Автоматиците...
Модератори: naskoksan, gazzzar, Технически модератори
53 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
MaXimal написа:absix написа:В момента това проучвам, дали 380мм Брембо ще влязат в 19"... макър, че сток диска е 350мм, ма нямам идея дали самите апарати не са мега по-големи от сток.
А зимата не си ли на 18ки? Или ще махаш спирачките тогава?
Тая зима съм я карал само по асфалт и се набутах с 2 бона за зимни гуми... и пак никакъв ефект, върви накъдето си иска. Така, че за зимата, живот и здраве, една 'жипка и така.
Аз миналото лято имах същия проблем.По едно време почна да скърца
като автобус на градския транспорт,което доста ме изнервяше и поразпитах разни приятели къде може да е проблема.Купих си 2 препарата от Wuerth единия за почистване-някакъв спрей /както препоръчва колега в темата/ ,втория препарат - мазило за по добро охлаждане.Използвах спрея обаче ефекта беше точно за 10 мин. после пак започна да скърца т.е. смисъл от него нямаше,втория препарат изобщо не съм го ползвал.После ми обясниха ,че скърцането най
вероятно идва от някоя "стружка" или по твърда частица в самата накладка и докато не се износи няма да спре.То май
така и стана, не разбрах кога спря ама скоро не съм чувал скърцане.
Успех
като автобус на градския транспорт,което доста ме изнервяше и поразпитах разни приятели къде може да е проблема.Купих си 2 препарата от Wuerth единия за почистване-някакъв спрей /както препоръчва колега в темата/ ,втория препарат - мазило за по добро охлаждане.Използвах спрея обаче ефекта беше точно за 10 мин. после пак започна да скърца т.е. смисъл от него нямаше,втория препарат изобщо не съм го ползвал.После ми обясниха ,че скърцането най
вероятно идва от някоя "стружка" или по твърда частица в самата накладка и докато не се износи няма да спре.То май
така и стана, не разбрах кога спря ама скоро не съм чувал скърцане.
Успех
absix написа:Темата беше за накладките и скърцането, малко се отклонихме...
Ице,
искам и аз да се изкажа по тая тема,
мисля, че не срещнах подобно обяснение
тука, за това мисля че е важно да го спомена.
Този проблем често се среща при колите с
автоматични скорости, както и при по чубанско
каране с механични скоростни кутии.
Не познавам стила ти на каране, но съм
далеч от мисълта да те критикувам или
каквото и да било.
Просто при мен се е случвало това, често
при по динамично шофиране в градски условия
спирачните дискове загряват доста, особено в
топло време. Както се досещаш при автоматичната
скоростна кутия на светофар или при друго
спиране седиш с натиснат педал на спирачката,
следователно и накладките са залепени за диска.
А когато той е доста нагрят, най-горния слой на
феродовото покритие се изпича достойно и
след продължително употреба просто не може
да се очисти. А както всички знаем накладките
спират когато феродо се изтърква.
Моето решение на този проблем беше следното:
в градкси условия с автоматика винаги когато
спорах си оставям място за да мога веднага след
като автомобила застане в покой да отпусна
спирачката за да не стоят накладките на едно
и също място на диска, а когато е равно
си превключвам на 'N' и отпускам спирачката напълно.
Така не позволявам накладките да се изпичат на
горещия диск.
Общо взето това са мои впечатления, не съм сигурен,
че са абсолютно верни или правилни...
Надявам се да съм бил полезен.
- SLav_Bs
- младши ентусиаст
- Мнения: 482
- Регистриран на: 17.02.2007
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: каквото набара....
- Мечтае да кара: BMW e**
- ангелски
- младши ентусиаст
- Мнения: 342
- Регистриран на: 29.05.2006
- Местоположение: Временно на планетата, жител на ЕU
- Пол: Мъж
- Кара: 330xdА
- Детайли за колата: Става все още.
Здравйте,колега naskoksan напълно си прав в отговора си.Имайки предвид матерялите, от които се правят 90% от проблема идва от спечени накладки.А защо е така е много просто, изискванията са такива,че забраняват използването на определени матеряли и производителите са ограничени.Надявам се да не е за дълго.
Успех на всички.
Успех на всички.
Ако имаш проблем, не трябва да се безпокоиш. Вариантите са два:
Или намираш начин да го решиш, без да се нервираш, или просто той не е по твоите възможности и няма защо да се ядосваш.
Или намираш начин да го решиш, без да се нервираш, или просто той не е по твоите възможности и няма защо да се ядосваш.
- Sapa
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 243
- Регистриран на: 12.06.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 545i
И за да не ми се налага да правя подобни упражнения съм си взел нарязани дискове
Продавам тунинг кит за 335i на Vishnutuning (http://www.vishnutuning.com/RevIICAN.htm) - тестван 30 хил. км на 390 к.с. и 550 Нм
От нарязани до нарязани дискове,
също има разлика...
Да това е предимство на този тип
дискове, защото те чистят точно този
нагорял слой на накладката и я карат
да спира по-добре... Но тук трябва да
се подходи внимателно при избора на
накладки. За такива дискове според
мен е по-добре да се вземе една идея
по-висок темепратурен клас накладка,
за да бъде сцеплението и живота на
накладката във възможно най-дорбо
съотношение. Защото, често се получава
и обратен ефект, при по-твърд - нарязан диск,
каквито са обикновено те, започват да
чистят прекалено много от феродовия слой
и накладката се изразходва за 60-70% от
реалния си живот.
Бе общо взето има много над какво да се
разсъждава тук...
Аз например бях взел т.нар. нарязан диск
на Брембо - Макс серията, но това
всъщност няма нищо общо с нарезите,
които чистят нагарите, при този тип,
просто са прокарани канали, които да
покажат, кога е изхабен самия диск.
На пзара има доста такива "гаражни"
изпълнения, които имитират нарези,
отвори за охлаждане и т.н. за това не
се заблуждавайте от подобни пазарни трикове.
Има си качествени продукти, за жалост с
ограничен достъп до нашия пазар...
Пак казвам има много да се говори по-въпроса,
но просто нахвърлих, някои допълнителни
размисли, които мисля, че ще са полезни
по темата...
Поздрави
също има разлика...
Да това е предимство на този тип
дискове, защото те чистят точно този
нагорял слой на накладката и я карат
да спира по-добре... Но тук трябва да
се подходи внимателно при избора на
накладки. За такива дискове според
мен е по-добре да се вземе една идея
по-висок темепратурен клас накладка,
за да бъде сцеплението и живота на
накладката във възможно най-дорбо
съотношение. Защото, често се получава
и обратен ефект, при по-твърд - нарязан диск,
каквито са обикновено те, започват да
чистят прекалено много от феродовия слой
и накладката се изразходва за 60-70% от
реалния си живот.
Бе общо взето има много над какво да се
разсъждава тук...
Аз например бях взел т.нар. нарязан диск
на Брембо - Макс серията, но това
всъщност няма нищо общо с нарезите,
които чистят нагарите, при този тип,
просто са прокарани канали, които да
покажат, кога е изхабен самия диск.
На пзара има доста такива "гаражни"
изпълнения, които имитират нарези,
отвори за охлаждане и т.н. за това не
се заблуждавайте от подобни пазарни трикове.
Има си качествени продукти, за жалост с
ограничен достъп до нашия пазар...
Пак казвам има много да се говори по-въпроса,
но просто нахвърлих, някои допълнителни
размисли, които мисля, че ще са полезни
по темата...
Поздрави
- Sapa
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 243
- Регистриран на: 12.06.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 545i
Аз пък си мисля че колкото по бързо се изразходват накладките толкова по-добре спира колата. А и мисля че тези които търсят по-добри спирачки не ги боли много ако трябва по-честичко да си сменят накладките. За мен най-доброто решение цена/качество са нарязани дискови (хубави) и стандарни (меки) накладки. Колата спира много добре.
Забелязвам на моята че когато се налага леко спиране, без скачане на педала - спира си като преди - с малко усилие. АКо обаче скоча на спирачката в един момент се чува леко боботене от към спирачките и колата спира много по-бързо.
Ако си сложите едни хубави големи и скъпи китове с дискове на дупки и някакви високотемпературни наклдаки - да за състезания ще е супер но в ежедневието докато загреят тез накладки ще сте без спирачки. Както казва колегата горе - няма пълно щатие, но аз съм открил разумния компромис за себе си.
Забелязвам на моята че когато се налага леко спиране, без скачане на педала - спира си като преди - с малко усилие. АКо обаче скоча на спирачката в един момент се чува леко боботене от към спирачките и колата спира много по-бързо.
Ако си сложите едни хубави големи и скъпи китове с дискове на дупки и някакви високотемпературни наклдаки - да за състезания ще е супер но в ежедневието докато загреят тез накладки ще сте без спирачки. Както казва колегата горе - няма пълно щатие, но аз съм открил разумния компромис за себе си.
Продавам тунинг кит за 335i на Vishnutuning (http://www.vishnutuning.com/RevIICAN.htm) - тестван 30 хил. км на 390 к.с. и 550 Нм
Напълно съм съгласен с горното мнение.
Така е колкото повече се ихабява една
накладка, значи толкова по-добре спира,
но както наистина всичко зависи от това
какъв ефект търси потребителя.
Ако ползваш мека накладка за чубанско
шофиране, след няколко поредни спирания
от висока скорост или насечено споране
в по равномерен скоростен диапазон, много
бързо всичко ще замине и колата ще остане
без спорачки.
И за да не повтарям отново колегата Sapa,
ще кажа само, че всичко трябва да бъде подбрано
според стила на каране на шофьора, за да не
не се получават изненади...
Аз за момента залагам на сток спирачки, като
винаги имам едно на ум, колко спорания правя
от висока скорост, как охлаждам спирачките,
защото стоковите такива обичат да спират на
студено следя си спирачната течност и т.н.
Досега съм се доверявал неведнъж на оригиналните
спирачки на БМВ и не са ме подвеждали, да
чукам на дърво, но пък и аз си карам пенсионерската...
Поздрави на всички и шофирайте разумно!
Така е колкото повече се ихабява една
накладка, значи толкова по-добре спира,
но както наистина всичко зависи от това
какъв ефект търси потребителя.
Ако ползваш мека накладка за чубанско
шофиране, след няколко поредни спирания
от висока скорост или насечено споране
в по равномерен скоростен диапазон, много
бързо всичко ще замине и колата ще остане
без спорачки.
И за да не повтарям отново колегата Sapa,
ще кажа само, че всичко трябва да бъде подбрано
според стила на каране на шофьора, за да не
не се получават изненади...
Аз за момента залагам на сток спирачки, като
винаги имам едно на ум, колко спорания правя
от висока скорост, как охлаждам спирачките,
защото стоковите такива обичат да спират на
студено следя си спирачната течност и т.н.
Досега съм се доверявал неведнъж на оригиналните
спирачки на БМВ и не са ме подвеждали, да
чукам на дърво, но пък и аз си карам пенсионерската...
Поздрави на всички и шофирайте разумно!
Някъде четох, че на Макларън СЛР
ако караш продължително време с
висока скорост без да натискаш спирачки
и управлението на спирачките отчете,
че температурата е под допустимата за
спиране с такава скорост, леко обирал накладките
по диска за затопляне на спирачната система.
Незнам колко е вярно това но има логика
ако караш продължително време с
висока скорост без да натискаш спирачки
и управлението на спирачките отчете,
че температурата е под допустимата за
спиране с такава скорост, леко обирал накладките
по диска за затопляне на спирачната система.
Незнам колко е вярно това но има логика
53 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
Назад към Е60/Е65/Е87/Е90/Х-series
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани