дигитална клима, въздуховоди, топло/студено

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

дигитална клима, въздуховоди, топло/студено

Мнение от Stanchev » 12 Май 2009, 10:39

с дигиталния двузонов климатроник съм.
след смяна с РАБОТЕЩИ ел клапи проблема при мен остава, а именно:
от средната част на духалките при висока скорост навлиза прекалено много въздух, т.е. колкото по-бързо карам толкова по-силно духа.
другия ми проблем е, че като пусна на студено (включен компресор) духа само от средата. от прозореца духа яко жега, а в краката нещо средно.
предполагам някакви ел клапи които отварят/затварят нещо си или управление някакво?

това е при положение студено на врътката над средните духалки.
при положение топло на връката на топло и зададени градуси 16 от горе и долу пак духа топло дори и вънка да е жега :roll:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 455
Регистриран на: 19.01.2006
Местоположение: За сега в Сливен,скоро и в други градове!
Пол: Мъж

Мнение от Gottlos » 12 Май 2009, 12:57

Mоят съвет е да провериш отново тези електро магнитни клапи(евентуално и ел.буксата към тях).Щом при зададено "студено" продължава да духа топло,значи подгряващия радиатор(на парното) продължава да се нагрява,т.е продължава да си вкарва топла вода(антифриз) в него.А дали въздушните клапи работят,предполагам се сещаш,че можеш най-лесно да провериш,като включиш вентилатора на макс и последователно избираш от управлението къде да духа(горе,в средата,долу...),без значение дали е топло или студено. А относно,това че при по-висока скорост въздушната струя от централната конзола е по-силна ми се струва нормално и логично.Преполагам че ще има малка промяна,ако му зададеш да върти въздуха в купето,а не да вкарва отвън.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Мнение от Stanchev » 12 Май 2009, 14:47

да уточна, че мога да си регулирам градусите, но реагира само на средната част от духалките (тия към лицето) коректно.
долу при краката като пусна на топло си духа адска жега, а на студено е нещо средно.
горе при стъклото без значение какви градуси ще задам винаги духа топло.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 126
Регистриран на: 28.07.2008
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Кара: е 30 хавтомат

Мнение от kamika » 12 Май 2009, 18:25

Да не са ти заминали клапаните,тези дето са отпред при мотора :?:
MADTEAM

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Мнение от Stanchev » 12 Май 2009, 22:02

kamika написа:Да не са ти заминали клапаните,тези дето са отпред при мотора :?:

точно електромагнитните клапани ги смених с такива от работеща кола.
пак казвам от духалките на таблото температурата се регулира, от другите не ще.
явно моторчета ли нещо управление ли нямам представа как е устройството за това питам тук.
управлението казва студено и по средата слуша отгоре не, отдолу наполовина. не вярвам да има 6 механични клапи са топло/студено (2 долу, 2 по средата и 2 горе (нали сме двузонови) или се бъркам?
двете зони духат еднакво при еднакви градуси иначе.
моля ако има някой запознат с устройството да сподели принципа :roll:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Мнение от Stanchev » 14 Май 2009, 23:56

оказа се че проблем НЯМАМ :D
просто таблото е било доста напечено от пряка слънчева светлина.
интересно само защо от средата почва почти мигновенно да изтудява, а отгоре и отдолу трябват 1 минута да охлади...


проблема с повишаването на дебита въздух с покачване на скоростта е налице :roll:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Мнение от Stanchev » 29 Юли 2009, 0:53

втори ден карам без филтър на климатика, тъй като си мислих, че спира струята въздух и съответно нещо гъбарка датчиците, че е студено в колата и пуска топлото....
значи влизам в колата като е седяла напечена, пускам климатроника да духа отгоре, по средата и отдолу и навсякъде студ, докато не изравни зададената температура, после почва яко жега отдолу и отгоре, по средата студено. що е то :?:
пак повтарям според мен ел. клапите работят, защото си регулира температурата в средните духалки супер коректно.
какво може да е?
температурни датчици с некоректни вече параметри?
управление?
нещо друго?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1654
Регистриран на: 7.06.2003
Местоположение: PB/HD
Пол: Мъж
Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
Мечтае да кара: '96 BMW M3

Мнение от BiTurbo » 29 Юли 2009, 10:41

добре де това дето духа топло към предното стъкло не е ли така фабрично. И на моята е така, към предното стъкло пуснали не зависимо дали съм пуснал климата или каквото и да било ВИНАГИ духа топло. Някъде бях чел тука че си е така оригинално. На Е46 съм го пробвал и това специално е по същия начин.
Тука един колега беше писал че било направено специално така, щото немецев не си е помислял, че ще искаш да си охлаждаш стъклото :D :roll:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Мнение от Stanchev » 29 Юли 2009, 10:44

BiTurbo написа:добре де това дето духа топло към предното стъкло не е ли така фабрично. И на моята е така, към предното стъкло пуснали не зависимо дали съм пуснал климата или каквото и да било ВИНАГИ духа топло. Някъде бях чел тука че си е така оригинално. На Е46 съм го пробвал и това специално е по същия начин.
Тука един колега беше писал че било направено специално така, щото немецев не си е помислял, че ще искаш да си охлаждаш стъклото :D :roll:

ами не е баш така, в началото докато изравни вътрешната темп със зададената си духа студено на джама :D
защо тогава като си пусна бутона АУТО и задам да кажем 25 или 26 градуса като изравни температурите ми буха жега в краката :?: ;) да не настина ли :D
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1654
Регистриран на: 7.06.2003
Местоположение: PB/HD
Пол: Мъж
Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
Мечтае да кара: '96 BMW M3

Мнение от BiTurbo » 29 Юли 2009, 11:06

Stanchev написа: да не настина ли :D


абсолютно :mhihi:

за АУТОто не знам и аз в интерес на истината не съм пробвал (но ще пробвам дали ще духне на предното стъкло студено когато съм на АУТО) аз говорех когато не си на АУТО а умишлено искаш да пуснеш на предното стъкло от контролния панел (не бутона със символа за предно стъкло, а човечето със стрелката нагоре)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Мнение от Stanchev » 31 Юли 2009, 1:02

колеги, когато климата е изключена отгоре и отдолу и по средата всичко си работи коректно.
когато го включа стават тия сакатлъци, а и днес забелязах, че при включена клима по средата духа повече студ отколкото съм задал :roll:
има ли някой наясно с тия климатроници?
че ако я разглобя и почна да разучавам кое как и колко с какви стойности ще мине лятото :roll:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Мнение от Stanchev » 08 Авг 2009, 11:24

като изключа климатроника всичко функционира перфектно, отвсякъде духа каквото трябва.
включа ли климатроника и почват бъркотиите
на къде да се насоча?
управлението си бачка и за парно и за клима.
датчик нещо, ама и те май са комбинирани :roll:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Мнение от metodi80 » 08 Авг 2009, 11:59

Stanchev написа:като изключа климатроника всичко функционира перфектно, отвсякъде духа каквото трябва.
включа ли климатроника и почват бъркотиите
на къде да се насоча?
управлението си бачка и за парно и за клима.
датчик нещо, ама и те май са комбинирани :roll:


Колега , това поведение е наистина кофти ...
Принципно щом си сменил електромагнитните клапани и пак го има проблема , следващото нещо на което трябва да се обърне внимание са клапите на 'прасето' , дали отварят и затварят напълно. Тези клапи ,(понеже по -горе ти задаваше въпрос) , са наистина 6 и се управляват с електромотори .... ето в този линк можеш да видиш снимки на прасето и на точно тези електромотори, които управляват клапите (тук съм сменявла о-пръстени и няма общо с твоя проблем , но е подходящо за да се види горе долу за какво иде реч...):
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=153294

Радиаторчето на парното е разположено от предната страна на "прасето" от към управлението на климатика , а изпарителя е точно зад радиаторчето на партно (на разстояние около 10 см едно от друго). Та както казах клапите отварят или към едното или към другото (или балансирано м/у двете). След като казваш , че в началото , когато пускаш климатика в първия момент духа студено от всякъде , а чак по късно започва да духа топло от горе и от долу само , то в тоя случай клапите явно си бачкат и отварят и затварят напълно. По въпроса за термо датчиците .... те са разположени най -от пред на прасето , точно пред радиаторчето на парното (2 броя). Не мисля обаче , че те са проблема , понеже ако бяха те , то нямаше да духа студено от никъде , а ти казваш , че от средните духалки си духа добре , само от горе и от долу не е както трябва. Та като извод в тоя случай аз си мисля , че нещо управлението ти не е наред и "командва" моторчетата на клапите (за горните и долните въздуховоди) некоректно и от там идва проблема ... Не казвам че съм 100% сигурен , но както един друг колега се изрази "онлайн" толко помощ.....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Мнение от Stanchev » 08 Авг 2009, 13:52

колега, погледнах клапите, всичките се грижат коректно, нито заяждат нито запъват..
тези термодатчици ги видях къде са, но те мерят общият поток въздух, трябва да намеря някой с такъв климатроник да врътнем управленията за проба.
защото много ми е интересно как аджеба при намаляне на градусите на пуснат климатик при положение на средните духалки да кажем и автоматичен вентилатор, степеннта на вентилатора се намаля и тя. вдигам градусите и вентилатора почва да духа по-силно.
според мен се губи връзката между управлението и климатика.
нещо не подава сигнал и не казва сега работи климатика, и духа само студено. за това може би при достигане на желаната температура вместо само да изключи компресора управлението пуска и топло, за да компенсира.
но пак се въртя в кръг :)
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 16.08.2007

Мнение от Мераклия » 08 Авг 2009, 17:22

Колега, държиш ли сам да намериш и отстраниш проблема? Ако целта ти е просто проблема да бъде решен, мога да помгна с координати на точния човек. Става дума за София, но ей го къде .

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook