Въпрос относно износване на гуми
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
			41 мнения
			 • Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
		
	
- i4koo
 - ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 910
 - Регистриран на: 4.01.2007
 - Местоположение: България
 - Кара: BMW E39 520 M52
 - Мечтае да кара: M5
 
- Teogop
 - младши ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 445
 - Регистриран на: 17.12.2007
 - Местоположение: София
 - Кара: бързо
 
Много разнообразни мнения. Гумите са еднакви като качество, шарка и година на производство и от тази гледна точка ми е все едно къде да ги сложа. Мисълта ми беше да сложа по-износените на оста, където по-бавно се износват, за да станат равномерно износени. И въпросът ми беше, задните или предните се износват по-бързо.
Други колеги коментират, че трябва да карам винаги с нови. На гумите си има ограничител и като стигне дотам - тогава нови. Няма всяко лято да си купувам нови...
			
				Други колеги коментират, че трябва да карам винаги с нови. На гумите си има ограничител и като стигне дотам - тогава нови. Няма всяко лято да си купувам нови...
Последна промяна Teogop на 31 Мар 2009, 12:14, променена общо 1 път
					
				
			
		- bmw_n00b
 - ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 986
 - Регистриран на: 21.08.2007
 - Местоположение: Пловдив
 - Кара: 96-8' 523ti
 
Седя и се чудя... Аквапланинг с галоши, спирачен път с галоши.... То е ясно, че и с неизносени гуми, по-стари от 4 години вече се излиза от всякакви норми, поставени от производителя. Знам, че сега ще бъда разпнат, ама не мога да приема за нормално да карате с втора употреба гуми, да говорите с технически термини, знаейки че правите компромис не само със своята, но и със сигурността на всички участници в движението. Аз като не мога да смогна на 17-ки и нагоре, си карам с 16-ки лете и 15-ки зиме, все нови за сметка на това. 
И ако някой все още мисли, че предницата има нужда от повече сцеплением, да вземем да отправим критика към М моделите, на които монтират валяците отзад. Как не им е дошло на ум да ги монтират отпред...
			
		И ако някой все още мисли, че предницата има нужда от повече сцеплением, да вземем да отправим критика към М моделите, на които монтират валяците отзад. Как не им е дошло на ум да ги монтират отпред...
- Teogop
 - младши ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 445
 - Регистриран на: 17.12.2007
 - Местоположение: София
 - Кара: бързо
 
bmw_n00b ти всяко лято ли си купуваш нови летни гуми? Тези от предишното лято не ги ли ползваш пак? Как така гумите ти седят все нови?
Другото е, че 2 годишен Мишлен е 10 пъти по-добър от чисто нов Barum/Клебер и т.н. (личен опит), затова няма да си купя нови а ще карам Мишлена до ограничител, след това пак Мишлен или друга добра марка.
			
		Другото е, че 2 годишен Мишлен е 10 пъти по-добър от чисто нов Barum/Клебер и т.н. (личен опит), затова няма да си купя нови а ще карам Мишлена до ограничител, след това пак Мишлен или друга добра марка.
- bmw_n00b
 - ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 986
 - Регистриран на: 21.08.2007
 - Местоположение: Пловдив
 - Кара: 96-8' 523ti
 
При нормално каране летните - 3 сезона, зимните - 4. Този 2 годишен Мишлен нито знаеш как е съхраняван, нито как е транспортиран и не е вярно, че е по-добър от нови нисък клас гуми. Абе, въпрос на избор и манталитет...
			
		- Teogop
 - младши ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 445
 - Регистриран на: 17.12.2007
 - Местоположение: София
 - Кара: бързо
 
На старата кола имах всесезонен мишлен, който беше на 6 години и поради тази причина ги продадох и си купих нови 2 клебер и 2 малоя. Още съжалявам за тази си постъпка.
			
		- buller
 - кандидат ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 153
 - Регистриран на: 16.10.2008
 - Местоположение: София
 - Кара: BMW E39, 520i 1997
 - Мечтае да кара: Mercedes CLS 63 AMG
 
Според мен (на база наблюдения и скромен личен опит) по-бързо се износва гумата на по-тежката ос - т.е. на предната, защото там е двигателя. Ако това е съчетано с предно предаване - нещата още повече се затвърждават. Ако вземем предвид и спирачното усилие, което се понася главно от предната ос + отново големия товар, на който са подложени предните 2 гуми + фактът, че с тях се завива и с тях се управлява автомобила - аз винаги бих сложил хубавите гуми отпред 
Веднага някой ще ме опонира - ама БМВ е със задно! Е, какво от това - ако имаш добри гуми отпред ще спираш по-добре, ще минимизираш риска от аквапланинг и лесно блокиране, което кара колата да става неуправляема. За отзад си има ASC
			
		Веднага някой ще ме опонира - ама БМВ е със задно! Е, какво от това - ако имаш добри гуми отпред ще спираш по-добре, ще минимизираш риска от аквапланинг и лесно блокиране, което кара колата да става неуправляема. За отзад си има ASC
- jordao75
 - младши ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 270
 - Регистриран на: 27.11.2007
 - Местоположение: Варна
 - Пол: Мъж
 - Кара: 520 i 97
 
- gorota
 - кандидат ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 149
 - Регистриран на: 15.03.2009
 - Местоположение: софия
 - Пол: Мъж
 - Кара: '520D 00'
 - Мечтае да кара: х6
 - Детайли за колата: м-окачване и всички екстри за модела без кожа.
 
Колеги има ли всесезони гуми във чужбната?Teogop написа:На старата кола имах всесезонен мишлен, който беше на 6 години и поради тази причина ги продадох и си купих нови 2 клебер и 2 малоя. Още съжалявам за тази си постъпка.
BMW
		Според мен е логично да се износват повече задните гуми и ще обясня защо според мен е така. Чрез задните гуми се предава на пътя цялото двигателно усилие. Спирачното усилие преминава както през задните така и през предните гуми, като по принцип са по-натоварени предните, но пък при спиране с помоща на двигателя натоварени са задните. Следователно при еднакво натоварени мостове (каквито приблизително са при БМВ) е логично да се износват повече задните гуми понеже през тях преминава цялото двигателно услилие + част от спирачното, докато през предните преминава останалата част от спирачното усилие. Употребата само на две хубави гуми за продължително време дори не искам да я коментирам, при различни ситуации може да се окажат и предните и задните по-важни, все пак от предните повече зависи екстремното спиране.
			
		- Teogop
 - младши ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 445
 - Регистриран на: 17.12.2007
 - Местоположение: София
 - Кара: бързо
 
gorota написа:Колеги има ли всесезони гуми във чужбната?Teogop написа:На старата кола имах всесезонен мишлен, който беше на 6 години и поради тази причина ги продадох и си купих нови 2 клебер и 2 малоя. Още съжалявам за тази си постъпка.
В Италия има
- DroW
 - младши ентусиаст
 - 
				
 - Мнения: 668
 - Регистриран на: 21.01.2006
 - Местоположение: София
 - Кара: e60 530d M Sport, X3, X6
 
Smokie написа:bmw_n00b написа:По-добрите гуми се слагат винаги отзад, независимо дали колата е с предно или задно задвижване
По принцип това е най-правилно, но ако предните ти не стават по добре ги сложи там. Всички знаем, че е най добре да си хубави гуми отзад и отпред, но ако предните за ти много зле ще имаш 2 проблема:
1-во лош спирачен път.
2-ро кофти тръпка при аквапланинг.
Колегата Смокие е прав с поред мен от опит знам че зимата по-добрите гуми е наи-добре да са отпред заради спирачният път.
- anzak
 - старши ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 2753
 - Регистриран на: 16.08.2008
 - Местоположение: Бургас
 - Кара: F07 535D
 - Мечтае да кара: SL500
 
гумите с по голям грайфер се слагат на оста на която предава усилието мотора димек на задната при бмв с цел по добро сцепление и стабилност а това си е чисто побългаряване на нещата и бай ганьовщина гумите трябва да са с еднакъв грайфер и предните и задните за оптимално поведение на пътя
			
		
			41 мнения
			 • Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
		
	
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани
	
  
