Айртон Сена
Модератор: Sharo
24 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- McClane
- младши ентусиаст
- Мнения: 786
- Регистриран на: 10.09.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Айртон Сена
На 01.05.2009г. се навършват 15г от смъртта на може би най-добрия пилот за всички времена във Формула 1-Айртон Сена.
Тази тема я посвещавам на него и на многото му фенове тук!
Малко Биография
Айртон Сена Да Силва е пилот от Формула 1, носител на три световни титли(1988,1990,1991г). Загива на 1 май 1994 в Голямата награда на Сан Марино (на пистата Имола) след удар в предпазната стена на завоя Тамбурело, със скорост около 240 км/ч.
Роден е на 21 март 1960 в Сао Пауло, Бразилия. Като малък Айртон има проблеми с координацията и този факт подтиква баща му да му даде карт с мощност от 1 к.с., когато Сена е 4-годишен. Тъй като по закон не може да участва в състезания по картинг, докато не навърши 13, печели първото си състезание на 1 юли 1973 г. Последват шампионски титли в картинга през 1977, 1978, 1979, 1980 и 1981.
През зимата на 1980 г. напуска Бразилия, за да отиде във Великобритания, и до август 1981 г. вече участва в два шампионата — Townsend Thorensen и RAC Формула Форд 1600. Освен това възприема моминското име на майка си, Сена, тъй като да Силва е много разпространено в Бразилия, а Сена да Силва твърде дълго за изписване. Тъй като баща му го кара да се откаже от автомобилните спортове, той е принуден да търси спонсори, но тази му идея се проваля и през октомври обявява оттеглянето си. Завръща се обратно в Бразилия, където за кратко опитва да се занимава със строителната фирма на баща си. Там желанието му да се състезава става още по-силно и след като баща му му дава възможност за избор, Сена избира автомобилните спортове.
През февруари 1982 г. той вече се състезава в европейския шампионат, както и в шампионата Pace Petroleum. През 1983 г. се състезава в британската Формула 3 и от 21 състезания, Сена има 13 победи, 15 първи позиции и титла.
Дебютът му във Формула 1 е през 1984 г. с екипа на Толеман. През първия си сезон той заема 9-то място в генералното класиране. През 1985 г. е пилот на Лотус, с който взема 7 първи позиции и 2 победи — в Португалия и Белгия. През 1986 г. има 8 първи позиции и две спечелени състезания — в Испания и САЩ. През 1987 г. достига до 3-то място в генералното класиране, но вече води преговори за преминаването си в Макларън-Хонда през следващия сезон.
Там съотборник му е световният шампион Ален Прост, с когото още от началото не са в добри отношения. Въпреки това Сена успява да спечели 13 първи позиции, 8 Големи награди и да вземе първата си титла във Формула 1. Кулминацията на неразбирателството с френския му съотборник идва през 1989 г. в Япония,на пистата Фуджи. За да спечели титлата, Сена трябва да вземе победи в последните две състезания. Въпреки че стартира от първа позиция, Ален Прост успява да го изпревари на първия завой след старта, но Сена атакува още в шестата обиколка. Болидите на двамата пилоти се изравняват, но Прост не отстъпва при влизане в един от шиканите, което довежда до сблъсъка им и излизането им извън пистата. Прост спира, но маршалите избутват колата на Сена обратно на пистата и той продължава състезанието като водач. По-късно обаче е дисквалифициран заради пропускането на шикана и благодарение на това Ален Прост става световен шампион. За сезон 1990 французинът подписва договор с Ферари.
След 14 състезания на следващата година Сена има 6 победи срещу 5 за Прост. В Голямата награда на Япония Айртон е по-бърз на квалификациите, но това му отрежда да стартира от дясната, по-мръсна част на писта, което дава предимство на Прост, заел втората позиция. След като Сена води разгорещени спорове, се взема решение стартовата решетка да бъде променена, но впоследствие тази договорка се анулира и малко преди началото бразилецът е бесен. Стига дори до там, че отправя открити заплахи срещу Прост. На старта Ален наистина е по-бърз, но Сена е точно след него и на първия завой двата автомобила се сблъскват, което означава втора титла за Аертон.
През 1991 г. успява да спечели 7 състезания и третата си световна титла. През 1992 г. обаче Макларън Хонда е изместен от Уилямс-Рено и Сена успява да стигне само до четвъртото място в генералното класиране, Найджъл Менсъл печели титлата доста преди края на сезона.
През 1993 г. Сена постига договорка с Макларън, според която ще му се заплаща за всяко състезание. Сена продължава успешното си представяне на Голяма награда на Монако, като печели рекордна шеста победа. Последният кръг от шампионата е на пистата Аделаида, където той взема и първа позиция на старта, и победа. Шампион е Ален Прост с Уилямс. Последното му състезание за Макларън ги прави най-успешния отбор с актив от 104 победи, но Сена вече търси нов екип и се договаря за преместване в Уилямс.
