Демферна шайба
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
			14 мнения
			 • Страница 1 от 1
		
	
- hobotqnin
 - младши ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 256
 - Регистриран на: 1.10.2008
 - Местоположение: София
 - Кара: 5er GT (f07) 530d xDrive
 
Демферна шайба
Здравейте колеги,имам един проблем който ме мъчи от доста време,относно едно притрисане на двигатела(е39 ТДС).Последните мнения на няколко псевдо майстори от София е че е заминал демфера,защото имам едно притрисане на двигатела когато е загрял,и по някой път тресе доста,сякаш за момент заработва на 4 цилиндъра.На диагностика няма грешки,освен едно леко вавриране на оборотите 750-790,и това тресене.Явно е механично,знам ли!?Иначе колата върви като луда.Та,какви са симптомите от тая шайба,че не си заслужава да я взимам залоду,щото не е много евтина!?
			
		- anzak
 - старши ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 2753
 - Регистриран на: 16.08.2008
 - Местоположение: Бургас
 - Кара: F07 535D
 - Мечтае да кара: SL500
 
Здрасти,
надявам се да ти помогна с това - жена ми кара Пежо 206 дизел, което при изгасяне на двигателя/колата се тресеше доста и много ясно скрибуцаше при последните три оборота преди да спре напълно. Също така колата работеше много шумно и неспокойно. Оказа се демпферната шайба, която дори беше започнала да хвърля стружки към водната помпа, та се наложи и ангренажен да сменяме.
Дано да не е това, защото е доста скъпа тази шайба. Обърни просто внимание като я гасиш колата дали се тресе повече от обикновено преди да мирне.
Поздрави и успех
			
		надявам се да ти помогна с това - жена ми кара Пежо 206 дизел, което при изгасяне на двигателя/колата се тресеше доста и много ясно скрибуцаше при последните три оборота преди да спре напълно. Също така колата работеше много шумно и неспокойно. Оказа се демпферната шайба, която дори беше започнала да хвърля стружки към водната помпа, та се наложи и ангренажен да сменяме.
Дано да не е това, защото е доста скъпа тази шайба. Обърни просто внимание като я гасиш колата дали се тресе повече от обикновено преди да мирне.
Поздрави и успех
- Dien
 - кандидат ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 121
 - Регистриран на: 15.02.2008
 - Местоположение: Варна
 - Пол: Мъж
 - Кара: 525 tds
 
Аз смених въпросната  шайба , симптомите и бяха ,
(поне при мен) че при гасене се чуваше едно
приглушено "причукване " ...
Също така при работа на обороти , оптегача на ремъка не стоеше
спкойно а се движеше в големи граници , особенно когато
форсирах или гасях двигателя .
Един съвет , ако се наложи да смениш демпферната шайба
добре е да смениш и оптегача ( ролката която е на пружина и опъва ремъка) , понеже най-вероятнно се е износил от вибрациите породени от шайбата ...
			
		(поне при мен) че при гасене се чуваше едно
приглушено "причукване " ...
Също така при работа на обороти , оптегача на ремъка не стоеше
спкойно а се движеше в големи граници , особенно когато
форсирах или гасях двигателя .
Един съвет , ако се наложи да смениш демпферната шайба
добре е да смениш и оптегача ( ролката която е на пружина и опъва ремъка) , понеже най-вероятнно се е износил от вибрациите породени от шайбата ...
- Dien
 - кандидат ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 121
 - Регистриран на: 15.02.2008
 - Местоположение: Варна
 - Пол: Мъж
 - Кара: 525 tds
 
WALL написа:Dien написа:Аз смених въпросната шайба , симптомите и бяха ,
(поне при мен) че при гасене се чуваше едно
приглушено "причукване " ...
Също така при работа на обороти , оптегача на ремъка не стоеше
спкойно а се движеше в големи граници , особенно когато
форсирах или гасях двигателя .
Един съвет , ако се наложи да смениш демпферната шайба
добре е да смениш и оптегача ( ролката която е на пружина и опъва ремъка) , понеже най-вероятнно се е износил от вибрациите породени от шайбата ...
това притракване при гасене, обаче може да е от самия обтегач!
Абсолютно вярно!!!
Но обтегача притраква защото демпфера не си върши работата ,
омекнала или закъсана гума м/у основата и шайбата ...
... и пак казвам колеги при мен беше така ,
но може да излезе че има друг проблем колегата ...
- Dien
 - кандидат ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 121
 - Регистриран на: 15.02.2008
 - Местоположение: Варна
 - Пол: Мъж
 - Кара: 525 tds
 
Воденичаров написа:На мен ми тресеше колата на място. Смених съединител и маховик и заспа.
А чуваха ли се някакви шумове и от каде ?
- Воденичаров
 - младши ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 754
 - Регистриран на: 20.08.2007
 - Местоположение: Бургас
 - Кара: e65
 
Dien написа:Воденичаров написа:На мен ми тресеше колата на място. Смених съединител и маховик и заспа.
А чуваха ли се някакви шумове и от каде ?
Докато работеше на място тресеше и се чуваше дрънчене от под колата. При гасене пак дрънчеше на метал и при тръгване претрисаше също.
- Ivo_Borisov
 - старши ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 3602
 - Регистриран на: 10.09.2008
 - Местоположение: Смолян
 - Кара: E39 530D
 
Re: Демферна шайба
hobotqnin написа:Здравейте колеги,имам един проблем който ме мъчи от доста време,относно едно притрисане на двигатела(е39 ТДС).Последните мнения на няколко псевдо майстори от София е че е заминал демфера,защото имам едно притрисане на двигатела когато е загрял,и по някой път тресе доста,сякаш за момент заработва на 4 цилиндъра.На диагностика няма грешки,освен едно леко вавриране на оборотите 750-790,и това тресене.Явно е механично,знам ли!?Иначе колата върви като луда.Та,какви са симптомите от тая шайба,че не си заслужава да я взимам залоду,щото не е много евтина!?
Колега моя демпфер се скъса точно на паркинга като бях в оторизиран сервиз.Запалих да тръгвам и нещо изчатка и ми светна лампата за зареждането.Скъса се.Никакви симптоми преди това,нито тресене,нито вибрации съм усетил.Та най добре си я провери "на око"!

- hobotqnin
 - младши ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 256
 - Регистриран на: 1.10.2008
 - Местоположение: София
 - Кара: 5er GT (f07) 530d xDrive
 
WALL написа:Симптомитте са "око да види ръка да пипне" гледане брат. Като е закъсана трепери/вибрира. Майсторите си имат едни огледалца (нещо като зъболекарските, но по-дълги) с тях е най добре да се огледа гумата за скъсано....
гледайки тази снимка колега,мойта е като нова.освен да ми се е отделила самата гума от ролката.мерси за снимката
- hobotqnin
 - младши ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 256
 - Регистриран на: 1.10.2008
 - Местоположение: София
 - Кара: 5er GT (f07) 530d xDrive
 
мерси за помоща колеги.сега съм купил малко части,и като ги сменям ще ми погледнат ролката,и ще пиша каква ми е диагнозата
			
		- hobotqnin
 - младши ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 256
 - Регистриран на: 1.10.2008
 - Местоположение: София
 - Кара: 5er GT (f07) 530d xDrive
 
Воденичаров написа:Dien написа:Воденичаров написа:На мен ми тресеше колата на място. Смених съединител и маховик и заспа.
А чуваха ли се някакви шумове и от каде ?
Докато работеше на място тресеше и се чуваше дрънчене от под колата. При гасене пак дрънчеше на метал и при тръгване претрисаше също.
същите симптоми имам и аз,само че когато съм в движение понякога,и изключа от скорост и започвам да спирам затриса повече
			14 мнения
			 • Страница 1 от 1
		
	
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани
	

