Изчакване преди тръгване при студен двигател?
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
			32 мнения
			 • Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
		
	
- El Diablo
 - старши ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 2832
 - Регистриран на: 4.09.2007
 - Местоположение: Sofia
 - Кара: E70
 
винаги съм я чакал моята, леко да мръдне стрелката на температурата и тогава, сега от както се затопли по бързо мърда, НО не си мислете, че когато температурата стане на 12 часа, колата е загряла .. това е температурата на водата, а т-рата на маслото загрява доста по бавно .. така че умната, жалко че много малко е39ки имат и т-рата на маслото на таблото
			
		И точно защото стрелката на 12 часа не означава загряло масло, трябва да си се кара до 2-2,5 докато не стигне средата.
Вече 40.000 км карам така и нямам никакви проблеми с турбини и т.н. Никога не съм чакал на място, но винаги си чакам стрелката на температурата да дойде на 12 часа. Така правят и в Европа всички дизелаци.
Единственият проблем за това може да излезе ако ти се наложи да катериш нанагорнище със студена кола, тогава щеш не щеш караш с по-високи обороти.
Пазете си дизелчетата, уникални са
 За няколко минути всеки може да изчака..
Поздрави
			
		Вече 40.000 км карам така и нямам никакви проблеми с турбини и т.н. Никога не съм чакал на място, но винаги си чакам стрелката на температурата да дойде на 12 часа. Така правят и в Европа всички дизелаци.
Единственият проблем за това може да излезе ако ти се наложи да катериш нанагорнище със студена кола, тогава щеш не щеш караш с по-високи обороти.
Пазете си дизелчетата, уникални са
Поздрави
Колеги и аз така правя. Паля и стоя на място 1-2мин да може малко да се омаже двигателя с масло добре....после карам леко до около 2000 оборота 50-60км/ч и след около 2км вече и водата е топла и всичко е добре омазасно с масло....пак не я натискам....щото чичко кат сурвакат градско и то яко, а и трябва да оставим пешеходците да се порадват на колите ни нали 
 
Иначе наистина в книжката пише палиш и тръгваш че не е добре да стоиш на място...просто трябва да караш умерено
П.П. Карайте умната ако не умната вземете русата!!
			
		Иначе наистина в книжката пише палиш и тръгваш че не е добре да стоиш на място...просто трябва да караш умерено
П.П. Карайте умната ако не умната вземете русата!!
Тук някои са написали истината, други са на противоположното мнение и не става ясно кое е по-правилното действие.
 
Както пише в книжката след запалване трябва да се тръгне веднага!
Колега на първа страница е обяснил защо. Не е добре да стойте на едно място и да тръгнете със 'заграля' кола и да започнете да я карате в обороти.
			
		Както пише в книжката след запалване трябва да се тръгне веднага!
Колега на първа страница е обяснил защо. Не е добре да стойте на едно място и да тръгнете със 'заграля' кола и да започнете да я карате в обороти.
- Ivo_Borisov
 - старши ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 3602
 - Регистриран на: 10.09.2008
 - Местоположение: Смолян
 - Кара: E39 530D
 
Палиш и тръгваш не означава със завъртането на ключа да тръгнеш.Означава че колата не трябва да загрява на място а в движение.Палиш,2-3 мин на място и тръгваш!На добър път! 8)
			
		- jordao75
 - младши ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 270
 - Регистриран на: 27.11.2007
 - Местоположение: Варна
 - Пол: Мъж
 - Кара: 520 i 97
 
DAEL написа:Аз, лично, изчаквам 2-3мин. и тръгвам, но не я настъпвам докато не загрее добре знам, че при студен мотор може да счупиш сегменти при яко форсиране макар, че по Европата не съм видял никои да чака, палят и тръгват.
И аз изчаквам толкова 2-3 мин.
- SCRAPY
 - Потребител
 - 
				
			 - Мнения: 25
 - Регистриран на: 11.10.2007
 - Местоположение: Shumen
 - Кара: 330xd 2011
 
И понеже мнения и разсъждения много, ще си позволя само да цитирам извадка от ръководството за БМВ (Owner's Handbook for vehicle) "Не оставяйте двигателя да загрява на място, тръгнете възможно най-бързо като се движите с умерена скорост" Това важи както за бензиновите така и за дизеловите двигатели.
			shu
		- M_krika
 - младши ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 571
 - Регистриран на: 1.10.2008
 - Местоположение: СТАРА ЗАГОРА
 - Пол: Мъж
 - Кара: E70 4.0d и F15 M50d
 - Мечтае да кара: BMW
 
Това мисля 4е го пи6е точно поради причината ,че не им позволяват да работи на място колата в европа аз си 4акам 2-3 мин зимата и проблем досега несам имал (да чукна на дърво)  
			
Rise Of The Machines-Only The Strong Will Survive
		- wladio
 - младши ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 701
 - Регистриран на: 16.03.2009
 - Местоположение: София
 - Пол: Мъж
 - Кара: е39
 
най добре си изчаквай 2-3 мин,няма нищо лошо,аз винаги сам изчаквал и винаги ще изчаквам.-все едно сутрин да станеш от сън и веднага да почнеш да тичаш или нещо подобно-трябва си малко време да се събудиш,да загрееш и т.н.
			
		- DroW
 - младши ентусиаст
 - 
				
 - Мнения: 668
 - Регистриран на: 21.01.2006
 - Местоположение: София
 - Кара: e60 530d M Sport, X3, X6
 
CLM-Ivo написа:Тук някои са написали истината, други са на противоположното мнение и не става ясно кое е по-правилното действие.
Както пише в книжката след запалване трябва да се тръгне веднага!
Колега на първа страница е обяснил защо. Не е добре да стойте на едно място и да тръгнете със 'заграля' кола и да започнете да я карате в обороти.
- bmw_n00b
 - ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 986
 - Регистриран на: 21.08.2007
 - Местоположение: Пловдив
 - Кара: 96-8' 523ti
 
И като се замисля, в книжките на дизеляците пише, след интензивно натоварване на турбото да не се гаси колата веднага, въпреки законите. Толкова със забраните и законите, а кой както ги разбира нещата, така да си тръгва  
			
		- Воденичаров
 - младши ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 754
 - Регистриран на: 20.08.2007
 - Местоположение: Бургас
 - Кара: e65
 
bmw_n00b написа:И като се замисля, в книжките на дизеляците пише, след интензивно натоварване на турбото да не се гаси колата веднага, въпреки законите. Толкова със забраните и законите, а кой както ги разбира нещата, така да си тръгва
Това за турбото е вярно. Според мен е достатъчно просто последното нещо преди да излезете от колата да е гасенето на мотора. Аз докато си събера телефони, документи и т.н. минава известно време да поработи на празен ход.
- bmw_n00b
 - ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 986
 - Регистриран на: 21.08.2007
 - Местоположение: Пловдив
 - Кара: 96-8' 523ti
 
Мисълта ми беше, че това което си пише в книжката е съобразено със здравето на колата най-вече, не със забрани и закони. И е логично, тъй като нямат интерес поради некоректно отношение към колата да правят гаранционни смени. А студения старт си е студен старт - важни са първите 2-3 секунди, когато пали на отрицателни температури двигателя, оттам нататък си е въпрос на постигане на работна температура, което в движение е по-оптимално (за мен) за цялата система. Заради студените стартове се препоръчва в страните с много дни, в които температурата е под -20*С да се кара с 0WXX вместо с 5WXX.
			
		- **Novobraneca
 - ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 1258
 - Регистриран на: 15.09.2008
 - Местоположение: Добрич
 - Пол: Мъж
 - Кара: BMW E39 525 tds ЧЕРНАТА ПИЧЕЛОВКА
 - Детайли за колата: С чио чипс :D
 
И аз изчаквам около2-3 мин. и после ртъгвам, мисля че няма нищо лошо в това, а като е студено  е добре да поработи малко на място да поразбие маслото, но според мен си е въпрос на лична преценка, разни хора разни идеали 
			ШЕСТАКА СИ Е ШЕСТАК 
 [OO==[|][|]==OO] 
Продавам E39 523I на части viewtopic.php?f=15&t=206351&p=2266070#p2266070
		Продавам E39 523I на части viewtopic.php?f=15&t=206351&p=2266070#p2266070
			32 мнения
			 • Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
		
	
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани
	