Въпреки че колата на Уилямс не е в много добро положение, Айртон взема първи позиции не само в Бразилия и Япония, а също и в Италия. Той води и рестартираното състезание в Сан Марино, когато изведнъж неговият FW16B необяснимо променя посоката си на движение на излизане от завоя Тамбурело и се удря в бетонната стена. Сена получава сериозна мозъчна травма и умира малко по-късно на път за болницата. Информацията за обстоятелствата около смъртта му е много бедна, но въпреки това има доста тези. Най-широко разпространената е тази, че предният носач на автомобила е пробил визьора на каската му, причинявайки фаталната травма на главата. В последното си състезание Сена е взел в болида си австрийския флаг с цел при евентуална победа на финала да го развее в памет на загиналия предишния ден австрийски пилот Роланд Ратценбергер.
Източник:http://bg.wikipedia.org
Малко от личния ми архив
Вижте и това видео!
Поклон пред паметта на ВЕЛИКИЯ СЕНА
ПП
Избързвам с един ден за тази тема,но утре няма да имам достъп до компютър и затова я пускам сега!
Тази тема я посвещавам на него и на многото му фенове тук!
Малко Биография
Айртон Сена Да Силва е пилот от Формула 1, носител на три световни титли(1988,1990,1991г). Загива на 1 май 1994 в Голямата награда на Сан Марино (на пистата Имола) след удар в предпазната стена на завоя Тамбурело, със скорост около 240 км/ч.
Роден е на 21 март 1960 в Сао Пауло, Бразилия. Като малък Айртон има проблеми с координацията и този факт подтиква баща му да му даде карт с мощност от 1 к.с., когато Сена е 4-годишен. Тъй като по закон не може да участва в състезания по картинг, докато не навърши 13, печели първото си състезание на 1 юли 1973 г. Последват шампионски титли в картинга през 1977, 1978, 1979, 1980 и 1981.
През зимата на 1980 г. напуска Бразилия, за да отиде във Великобритания, и до август 1981 г. вече участва в два шампионата — Townsend Thorensen и RAC Формула Форд 1600. Освен това възприема моминското име на майка си, Сена, тъй като да Силва е много разпространено в Бразилия, а Сена да Силва твърде дълго за изписване. Тъй като баща му го кара да се откаже от автомобилните спортове, той е принуден да търси спонсори, но тази му идея се проваля и през октомври обявява оттеглянето си. Завръща се обратно в Бразилия, където за кратко опитва да се занимава със строителната фирма на баща си. Там желанието му да се състезава става още по-силно и след като баща му му дава възможност за избор, Сена избира автомобилните спортове.
През февруари 1982 г. той вече се състезава в европейския шампионат, както и в шампионата Pace Petroleum. През 1983 г. се състезава в британската Формула 3 и от 21 състезания, Сена има 13 победи, 15 първи позиции и титла.
Дебютът му във Формула 1 е през 1984 г. с екипа на Толеман. През първия си сезон той заема 9-то място в генералното класиране. През 1985 г. е пилот на Лотус, с който взема 7 първи позиции и 2 победи — в Португалия и Белгия. През 1986 г. има 8 първи позиции и две спечелени състезания — в Испания и САЩ. През 1987 г. достига до 3-то място в генералното класиране, но вече води преговори за преминаването си в Макларън-Хонда през следващия сезон.
Там съотборник му е световният шампион Ален Прост, с когото още от началото не са в добри отношения. Въпреки това Сена успява да спечели 13 първи позиции, 8 Големи награди и да вземе първата си титла във Формула 1. Кулминацията на неразбирателството с френския му съотборник идва през 1989 г. в Япония,на пистата Фуджи. За да спечели титлата, Сена трябва да вземе победи в последните две състезания. Въпреки че стартира от първа позиция, Ален Прост успява да го изпревари на първия завой след старта, но Сена атакува още в шестата обиколка. Болидите на двамата пилоти се изравняват, но Прост не отстъпва при влизане в един от шиканите, което довежда до сблъсъка им и излизането им извън пистата. Прост спира, но маршалите избутват колата на Сена обратно на пистата и той продължава състезанието като водач. По-късно обаче е дисквалифициран заради пропускането на шикана и благодарение на това Ален Прост става световен шампион. За сезон 1990 французинът подписва договор с Ферари.
След 14 състезания на следващата година Сена има 6 победи срещу 5 за Прост. В Голямата награда на Япония Айртон е по-бърз на квалификациите, но това му отрежда да стартира от дясната, по-мръсна част на писта, което дава предимство на Прост, заел втората позиция. След като Сена води разгорещени спорове, се взема решение стартовата решетка да бъде променена, но впоследствие тази договорка се анулира и малко преди началото бразилецът е бесен. Стига дори до там, че отправя открити заплахи срещу Прост. На старта Ален наистина е по-бърз, но Сена е точно след него и на първия завой двата автомобила се сблъскват, което означава втора титла за Аертон.
През 1991 г. успява да спечели 7 състезания и третата си световна титла. През 1992 г. обаче Макларън Хонда е изместен от Уилямс-Рено и Сена успява да стигне само до четвъртото място в генералното класиране, Найджъл Менсъл печели титлата доста преди края на сезона.
През 1993 г. Сена постига договорка с Макларън, според която ще му се заплаща за всяко състезание. Сена продължава успешното си представяне на Голяма награда на Монако, като печели рекордна шеста победа. Последният кръг от шампионата е на пистата Аделаида, където той взема и първа позиция на старта, и победа. Шампион е Ален Прост с Уилямс. Последното му състезание за Макларън ги прави най-успешния отбор с актив от 104 победи, но Сена вече търси нов екип и се договаря за преместване в Уилямс.
Въпреки че колата на Уилямс не е в много добро положение, Айртон взема първи позиции не само в Бразилия и Япония, а също и в Италия. Той води и рестартираното състезание в Сан Марино, когато изведнъж неговият FW16B необяснимо променя посоката си на движение на излизане от завоя Тамбурело и се удря в бетонната стена. Сена получава сериозна мозъчна травма и умира малко по-късно на път за болницата. Информацията за обстоятелствата около смъртта му е много бедна, но въпреки това има доста тези. Най-широко разпространената е тази, че предният носач на автомобила е пробил визьора на каската му, причинявайки фаталната травма на главата. В последното си състезание Сена е взел в болида си австрийския флаг с цел при евентуална победа на финала да го развее в памет на загиналия предишния ден австрийски пилот Роланд Ратценбергер.
Източник:http://bg.wikipedia.org
Малко от личния ми архив
Вижте и това видео!
Поклон пред паметта на ВЕЛИКИЯ СЕНА
ПП
Избързвам с един ден за тази тема,но утре няма да имам достъп до компютър и затова я пускам сега!
Последна промяна McClane на 23 Мар 2010, 12:37, променена общо 1 път
- ///Ivan
- старши ентусиаст
- Мнения: 3390
- Регистриран на: 15.10.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 328i Turbo
- Мечтае да кара: BMW F10 M5
- ИлХиТо
- ентусиаст
- Мнения: 1319
- Регистриран на: 24.02.2008
- Местоположение: Варна/Разград
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 Individual
- Мечтае да кара: BMW М5 Е34 Individual
- Детайли за колата: една сбъдната мечта
- vectra
- младши ентусиаст
- Мнения: 324
- Регистриран на: 27.12.2005
- Местоположение: София
- Кара: Audi Cabriolet 1.8T,Audi A6 4.2
спомням си какво беше когато се случи най-лошото...тоолкова много хора видях да ревът. Наистина беше велик! Поклон
Нито ми се пее, нито ми се смее, а ми се живее
- Dimo
- баварски фанатик
- Мнения: 4558
- Регистриран на: 26.03.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: нещо...
- Мечтае да кара: McLaren F1 LM
- Biogame
- старши ентусиаст
- Мнения: 1682
- Регистриран на: 17.04.2008
- Местоположение: Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: E61 530d ; E46 330ci convertible
- Мечтае да кара: Всичко що е BMW
- Детайли за колата: E61 3.0d ++
E46 3.0i ++
Поклон пред паметта му.
Просто си беше най добрия,още си спомням катастрофата,и колко време след нея обявиха че е починал.
Просто си беше най добрия,още си спомням катастрофата,и колко време след нея обявиха че е починал.
- Le Transporteur
- старши ентусиаст
- Мнения: 2871
- Регистриран на: 11.10.2006
- Местоположение: Ruse
- Пол: Мъж
Мерси, колега. Споменът е жив, аз бих добавил, той беше най-добрият човек сред пилотите.
"Башак": ...еее БМВ караш, а ти е скъпо!
- St.Dilov
- младши ентусиаст
- Мнения: 744
- Регистриран на: 10.02.2009
- Местоположение: София
- Кара: 318 TDS touring
Страшно човечен и земен типLe Transporteur написа:Мерси, колега. Споменът е жив, аз бих добавил, той беше най-добрият човек сред пилотите.
- nikolai_v
- младши ентусиаст
- Мнения: 303
- Регистриран на: 13.03.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E36 & E39
- steeN
- старши ентусиаст
- Мнения: 6614
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: I6, V6
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
и аз си спомням състезанието, всичко вървеше перфектно докато не се случи този нелеп инцидент. прекалено много лоши неща в едно... липсата на чакъл и гуми, кормилната щанга, точно този завой.
не само уникален пилот, но и голяма личност. типично по бразилски спокоен и уравновесен, изключително коректен на пистата.
не само уникален пилот, но и голяма личност. типично по бразилски спокоен и уравновесен, изключително коректен на пистата.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
- BMWMHartge
- старши ентусиаст
- Мнения: 1926
- Регистриран на: 12.09.2003
- Местоположение: с.Градина/гр.Първомай
- Пол: Мъж
- Кара: 98' e36 318i
- Мечтае да кара: e36 ///M3
- Детайли за колата: M43B18
- CheFs
- младши ентусиаст
- Мнения: 305
- Регистриран на: 13.08.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530d
- Мечтае да кара: E30 M3
- Brat mu
- младши ентусиаст
- Мнения: 331
- Регистриран на: 10.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 2006 330xd, 2008 A8 4.2tdi
- Мечтае да кара: WBS
- m4r1qn
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 53
- Регистриран на: 1.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: C20LET
24 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Назад към BMW и моторните спортове
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани