)
2. Лепило - 7.20 лв. / 750 ml
3. Винчета и Шайби - не мога да кажа точната цена но около 2-3лв за 60 винта + 60 шайби
4. Време - 1 ден работа
Ето резултата :




В момента обработвам тавана и до 2-3 дни ще го добавя като опция!
Надявам се да съм помогнал

Поздрави !!!
П.П. Колата е е36 седан

Жената и колата, не си ли въртят г*за - НЕ ГИ ПРИЗНАВАМЕ !!!
- djsancho
-
-
- Мнения: 289
- Регистриран на: 26.11.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Куките да го спират !!!
- Мечтае да кара: G - Power M5 Hurricane Rs



Жената и колата, не си ли въртят г*за - НЕ ГИ ПРИЗНАВАМЕ !!!
- djsancho
-
-
- Мнения: 289
- Регистриран на: 26.11.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Куките да го спират !!!
- Мечтае да кара: G - Power M5 Hurricane Rs
Да и тавана ще е зелен и черен кан около люка. колата ми с такова зелено и реших че може да стане доста интересно имам и готина идея за седалките но не мога да ги направя сам 


Жената и колата, не си ли въртят г*за - НЕ ГИ ПРИЗНАВАМЕ !!!
- sobiss
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 444
- Регистриран на: 31.08.2008
- Местоположение: Пловдив, Backnang [DE]
- Пол: Мъж
- Кара: Compact m43tu
- Мечтае да кара: E28
Аз правя същото упражнение, само че с черна изкуствена кожа. Днес направих шофьорската кора. По първоначални данни се получи добре.
Има някой кусури, но за без пари толкоз
Има някой кусури, но за без пари толкоз

- Smoocki
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2073
- Регистриран на: 6.08.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 600 коня с умивна на лицето
- Мечтае да кара: всичко бързо на четири гуми
- Детайли за колата: Garrett 3582


На брат ми му ги направих с такава набръчката изкуствена кожа...не е зле като за първи път в ентерес на истината ,но вариянта за да се напрви с плат е да се направи върху самия лиген подложка от дунапрен достатъчно тънак слой за да покрия неравностите след почистването
Последна промяна Smoocki на 06 Апр 2009, 22:51, променена общо 1 път

- bimer
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 212
- Регистриран на: 11.08.2008
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: e36 320i
браво колега добре си се справил,като си правиш тавана смени лепилото с по-хубаво което да издържа на по-топло време защото се разлепва от жегата.от личен опит ти го казвам,миналата година си тапицирах корите и колонките с такова лепило и беше добре а сега са се разлепили и е грозна гледка чак яд ме хваща.сега пак ще ги тапицирам. 

- djsancho
-
-
- Мнения: 289
- Регистриран на: 26.11.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Куките да го спират !!!
- Мечтае да кара: G - Power M5 Hurricane Rs
nasko_arsov написа:браво колега добре си се справил,като си правиш тавана смени лепилото с по-хубаво което да издържа на по-топло време защото се разлепва от жегата.от личен опит ти го казвам,миналата година си тапицирах корите и колонките с такова лепило и беше добре а сега са се разлепили и е грозна гледка чак яд ме хваща.сега пак ще ги тапицирам.
благодаря мн за съвета, ще се опитам да намеря по - устойчиво лепило


Жената и колата, не си ли въртят г*за - НЕ ГИ ПРИЗНАВАМЕ !!!
Smoocki, djsancho, а какви винтове сте използвали или нитове ? Защото съм виждал доста е36 с homemade тапицирани кори, на които яко си им личат болтовете с които е хваната малката кора за голямата.
Ето и една тема от друг форум, която е доста интересна и резултата, според мен, е доста добър:
http://forum.offroad-bulgaria.com/showt ... F%EB%E0%F2
(и ако собствениците на това бмв прочетат тази тема искам да им кажа едно евала, корите са станали страшни, браво...)
Ето и една тема от друг форум, която е доста интересна и резултата, според мен, е доста добър:
http://forum.offroad-bulgaria.com/showt ... F%EB%E0%F2
(и ако собствениците на това бмв прочетат тази тема искам да им кажа едно евала, корите са станали страшни, браво...)
- Smoocki
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2073
- Регистриран на: 6.08.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 600 коня с умивна на лицето
- Мечтае да кара: всичко бързо на четири гуми
- Детайли за колата: Garrett 3582
Ами значи ,аз при тапицирането махах съмо главите....тоес остават да стърчат едни като чопчета ...след тапициране на лигена чоповете влизат във дупките и к ората пасва перфе....взимам стяги от тия дърводелските и със силикон за пистолет минавам отзад чопонене ,къто запълваш навътре същевременно.

- fedoracore
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1573
- Регистриран на: 30.10.2007
- Местоположение: Столицата
- Пол: Мъж
- Smoocki
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2073
- Регистриран на: 6.08.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 600 коня с умивна на лицето
- Мечтае да кара: всичко бързо на четири гуми
- Детайли за колата: Garrett 3582
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани